فعالیت‌های هیجان‌انگیزی که باید همراه کودکانتان در سفر به باکو تجربه کنید

جاذبه‌های گردشگری باکو
فعالیت‌های هیجان‌انگیزی که باید همراه کودکانتان در سفر به باکو تجربه کنید

سفر به همراه کودکان همان‌قدر که شیرین است و خاطرات خوشایندی را برایتان رقم می‌زند، اگر درست برنامه‌ریزی نشود، ممکن است کلافه کننده و گاهی آزار دهنده نیز شود. به این منظور اول باید برآوردی از تفریحات، زمانی که در سفر هستید و فعالیت‌هایی که می‌توانید به همراه بچه‌ها انجام دهید، داشته باشید و سپس برای روزهای خود برنامه ریزی کنید. به همین خاطر ما لیستی از فعالیت‌هایی که می‌توانید به همراه بچه‌ها در تور باکو تجربه کنید را در این پست آورده‌ایم، تا شاید کمکی به هر چه بهتر کردن سفر شما به این شهر زیبا باشد.

 


پلنتاریوم Tusi-Bohm


رفتن به پلنتاریوم می‌تواند هم برای کودکان فعالیتی جذاب باشد و هم برای بزرگ‌تر‌ها. تور مجازی به کهکشانی مملو از ستاره‌ها و دیدن سیارات مختلف. نمایش ویژه‌ی این مکان با کیفیت ۴K و تصاویری بسیار عالی پخش می‌شود و می‌توان آن را با هر پلنتاریومی در دنیا مقایسه کرد. تصاویری که حدود نیم ساعت شما را به قلب کهکشان می‌برند تا چیزهایی باورنکردنی از دنیای اطراف زمین و ستارگانی بسیار دورتر از ما را تماشا کنید. این محل، دیدنی‌های بسیار بیشتری از نمایش ویژه دارد و مطمئنا بچه‌های شما و حتی خودتان از بودن در آن هیجان زده می‌شوید. مهم‌تر اینکه بلیط شرکت در نمایش و بازدید از کل پلنتاریوم تنها ۸ منات برای بزرگسالان و ۵ منات برای کودکان است.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در باکو

 

 

Tusi-Bohm

 


HappyLand


شکی نیست که پارک‌های بازی برای بچه‌ها از هر چیز دیگری لذت‌بخش‌تر هستند و HappyLand را می‌توان بهترین پارک بازی باکو نامید. این مکان مجموعه‌ای بسیار متنوع از بازی‌های مختلف را در خود دارد، از سواری‌های کلاسیک تا انواع بازی‌های دیجیتال. در بخش بازی‌های مکانیکی، اغلب بازی‌ها مختص به کودکان و نوجوانان است. چند چرخ و فلک، ماشین برقی و بازی‌هایی از این دست که تنوع خوبی دارند. در بخش بازی‌های دیجیتال دستگاه‌های آرکید زیاد و همچنین بازی‌های تلفیقیِ مکانیکی-دیجیتال در پارک وجود دارد که بزرگ‌ترها نیز به راحتی می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند. در آخر باید یادآور شد که یک فروشگاه اسباب‌بازی بسیار بزرگ نیز در این مجموعه وجود دارد که می‌توانید چیزهای بسیار خوبی برای خرید در آن پیدا کنید.

 

هر آنچه که باید پیش از بازدید از چرخ و فلک باکو بدانید

 

 

 HappyLand

 


Wonderland


این پارک بازی بیشتر مناسب کودکان است و بازی‌های ساده و مفرحی دارد که در فضایی بزرگ و لذت‌بخش درست شده است. عروسک‌های بزرگ و دوست‌داشتنی بچه‌ها را در تمام بازی‌ها همراهی می‌کنند و با توجه به ساختار پارک، بچه‌ها می‌توانند با خیال راحت و آزادانه هر کاری که دوست دارند انجام دهند. روی ترامپولین بالا و پایین بپرند، از سرسره سر بخورند، درون استخر بزرگ توپ بپرند یا بازی‌های متنوع پارک را امتحان کرده و در آخر با عروسک‌هایی که یاد کردیم عکسی بگیرند و با شما به هتل برگردند. لباس‌های ساده‌ی ابرقهرمانی مخصوص کودکان نیز وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را نیز برای بچه‌ها خریداری کنید تا هم در پارک بپوشند و هم با خود به خانه ببرند.

 

زیباترین پارک‌ها و نقاط سرسبز باکو برای گردش و رفع خستگی یک روز پر هیاهو

 

 

 Wonderland

 


Waterpark | Bilgah Beach Hotel


اگر در ایام گرم سال به باکو رفته باشید، می‌توانید هم بچه‌ها را برای آبتنی به ساحل برده و یا اینکه آن‌ها را به این پارک آبی دوست داشتنی ببرید. این پارک آبی نیز در کنار ساحل قرار گرفته و در اصل مربوط به یک هتل است که با بلیط فروشی درهای آن را به روی گردشگران دیگر نیز باز می‌کند. این پارک آبی بزرگ و با تجهیزات و بازی‌های بسیار خوب و متعدد است با این حال نباید انتظار پارک‌های عظیم دبی یا تایلند را داشته باشید.

 

 

Waterpark

 


Megafun


مگافان پارک سرگرمی بسیار بزرگی است که در سال ۲۰۱۲ در باکو افتتاح شد و با مساحت ۳۰ هزار متر مربع، یکی از بزرگ‌ترین مراکز سرگرمی در تمام شهر محسوب می‌شود. این مرکز چندین طبقه دارد که در هر کدام بازی‌های مختلفی در نظر گرفته شده. طبقه سوم آن مخصوص کودکان بوده، در طبقه‌ای دیگر بیش از ۲۰۰ دستگاه آرکید گذاشته شده، پیست یخی دارد، بازی‌های لیزری و سینماهای چند بعدی و یک پارک دایناسور نیز در آن در نظر گرفته شده است. این پارک بسیار بزرگ و مدرن هم برای کوچک‌ترها مناسب است و هم بزرگ‌ترها، مضاف‌ بر اینکه دارای کافه و رستوران نیز هست تا بتوانید خستگی را در آن‌ها از تن بیرون کنید.

 

۵ ساحل نزدیک به باکو برای لذت بردن از تابستان زیبای آذربایجان

 

 

 Megafun

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران