با تور زمینی ارمنستان متفاوت سفر کنید

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
با تور زمینی ارمنستان متفاوت سفر کنید

ارمنستان جز کشورهایی است که اگر سفری به آن داشته باشید قطعا غرق در فرهنگ، تاریخ و زیبایی­‌های آن می­‌شوید. شاید این روزها به دلیل مسائل اقتصادی و نوسانات نرخ ارز داشتن یک سفر خارجی برای خیلی­‌ها تبدیل به آرزو شده باشد. ولی باید بدانند که سخت در اشتباهید. سفر زمینی به ارمنستان بهترین گزینه برای آن‌­ها است. ارمنستان به دلیل فاصله کمی که با کشور ما ایران دارد این امکان را فراهم می­‌کند تا مسافران به طور زمینی به این کشور محبوب دنیا سفر کنند.

علاوه بر هزینه خیلی کمتری که سفر زمینی به ارمنستان دارد از هیجانات بیشتری نیز برخوردار است. تصور کنید که با تور ارمنستان در فرودگاه ایران سوار هواپیما شوید و بعد از یک ساعت وارد فرودگاه ارمنستان شوید. شما در این سفر از دیدن مسیر زیبا و طبیعت بکر، هیجاناتی که می­‌توانست سفر زمینی به ارمنستان برای شما رقم بزند، دیدن آدم­‌های جدید با فرهنگ­‌های مختلف در طول مسیر محروم خواهید بود. البته ما با قاطعیت همه را برای سفر زمینی به ارمنستان تشویق نمی­‌کنیم. ولی اگر به دنبال چالش، تنوع و هیجان در طول مسافرت خود هستید، سفر زمینی به ارمنستان را توصیه می­‌کنیم. حال که برای داشتن یک سفر زمینی به ارمنستان تصمیم گرفته‌­اید تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا با راه­‌ها و جزئیات آن بیشتر آشنا شوید.

 

سفر زمینی به ارمنستان با ماشین شخصی

اگر شما جز افرادی هستید که دوست دارید سفری متفاوت را تجربه کنید و به دنبال هیجان هستید توصیه می‌کنیم حتما سفر زمینی به ارمنستان با ماشین شخصی را امتحان کنید. مسیری که قرار است از ایران تا ارمنستان را طی کنید جز مناظر و طبیعت بسیار زیبا و لذت‌بخشی است. در سفر زمینی به ارمنستان با ماشین شخصی شما اختیار این را خواهید داشت تا در هر مکانی که دوست دارید توقف کنید و از طبیعت آن‌جا استفاده کنید.

 

۷ نکته کاربردی سفر به ایروان

سفر به ارمنستان

 

بهترین مسیر برای سفر زمینی به ارمنستان با ماشین شخصی عبور از مرز نوردوز در آذربایجان شرقی است. شما هر جای ایران که هستید با رساندن خود به مرز نوردوز در واقع بخش اعظم مسیر را طی کرده­‌ا‌‌ید. ‍‍‍‍پیشنهاد ما به شما این است که در این سفر از تمامی لحظات خود استفاده کنید. در مرحله اول حتما از بازارچه پایانه مرزی نوردوز را ببینید. به دلیل قرار گرفتن بازارچه پایانه مرزی نوردوز در مرز جنس‌­های بسیار خوب و خارجی را با قیمت بسیار ارزان پیدا خواهید کرد.

مسافتی که قرار است از مرز نوردوز تا ایروان طی کنید حدود ۳۸۲ کیلومتر است. مسیر سفر زمینی به ارمنستان با ماشین شخصی پر از پیچ و خم­های کوهستانی است. این دامنه­‌های کوهستانی علی‌رغم زیبایی بسیار خطرناک است. به همین دلیل این مسیر تقریبا ۶ تا ۸ ساعت طول می­‌کشد تا شما را به ایروان پایتخت ارمنستان برساند. پس در سفر زمینی به ارمنستان با ماشین شخصی اصلا عجله نکنید و با رعایت ایمنی از مسیر لذت ببرید.

