خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های باکو

یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های هر سفری خوراکی‌های خوشمزه آن است. مخصوصا اگر به یک کشور خارجی سفر کنیم تست کردن خوراکی‌های آن جذاب‌تر خواهد بود. تور باکو این روزها در میان مسافران ایرانی رونق زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل اینبار قصد داریم تا به معرفی خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های باکو بپردازیم تا اگر شما هم قصد سفر به این شهر زیبا را دارید سفر خود را با ای خوراکی‌ها شیرین‌تر کنید.

 

آجیکا باتومی

آجیکا نوعی رب سنتی است که توسط روستاییان اطراف این شهر تهیه می‌شوند. آن‌ها این رب را به عنوان چاشنی برای طعم‌دار کردن غذا استفاده می‌کنند. مواد اصلی در تهیه آن فلفل قرمز تند، سیر و برخی ادویه‌های سنتی دیگر است. اگر در اطرافیان شما کسی است که علاقه زیادی به ادویه‌جات داشته باشد؛ خریدن آجیکا باتومی به عنوان یکی از بهترین سوغاتی‌های باکو بهترین گزینه پیشنهادی ما به شما است. شما می‌توانید این رب لذیذ و تند را در حین گشت و گذار از بازارهای سنتی باکو تهیه کنید.

ترشی‌های مخصوص باکو

باکو ترشی‌های مخصوص خود را دارد که به همراه اکثر غذاهای خود سرو می‌کنند. از جمله معروف‌ترین آن‌ها که در دسته خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های باکو قرار دارند، ترشی گیلاس‌ و خیار گابالا است. شما می‌توانید در  بهترین رستوران‌های باکو این ترشی را به همراه غذای خود سفارش دهید. گابالا نام مکانی در آذربایجان است که بومیان آن از تمامی محصولات خود ترشی تهیه می‌کنند. در بین این ترشی‌ها، ترشی گیلاس و خیار محبوب‌ترین است. اگر اهل ترشیجات هستید حتما در سفر خود به باکو یک بانکه از این ترشی را بخرید و به همراه خود بیاورید.

 

۹ تجربه هیجان‌انگیز در سفر به آذربایجان

پنیر گرجی گوسفندی

یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های باکو پنیر گرجی گوسفندی است! بله تعجب نکنید این پنیر گرجی به قدری خوشمزه و پرطرفدار است که در بین مردم باکو نیز شناخته شده است. به طوری که این روزها می‌توانید آن را در هر نقطه‌ای از شهر باکو تهیه کنید. این پنیر از شیر گوسفند تهیه می‌شود و مراحل خاص و سنتی خود را دارد. این پنیر به قدری لذیذ است که با معروف‌ترین پنیرهای دنیا رقابت می‌کند.

پنیر یقنادزور

پنیر یقنادزور یکی دیگر از پنیرهای خوشمزه باکو است که می‌توانید آن را تهیه کنید و به عنوان یک سوغاتی خوشمزه با خود به ایران بیاورید. پروسه ساخت این پنیر کمی پیچیده است و حدود ۶ ماه طول می‌کشد تا آماده خوردن شود. امروزه می‌توانید آن را در اکثر مغازه‌های باکو به صورت بسته‌بندی شده تهیه کنید.

 

هزینه سفر به باکو چقدر است؟

نازوکی امرتی

مردم باکو علاقه زیادی به خوردن غذاهای تهیه شده از خمیر دارند. یکی از غذاهای محلی باکو نازوکی امرتی است که تقریبا مشابه نان پیتای است که با عسل و کشمش ترکیب شده است. مردم آذربایجان دوست دارند تا نازوکی را به همراه چای یا ماست میل کنند. اگر به دنبال خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های باکو هستید هرگز نازوکی امرتی را فراموش نکنید. چرا که امکان ندارد کسی از خوردن آن لذت نبرد.

خمیر به باکو

خمیر به باکو یکی از عجیب‌ترین سوغاتی‌های خوردنی باکو است که طعمی خوشمزه دارد. آنچه این خوراکی را جالب کرده است طرز تهیه آن است. به این صورت که از میوه‌های موجود مربایی تهیه می‌کنند اما به جای شکر از نمک استفاده می‌کنند. سپس آنچه را که تهیه شده است را در کنار غذا و یا به تنهایی میل می‌کنند. اگر به خوردن چیزهای جدید و خوشمزه علاقه دارید حتما یک بار هم که شده باشد خمیر به باکو را امتحان کنید.

 

نکات مفیدی که باید برای سفر به باکو بدانید

شربت انار و هلو

از جمله اصلی‌ترین میوه‌هایی که در باکو برداشت می‌شوند، انار و هلو است. به همین دلیل شربت انار و هلو به یکی از نوشیدنی‌های محبوب این شهر تبدیل شده است. شما می‌توانید در تمامی خیابان‌های باکو در حین قدم زدن این شربت‌ها را تهیه و نوش جان کنید.

نمک مستیا

باکو معدن ادویه‌های باکیفیت و خوش عطر است. یکی از این ادویه‌ها که می‌توان نام آن را در لیست خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های باکو گنجاند، نمک مستیا است. این ادویه از ترکیب گیاهان دارویی و سیر تازه تهیه شده است. مردم باکو در اکثر غذاهای سنتی خود به کمک این نمک غذاهای خود را خوشمزه‌ می‌کنند.

 

بهترین هاستل‌های باکو برای کوله‌گردها

چای زعفران، آویشن باکو

چای باکو یکی از خوشمزه‌ترین چای‌های دنیا است. آن‌ها به چای‌های خود مقداری آویشن و یا زعفران نیز اضافه می‌کنند و طعم و عطر بسیار دلنشینی به آن می‌بخشند. پس اگر شما و یا یکی از دوستان شما اهل دم‌نوش و چای است، خریدن چای زعفران و یا چای آویشن مخصوص باکو را به عنوان خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های باکو فراموش نکنید.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در باکو

۰۷ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران