آشنایی با هتل ۵ ستاره قصر در مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
آشنایی با هتل ۵ ستاره قصر در مشهد

مشهد به عنوان یکی از پربازدیدترین مقاصد اصلی در ایران سهم مهمی در گردشگری کشور دارد. از همین‌رو در طول دهه‌ها جذب سرمایه‌گذاری در زمینه هتل‌داری بسیار فعال بوده است به طوری که در این شهر انواع هتل‌ها و اقامتگاه‌ها به چشم می‌خورد که برخی از آن‌ها از مشهورترین هتل‌های مجلل ایران محسوب می‌شوند. یکی از این هتل‌های مجلل و شناخته شده در تور مشهد هتل ۵ ستاره و بی‌نظیر قصر مشهد است که قصد داریم در این مقاله به معرفی آن بپردازیم.

 

هتل بین‌المللی قصر مشهد (Ghasr Hotel)

هتل قصر مشهد یکی از نزدیک‌ترین هتل‌های لوکس و ۵ ستاره نزدیک به حرم است که از مقاصد محبوب مسافرانی که می‌خواهند نزدیک به حرم اقامت داشته باشند محسوب می‌شود. هتل قصر مشهد در سال ۱۳۷۴ آغاز به کار کرد و از آن زمان توانسته به عنوان یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های شرق کشور جایگاه خودش را حفظ کند. در ادامه بیشتر با این هتل لوکس و درجه یک آشنا خواهیم شد.

 

با بازارهای سنتی مشهد آشنا شویم

هتل بین المللی قصر مشهد از ابتدا

این هتل توسط حاج محمود سزاواربندی ساخته شد اما ماجرای ساخت و ساز آن با بقیه هتل‌ها متفاوت است. حاج محمود در سال ۱۳۵۶ زمینی می‌خرد در نزدیکی حرم، و در آن پاساژی احداث می‌کند که مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. روزی به صورت اتفاقی یکی از غرفه‌ها را به زائری که محل اسکان نداشت واگذار کرد و همین شد سرآغاز کار هتل‌داری او. کم کم غرفه‌ها را به صورت خیریه در اختیار زائران گذاشت و در نهایت برای امکانات بیشتر، سرویس بهداشتی هم در آن ساخت. اما کار به جایی می‌رسد که به او می‌گویند این اقامتگاه را رسما به ثبت برساند تا بتواند به فعالیتش ادامه دهد و این شد که پاساژ به هتلی ۲ ستاره تبدیل شد. ۱۲ سال به همین روال می‌گذرد تا در سال ۱۳۷۴ بازسازی گسترده در آن انجام می‌شود و به اقامتگاهی ۴ ستاره ارتقا می‌یابد. در نهایت سال ۱۳۹۱ به اسم هتل قصر مشهد تغییر نام می‌دهد. اما داستان ارتقا هتل ادامه پیدا می‌کند و در ۱۳۹۳ با ارتقای امکانات و ویژگی‌ها به هتلی ۵ ستاره تبدیل می‌شود.

اتاق‌ها و سوئیت‌ها در هتل بین‌المللی قصر مشهد

این هتل در ۱۲ طبقه گسترده شده و ۲۲۰ واحد جذاب و بی‌نظیر را ارائه می‌دهد که هر کدامشان بر حسب تم و مضمونی که دارند باشکوه و مجلل دیزاین و طراحی شده‌اند. این تم‌ها شامل برخی نام‌ها مثل اتاق پرنسس، سوییت هانی مون، دبل هخامنش، سوییت معمولی، پرزیندنت رویال، پرزیدنت ویژه و پرزیدنت مدرن و دیزاین‌های مختلف دیگری می‌شود که هر کدامشان یکی از دیگری چشم‌گیرتر هستند. حتی در این بین آپارتمان دو خواب برای حداکثر راحتی و استقلال مهمانان نیز در نظر گرفته شده است.

 

گردش در مهمترین خیابان‌های مشهد

امکانات اتاق‌ها و سوییت‌ها در هتل قصر بین‌المللی مشهد

مثل یک اقامتگاه مجلل دائمی و مستقل تمامی اتاق‌ها، سوییت‌ها و آپارتمان ریز تا درشت هر چیزی که نیاز دارید را در دسترس شما قرار می‌دهند. از بین تمام امکانات به اختصار می‌توان از سیستم تهویه هوا، تلویزیون صفحه تخت، مبلمان مخملی، تخت‌های بزرگ و راحت، یخچال و چای‌ساز، کمد لباس و رخت آویز و دراور، حمام و سرویس بهداشتی مدرن و مجهز با کلیه لوازم مورد نیاز بهداشتی ضروری و خیلی چیزهای دیگر نام برد.

مجموعه امکانات داخل در هتل قصر بین‌المللی مشهد

هیچ شکی نیست که خدمات و رفاهی که در هتل‌های برتر ۵ ستاره می‌توانید پیدا کنید را در دیگر هتل‌ها در دسترس ندارید. آن هم در جایی مثل هتل قصر مشهد که بین رقیبان هم از بسیاری سرآمد است. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این هتل خواهیم پرداخت.

رستوران و کافی شاپ در هتل قصر مشهد

اگر فردی شکمو و خوش خوراک هستید پس خوش به حال شما چرا که هتل قصر مشهد با ۴ رستوران و ۲ کافی شاپ طیفی از غذاها را با آنچنان تنوعی در دسترس مهمانان قرار داده که حتی سخت پسندترین مهمانان هم اشتهایشان تحریک می‌شود. از آنجایی که همه می‌دانیم صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است، هتل قصر مشهد منویی بی انتها در بزرگترین سالن صبحانه خوری‌اش با ظرفیت هزار نفر تدارک دیده که عمرا بتوانید از همه آن‌ها شده یک قاشق هم امتحان کنید!

* سالن صبحانه خوری هزار نفری با منویی شامل نزدیک به ۱۶۰ گزینه صبحانه سرد و گرم

* رستوران سنتی رز متخصص در غذاهای سنتی ایرانی

* رستوران قصر با ظرفیت بیش از ۱۵۰۰ نفر با منویی مفصل شامل انواع غذاهای ایرانی و فرنگی

* رستوران رویال مرسده اولین رستوران دریایی مشهد

*کافی شاپ قصر متخصص در سرو انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، عرقیات سنتی و محبوب، دسرهای لذیذ و شیرین و انواع غذاهای ساده و سریع

*کافی شاپ ملودی با منویی شامل انواع دسرها، پیتزاها، اسنک، فست فود و نوشیدنی‌های متنوع

 

لوکس‌ترین رستوران‌های مشهد

تفریحات آبی در هتل قصر مشهد

مانند گزینه‌های بین‌المللی در دیگر کشورها، هتل بین‌المللی قصر مشهد مجموعه‌ای تمام و کمال شامل استخر شنا، سونا، جکوزی، سونای خشک و حمام ترکی را در دسترس مهمانان قرار می‌دهد که می‌توانید برای استراحت و اوقات فراغت به آن پناه ببرید و برای خودتان خلوت دلچسبی داشته باشید و اگر احساس خستگی بعد از روزی پر ماجرا را داشتید عضلات‌تان را به دست ماساژورهای حرفه‌ای بسپارید.

دیگر امکانات هتل قصر مشهد

این هتل طیف گسترده‌ای از امکانات مثل سالن برگزاری همایش، تا صرافی و قنادی، سرویس تاکسی، سالن زیبایی خانم‌ها و آقایان و حتی یک باشگاه بدنسازی را هم در اختیار شما قرار می‌دهد تا مطمئن باشید چیزی نیست که احتیاج داشته باشید و در دسترس نباشد.

 

بازدید از بهترین مکان‌های مشهد (قسمت اول)

۱۰ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران