بهترین مراکز خرید مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
بهترین مراکز خرید مشهد

مشهد مقدس که به لطف حرم امام رضا (ع) سالانه از زائران بسیار زیادی میزبانی می‌کند یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران به حساب می‌آید. به طوریکه در هر چهار فصل سال سفر به مشهد جذابیت‌های خاص خود را داشته و بهترین خاطرات را برای مسافرین خود به ارمغان می‌آورد. البته که کل زمان افراد در این شهر با زیارت حرم سپری نشده و در اوقات فراغت و بعد از زیارت نمی‌توان از بازارها و مراکز خرید متنوع آن چشم‌پوشی کرد. به خصوص اینکه آشنایان و کسانی که دوستشان دارید منتظر سوغاتی‌های شما از سفر به مشهد خواهند بود. از همین رو ما مطالب این نوشته را به معرفی مراکز خرید مشهد اختصاص داده‌ایم. تنها چند دقیقه زمان برای آشنایی با بهترین بازارها و مراکز خرید در مشهد کافی خواهد بود.

 

مجتمع تجاری الماس شرق، مشهد

یکی از بزرگترین و مفصل‌ترین مراکز خریدی که در تور مشهد فرصت گشت و گذار و خرید از آن را خواهید داشت، مجتمع تجاری الماس شرق است. این مجموعه از ۶ طبقه تشکیل شده و بیش از ۱۲۰۰ واحد تجاری را در خود جای داده است. از جمله اقلامی که در این مکان به فروش می‌رسند، می‌توان به پوشاک، زیورآلات، کیف و کفش، لوازم خانگی و ... اشاره کرد.

  • آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، محدوده تجاری گردشگری سپاد
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

عکس: almasshargh.com

 

بازار رضا، مشهد

وقتی صحبت از خرید در سفر به مشهد می‌شود، اولین جایی که به ذهن هر زائری می‌رسد بازار رضا در مشهد است. چرا که این یکی از قدیم‌ترین بازارهای شهر بوده و به دلیل قرار گرفتن در حوالی حرم توانسته محبوبیت زیادی در بین مسافران پیدا کند. بازار رضا در مکانی به طول ۱ کیلومتر و به صورت دو طبقه قرار گرفته و اغلب مغازه‌ها محصولات مخصوص سوغاتی اعم از زعفران، رزشک، فیروزه و نقره، صنایع دستی ظروف طلاکاری شده و ... می‌فروشند. البته توجه داشته باشید که در حین خرید از این بازار باید حواستان را جمع کرده و از اصل بودن محصولات مطمئن شوید.

  • آدرس: ضلع شرقی خیابان امام رضا، حد فاصل فلکه آب و ۱۷ شهریور
  • ساعات کاری: همه روزه از ۹ صبح تا ۱۰ شب

عکس: jameh24.com

 

مرکز خرید پروما، مشهد

از دیگر مراکز خرید مشهد که توانسته در بین گردشگران شهرت بالایی پیدا کند، مرکز خرید پروما در مشهد است. این مجموعه بیشتر برای خرید انواع لباس، لوازم تزیینی و لوازم منزل مناسب بوده و تنوع بالایی از اجناس را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. به طوری که می‌توان پروما را یکی از بزرگترین و کامل‌ترین مراکز خرید در مشهد دانست. ماگفته نماند که هیچ اهمیتی ندارد اهل خرید کردن هستید یا نه؟ در هر صورت توصیه می‌کنیم اگر وقت آزاد در تور مشهد خود داشتید حتما سری به مرکز خرید پروما بزنید. چرا که این مجموعه علاوه بر بوتیک‌های شیک و دوست داشتنی دارای امکاناتی نظیر شهربازی، کافی شاپ، سالن بولینگ و سالن بیلیارد و غیره نیز است که می‌تواند زائرانی که به همراه خانواده سفر می‌کنند را ساعت‌ها سرگرم نگه دارد.

  • آدرس: مشهد، میدان جانباز، بلوار جانباز، مرکز خرید پروما
  • ساعات کاری: همه روزه از ۹ صبح تا ۱۲ شب

عکس: nikapoosh.com

 

مرکز خرید خورشید، مشهد

اگر قصد خرید لوازمی همچون انواع لباس، کیف و کفش و لوازم آرایشی را در تور مشهد داشتید مرکز خرید خورشید مشهد می‌تواند برای شما مناسب باشد. این مجموعه از ۹ طبقه تجاری تشکیل شده و حدود ۵۰ واحد تجاری را در خود جای داده است. مجموعه خورشید از جمله مراکز خرید لوکس در مشهد به شمار می‌آید که می‌توان در آن از برندهایی نظیر منگو، کت، دیاموند و کوتون خرید کرد. همچنین علاوه بر بوتیک‌ها و مغازه‌های مناسب برای خرید دارای چند کافی‌شاپ نیز است که در صورت احساس خستگی می‌توانید خود را به خوردن یک فنجان قهوه در آن مهمان کنید.

  • آدرس: مشهد، خیابان احمد آباد، بین بلوار ابوذر غفاری و بلوار رضا، مرکز خرید خورشید
  • ساعات کاری: همه روزه از ۱۰ صبح تا ۲ ظهر؛ ۵ عصر تا ۱۱ شب.

عکس: alibaba.ir

 

مرکز خرید آرمان، مشهد

مورد بعدی از برترین مراکز خرید مشهد که عاشقان خرید فرصت گشت و گذار در آن را خواهند داشت، مرکز خرید آرمان نام دارد. این مجموعه در سال ۱۳۹۴ در شهر مشهد افتتاح گردیده و جز مراکز نسبتا جدید برای خرید به حساب می‌آید که اغلب اجناس برند و باکیفیت را می‌توان در آن پیدا کرد. همچنین شعبه‌هایی از برخی برندهای معروف ایرانی را در آنجا وجود دارند که برای خرید پیشنهاد می‌شوند.

  • آدرس: مشهد، خیابان نواب صفوی، نرسیده به وحدت، جنب هتل سروش
  • ساعات کاری: همه روزه از ۸ صبح تا ۱۱ شب

عکس: mashhad-tourist.ir

 

مرکز خرید کاسپین مد، مشهد

اگر به دنبال خریدهای لوکس و باکیفیت هستید، کاسپین مد از جمله مکان‌هایی است که پیشنهاد می‌کنیم برای خرید در مشهد حتما به آن سر بزنید. چرا که در این مکان می‌توانید اجناس گران قیمتی را از برندهای ایتالیایی، اسپانیایی، انگلیسی و ترکیه‌ای پیدا کرده و خریداری کنید. از جمله برندهای معروف که بوتیک‌هایی از آن‌ها در این مرکز خرید به چشم می‌خورند عبارتند از: منگو، اسپرینگ فیلد، دبنهامز، دیزل، جینوکس و غیره.

  • آدرس: مشهد، بلوار امام سجاد، چهارراه بزرگمهر، مرکز خرید کاسپین مد
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب

عکس: toptourist.ir

 

مرکز خرید فردوسی، مشهد

یکی از مکان‌هایی که می‌توان برای خریدهای نامزدها در بین مراکز خرید مشهد پیشنهاد کرد، مرکز خرید فردوسی است. این مجموعه که بیشتر برای خرید عروس و دامادها مناسب است اجناس خوب و رنگارنگی را با تنوع بالا در اختیار شما قرار خواهد داد. پس اگر عروس و داماد هستید و برای زیارت حرم امام رضا (ع) قصد همراه شدن با تور مشهد را دارید بهتر است حتما سری به مرکز خرید فردوسی بزنید. ناگفته نماند که این مرکز خرید دو شعبه دارد که هر دو آن‌ها در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

  • آدرس: کوی طلاب، انتهای خیابان شهید مفتح، بازار فردوسی طلاب مشهد
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

عکس: neshan.org

 

مرکز خرید آلتون، مشهد

مجموعه آلتون که با نام برج آلتون مشهد نیز شناخته می شود در دسته مکان‌های لوکس برای خرید در مشهد قرار دارد. به طوری که در این برج تجاری بزرگ می‌توانید تنوع بالایی از اجناس را پیدا کرده و تقریبا هر آنچه را که به دنبالش هستید پیدا و خریداری کنید. از جمله اصلی‌ترین محصولاتی که در مرکز خرید آلتون به فروش می‌رسند انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و کالاهای دیجیتالی هستند. نکته قابل توجه اینکه آلتون صرفا یک مکان برای خرید نبوده و با سبک معماری و ساختار زیبای و همچنین کافه‌ها و رستوران‌هایی که دارد نیز می‌تواند در خلق لحظات خوب برای بازدیدکنندگان انتخابی مناسب باشد. پس اگر قصد خرید و گشت و گذار در یک مرکز خرید لاکچری را دارید توصیه می‌کنیم بازدید از برج آلتون را در لیست الویت‌های خود در تور مشهد قرار دهید.

  • آدرس: مشهد، خیابان دانشگاه، بین دانشگاه ۲۲ و ۲۳، برج آلتون
  • ساعات کاری: همه روزه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

عکس: mshdamlak.com

 

مرکز خرید آرمیتاژ، مشهد

البته که در بین بهترین مراکز خرید مشهد نمی‌توان مجموعه آرمیتاژ‌ را نادیده گرفت. آرمیتاژ از دیگر مراکز خرید لاکچری در مشهد به شمار می‌آید که توانسته مورد توجه مسافرین این شهر قرار بگیرد. مرکز خری آرمیتاژ در برجی با ۳۴ طبقه قرار دارد که بلندترین بنا در مشهد محسوب می‌شود. از بوتیک‌های شیک و برندهای مطرح و باکیفیت برای خرید گرفته تا رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌هایی که در این مجموعه قرار دارند همگی دلیلی بر تبدیل شدن آرمیتاژ به یکی از بهترین مکان‌های خرید در مشهد هستند. باز هم همه چیز محدود به این موارد نبوده و شما می‌توانید در سالن بولینگ، بیلیارد، استخر، سونا و جکوزی و خدماتی همچون ماساژ خود را برای ساعت‌ها در این مکان سرگرم کنید.

  • آدرس: مشهد، خیابان هفت تیر، خیابان گلشن، مرکز خرید آرمیتاژ
  • ساعات کاری: همه روزه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب؛ روزهای پنجشنبه و جمعه از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

عکس: touristsho.com

 

 مرکز خرید مشهد مال، مشهد

مشهد مال در ساختمانی بلند و با ارتفاعی در حدود ۹۰ متر که از ۲۳ طبقه با واحدهای تجاری متعدد تشکیل شده، قرار دارد. این مرکز خرید بوتیک‌ها و مغازه‌های متنوعی را با قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلف در اختیار خریداران قرار می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید با رفتن به آن با هر سلیقه‌ای که دارید اجناس مورد پسند خود را پیدا کرده و خریداری کنید. علاوه بر آن ناگفته نماند که مشهد مال امکاناتی نظیر سینما، شهر بازی، فودکورت و کافی شاپ را نیز در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد که در صورت تمایل فرصت سرگرم شدن به همراه خانواده در آن‌ها را خواهید داشت.

  • آدرس: مشهد ، بلوار سجاد ، نبش چهار راه خیام مشهد ، مرکز خرید مشهد مال
  • ساعات کاری: همه روزه از ۹ صبح تا ۱۲ شب

عکس: atec-ir.com

 

بازار گوهرشاد، مشهد

اغلب افرادی که با تور مشهد سفر می‌کنند برای خرید سوغاتی به دنبال مکانی هستند تا بتوانند اجناس قیمت مناسبی را در آن پیدا کنند. یکی از این مکان‌ها که توانسته مورد توجه اغلب زائران مشهد قرار بگیرد، بازار گوهرشاد است. این مجموعه از ۸۴ واحد تجاری تشکیل شده و با فروش اجناس نسبتا ارزان در بین مسافران شهرت دارد. همچنین به دلیل قرار گرفتن در بلوار سازمان آب مشهد امکان دسترسی آسان از تقریبا اغلب نقاط شهر را دارا است.

  • آدرس: مشهد، خیابان سازمان آب، بالاتر از میدان راهنمایی، نرسیده به خیابان اسفندیانی
  • ساعات کاری: ۹ صبح تا ۱:۳۰ ظهر؛ ۴:۳۰ بعد از ظهر تا ۱۰ شب. روزهای جمعه از ۹ صبح تا ۱:۳۰ ظهر.

عکس: neshan.org

 

مجتمع تجاری وصال، مشهد

آخرین مورد از بهترین مراکز خرید مشهد که فرصت ویترین گردی و سرگرم شدن با خرید را به گردشگران می‌دهد، مجتمع تجاری وصال مشهد است. این مجموعه شش طبقه را در خود جای داده و با حدود ۴۰۰ واحد تجاری یکی از مراکز خرید بزرگ در مشهد به شمار می‌آید. به طوری که از انواع پوشاک مردانه و زنانه گرفته تا کیف و کفش، لوازم آرایشی، لوازم خانگی و کادویی توانسته مورد توجه قرار بگیرد. علاوه بر خرید بازدیدکنندگان می‌توانند سری به رستوران‌ها، کافه‌ها، شهر بازی و یا آبنمای موزیکال آن زده و خود را سرگرم کنند.

  • آدرس: مشهد – انتهای بلوار خیام شمالی – بلوار بهارستان – جنب مجتمع تجاری الماس شرق
  • ساعات کاری: همه روزه از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

عکس: neshan.org

 

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 21 مهر 1402)

نظرات کاربران