 

مرکز خرید ایروان مکانی برای خرید، فیلم دیدن و تفریح کردن

ارمنستان 

 

شرایط لازم برای سفر زمینی به ارمنستان با ماشین شخصی

آنچه معلوم است برای سفر زمینی به ارمنستان با ماشین شخصی شما نمی‌­توانید به همین راحتی سوار ماشین شخصی خود شوید و از مرز عبور کنید. شرایط لازم برای سفر زمینی به ارمنستان با ماشین شخصی را برای شما گردشگران جمع‌آوری کرده­‌ایم. تمامی این شرایط گفته شده از بایدهای این سفر است.

  • راننده ماشین باید گواهی‌نامه بین‌المللی داشته باشد. در غیر این صورت از طریق کانون اتومبیل‌رانی باید اقدام به گرفتن گواهی‌نامه بین‌المللی کند.
  • ماشین شخصی خود را باید کاپوتاژ کنید.
  • از سلامت فنی خودرو اطمینان حاصل کنید.

 

ارمنستان

 

برای گرفتن گواهینامه بین‌المللی باید به به دفاتر اصلی یا نمایندگی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران رجوع کنید. داشتن گواهینامه رانندگی با حداقل یک ماه و یک روز اعتبار، یک قطعه عکس ۳*۴، گذرنامه، تکمیل فرم مربوطه، رسید پرداخت مبلغ ۹۵۰۰۰۰ ریال از مدارک اصلی است. شما باید تمامی این مدارک را در روز مراجعه جهت درخواست گواهینامه بین‌المللی برای سفر زمینی به ارمنستان با ماشین شخصی خود به همراه داشته باشید. همچنین برای کابوتاژ خودرو باید شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه (برگ سبز رنگ)، سند و فاکتور فروش خودرو (سند کارخانه)، کارت ماشین، گواهی‌نامه، بیمه‌نامه، پاسپورت و پرداخت هزینه ۴۲۰ هزار تومان را به همراه داشت.

 

سفر زمینی به ارمنستان با اتوبوس

بسیاری از افراد هستند که امکانات سفر به ارمنستان با ماشین شخصی را ندارند. برای افراد کم حوصله­‌تر که به دنبال سفر زمینی به ارمنستان هستند سفر با اتوبوس بهترین گزینه است. در سفر زمینی به ارمنستان با اتوبوس شما با خیال راحت بر روی صندلی­‌های خود خواهید نشست و از منظره زیبای راه لذت خواهید برد. هر روز اتوبوس­‌هایی از ترمینال غرب و بیهقی تهران و ترمینال تبریز به سمت ایروان حرکت می­‌کنند. تنها کاری که شما باید برای سفر زمینی به ارمنستان با اتوبوس بکنید بستن چمدان و رساندن خود به ترمینال است. در سفر زمینی به ارمنستان با اتوبوس حدود ۲۴ ساعت در راه خواهید بود.

 

 ۶ سوغاتی ویژه که در سفر به ایروان می‌توانید تهیه کنید 

ارمنستان

 

چند پیشنهاد در سفر زمینی به ارمنستان

جاده‌های مسیر مرز ایران تا ایروان بسیار پیچ در پیچ و خطرناک است. به همین دلیل اگر دست فرمان خوبی ندارید و یا کم حوصله هستید هرگز در سفر زمینی به ارمنستان ماشین شخصی را انتخاب نکنید. شاید در ایروان تابلوهای راهنمایی زیادی را نبینید. شما سعی کنید تا سرعت مجاز ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر را رعایت کنید تا جریمه نشوید. بنزین در ارمنستان بسیار گران است. به همین دلیل علاوه بر پر کردن باک بنزین در ایران حتما با خود بنزین اضافه ببرید. اگر می‌­توانید واحد پول ارمنستان را با خود داشته باشید. احتمال اینکه در ارمنستان هزینه بیشتری بابت تبدیل پول از شما بگیرند زیاد است.

 

راهنمای خلاصه‌ برای اولین سفر به ارمنستان

ارمنستان

۲۳ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران