پاییز بهترین فصل برای سفر به باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
پاییز بهترین فصل برای سفر به باکو

دریاچه خزر یکی از زیباترین دریاچه‌های کشورمان است که بخشی از سواحل آن را با کشور آذربایجان شریک هستیم. کم شدن رطوبت هوا در نزدیکی این دریاچه، سفر با تور باکو را در پاییز برای گردشگران دلپذیرتر می‌کند. آذربایجان در این فصل زیبایی منحصر به فردی دارد و افراد طبیعت دوست بسیاری را به خود جذب می‌کند. در پاییز آب و هوای این شهر ترکیبی از روزهای آفتابی ملایمی همراه با باران است. آب هنوز گرمای خود را دارد و جنگل‌ها سرسبزی خود را حفظ کرده‌اند. از اواخر ماه اکتبر، اوایل آبان ماه تغییر رنگ برگ‌ها آغاز می‌شود و هوا رو به خنکی می‌رود.

 

زیبایی‌های باکو در پاییز

پاییز فصل مناسبی برای سفر به آذربایجان و دیدن زیبایی‌های این کشور است. در همه شهرها و مناطق آذربایجان می‌توانید طبیعت شگفت‌انگیزی را مشاهده کنید. شما می‌توانید به زیباترین روستاهای کشور سفر کرده، از دریایی آرام، چشمه‌های شفابخش و نخلستان‌های حفاظت شده این کشور دیدن کنید و یا در شهر باکو بمانید و از بازارهای محلی خرید کنید و خوراکی‌های خوشمزه پاییزی بخورید. با گشت و گذار در شهر متوجه خواهید شد که مردم آذربایجان تا چه حد مهمان‌نواز هستند و گردشگران را محترم می‌شمارند. در پایتخت برای گذران اوقات فراغت خود، بلوار ساحلی گزینه‌ای محبوب برای گردشگران است که در آن گیاهان متنوع و عجیبی از نقاط مختلف جهان آورده و پرورش داده شده است. یکی از این گیاهان بائوباب آرژانتینی ۱۵۰ ساله است. علاوه بر آن درختان زیتون قدیمی و خرما نیز شما را شگفت‌زده خواهد کرد. همچنین می‌توانید بخشی از وقت خود را در کافه‌ها و رستوران‌های واقع در این بلوار صرف کنید.

 

بهترین اسپاهای باکو را بشناسید

میوه‌های پاییزی آذربایجان

زیبایی طبیعی آذربایجان در فصل پاییز با میوه‌هایی همچون کویس، خرمالو، لوکوات و انار دو چندان می‌شود. به هنگامی که به بازار می‌روید تا از خوراکی‌های این فصل خرید کنید، می‌توانید مزه انجیر، هندوانه، گلابی و سیب را نیز در آنجا بچشید. از آنجایی که در این کشور پاییز زمان برداشت محصول است، شما وفور نعمت را با میوه‌های ارگانیک و خوش طعم این مناطق مشاهده خواهید کرد. اگر علاقه‌مند به دیدن، چیدن و خوردن قارچ و گیاهان دیگر هستید، حتما به همراه یک راهنمای محلی از جنگل‌های زیبای آذربایجان دیدن کنید.

فصل شکار در آذربایجان

یکی از جذابیت‌هایی که آذربایجان برای برخی از گردشگران به همراه دارد، شکار است. اولین قدم برای برنامه‌ریزی سفر شکار در این کشور این است که بدانید چه چیزی را در کجا می خواهید شکار کنید و برای انجام این کار تمام تشریفات قانونی آن را قبل از آغاز این فرایند پیش ببرید. فصل شکار در آذربایجان از اواسط پاییز آغاز می‌شود و گردشگران این امکان را دارند که پرندگان مختلف و حیوانات دیگری از جمله گوزن، گراز وحشی، خرگوش، خرس، گرگ و روباه را شکار کنند. علاوه بر این افراد می‌توانند برای یادگیری یا تمرین تیراندازی به باشگاه تیراندازی گابالا بروند و این فعالیت را در این محیط تجربه کنند.

 

سفر به باکو و قدم زدن در بلوار ساحلی

رویدادهای پاییزی آذربایجان

هر ساله گردشگران خارجی در پاییز به این کشور سفر می‌کنند تا شاهد مسابقات و رویدادهای سوارکاری باشند. یکی از آنها مسابقات چوگان Chovgan است که میان ورزش دوستان محبوبیت دارد. همچنین به هنگامی که در سپتامبر به باکو سفر می‌کنید، می‌توانید در جشنواره بین‌المللی جاز باکو که هر ساله در پایتخت برگزار می‌شود، شرکت کنید. اجراهای این جشنواره در مرکز جاز باکو، مرکز بین‌المللی موغام ، کاخ حیدر علی اف و در سالن فیلارمونیک باکو انجام می‌پذیرد. یکی دیگر از دلایل سفر به آذربایجان در فصل پاییز جشنواره انار است که هر ساله در اواخر اکتبر و اوایل نوامبر در گویچای برگزار می‌شود و یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های باکو به شمار می‌رود. انار، یکی از میوه‌های بهشتی که همچون یاقوتی چشم همه را به خود خیره می‌کند، منبعی از ویتامین‌ها و سلامتی است. جذابیت این جشنواره به این است که مهمانان می‌توانند از آب تازه انار و دسرهای تهیه شده از آن امتحان کرده و لذت ببرند و در طول جشنواره از اجراهای هنرمندان مختلف آذربایجانی بهره‌مند شوند.

 

گشتی در بازارهای بینا و ساداراک باکو

شما برای گذران سفر خود در پاییز، گزینه‌های بسیار خوبی برای اقامت در شهر باکو دارید. چرا که با کاهش مسافر در این فصل، قیمت هر اتاق در‌ هتل‌های تاپ پایین می‌آید و شما با هزینه‌ای بسیار کمتر از فصل تابستان، خواهید توانست اوقات بسیار خوبی را در شهر سپری کنید.

۱۱ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران