۹ تجربه هیجان‌انگیز در سفر به آذربایجان

جاذبه‌های گردشگری باکو
۹ تجربه هیجان‌انگیز در سفر به آذربایجان

آذربایجان یکی از بهترین و جذاب‌ترین کشورهای نزدیک ایران است که می‌توانید نسبتا ارزان به آن سفر کنید. کشوری فوق‌العاده که با دریای خزر مرز آبی دارد و باکو پایتختش در بیشتر روزهای سال میزبان بی‌شمار رویداد است. کشوری که با امکانات خوبش هم می‌تواند میزبان خانواده‌ها باشد و هم میزبان افرادی که تنهایی سفر می‌کنند. اگر می‌خواهید این کشور و تجربیاتی که در آن می‌توانید به دست بیاورید را بهتر بشناسید همراه ما باشید تا با تور باکو به نقاط مختلف آن سر بزنیم و شما را بیشتر با این کشور آشنا کنیم.


۱- بازدید از روستاهای باستانی

آذربایجان روستاهای باستانی در خود کم ندارد. روستاهایی که نزدیک به هزار سال قدمت دارند و قدمت‌شان در جهان نیز به رسمیت شناخته شده است. یکی از این روستاها غوبا در نزدیکی مرز داغستان و آذربایجان است. روستایی در شمال این کشور که مطابق با یافته‌های باستان شناسان نزدیک به ۵ هزار سال قدمت دارد. روستایی که بازدید از آن شما را می‌برد به گذشته و به شما نشان می‌دهد گذشتگان چگونه می‌زیسته‌اند، چگونه اندیشه می‌کردند و چگونه شد که ما به عنوان نیاکان آنها امروزه در این جایگاه از هستی ایستاده‌ایم.

 

  راهنمای گردش ۴۸ ساعته در باکو 

 آذربایجان


۲- کوچک‌ترین کتاب‌های جهان را ببینید

۳ عدد از کوچکترین کتاب‌های جهان در موزه‌ی کتاب‌های مینیاتوری شهر باکو پایتخت آذربایجان نگهداری می‌شوند. کتاب‌هایی که تنهای ۲ میلی‌متر قطر دارند و برای خواندن آنها باید ذره‌بین دست بگیرید. بنابراین سفر به آذربایجان و دیدن پایتخت آن شما را با کوچکترین منابع آگاهی‌دهنده‌ بشر یعنی کتاب آشنا می‌کند.

 

  آذربایجان


۳- خوشمزه‌ترین غذاها را نوش جان کنید

از قدیم گفته‌اند ترک‌ها آشپزهای فوق‌العاده‌ای هستند و این ادعا بیراه نیست. این را وقتی متوجه می‌شوید که به آذربایجان بروید و مزه‌ی غذاها و نوشیدنی‌های آذری را بچشید. آشپزهای این کشور خوب بلد هستند چگونه مزه‌ها را با هم ترکیب کنند و چیزهای جاودانه بسازند. اگر اهل غذاهای دریایی هستید باید بدانید در آذربایجان می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی را نوش جان کنید.

 

 ۱۰ رستوران مجلل باکو که بهترین غذاهای ترکی را سرو می‌کنند

 آذربایجان


۴- در جشنواره‌های این شهر شرکت کنید

آذربایجان سالانه میزبان بی‌شمار جشنواره است. جشنواره‌هایی از مواد غذایی و خوراکی و کشاورزی گرفته تا مواردی مربوط به صنایع و گردشگری. جشنواره‌هایی که هرکدامشان یکی از دلایل جذب توریست به این کشور به حساب می‌آیند. بنابراین متناسب با حرفه و علاقه‌تان به شما توصیه می‌کنیم پیگیر جشنواره‌های مختلف این شهر باشید و زمانی که آنها برگزار می‌شوند را برای سفر به این کشور انتخاب کنید. یکی از جشنواره‌های جذاب و عامه پسند این کشور جشنواره‌ی انار است. در این کشور چند ده نوع انار مختلف کشت می‌شود و انار یکی از میوه‌های محبوب آن است. با شرکت در فستیوال‌های باکو می‌توانید با فرهنگ و رسوم مردم بیشتر آشنا شوید.

 

 آذربایجان


۵- تماشای سازه‌های معماری جذاب

آذربایجان در خود سازه‌های جذاب کم ندارد. یکی از این سازه‌ها برج‌های شعله باکو هستند. برج‌های ۳ گانه‌ی سر به فلک کشیده‌ای که شب‌ها با نورپردازی ویژه به رنگ شعله‌های آتش در می‌آیند. برج‌هایی که در پایتخت این کشور یعنی شهر باکو واقع شده‌اند. از دیگر سازه‌های جذاب این شهر می‌توان به مرکز حیدر علی‌اف اشاره کرد. وقتی به این کشور و مخصوصا پایتختش سفر می‌کنید می‌توانید سازه‌های جذاب زیادی ببینید.

 

  آذربایجان


۶- دلچسب‌ترین چای‌ها را نوش جان کنید

در آذربایجان می‌توانید چایخانه‌های زیادی بیابید که با مراجعه به آنها می‌توانید انواع چای‌ها را سفارش داده و نوش جان کنید. چایخانه‌هایی که پاتوق مردمان این کشور به حساب می‌آیند و در آنها فقط چای نمی‌نوشید بلکه انواع دمنوش‌ها نیز برای شما سرو می‌شوند. چایخانه‌هایی که شما را بیشتر با مردمان این کشور و مناسبات میان‌شان آشنا می‌کند.

 

 ۱۰ مرکز خرید معتبر باکو برای خریدن بهترین و خاص‌ترین سوغاتی‌های سفر 

  آذربایجان


۷- آب درحال سوختن را تماشا کنید

شاید برایتان عجیب باشد اما باید بدانید در نزدیکی مرز ایران و آذربایجان، چشمه‌ای سوزان به نام یانار بولاغ وجود دارد که حاوی متان است. به همین دلیل می‌تواند مشتعل شود. مردمان بومی معتقد هستند این چشمه و آبش شفا بخش است و خیلی‌ها برای درمان به آن مراجعه می‌کنند. اگر از ایران به صورت زمینی به آذربایجان سفر می‌کنید به شما توصیه می‌کنیم از این چشمه دیدن کنید.

 

  آذربایجان


۸- بازدید از آتشفشان گِلی

تعدادی از زیباترین آتشفشان‌های گلی جهان در آذربایجان واقع شده‌اند. آتشفشان‌هایی که به جای مذاب‌های داغ آتفشانی گل بیرون می‌ریزند. گلی سرد که حاصل از فشار گاز زیرزمینی است. در سفرتان به آذربایجان می‌توانید تعدادی از این آتشفشان‌ها را مشاهده کنید.

 

 بهترین بازارهای خیابانی باکو برای خریدن سوغاتی‌های خاص و به‌ یادماندنی 

 آذربایجان


۹- حمام کردن با نفت

حمام کردن در نفت خام یک سنتی است که از زمان حکومت اتحاد جماهیر شوروی در این منطقه از جهان استوار شده. بسیاری از افراد بومی معتقد هستند حمام کردن در نفت خام سبب درمان و بهبودی بسیاری از آلام است. به همین دلیل در برخی از شهرهای این کشور می‌توانید با نفت خام حمام کنید.

۰۷ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران