گشت و گذار در پارک وکیل آباد مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
گشت و گذار در پارک وکیل آباد مشهد

مشهد یکی از گردشگری‌ترین شهرهای ایران است. چرا که هم یک شهر مذهبی و زیارتی به حساب می‌آید و هم یک شهر سیاحتی و گشت و گذاری. شهری که بهترین هتل‌ها ایران را در خود جای داده است و در بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها از مهمانانش پذیرایی می‌کند. شهری که دور و اطرافش پر شده است از مناطق ییلاقی عالی و روستاهای بی‌نظیر. در سفرتان با تور مشهد که پر از پارک‌های جذاب است اگر می‌خواهید با یک پارک قدیمی و معروف آشنا شوید همراه ما باشید تا پارک وکیل آباد و جاذبه‌هایش را خدمتتان معرفی کنیم.

 


وکیل آباد خانه‌ی کهنسال‌ترین درختان


در ۸ کیلومتری شمال غربی مشهد یکی از قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین پارک‌ این شهر قرار دارد که رفتن به آن حال و هوایی خوش برای شما می‌سازد. بودن در پناه درختان بلند بالا و کهنسال، نشستن زیر سایه‌شان، گوش سپردن به صدای بلبلان‌شان، همه و همه آن عناصری هستند که خلق شما را به خوبی‌ها دگرگون می‌کند. پارکی که در سال ۱۳۴۷ خورشیدی ساخته شده است و وسعت آن به اندازه‌ی ۷۰ هکتار می‌باشد. پارکی که فردی به نام حسین ملک آن را وقف کرده و امروزه در اختیار شهرداری مشهد قرار دارد. پارکی که در آن یکی از قدیمی‌ترین قنات‌های مشهد واقع شده است. پارکی که بخش‌های متنوعی دارد و در یک سفر خانوادگی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گشت و گذارها به حساب می‎‌آید. اگر می‌خواهید با بخش‌های مختلف این پارک بیشتر آشنا شوید همراه ما باشید.

 

۷ پارک دیدنی مشهد برای یک تفریح خانوادگی

 

 

وکیل آباد مشهد

 


باغ وحش وکیل آباد


باغ وحش وکیل آباد جایی است که برای فرزندان شما خاطره‌های ماندگار می‌سازد و برای شما نیز لحظاتی خوش. جاییکه در آن می‌توانید به ملاقات زیست قفسی حیوانات مختلف از گوشت خواران تا گیاه خواران بروید. جاییکه در آن حیوانات آبزی در کنار حیوانات پروازی زندگی می‌کنند و همگی این حیوانات در کنار هم یک حیات وحش جذاب را به وجود آورده‌اند. شیر، ببر، خرس، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن و شامپانزه از معروف‌ترین حیوانات این باغ وحش به حساب می‌آیند که به گفته‌ی مسئولانش حضورشان در این پارک گام مهمی در جذب توریست برای شهر مشهد است. به طور کلی در فضای ۴۰ هزار متر مربعی این باغ از ۱۲۵ گونه‌ی مختلف جاندار نگهداری می‌شود که این تعداد شامل ۶۱ گونه پستاندار و ۴۹ گونه پرنده است. به هنگام بازدیدتان از وکیل آباد به شما توصیه می‌کنیم حتما از این باغ وحش نیز دیدن کنید تا از این طریق راهی جسته باشید برای کشف دنیای جذاب حیوانات. بازدید از این باغ وحش همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۶ عصر میسر است و برای ورود به آن باید ۶ هزار تومان ورودیه بپردازید.

 

تم پارک پروفسور بازیما مشهد یکی از اولین پارک‌های موضوعی ایران

 

 

وکیل آباد مشهد

 


دریاچه‌ی وکیل آباد


دریاچه‌ی این پارک یکی از آرامش‌بخش ترین بخش‌های آن است. جاییکه از آب قنات سرچشمه می‌گیرد و فضایی مطبوع برای پارک می‌سازد. جاییکه افراد قادرند در کنار آن بنشینند و درحالیکه زیر سایه‌ی درختان و در فضای سبز هستند، به صدای جریان آب نیز گوش بسپارند و لذت ببرند.

 

 

وکیل آباد مشهد

 


شهربازی وکیل آباد


شهربازی این پارک با نام کوهستان شادی شناخته می‌شود و یکی از شهربازی‌های نسبتا معروف مشهد به حساب می‌آید. جایی به وسعت ۱۸ هکتار که بسیار مورد استقبال خانواده‌ها قرار دارد. دستگاه‌های بازی متنوع مانند موتور سواری، آبشار، تاب کودک، گاو وحشی، قایقرانی، کالسکه سواری، تاب خانواده و کودک و دستگاه‌های طوفال از معروف‌ترین وسایل بازی این پارک به حساب می‌آیند. نکته‌ی مهم درباره‌ی این شهربازی آن است که درهایش به صورت مقطعی در سال باز می‌باشند. درهای این پارک همه ساله در فصل بهار و تابستان به روی گردشگران باز است و از حضور آنها استقبال می‌کند.

 

شهربازی پارک ملت مشهد یکی از مجهزترین شهربازی‌های ایران

 

 

وکیل آباد مشهد

 


امکانات محتلف پارک وکیل آباد


این پارک در سال‌های اخیر مورد بازسازی قرار گرفته و به امکانات مختلف و متنوع آن از سوی شهرداری مشهد افزوده شده است. بوفه و رستوران، تاسیسات بهداشتی، وسایل بازی غیر برقی و همینطور وسایل ورزشی و یک استخر به مجموعه‌ی آن در همین چند سال اخیر اضافه شده است. این پارک از سرویس‌های بهداشتی مناسبی برخوردار است و اگر به همراه فرزندان خردسال‌تان به این پارک می‌روید از بابت امکانات بهداشتی نگرانی نداشته باشید. همچنین این پارک مجهز به آلاچیق‌هایی است که در روزهای بارانی و یا آفتابی می‌توانید به زیر آنها بروید و کمپ بزنید. آلاچیق‌هایی که یکی از بهترین مکان‌ها برای انواع دورهمی‌های خانوادگی به حساب می‌آیند.

 

۱۰ نقطه‌ی دیدنی و مهم مشهد از نگاه سایت کالچر تریپ

 

 

وکیل آباد مشهد

 


دسترسی به پارک وکیل آباد


پارک وکیل آباد در انتهای بلوار وکیل آباد قرار دارد و برای دسترسی به آن اگر ماشین شخصی در اختیار ندارید می‌توانید از مترو استفاده کنید. خط شماره یک متروی مشهد که واقع در بلوار نخریسی است به طور مستقیم شما را به پارک وکیل آباد می‌رساند. اگر دسترسی به مترو نیز برایتان سخت است می‌توانید از اتوبوس‌های مسافربری که در سطح شهر وجود دارند استفاده کنید.

۰۲ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران