معرفی مرکز خرید پرومای مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
معرفی مرکز خرید پرومای مشهد

مشهد به عنوان مهم‌ترین شهر گردشگرپذیر ایران، مسافران و زائران زیادی را در سال به خود می‌بیند. مسافرانی که مسلما در کنار زیارت حرم مطهر رضوی، علاقه دارند تا در سفر خود با تور مشهد کمی خرید کنند. مشهد بازارهای زیادی دارد که بازار رضا معروف‌ترین آن است، اما در یکی دو دهه اخیر موج ساخت مراکز خرید بزرگ و مدرن به این شهر نیز رسیده و شما شاهد چندین مرکز خرید عالی در آن جا هستید. از جمله مرکز خرید پروما که بسیار معروف و جذاب است و به راحتی به مراکز خرید خوب شهرهای بزرگ دنیا پهلو می‌زند. اگر می‌خواهید بیشتر با مرکز خرید پروما آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

 

کوتاه درباره‌ی مرکز خرید پرومای مشهد

مرکز خرید پرومایِ مشهد از سال ۱۳۷۹ شروع به ساخت شد و نهایتا سال ۸۳ بود که درهایش به روی مشتریان باز گشت. این بنای زیبای مکعبی که با حاشیه‌های نرم و شیشه‌ای، حتی بعد از ۱۳ سال هنوز هم جذاب و مدرن به نظر می‌آید، در مساحتی به اندازه ۲۵ هزار متر مربع ساخته شده و دارای فروشگاه‌های متعدد، شهربازی، پارکینگ بسیار بزرگ، کافی شاپ، بیلیارد و ... است. از نظر امکانات رفاهی، پروما با داشتن سیستم‌های خنک کننده و گرم کننده، اینترنت بی سیم، پارکینگ مسقف و بسیاری چیزهای این چنینی، در رتبه بالایی قرار می‌گیرد و با اینکه جای بسیاری برندهای معتبر و لوکس بین‌امللی در آن خالی است، اما هستند تعداد زیادی برندهای معروف جهانی که در این مکان شعبه‌ای داشته و به فروش محصولات خود می‌پردازند.

 

 بهترین سوغاتی‌های مشهد را در این ۱۳ مرکزخرید معتبر خریداری کنید

 

 

 

فروشگاه‌ها

این مرکز از دست جاهایی برای خرید است که شما همه چیز در آن پیدا خواهید کرد. در طبقه همکف یک سوپر مارکت بزرگ می‌بینید که انواع خوراکی‌ها و لوازم خار و بار را به فروش می‌رساند. در طبقات دیگر فروشگاه‌های متعدد لباس برای سنین مختلف، فروشگاه‌های لواز الکترونیک، لوازم ورزشی، لوازم خانگی و هر چیزی که مد نظر داشته باشید وجود دارد. از طرفی با توجه به اینکه مشهد به خشک بار و ادویه جاتش معروف است، اگر بخواهید به خرید محصولاتی همچون زعفران یا انواع آجیل‌ها بپردازید نیز، انتخاب‌های زیادی پیش روی شما خواهد بود.

البته باید در نظر داشته باشید که مرکز خرید پروما جایی نسبتا لوکس به حساب می‌آید و کم‌تر فروشگاهی در آن پیدا می‌کنید که به ارائه اجناس ارزان قیمت بپردازد، در واقع بخش زیادی از فروشگاه‌ها اجناس برند ارائه می‌کنند که قیمت متوسط آن‌ها از دیگر جنس‌ها گران‌تر است. با این حال تنوع بالا و ارائه کارهای با کیفیت، پروما را در رتبه‌های بالای مراکز خرید در مشهد قرار می‌دهد که در سفر به این شهر حتما باید از آن دیدن کنید.

 

 ۹ سوغاتی مشهور خراسان که در سفر به مشهد می‌توانید آنها را خریداری کنید 

 

مرکز خرید پرومای مشهد

 

 

غذا و نوشیدنی

نقطه ضعف مرکز خرید پروما در بخش غذا  نوشیدنی است، جایی که تنها یک کافی‌شاپ در این مرکز در نظر گرفته شده که با اینکه این کافی‌شاپ از نظر کیفیت واقعا عالی‌ست، اما جای چند رستوران خوب و با کیفیت در آن خالی می‌ماند. سالن بزرگ این کافی شاپ تا ۱۲۰ نفر گنجایش داشته و می‌توانید از قبل به صورت تلفنی میز رزرو کنید. جمعه‌ها در این مکان صبحانه به صورت بوفه باز ارائه شده و در دگیر روزهای صبحانه‌ای در کار نیست و دیگر ساعات روز می‌توانید به آن مراجعه کنید.

 

 ۱۰ رستوران برتر مشهد که سراغ غذاهای متفاوت و خوشمزه را می‌توانید از آنها بگیرید

 

مرکز خرید پرومای مشهد

 

 

مراکز تفریحی

خوشبختانه مرکز خرید پروما در این بخش خوش می‌درخشد. یک پارک بازی سرپوشیده و اختصاصی با نام جنگل جادویی در آن تعبیه شده که جایی عالی برای بازی بزرگ‌ترها و کوچک‌ترهاست و در کنار بازی‌های فیزیکی، چندین بازی کامپیوتری نیز برای علاقه‌مندان در آن تعبیه شده است. در بخش‌های دیگری از این مرکز خرید یک سالن بولینگ و یک سالن بیلیارد نیز در نظر گرفته شده که هر دو در سطح بالایی از کیفیت قرار دارند. از نظر امکانات سالن بیلیارد و بولینگ عالی بوده و تجهیزاتی که باید به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان گذاشته می‌شود، متاسفانه محدودیت‌های زیادی برای استفاده‌ی بانوان از این دو سالن وجود دارد به صورتی که برای سالن بولینگ تنها بعد از ظهرها استفاده‌ی همزمان برای بانوان و آقایان در نظر گرفته شده و سالن بیلیارد نیز به طور کل تنها مخصوص آقایان است!

 

 شهربازی پارک ملت مشهد یکی از مجهزترین شهربازی‌های ایران 

 

مرکز خرید پرومای مشهد

 

 

چطور به مرکز خرید پروما برویم؟

مرکز خرید پروما در میدان جانباز واقع شده است و شما به راحتی می‌توانید با رفتن به ایستگاه اتوبوس این میدان با کمی قدم زدن به آن جا برسید. اما اگر از مترو استفاده می‌کنید، باید ابتدا در ایستگاه متروی خیام پیاده شده و با تاکسی مسیر کوتاهی را طی کنید. فراموش نکنید که این مرکز دارای یک پارکینگ بسیار بزرگ بوده و اگر با ماشین شخصی هم به آن‌جا بروید، می‌توانید ماشین خود را در پارکینگ اختصاصی پروما پارک نمایید.

۱۸ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران