بهترین زمان سفر به باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
بهترین زمان سفر به باکو

باکو پایتخت آذربایجان شهری در حاشیه دریای خزر است که آب و هوای جلگه‌ای دارد. این یعنی تابستان‌ها در این شهر گرم و زمستان‌ها معتدل است. به طور کلی باکو شهری با آب و هوای خشک است که از ماه اکتبر تا دسامبر مرطوب‌ترین حالت را به خود می‌بیند. تابستان از ژوئن تا سپتامبر طول می‌کشد، در حالی که فصل زمستان از نوامبر شروع شده و تا مارس ادامه می‌یابد. جذاب این است که در ژانویه و تعطیلات کریسمس باکو همیشه برفی است. بنابراین با توجه به انتظاری که از سفرتان دارید می‌تواند بهترین زمان سفر بین افراد متفاوت باشد. ما در اینجا نگاهی کلی به آب و هوای باکو می‌اندازیم.

 

آب و هوا باکو

باکو دارای آب و هوایی خشک است. روزها گرم بوده و روزهای بارانی آن واقعا کم است. به طور کلی میانگین دمای سالانه باکو ۱۸ درجه است و در سال حدود ۱۳۷ میلی متر باران می‌بارد. به علاوه در ۲۴۸ روز سال شاخص متوسط رطوبت بر روی ۶۶ است. در ادامه به بررسی هوای ماه‌های سال در تور باکو می‌پردازیم.

سفر به باکو در ماه ژانویه

به طور متوسط، حداکثر دمای روزهای ژانویه ۸ درجه و حداقل ۵ درجه سانتیگراد است. تعداد روزهای بارانی ۸ روز و حدودا ۱۷ میلی متر باران می‌بارد. این ماه در باکو ۲۱ روز خشک خواهد بود و به طور متوسط در ژانویه ۲ روز برف می‌بارد. این ماه با توجه به تعطیلات کریسمس برای مردم اهمیت زیادی داشته و میزبان جشنواره‌ها و فعالیت‌های تفریحی می‌شود.

 

سفر به باکو در ماه فوریه

آب و هوای فوریه در باکو نیز شبیه به ژانویه است. دمای روز حداکثر ۸ و حداقل ۵ سانتیگراد بوه و میزان بارش در کمترین حد ۱۸ میلی متر است. باکو در ماه فوریه ۱۸ روز خشکی را تجربه می‌کند و به طور متوسط ۳ روز برف به خود می‌بیند.

 

اقامتی لذت‌بخش‌ در بهترین بوتیک هتل‌های باکو

سفر به باکو در ماه مارس

به طور متوسط در ماه مارس دمای هوا در باکو حداکثر ۱۱ درجه و حداقل حدود ۷ درجه است. در این ماه میزان بارش در ۸ روز با ۱۲ میلی متر خواهد بود. مارس ماهی است که هوا در باکو کم کم رو به گرم‌تر شدن می‌گذارد و مقدمه‌ای می‌شود برای تغییر چهره طبیعت در این شهر. این ماه در باکو ۲۲ روز خشک خواهد بود و به طور متوسط تنها ۱ روز برفی به خود می‌بیند. البته نه برفی که بتوان روی آن حساب کرد.

سفر به باکو در ماه آوریل

آوریل مقدمه است و در این ماه باکو حداکثر دمای ۱۵ درجه و حداقل دمای ۱۰ درجه‌ای را به خود تجربه می‌کند. آوریل هم در باکو پرباران نیست. ۶ روز بارندگی رخ می‌دهد که در مجموع سهم بارش آن تنها ۸ میلی متر است. در ماه آوریل باکو ۲۴ روز خشک را به خود می‌بیند.

 

معرفی سواحل خزر در باکو

سفر به باکو در ماه مه

در ماه مه به طور متوسط، دمای هوا در باکو حداکثر ۲۲ درجه و حداقل در حدود ۱۷ درجه است. در حالی که در ماه مه ۶ روز بارندگی رخ می‌دهد که در مجموع ۷ میلی متر می‌شود، ۲۵ روز آن خشک و آفتابی است.

سفر به باکو در ماه ژوئن

به طور متوسط دمای هوا در ژوئن در باکو حداکثر ۲۷ درجه و حداقل حدود ۲۲ درجه است. باکو در ژوئن ۴ روز بارندگی ناچیزی را تجربه می‌کند که در مجموع ۶ میلی متر می‌شود. ماه ژوئن ۲۶ روز هوای خشک و بی‌باران را به باکو تقدیم می‌کند.

 

خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های باکو

سفر به باکو در ماه جولای

باکو در ماه جولای (ژوئیه) آب و هوای دلچسبی دارد. حداقل دمای این ماه ۲۵ درجه و حداکثر دمای آن ۳۰ درجه سانتیگراد است. از ۳۱ روز این ماه تنها ۴ روز آن احتمال بارندگی می‌رود که آن هم از ۴ میلی‌لیتر بیشتر نمی‌شود و ۲۷ روز دیگر آن خشک و آفتابی خواهد بود.

سفر به باکو در ماه آگوست

دمای هوای باکو در ماه آگوست در بیشترین حد خود به ۳۰ درجه و در کم‌ترین حالت ۲۵ درجه سانتیگراد است. آب و هوای باکو در این ماه گرم و خشک است و نهایت ۲ روز باران پراکنده اتفاق می‌افتد که به طور میانگین حجم آن بیش از ۳ میل هم نمی‌شود.

سفر به باکو در ماه سپتامبر

هوا در سپتامبر رو به خنکی می‌رود به طوری بیشترین حد ۲۵ درجه و کم‌ترین مقدار آن تا ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. این هوای معتدل عموما جان می‌دهد برای گردش در اطراف شهر، پارک‌ها و خیابان‌های ساحلی. با خنک‌تر شدن هوا ۵ روز بارندگی رخ می‌دهد که در مجموع مقدار آن به ۸ میلی متر می‌رسد.

 

آشنایی با پارک فیلارمونیک باکو

سفر به باکو در ماه اکتبر

اکتبر در باکو شروع پاییز است و این را به خوبی می‌توان از تغییر آهسته محیط و خنک‌تر شدن هوا و وزش نسیم‌های ملس و دل‌انگیز حس کرد. در این زمان هوای باکو حداکثر ۱۹ درجه و حداقل در حدود ۱۶ درجه است. اکتبر ماهی با ۸ روز بارندگی است که مقدار آن به طرز قابل توجهی به نسبت ماه قبل دو برابر شده و به ۱۷ میلی لیتر می‌رسد.

سفر به باکو در ماه نوامبر

نوامبر اوج پاییز در اکو است. دمای هوا بین ۱۴ تا ۱۱ درجه بوده و رنگ برگ درختان به طیفی از رنگ‌های نارنجی بدل می‌شود. در این ماه باکو ۱۱ روز بارندگی با حجم ۲۰ میلی لیتر را تجربه می‌کند. ورزش بادهای دریای خزر نیز به خوبی حس می‌شود.

سفر به باکو در ماه دسامبر

دسامبر برای باکو زمزه شروع زمستان است. از نیمه ماه حال و هوای سال نو میلادی به شهر اضافه می‌شود به طوری که همه ناخودآگاه انتظار برف را می‌کشند. در این ماه دمای هوا بین ۱۰ تا ۷ درجه سانتیگراد خواهد بود. با ۹ روز بارندگی در دسامبر حجم بارش به طور میانگین به ۱۷ میلی متر خواهد رسید و به طور متوسط در دسامبر ۱ روز برف می‌بارد.

 

بازدید از آتشگاه و معبد آتش باکو

تمام ماه‌ها را جز به جز گفتیم که اشاره کنیم باکو شهری چهار فصل و زیباست که در هر زمانی جلوه‌ای از خودش را به نمایش می‌گذارد این شما هستید که با توجه به انتظاراتی که دارید باید مشخص کنید چه زمانی برای سلیقه و ذائقه شما مناسب‌تر است.

۲۵ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران