معرفی بهترین رستوران‌های لاکچری باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
معرفی بهترین رستوران‌های لاکچری باکو

باکو پایتختی زیباست که به واسطه‌ی فرهنگ غذایی دلچسب مردم آذربایجان، به شهری با غذاهای خوشمزه شهرت پیدا کرده است. در این شهر رستوران‌های محلی و بین‌المللی زیادی پیدا خواهید کرد که غذاهای خوشمزه‌ای سرو می‌کنند. اما ما امروز به سراغ هر رستورانی نرفته‌ایم، بلکه برترین‌ها و گران‌ترین‌ها را در تور باکو به شما معرفی خواهیم کرد. رستوران‌های لاکچری و فوق‌العاده جذابی که شما را شیفته خود خواهند کرد و عاشق غذاهایشان خواهید شد.

 

رستوران مالاکانس ۱۴۵ (Malacannes 145)

رستوران مالاکانس ۱۴۵ یکی از بهترین رستوران‌های باکو بوده در نزدیکی میدان آبنما و در یکی از بهترین مکان‌های شهر واقع شده است. این رستوران با طراحی مجلل و بسیار زیبای خود از چند سالن کوچک درست شده و فضایی رنگارنگ و دلنشین دارد.

یکی از مزیت‌های مالاکانس ۱۴۵ این است که شما جز نهار و شام، می‌توانید برای وعده صبحانه نیز به این مکان بروید و از بوفه باز فوق‌العاده عالی آن‌جا لذت ببرید. بخش زیادی از منوی غذاهای این مجموعه از غذاهای محلی پر شده که طعمی فوق‌العاده دارند اما در آن میان می‌توانید چند غذای بین‌المللی و حتی سوشی نیز پیدا کنید! همچنین یک منو بسیار عالی و پر و پیمان برای دسرها و انواع نوشیدنی‌ها نیز در نظر گرفته شده است. مشکل بزرگ در مورد مالاکانس ۱۴۵ این است که در آن قلیان سرو می‌شود و آن‌هایی که با بوی دود رابطه‌ی خوبی ندارند، شب‌ها در آن‌جا به مشکل بر خواهند خورد.

 

راهنمای جامع تور نوروز باکو ۱۴۰۱

آدرس: 11 Rasul Rza

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۵۱۵۰۰۰۱۴۵

 

رستوران سوماخ (Sumakh)

خط مشی رستوران سوماخ استفاده از بهترین ادویه‌ها و پخت خوشمزه‌ترین غذاهای آذری در فضایی مجلل و مدرن است. در طراحی داخلی این رستوران گران قیمت، از المان‌های معماری آذری استفاده شده و این را می‌توان در ترکیب امروزی و جذاب آن به راحتی مشاهده کرد. رستوران سوماخ یکی از زیر مجموعه‌های برند BEAT است که چند رستوران، کافه و بار در سطح باکو دارد.

از جمله غذاهایی که در این محل به فروش می‌رسد می‌توان به انواع کباب‌ها، دلمه‌، شاه پیلاف و البته سوپ‌های بسیار خوشمزه اشاره کرد. جالب است بدانید که این رستوران به قدری بین مردم محلی محبوب است که پاتوق خیلی از هنرمندان مطرح آذربایجان و حتی سیاستمداران این کشور محسوب می‌شود.

آدرس: 20/22 Khojali Avenue

شماره تماس:  ۰۰۹۹۴۱۲۴۸۰۲۱۱۲

 

رستوران فایروورک اوربان کیچن (Fireworks Urban Kitchen)

این خانه استیک لاکچری، با جوایز متعددی که در سطح بین‌المللی برده است، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای طرفداران غذاهای گوشتی در سفر با تور باکو به حساب می‌آید. این مکان هم برای وعده‌ی نهار و هم وعده‌ی شام فعال بوده و یک بار اختصاصی نیز دارد که مجموعه‌ای دلچسب از انواع نوشیدنی‌ها در آن‌جا سرو می‌شود. این را هم در نظر بگیرید که این رستوران بخشی از هتل JW ماریوت باکو بوده و جدا از سالن، یک تراس بزرگ در فضای باز و رو به باغی پر گل دارد.

منو رستوران فایروورک اوربان کیچن از پیش‌غذاهای متنوع و چند نوع سوپ و البته انواع کباب‌ها، استیک‌ها و برگرها پر شده است. همچنین یک سری مزه همچون حمص، فلافل، مانگال، موهامارا و ... نیز در آن‌جا سرو می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتما استیک مخصوص بلک انگوس ریب آی ۳۰۰ گرمی این رستوران را امتحان کنید!

 

معرفی هتل چهار ستاره وینتر پارک باکو

آدرس: 674 Azadliq Square JW Marriott AZ1010

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۱۲۴۹۹۸۸۸۸

 

رستوران و بار اورونِرو (OroNero)

رستوران اختصاصی JW ماریوت آبشرون، یکی از گران‌قیمت‌ترین رستوران‌ها در تمام باکو به حساب می‌آید که ظاهری استثنایی و دکوری فوق‌العاده زیبا دارد. این مکان یک رستوران اروپایی به حساب می‌آید که اغلب به غذای ایتالیایی، دریایی و مدیترانه‌ای اختصاص دارد. همچنین در کنار غذاهای گوشتی، انتخاب‌های متنوعی برای گیاه‌خواران نیز در منو ارائه می‌دهد.

از نظر کیفیت غذا، مطمئن باشید که اورونِرو جزو بهترین‌ها به حساب می‌آید. همچنین این مجموعه دارای یک بار اختصاصی بوده و نوشیدنی‌های فوق‌العاده و البته گران قیمتی را سرو می‌کند. در منوی این مکان شما می‌توانید انواع پاستا، سوپ‌های مختلف ایتالیایی، ۴ نوع پیتزا، انواع ریزوتو و البته چندین غذای دریایی را ببینید.

آدرس: 674 Azadliq Square JW Marriott Hotel Absheron Baku

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۱۲۴۹۹۸۸۸

 

رستوران آرت کلاب (Art Club)

رستوران آرت کلاب نیز به عنوان بخشی از بوتیک هتلی به همین نام فعالیت می‌کند و رستورانی دنج، فوق‌العاده و عالی و البته محبوب بین مردم محلی و گردشگران تور باکو است. بنای اصلی رستوران به چند بخش تقسیم می‌شود که دکور این دو بخش کاملا با هم متفاوت بوده اما در همه‌ی آن‌ها، آثار مختلفی از گذشته به نمایش گذاشته شده است.

آرت کلاب برای تمامی وعده‌های غذایی فعال است و به جز بعضی از گریل‌ها، یک رستوران با غذاهای کاملا محلی محسوب می‌شود. کیفیت غذاها و شیوه‌ی سرو شدن آن‌ها کاملا برازنده نامی است که برای این محل انتخاب شده است. اما همچون دیگر رستوران‌های لاکچری، صرف غذا در این رستوران به هیچ وجه ارزان نخواهد بود!

 

با آب و هوای باکو قبل از سفر آشنا شویم

آدرس: 11 Asaf Zeynalli Icherisheher

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۱۲۴۹۲۲۰۱۳

 

رستوران لاکوزو (LaQuzu)

لاکوزو یکی دیگر از رستوران‌های مهم و لاکچری شهر است که در بین دیوارهای شهر قدیم و در یکی از زیباترین مناطق باکو واقع شده است. با توجه به بافت قدیمی شهر، پخت غذاهای محلی با کیفیت بسیار بالا، همخوانی خیلی خوبی بین این محل و ابنیه اطرافش ایجاد کرده و حسی دلچسب را برای مهمانان آن‌جا ایجاد می‌کند. لاکوزو دارای یک حیات دلباز است که در روزهای گرم سال می‌توانید در آن‌جا غذای خود را میل کرده و یک کلاب اختصاصی نیز دارد که می‌توانید، شب‌ را برای تفریح در آن‌جا سر کنید.

رستوران لاکوزو دارای محیط آرامش بخش بوده و یک تراس عالی رو به جاذبه‌های گردشگری این بخش از باکو دارد. منو این رستوران نیز همانطور که گفتیم، مملو از انواع غذاهای آذری در باکو بوده و تنوع بی‌نظیری دارد. تقریبا هر کس با هر سلیقه‌ای می‌تواند غذای محبوب خود را در لیست بلندبالای منو این محل پیدا کند، مخصوصا این که از نظر سرو نوشیدنی نیز، لاکوزو از بهترین‌هاست و انواع نوشیدنی‌ها را برای مهمانان خود تهیه دیده است.

آدرس: Boyuk Qala 41

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۵۰۶۹۵۹۳۳۵

 

رستوران اسکای گریل (Sky Grill)

اسکای گریل در طبقه ۲۴ ساختمان هتل هیلتون واقع شده و جدا از این که یکی از مجلل‌ترین رستوران‌های شهر به حساب می‌آید، منظره‌ی فوق‌العاده زیبایی از باکو و دریای خزر را نیز از آن بالا برایتان به نمایش می‌گذارد. طراحی داخلی بنا نیز زیبا بوده و ترکیبی از المان‌های کلاسیک و مدرن را در خود دارد و همچنین برای تماشای منظره، می‌توانید به تراس بزرگ رستوران اسکای گریل بروید و در آن‌جا چند عکس زیبا برای خود ثبت کنید.

همانطور که از اسم این رستوران پیداست، استیک و کباب، بخش مهمی از منوی آن به حساب می‌آید اما از بخش‌های بسیار خوب اسکای گریل، غذاهای دریایی فوق‌العاده خوشمزه و البته نوشیدنی‌های متنوعی است که در آن‌جا سرو می‌شود. غذاهای کیفیت فوق‌العاده عالی داشته و همچنین به شکلی زیبا سرو می‌شوند. همچنین اسکای کاکتل بار هم در همان طبقه واقع شده که آن‌جا نیز به عنوان یکی از بهترین بارهای باکو شناخته می‌شود.

 

پارک واقعیت مجازی Phobia VR در باکو

آدرس: Azadlig Avenue 1B

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۱۲۴۶۴۵۰۰۰

 

رستوران زافرانو (Zafferano)

این محل یک رستوران ایتالیایی بوده که با طراحی داخلی فوق‌العاده چشم‌نواز خود، تعریف یک رستوران لوکس کلاسیک است که غذاهایش را به خوشمزه‌ترین و زیباترین شکل ممکن سرو می‌کند. این مکان که بخشی از مجموعه هتل ۵ ستاره فور سیزنز (Four Seasons) باکو به حساب می‌آید، تمامی وعده‌هایی غذایی را سرو کرده و میزبان شما در محیط آرام و فوق‌العاده‌ی خود خواهد بود.

جدا از منو صبحانه، برای نهار و شامل انتخاب متنوعی بین غذاهای دریایی، سوپ‌های ایتالیایی، غذاهای کاملا گیاهی، چندین نوع پیتزا، انواع پاستا و ریزوتو و البته دسرهای متنوع خواهید داشت. در روزهای گرم سال نیز درهای تراس بزرگ رستوران باز شده و شما می‌توانید برای صرف غذا، در این محیط روباز و دلنشین بنشینید.

آدرس: 1 Neftchilar Avenue Four Seasons Hotel Baku

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۱۲۴۰۴۲۴۲۴

 

رستوران موغام کلاب (Mugam Club)

یکی دیگر از رستوران‌های مجلل باکو که در شهر قدیم و البته در کاروان سرایی تاریخی قرار گرفته است. بخش جذاب رستوران، میزهایی است که در حیاط خلوت آن با سقفی شیشه‌ای پوشانده شده و چه برای نهار و چه شام، لذت خوردن غذا در آن‌جا را برای شما دو چندان خواهد کرد. در طول روز شما نور طبیعی را خواهید دید که از لا به لای درختان انجیر به روی میز می‌تابد و شب‌ها نیز چراغانی آن‌جا رویایی و زیبا خواهد بود.

منو این رستوران کمی متفاوت از دیگر رستوران‌های محلی باکو است و در کنار انواع غذاهای آذری و قفقازی، چند غذای عربی نیز در آن‌جا دیده می‌شود. همچنین شما می‌توانید برای صرف صبحانه نیز به این محل مراجعه کنید. در مجموع رستوران موغام کلاب از جمله رستوران‌های بسیار محبوب در شهر قدیم باکو به حساب می‌آید که کیفیت غذاهایش نیز عالی است و با محیط خاص و جذابی که دارد، همیشه مملو از جمعیت بوده و برای بودن در آن‌ محل، حتما باید از قبل جایی برای خود رزرو کنید.

 

معرفی چند مرکز خرید کوچک در باکو

آدرس: 9 H. Rzayeva Street part of Icheri Sheher, right by the Maiden Tower

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۱۲۴۹۲۳۱۷۶

 

استیک هاوس اِلوت (Elvet Steakhouse)

در نهایت یکی دیگر از استیک‌ هاوس‌های لاکچری باکو را نیز به شما معرفی کرده و این نوشته را به پایان ببریم. یکی از جاهایی که نه تنها به خاطر کیفیت بالای غذاهایش بلکه به خاطر اجراهای زنده‌ی موسیقی که در این محل برپا شده نیز معروف است و به طور کلی، پاتوق خیلی پرطرفداری بین جوانان متمول باکو به حساب می‌آید.

همچون دیگر استیک هاوس‌ها، در این محل می‌توانید انواع کباب‌ها، استیک‌ها و البته برگرها را برای خود سفارش دهید و همچنین در بار اختصاصی، نوشیدنی‌ مورد علاقه خود را بنوشید. الوت فضای داخلی بسیار جذابی داشته و در مجموع فضای دوست داشتنی و شادی دارد که شما را هم به خود علاقمند خواهد کرد.

آدرس: Hasanoglu Kucesi No: 6 Nerimanov

شماره تماس: ۰۰۹۹۴۱۲۵۶۷۶۴۶۴

۲۲ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران