بهترین رستوران‌های غذاهای محلی در باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
بهترین رستوران‌های غذاهای محلی در باکو

یکی از خوبی‌های رفتن به تور باکو، خوردن غذاهای بسیار خوشمزه آذری است که همه از نظر طعم و مزه عالی هستند و به ذائقه مسافران ایرانی نیز آشنایند. البته خیلی از هتل‌های لوکس و ۵ ستاره ترجیح می‌دهند، رستوران‌های بین‌المللی را میزبانی کنند تا این که یک رستوران آذری داشته باشند و به همین دلیل است که ما سعی داریم با معرفی برترین رستوران‌‌های غذاهای محلی، شما را برای چشیدن بهترین طعم ممکن از غذاهای آذری راهنمایی کنیم. پس همراه باشید با معرفی ۸ رستوران معرکه غذاهای محلی در باکو.

 

درباره غذاهای آذری

غذاهای محلی مردم آذربایجان که آن را در جای جای باکو خواهید دید، متنوع بوده و لایه‌هایی از تاریخ این کشور را در خود دارند. همچنین با توجه به محصولات خاص این کشور در منطقه قفقاز، طعم‌های تازه‌ای را مخصوصا در زمینه‌ی لبنیات خواهید چشید که مختص به همین ناحیه هستند. به همین دلیل است که همیشه پیشنهاد ما به کسانی که سفر با تور باکو را انتخاب می‌کنند، تجربه این غذاها تا حد ممکن و فاصله گرفتن از فست فودهاست. در اغلب غذاهای محلی آذربایجان از گوشت استفاده می‌شود. البته در باکو اوضاع برای گیاه‌خواران بهتر است و خیلی از رستوران‌ها غذاها را اگر نیاز باشد کمی تغییر می‌دهند تا گیاه‌خواران نیز بتوانند، آن‌ها را سفارش دهند.

 

راهنمای رسیدن به مرکز شهر از فرودگاه بین المللی باکو

غذاهای آذری که حتما باید در سفر به باکو امتحان کنید

اگر اهل کباب باشید، حسابی در آذربایجان به شما خوش خواهد گذشت و انواع کباب‌ها را می‌توانید در این کشور امتحان کنید. مردم این کشور فسنجان را نیز به شکل خاص خود درست می‌کنند و دلمه‌های خوشمزه‌ای هم دارند که از معروف‌ترین غذاهای محلی‌شان در بین اروپاییان به حساب می‌آید. سوپ‌هایی مثل دووغا یا پیتی را نیز نباید در سفر با تور باکو از دست بدهید که آن‌ها نیز طعم و مزه‌ای فوق‌العاده دارند.

بهترین رستوران‌های غذاهای محلی باکو

 

نرگیز (Nergiz)

این مکان را باید معروف‌ترین رستوران غذاهای آذری در بین گردشگران و محلی‌ها به حساب آورد. جایی که بیش از ۳۵ سال است که در باکو فعال بوده و با خدمات عالی، غذاهای بسیار خوشمزه و فضایی گرم و دوست‌ داشتنی، شما را به یک ماجراجویی جذاب در غذاهای محلی آذربایجان خواهد بود. رستوران نرگیز یا همان نرگس در میدان فواره باکو واقع شده اما وقتی واردش می‌شوید، کاملا از شلوغی‌های شهر دور بوده و وارد یک فضای متفاوت خواهید شد. جایی که به صورت سفره‌خانه تزیین شده و دیوارهای سنگی دارد و شما هم می‌توانید بر روی میز و هم تخت غذا بخورید. این رستوران تقریبا تمامی غذهای محلی آذری و همچنین کباب‌های مختلف را پخت و سرو می‌کند و مطمئن باشید که از بودن در آن‌جا لذت خواهید برد.

 

راهنمای سفر ماه عسل به باکو

آدرس: Fountain Square, 9 Tərlan Əliyarbəyov - Baku

 

رستوران موزه شیروانشاه (Shirvanshah Museum Restaurant)

رستوران شیروانشاه را به راحتی می‌توان هم تراز رستوران نرگیز به حساب آورد. یک رستوران مجلل غذاهای آذری که کمی از مرکز شهر فاصله داشته و خیلی به هتل‌های معروف باکو نزدیک نیست، با این حال دسترسی به آن‌جا خیلی راحت خواهد بود. این مکان به واقع شبیه به یک موزه است و همیشه نوازندگانی در آن‌جا حاضر خواهند بود که به اجرای آهنگ‌های محلی مشغولند. همچنین قبل یا بعد از صرف غذا، می‌توانید از آثار هنری که در سالن اصلی قرار داده شده نیز دیدن کنید. خوردن دلمه در این رستوران از واجبات است و حتما بعد از صرف غذا باید از قطاب‌های معروف آن‌جا نیز بچشید اما در مجموع، منوی رستوران شیروانشاه مملو از انتخاب‌های متنوع بوده که همگی خوشمزه و بر طبق دستورهای اصیل پخت می‌شوند.

آدرس: 9RHM+QFQ, Baku

 

رستوران دلمه (Dolma)

این رستوران معروف باکو برای وعده صبحانه نیز غذا سرو می‌کند و شما می‌توانید، برای خوردن یک املت آذری یا صبحانه‌های محلی دیگر، به آن‌جا بروید. با این حال اگر می‌خواهید غذاهای محلی آذری را به همان شکل کلاسیک خود میل کنید، برای شام یا نهار به این مکان رفته و البته در کنار دلمه‌های معروفش، غذاهای مختلف دیگر را نیز سفارش دهید. برای مثال، سوپ‌های دوشوره را که در میان آذری‌های ایران نیز مرسوم است، می‌توانید در این رستوران میل کنید یا این که انواع کباب‌ها را برای خود سفارش داده و میل کنید. این رستوران در میدان فواره واقع شده و به راحتی قابل دسترس است. فضای داخلی دلمه نیز همچون سفره‌‌خانه‌های سنتی بوده و با دکور سنگی و زیبا آراسته شده و غذاها به شکلی زیبا روی میز سرو می‌شود. همچنین حتما از شیرینی‌های محلی این رستوران برای دسر نیز سفارش دهید.

 

معرفی ریزورت‌های اسکی نزدیک به باکو

آدرس: Mamed Emin Rasulzade, 8, Baku

 

رستوران فیروزه (Firuze)

فیروزه از آن دست رستوران‌هایی است که اکثر مسافرینی که چندین بار به باکو سفر کرده‌اند، آن را به شما پیشنهاد خواهند کرد. این مکان آن‌قدر بین گردشگران تور باکو محبوب است که در بیشتر مواقع تعداد توریست‌هایی که آن‌جا می‌بینید، بیشتر از تعداد محلی‌هایی است که در رستوران به صرف غذا مشغولند. رستوران فیروزه نیز به شکل یک سفره خانه طراحی شده و بیشتر به خاطر پلو مخلوط‌ها، کباب‌ها و سوپ‌های محلی‌اش معروف است. البته طراحی داخلی رستوران فیروزه با دیگر رستوران‌های معرفی شده متفاوت است و دارای طراحی‌های زیبا روی سقف، گلیم‌های کوچک رو دیوار و پنجره‌هایی است که با شیشه‌های رنگی، هنگام صرف نهار، نمایی زیبا را در داخل می‌سازند. این رستوران نیز قدمتی بیش از ۳۵ سال داشته و با پخت غذاهای خوشمزه و استفاده از مواد اولیه با کیفیت، چنین شهرتی برای خود دست و پا کرده است.

آدرس: 14 Tarlan Aliyarbeyov St, Baku

 

رستوران سماق (Sumakh)

این مکان یکی از رستوران‌های لاکچری و فوق‌العاده‌ی غذاهای محلی در باکو است که با طراحی مدرن و جذابش، مکانی کاملا متفاوت با جاهای دیگر لیست ماست. جالب است که رستوران سماق به گونه‌ای طراحی شده که در عین مدرن بودن، کاملا دارای المان‌های سنتی نیز هست و حتی تخت‌هایی نیز برای صرف غذا در خود دارد. در این مکان، غذاها تا جای ممکن سالم پخت می‌شوند و گزینه‌های گیاهی زیادی نیز در منو وجود دارد که می‌توانید، آن‌ها را برای خود سفارش دهید. در مجموع اگر به دنبال یک جای با کلاس می‌گردید که غذاهای آذری خوشمزه‌ای به روی میز ببرد، رستوران سماق انتخاب شما خواهد بود.

 

با آب و هوای باکو قبل از سفر آشنا شویم

آدرس: Khojali Avenue, Baku

 

رستوران نخجوان (Nakhchivan)

یکی دیگر از رستوران‌های لاکچری باکو که غذاهای محلی سرو می‌کند و البته گران‌ترین انتخاب در لیست ما نیز به حساب می‌آید. فضای کلی رستوران مجلل و با شکوه است و شب‌ها با اجرای پیانو زنده، نوای موسیقی کلاسیک نیز در آن محل به گوش می‌رسد. یکی از ویژگی‌های مهم رستوران نخجوان، تنوع بسیار بالای منوی آن‌جاست تا جایی که بیش از ۱۵ نوع پلو مخلوط، انواع کباب‌ها و گزینه‌های بسیار متنوع در بخش دسر پیش روی شما خواهد بود. خدمات و کیفیت غذاها در رستوران نخجوان بسیار عالی است و تنها نکته‌ای که آن را در این جای لیستمان قرار داده، هزینه‌ی بالایی است که برای صرف غذا در این محل باید پرداخت کنید. البته این هزینه‌ی بالا با توجه به تمام مواردی که گفتیم، کاملا قابل درک است و در نهایت این مکان از نظر قیمت، به پای بسیاری از رستوران‌های لاکچری غذاهای بین‌المللی نمی‌رسد. همچنین با توجه به این که رستوران در خیابان پارلمان واقع شده، دسترسی به آن‌جا برای توریست‌ها خیلی‌ راحت خواهد بود.

آدرس: 8a Parliament Ave, Baku

 

رستوران تونکال (Tonqal)

تونکال یکی دیگر از رستوران‌های لوکس و مجلل غذاهای آذری در باکو است که البته تفاوت‌هایی با گزینه‌های دیگر لیست ما دارد. این مکان هم سالن‌های بزرگ غذاخوری داشته و هم کلبه‌های خصوصی که در آن‌جاها می‌توانید غذای خود را میل کنید. این رستوران دارای باغی بزرگ و دکوری زیبا است و برای مراسمات مختلف نیز در نظر گرفته می‌شود. با این حال شما می‌توانید هر زمان که خواستید، برای صرف غذا به آن‌‌جا بروید. بسیاری از غذاهای این رستوران، در تنورهای سنتی که از هیزم استفاده می‌کنند، پخت شده و طعم خاصی دارند که شاید در کم‌تر رستورانی در سطح شهر بتوانید آن را تجربه کنید. یکی از گزینه‌های همیشگی گردشگران که در این رستوران کنار غذاهایشان سفارش می‌دهند، بشقاب دلمه خواهد بود که چندین نوع دلمه مختلف در آن گنجانده شده است. در نهایت بعد از این که غذای خود را میل کردید، حتما برای عکاسی به محیط بیرونی رستوران و باغ به آن‌جا مراجعه کنید. همانطور که گفتیم، دکورهای زیبایی در آن‌جا قرار داده شده که محل‌هایی مناسب برای عکاسی خواهند بود.

 

معرفی گران‌ترین هتل‌های باکو

آدرس: Hasan Aliyev St, Baku

 

 رستوران شهیرلی تندیر (Sehrli Tendir)

این رستوران در شهر قدیم باکو و در میان جاذبه‌‌های تاریخی یاین شهر واقع شده و البته که معروف‌ترین رستوران این محل نیز هست که در سال‌های فعالیتش، میزبان بسیاری از بزرگان از جمله سیاستمداران و هنرمندان بوده است. غذاهای این رستوران بسیار خوشمزه بوده و وقتی غذا روی میز سرو می‌شود، فضای نسبتا کوچک و ساده‌ی رستوران کاملا از یاد شما خواهد رفت و تنها طعم خوش این غذاهاست که برایتان باقی می‌ماند. در رستوران شهیرلی تندیر نیز از تنورهای هیزمی سنتی برای پخت غذا استفاده می‌شود. از جمله غذاهای معروف این رستوران می‌توان به کباب‌های گوشت گوسفند، پیتی و انواع دلمه‌ها اشاره کرد و همچنین شما می‌توانید، برای صرف صبحانه‌های خوشمزه نیز این مکان را انتخاب کنید. در واقع برای بازدید از شهر قدیم باکو، بهتر است صبح خود را از این رستوران آغاز کرده و سپس به دیدن جاذبه‌های گردشگری این منطقه بروید.

آدرس: Kichik Qala, Baku

۱۷ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران