۶ مکان‌ عالی برای عکاسی در ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
۶ مکان‌ عالی برای عکاسی در ارمنستان

اگر تا به حال به تور ارمنستان رفته باشید، می‌دانید که این کشور از جمله زیباترین سرزمین‌های در منطقه است. جایی مملو از جاذبه‌های طبیعی و مناطق تاریخی که روزهایی عالی را در سفر برای شما خواهد ساخت. به همین دلیل است که خیلی از عکاسان حرفه‌ای و آماتور، برای گرفتن عکس‌های زیبا به این مکان سفر می‌کنند و اگر دلیل شما هم برای سفر چنین چیزی است، ما امروز ۶ مکان عالی برای گرفتن بهترین عکس‌ها در ارمنستان به شما معرفی خواهیم کرد.

 

جرموک

شهر جرموک ارمنستان یکی از زیباترین شهرها در این کشور است که معروفیتش را از چشمه‌های آب گرمی که در این نقطه از کشور می‌جوشند، به دست آورده. یکی از ویژگی‌های که باعث می‌شود جرموک را به عنوان یک مقصد عالی برای عکاسان در نظر بگیریم، تنوع جاهایی است که می‌توانید در آن‌ها به عکسای بپردازید. این مکان چندین منطقه طبیعی فوق‌العاده زیبا از جمله رودخانه، آبشار، بخش‌های جنگلی و ... دارد و همچنین در خود شهر نیز شما یک مکان زیبا و خاص را خواهید دید، که جان می‌دهد برای عکس‌های خاص و متفاوت.

دریاچه پارز

یکی دیگر از جاهایی که پیشنهاد می‌کنیم در تور عکاسی، حتما برای گرفتن عکس‌های زیبا به آن‌جا مراجعه کنید، دریاچه پارز در منطقه‌ی کوهستانی است. این دریاچه در جنگل‌های دیلیجان واقع شده و شما جدا از این که می‌توانید در این دریاچه کم‌عمق و بسیار زیبا به عکاسی بپردازید، می‌توانید به سراغ دیگر بخش‌های پارک ملی دیلیجان هم رفته و از زیبایی‌های آن، به بهترین شکل بهره ببرید.

 

زیباترین شهرهای ارمنستان

زوارتنوتس

این مکان تاریخی، جایی است که شما می‌توانید ویرانه‌های یک معبد قدیمی را در آن پیدا کنید که پیشنه‌ی آن به دوران امپراطوری بیزانس باز می‌گردد. البته بخش زیادی از این معبد به واسطه‌ی زلزله‌ای که در قرن ۱۰ میلادی به وقوع پیوست، از بین رفته، اما همین حالا هم می‌توانید عکس‌هایی فوق‌العاده با پس زمینه‌ی کوهستانی از این مکان بگیرید.

صومعه تاتف

صومعه تاتف یکی از زیباترین نقاط ارمنستان است که می‌توانید برای عکاسی به آن‌جا بروید. این مکان تاریخی بر روی صخره‌ای زیبا در نزدیکی دهکده‌ای به همین نام ساخته شده و البته برای بازدید از آن باید مسیری طولانی را از تفلیس طی کنید. اگر چه گرفتن عکس‌های زیبا از فاصله‌ای دور یا فیلم‌برداری به وسیله‌ی درون، در نهایت تصاویری جذاب را برای شما به همراه خواهند داشت، اما از جاذبه‌ها و زیبایی‌های داخل این بنا نیز غافل نشوید که امکان ثبت قاب‌هایی متفاوت را به شما خواهد داد.

 

بهترین هتل‌های ارمنستان در بوکینگ

ایروان

مگر می‌شود به تور ارمنستان زیبا رفت و در شهر زیبای ایروان عکاسی نکرد. پایتخت جذاب ارمنستان خود شهری بسیار زیباست که می‌توان روزها در آن به عکاسی پرداخت و باز هم سوژه‌های تازه پیدا کرد. در ایروان ابتدا می‌توانید به سراغ سوژه‌های شهری کلاسیک همچون میدان جمهوری یا خانه‌ی اپرا بروید، همچنین بازدید از کاسکاد را مخصوصا در ماه‌های اول سال فراموش نکنید و در نهایت برای عکاسی از نقاط تاریخی سراغی از قلعه موزه اربونی یا مسجد کبود بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم حتما سری هم به بازارهای این شهر بزنید و از فضای خاص آن‌ها عکاسی کنید و همچنین با قدم زدن در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر، سوژه‌ها و مکان‌های متفاوت را برای عکس‌های خود بیابید.

صومعه نورواناک

صومعه‌های زیبای زیادی در ارمنستان هستند که می‌توان یک به یک آن‌ها را برای عکاسی پیشنهاد کرد، اما دومین مکان مذهبی که در این کشور به شما پیشنهاد خواهیم کرد، بدون شک صومعه نورواناک خواهد بود. تصویر جذاب این بنای زیبا با پس زمینه صخره‌های قرمز رنگ، مخصوصا در ایام تابستان، یک قاب بی‌نظیر را برای شما خواهد ساخت.

 

بهترین هتل‌های تساغکادزور ارمنستان

چه زمانی برای عکاسی به ارمنستان برویم؟

شاید بهترین زمان برای عکاسی در ارمنستان، اواسط بهار تا اوایل تابستان باشد. در این روزها همه چیز سبز و زیباست و آب و هوا نیز برای این که در مناطق کوهستانی و جنگلی حرکت کنید، عالی خواهد بود. با این حال پاییز هزار رنگ ارمنستان نیز به شدت به شما پیشنهاد می‌شود. خیلی‌ها که شرایط سخت زمستان در ارمنستان آن‌ها را کلافه خواهد کرد، این روزها سرد و برفی را برای عکاسی انتخاب نمی‌کنند، مخصوصا این که رفتن به بعضی از صومعه‌ها اگر غیر ممکن نباشد، خیلی سخت خواهد بود. با این حال نمای برفی بعضی از مکان‌هایی که به شما معرفی کردیم، واقعا ارزش ثبت خواهند داشت.

 

۸ مکان مهم برای بازدید در ارمنستان

۰۷ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران