گشت و گذار در بازار رضا مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
گشت و گذار در بازار رضا مشهد

مشهد یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است و سالانه از میلیون‌ها مسافر پذیرایی می‌کند. شهری که بهترین هتل‌ها و رستوران‌های ایران را در خود جای داده است و کنار اینها برتری رستوران‌ها نیز در این شهر واقع شده‌اند. شهری که شب‌ها تا دیرهنگام بیدار است و روزها با اذان صبح از خواب بلند می‌شود. شهری که دور و اطرافش پر از جاذبه‌های طبیعی گردشگری است. شهری که مرکزخریدها و بازارهای معروفی دارد. در سفرتان با تور مشهد اگر می‌خواهید با یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین بازارهای این شهر آشنا شوید همراه ما باشید تا بازار رضای این شهر را با جزئیات خدمتتان معرفی کنیم.


بازار رضا یکی از قدیمی‌ترین بازارهای مشهد


سال ۱۳۵۵ خورشیدی در نزدیکی حرم امام رضا (ع) بازاری در شهر مشهد تاسیس شد که تا به امروز یکی از معروف‌ترین بازارها این شهر به حساب می‌آید. بازاری که یک سال ساخت آن به درازا کشیده شده است و دو طبقه دارد. بازاری سرپوشیده به طول ۹۶۰ متر مربع که بیش از ۱۵۰۰ واحد تجاری در آن مشغول به کار هستند. بازاری که زیربنای آن ۲۳۶۸ متر مربع است و حد فاصل میدان بیت المقدس و ۱۷ شهریور در ضلع شرقی خیابان امام رضا واقع شده است. بازاری که بازدید از آن خودش یک تفریح گردشگرانه به حساب می‌آید. بازاری که در آن می‌توانید خریدهای متنوعی انجام بدهید. اگر به دنبال آشنایی بیشتر با این بازار هستید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

معرفی مرکز خرید وصال مشهد

 

 بازار رضا مشهد


معماری بازار رضا مشهد


سردرهای ورودی بازار رضا کاملا براساس معماری ایرانی و اسلامی طراحی و اجرا شده‌اند. سردرهایی که به حالت پلکانی رو به سمت جلو پیش آمده‌اند و با طاق‌نمایی زیبا در سطح بیرونی شهر رخ می‌نمایند. ورودی این بازار در میان ۱۷ شهریور به دلیل باز بودن فضای پیش رویش بیشتر از ورودی فلکه آب مورد توجه گردشگران قرار دارد.

 

 بازار رضا مشهد


طبقات بازار رضا


بازار رضا از دو طبقه تشکیل شده است که در هر طبقه‌ی آن دو راهرو برای رفت و آمد وجود دارد. راهروهایی که در مجاورت‌شان واحدهای تجاری این بازار واقع شده است تا بتوانید هرچه به عنوان سوغاتی مد نظر دارید را از این بازار تهیه کنید. طبقه همکف این بازار شلوغ‌ترین و مهمترین بخش آن به حساب می‌آید که با مراجعه به آن می‌توانید از مواد خوراکی تا پوشاک، برای بزرگسالان و خردسالان را بیابید. مهمترین واحدهای تجاری این بازار موارد زیر هستند:

  •  واحدهای تجاری فروش زیورآلات: انگشتر، گردنبند و ... از مهمترین زیورآلاتی هستند که در کارگاه‌های این بازار تهیه می‌شوند و به فروش گذاشته می‌شوند. در سرتاسر این بازار اگر قدم بزنید تعداد زیادی از این واحدها را مشاهده خواهید کرد.
  •  واحدهای تجاری فروش لباس: در سرتاسر این بازار و در طبقه همکف آن می‌توانید واحدهای تجاری زیادی را بیابید که انواع لباس‌های زنانه و مردانه برای کودکان و بزرگسالان را به فروش می‌رسانند. مغازه‌هایی که غالب‌شان برندهای فیک را عرضه می‌کنند و از همین رو قیمت اجناس‌شان ارزان هستند.
  •  زعفران: زعفران یکی از سوغاتی‌های خاص مشهد به حساب می‌آید که با رفتن به این بازار می‌توانید تعداد زیادی از واحدهای تجاری را ببینید که زعفران به فروش می‌رسانند. زعفران‌هایی خوش طعم و رنگ. فقط نکته‌ی مهمی که در خرید زعفران در این بازار و به طور کلی در مشهد وجود دارد آن است که زعفران‌های تقلبی نیز زیاد به فروش می‌رسند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم برای خرید زعفران در این بازار حتما به فروشگاه‌های معتبر بروید.
  •  کیف و کفش: در این بازار هرچقدر واحدهای تجاری ببیند که لباس‌های زنانه و مردانه به فروش می‌رسانند، می‌توانید مغازه‌هایی نیز بیابید که کیف و کفش می‌فروشند. کیف و کفش‌هایی بعضا چرم و گران قیمت و بعضا غیر چرم و ارزان قیمت.
  •  طبقه دوم بازار: طبقه دوم این بازار را بیشتر واحدهای کارگاهی پر کرده‌اند. واحدهای تولیدکننده و عمده فروش‌ها. اگر در سفرتان با تور مشهد قصد خریدهای عمده دارید می‌توانید به این طبقه از بازار مراجعه کنید.
  •  مغازه‌های جانبی بازار رضا: بیرون از محوطه بازار پر از مغازه‌هایی است که همچون واحدهای تجاری درون بازار مشغول فروش انگشتر و لباس و کیف و کفش و زعفران و ... هستند. در این مغازه‌ها همچنین اغذیه‌فروشی‌ها و آبمیوه‌ فروشی‌ها نیز فعال هستند و بسیار مورد استقبال گردشگران قرار دارند.

 

 بازار رضا مشهد


دسترسی به بازار رضا


برای رفتن به بازار رضا می‌توانید در سراسر شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و به راحتی خودتان را به این بازار برسانید. بازاری که همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب درهایش به روی بازدیدکنندگانش باز است.

۳۰ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران