آشنایی با باغ وحش وکیل آباد مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
آشنایی با باغ وحش وکیل آباد مشهد

اگر تور مشهد را به عنوان گزینه‌ای برای سفر با خانواده و کودکانتان انتخاب کرده‌اید بازدید از باغ‌ وحش وکیل آباد گزینه بسیار سرگرم‌کننده‌ای برایتان خواهد بود. بنابراین توصیه می‌کنیم یک روز خود را بعد از زیارت حرم امام رضا (ع) به خوشگذارانی در این باغ وحش اختصاص دهید. باغ وحش وکیل آباد بزرگترین باغ‌ وحش مشهد بوده و دارای امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری می‌باشد. برای آشنایی با این مکان شما را به خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

معرفی باغ وحش وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد بزرگترین باغ‌ وحش در استان خراسان بوده و در پارک جنگلی وکیل آباد مشهد قرار گرفته است. تمامی علاقه‌مندان به حیوانات می‌توانند از این مکان بی‌نظیر بازدید کرده و خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای خود و خانواده رقم بزنند. علاوه بر تنوع زیاد حیوانات و وسعت بزرگ این مکان می‌توان به مسیر دسترسی آسان آن نیز اشاره کرد. در نتیجه تمامی مسافران تور مشهد قادر خواهند بود به راحتی به این باغ وحش رفته و روز خوبی را در آن سپری کنند.

 

در مشهد چه سوغاتی را از کجا بخریم؟

حیوانات قابل بازدید در باغ وحش وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد مشهد به دلیل وسعت زیادی که دارد موفق شده تا گونه‌های بسیار زیادی از حیوانات را در خود جای دهد. به طوری که می‌توان در این مکان به طور تقریبی ۸۵۰ عدد حیوان را مشاهده کرد. در این میان ۱۲۵ گونه مختلف حیوانی قرار دارد. از جمله این حیوانات می‌توان به پلنگ آفریقایی، کفتار، ببر بنگال، شتر لاما، گوسفند، ببر، کانگورو، خرس، شامپانزه، میمون، گراز، بونوبو و ده‌ها گونه دیگر اشاره کرد. علاوه بر آن در حین گردش درون باغ وحش مسئولانی وجود دارند که شما را با این حیوانات آشنا کرده و در مورد آن‌ها با شما صحبت خواهند کرد. شما می‌توانید تمامی سوالات خود را به منظور آشنایی بیشتر با گونه‌های حیوانی از آن‌ها بپرسید.

مناسب‌ترین زمان برای بازدید از باغ وحش وکیل آباد مشهد

یکی از سوال‌هایی که برای اکثر علاقه‌مندان به بازدید از باغ وحش وکیل آباد ایجاد می‌شود این است که چه زمانی را برای رفتن به آن انتخاب کنند؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت در تمامی ساعات کاری باغ‌ وحش بازدید از آن توصیه می‌شود. معمولا این مکان در تمامی روزهای سال به غیر از تعطیلات رسمی مربوط به شهادت‌ها از ساعات ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ باز است. علاوه بر آن در سایر روزهای تعطیل برای کسب اطمینان بیشتر می‌توانید با باغ وحش تماس گرفته و سپس به بازدید آن بروید.

 

معرفی مکان‌های زیارتی مشهد

طریقه دستیابی به باغ وحش وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد یکی از آسان‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد برای رفتن و بازدید می‌باشد. زیرا در هر کجای مشهد که اقامت داشته باشید کافی است تا خود را به نزدیک‌ترین ایستگاه مترو برسانید. سپس سوار خط یک شده و به سمت آخرین ایستگاه آن حرکت کنید. ایستگاه کوهستان پارک شادی مقصد شما بوده و بلافاصله بعد از خارج شدن از ایستگاه پارک جنگلی وکیل آباد و باغ وحش را مشاهده خواهید کرد. به غیر از آن اگر تمایلی به سوار مترو شدن را نداشتید گزینه بعدی کرایه تاکسی است. این گزینه نسبت به مترو گران‌تر بوده و برای افرادی که به دنبال سفری اقتصادی هستند توصیه نمی‌شود. همچنین اگر به وسیله اتومبیل شخصی به مشهد سفر کرده‌اید باید به سمت بلوار ملک آباد حرکت کنید. سپس مسیر میدان پارک را در پیش گرفته و وارد بلوار وکیل آباد شوید. بعد از آن تابلو‌هایی که مسیر دستیابی به باغ وحش را نشان می‌دهند را مشاهده خواهید کرد. با دنبال کردید به ورودی پارک جنگلی وکیل آباد خواهید رسید. در زیر آدرس دقیق این مکان آورده شده است:
بلوار وکیل آباد، ضلع جنوب غربی پارک جنگلی وکیل آباد، باغ وحش وکیل آباد مشهد

نکته مهم دیگر که باید به آن توجه کرد خرید بلیط ورودی است. علاقه‌مندان به بازدید از باغ وحش وکیل آباد باید قبل از ورود نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند. بلیط‌ها در باجه قرار گرفته در کنار در ورودی به فروش می‌رسند. البته قیمت بلیط ورودی چندان زیاد نبوده و تنها با پرداخت ۶۰۰۰ تومان می‌توانید وارد آن شده و از دنیای حیوانات لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم برای راحتی خود در روز بازدید کفش راحتی بپوشید تا بتوانید از تمامی بخش‌های این مکان زیبا لذت ببرید.

۰۳ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران