بهترین فعالیت‌های گروهی در سفر به باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
بهترین فعالیت‌های گروهی در سفر به باکو

باکو نه تنها اینکه پایتخت آذربایجان است، شهر زیبا و کم ارتفاع سرشار از ذخایر نفتی نیز هست. این منطقه در خط ساحلی خزر قرار دارد و آن را به یک مرکز تجاری ایده‌آل تبدیل کرده که به خاطر نشانه‌های تاریخی نمادین خود مشهور است. به علاوه ترکیبی عالی از معماری قدیمی و جدید در شهر، آن را به مکانی جذاب برای بازدید تبدیل کرده است. از شهر قدیمی با دیوارهای قرون وسطایی معروف گرفته تا برج سنگی نمادین برج مایدن، چیزهای شگفت انگیز زیادی وجود دارد که تور باکو را به شهری جذاب تبدیل می‌کند. در اینجا ما به شما می‌گوییم در سفری دوستانه به این شهر کجاها بروید و چه کارهایی انجام دهید.

 

در موزه تاریخ ملی آذربایجان گشتی بزنید

موزه تاریخ ملی آذربایجان که در پایتخت باکو واقع شده، بزرگ‌ترین موزه در کل آذربایجان است. اگر در مورد تاریخ آذربایجان کنجکاو هستید، این مکانی ارزشمند برای بازدید گروهی است. این بنای تاریخی اکنون در عمارت سابق بارون نفت و بشردوست آذربایجان، حاجی زینال الدین تقیف قرار گرفته. موزه تاریخ ملی در سال ۱۹۲۰ تاسیس شد و به جمع آوری و نمایش انواع چیزهای مختلف می‌پردازد. این مجموعه‌ها تحول آذربایجان را در فرهنگ معنوی، تاریخ اجتماعی-اقتصادی و سیاسی، از پیش از تاریخ تا امروز به تصویر می‌کشند اما بیشترین تأکید آن بر درگیری با ارمنستان است.

 

بهترین رستوران‌های اطراف برج‌های شعله باکو

خانه دولت را کاوش کنید

خانه دولت که به نام خانه دولتی باکو نیز شناخته می‌شود، یک ساختمان دولتی تاریخی است که وزارتخانه‌های دولتی مختلف آذربایجان را در خود جای داده است. این معماری غول پیکر یازده طبقه در زمان شوروی طراحی و ساخته شده که ساخت آن حدود ۱۶ سال طول کشید تا اینکه در سال ۱۹۵۲ تکمیل شد. این ساختمان روبروی بلوار باکو و دریای زیبای خزر قرار دارد. این ساختمان برای پذیرایی حداکثر ۵۵۰۰ نفر طراحی شده که قسمت عقب آن رو به خیابان شلوغ Uzeyir Hajibeyov است.

در خیابان‌های ایچری شهر (داخل شهر) قدم بزنید

این یکی از مکان‌هایی است که باید در بالای لیست شما با دوستان برای بازدید در تعطیلات باکو باشد. ایچری شهر یا شهر قدیمی که اکثر مردم آن را می‌شناسند، بخش واقعا منحصر به فرد و تاریخی آذربایجان است. شهر قدیمی نه چندان دور بازسازی شد و تصویر بسیار تمیزی را ترسیم کرد. این شهر از یک شهر هنری با خیابان‌های زیبا تشکیل شده است و با دیوارهای قلعه احاطه شده است. با تحسین ساختمان‌های قدیمی، مجموعه کاخ‌ها و برج نمادین مایدن، در شهر پرسه بزنید. قبل از اینکه تور خود را تمام کنید، می‌توانید سوغاتی‌های خوبی بخرید.

 

بهترین رستوران‌های ایچری شهر

از معماری مسجد تزه پیر شگفت زده شوید

یکی از بناهای تاریخی آذربایجان، مسجد تزه پیر واقع در باکو است. این یکی از بهترین آثار معماری کشور است که توسط معمار بزرگ، زیور بیگ احمدبیف ساخته شده است. این مسجد که یکی از زیباترین مساجد باکو است، دارای تزئینات و طرح‌های گسترده و از نظر استراتژیک بر روی تپه‌ای قرار دارد و از بسیاری از نقاط شهر قابل مشاهده است. قبل از اینکه آسمان خراش‌های بزرگ ساخته شود، مسجد تزه پیر منظره‌ای فوق العاده بر روی منظره شهر ایجاد می‌کرد. نمای اصلی آن رواقی عمیق و سه طاقی است که در دو طرف آن مناره‌هایی قرار دارد. از منظره‌ای باشکوه از خط کشسان گنبد، یک اثر معماری نفیس لذت ببرید.

 

در ونیز کوچک سوار گوندولا شوید

باکو به دلیل دیدنی‌های تاریخی جذابش، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در آذربایجان است. ونیز کوچک باکو یکی از جواهرات پنهان باکو است که قبل از پایان تعطیلات خود باید از آن دیدن کنید. این شهر کوچک در بلوار باکو واقع شده و دارای دو جزیره بزرگ و چندین جزیره کوچک دیگر است. این جزایر زیبا توسط پل‌های سنگی تزئینی به هم متصل شده‌اند. شما می‌توانید هزینه سواری بر روی یکی از گوندولاها را بپردازید و در حین عبور از این شهر باشکوه از قایق سواری لذت ببرید. پس از گشت و گذار فوق العاده با دوستان، می‌توانید در یکی از رستوران‌ها توقف کرده و از غذاهای خوش طعم آذربایجانی لذت ببرید.

از معماری باستانی در خیابان نظامی دیدن کنید

خیابان نظامی که در مرکز شهر باکو واقع شده خیابانی بزرگ و زیبا است که به افتخار شاعر کلاسیک ایرانی نظامی گنجوی نامگذاری شده است. ممکن است بخواهید در حالی که هنوز در تعطیلات باکو هستید، برای عزیزانتان خرید یا هدیه بخرید. خیابان نظامی دارای برخی بوتیک‌های خرید شیک و پر زرق و برق، سوپرمارکت‌ها، و فروشگاه‌های سوغاتی است. هم مردم محلی و هم بازدیدکنندگان برای تفریح و صرف غذا به اینجا می‌روند. چندین غذاخوری در امتداد خیابان وجود دارد که می‌توانید در یکی از آن‌ها غذاهای لذیذ آذربایجان را امتحان کنید. حتما در این خیابان باشکوه عکس‌های دست جمعی بگیرید. این مکانی است که گردش در آن لذت زیادی خواهید داشت.

 

بازدید از میدان فواره باکو

در دریای خزر سفر کنید

برای لذت بردن از یک عصر دوستانه در طول تعطیلات چه راهی بهتر از سفر دریایی در دریای خزر وجود دارد؟ این فرصتی شگفت‌انگیز برای تماشای نماهای خیره کننده از افق عصر، هنگام عبور از آب‌های دریا است. همانطور که با کشتی کروز خود به سمت خلیج می‌روید، می‌توانید مناظر خیره کننده از برج‌های درخشان شعله و شهر روشن باکو را ببینید. دریای خزر همواره گردشگرانی را به سوی خود جذب کرده است. جغرافیای باشکوه آذربایجان را با یک کشتی مجلل در حالی که نوشیدنی می‌نوشید کاوش کنید. به علاوه پروژه‌ای برای پیوند برخی از کشورهای حاشیه خزر از طریق گردشگری دریایی مبتنی بر سفر دریایی وجود دارد.

در موزه فرش آذربایجان گشتی بزنید

در آذربایجان و نواحی اطراف آسیای میانه، یکی از عمده‌ترین شیوه‌های فرهنگی، قالی بافی بوده است. از موزه فرش باکو دیدن کنید و شکل جذاب منحصر به فرد آن را تحسین کنید. در موزه، تورهایی با راهنما وجود دارد که شما را در حین یادگیری یک یا دو چیز در مورد فرش بافی، همراهی می‌کند. در آذربایجان، فرش از اهمیت تاریخی برخوردار هستند و از ارزش زیبایی شناختی بالایی برخوردار هستند، به این دلیل که برای پوشش کف خانه‌ها، مساجد، ساختمان‌های دولتی و سایر مناطق اجتماعی استفاده می‌شود. در حین کاوش با شاهکاری از زاها حدید روبرو خواهید شد که در مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف قرار داده شده است.

نمایشگاه‌های موزه نظامی ادبیات آذربایجان را بازدید کنید

موزه نظامی ادبیات آذربایجان که به نام نظامی گنجوی، شاعر و متفکر نابغه اختصاص دارد، در قلب شهر باکو و در چند دقیقه ای میدان فواره واقع شده است. این ساختمان باشکوه حتی از راه دور با ماژولیکا آبی رنگ خود در نمایی با مجسمه‌های بزرگان ادبی کشور، مردم را به خود جذب می‌کند. امروزه این موزه یکی از بزرگ‌ترین و ارزشمندترین گنجینه‌های فرهنگ آذربایجان است. تمرکز این موزه بر تحقیق، جمع آوری، حفظ و نمایش مطالبی است که نشان دهنده رویدادهای مهم تاریخی و فرهنگی در تاریخ آذربایجان است. دوستداران تاریخ می‌توانند از این موزه دیدن کنند و با آذربایجان آشنا شوند.

 

معرفی هتل‌های ۵ ستاره در باکو

از قدم زدن تا پارک آپلند لذت ببرید

پارک آپلند باکو که در سواحل دریای خزر قرار دارد، یکی از زیباترین مکان‌های باکو برای لذت بردن از اوقات فراغت است. این پارک نشان دهنده مرتفع‌ترین نقطه در پایتخت و منطقه اطراف آن است که منظره‌ای پانوراما از شهر و خلیج آن را ارائه می‌دهد. با وجود اینکه برای لذت بردن از پیاده‌روی‌های گروهی یا عاشقانه به اینجا می‌آیند، ساکنان و بازدیدکنندگان عاشق تماشای دید پرنده این نقطه از شهر هستند. جاذبه‌های دیگری نیز از جمله کوچه شهدا و برج‌های شعله در این پارک وجود دارد که توجه شما را به خود جلب می کند. می‌توانید از فونیکولار برای رفتن به پارک استفاده کنید و از مناظر زیبا لذت ببرید.

در پارک فوزولی دوچرخه سواری کنید

پارک فوزولی یکی از پارک‌های زیبای اطراف باکو است که گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. این پارک زیبا که چند دقیقه از ایستگاه مترو ۲۸ می فاصله دارد، بیش از ۶۰۰ متر زمین را پوشش می‌دهد. این پارک دارای مسیرهای مرمری دوست‌داشتنی است که با گلدان‌های گل در مرکز و ساختمان‌های ماسه‌سنگ در کناره‌های آن به مکانی زیبا برای گشت و گذار تبدیل شده است. مسیرها مکان مناسبی برای لذت بردن از دوچرخه سواری یا حتی اسکیت هستند. این پارک همچنین یک منظره دیدنی در طول شب با چراغ‌های ساختمان‌های روی تپه‌های شمال ارائه می‌دهد.

از بزرگ‌ترین مرکز خرید آذربایجان، گنجلیک مال خرید کنید

آیا به دنبال خرید در باکو هستید؟ پس به مرکز خرید گنجلیک، یک مجتمع تجاری مدرن در پایتخت آذربایجان بروید. این در واقع بزرگ‌ترین مرکز خرید آذربایجان بوده و دارای یک دهلیز مرکزی و نماهای خارجی جذاب است. این مرکز خرید نقطه‌ای جذاب مردم محلی و گردشگرانی که برای بازدید از باکو می‌آیند تبدیل شده است. حتی افراد مشهور برای خرید به اینجا می‌آیند. شم هم  این است که این مرکز خرید دارای برندهای مد معروف و کافه‌های زیبا با چشم‌اندازهای جذاب شهر است. در اینجا امکانات سرگرمی شامل سینمای مالتی پلکس، بولینگ، و پیشنهادهای سرگرمی خانوادگی می‌شود که امکان خرید و تفریح را با هم در دسترس قرار می‌دهد.

از برج‌‌های شعله دیدن کنید

برج‌های شعله شامل سه آسمان خراش است و کاملا بر روی تپه‌ای مشرف به خلیج باکو و شهر قدیمی قرار دارد. بلندترین این برج ها ۱۸۲ ارتفاع دارد در طول شب که چراغ‌ها روشن است، برج‌ها معمولا منظره خیره کننده‌ای ایجاد می‌کنند. برج‌های براق شعله ای شکل، ابعاد جدید و هیجان انگیزی به زیبایی خیره کننده افق آذربایجان داده است. ممکن است برج‌ها از نظر ظاهری شبیه یکدیگر به نظر برسند، اما همه آن‌ها عملکردهای خاصی را انجام می‌دهند. همچنین یک محل خرده فروشی برای ارتباط اجتماعی و سرگرمی وجود دارد که به عنوان محل اتصال هر سه برج عمل می‌کند.

 

معرفی بهترین کلاب‌های شبانه باکو

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1402)

نظرات کاربران