معرفی بهترین رستوران‌های باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
معرفی بهترین رستوران‌های باکو

باکو به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان در کرانه دریای خزر، یکی از بهترین فرهنگ‌های آشپزی را دارد. غذاهای آذربایجانی ترکیبی است از بهترین خوراک‌های ایرانی، ترکی و مدیترانه‌ای. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر با تور باکو چشیدن طعم ناب و خوشمزه غذاهای آذری است تا بتوانید علاوه بر آشنایی با فرهنگ مردمان آذربایجان، اوقات خود به خوشی و آرامی سپری کنید.در این متن می‌خواهیم تعدادی از رستوران‌های معروف و پرطرفدار این شهر را به شما معرفی کنیم تا در زمان سفر خود غذاهای محلی آذری یا روسی، شرق اروپایی و بین‌المللی تهیه شده از مواد تازه و لذیذ با طعم‌های جدید را امتحان کنید.


رستوران ماریوانا Marivanna

رستوران ماریوانا یک رستوران‌ سطح بالا و گران در باکو به شمار می‌رود. به همین دلیل گردشگران و مردم محلی به خاطر نوع خدمات در سطحی قابل قبول و خوب و صرف غذاهای خوشمزه آذربایجانی، روسی و اروپای شرقی جذب این رستوران می‌شوند. در صورتی که این رستوران دنج که در نزدیکی بلوار باکو واقع شده و از سبک طراحی بسیار خاص و تاریخی از دوران شوروی سابق با آثاری باقیمانده از آن زمان برخوردار است. شما می‌توانید یک پرس غذای باکیفیت روسی را در یک فضای قدیمی و نوستالژیک نوش جان کنید. سرویس‌دهی این رستوران همه روزه بجز یکشنبه‌ها از از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب می‌باشد.

 

معرفی بهترین هتل‌های ۳ ستاره باکو

 

رستوران نارگیز Nergiz

رستوران آذری نارگیز یا نرگیز به عنوان یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های باکو با غذاهای سنتی آذربایجان در میان باکویی‌ها و گردشگران خارجی است. این رستوران با فضای دنج و قدیمی بیش از سی سال است که به مشتریان خود خدماتی خوب و رضایت‌بخش ارائه می‌کند. دکوراسیون رستوران نرگیز شما را به سفری در تاریخ آذربایجان می‌برد. چرا که فضای داخلی آن با وسایلی قدیمی همچون فرش، بشقاب‌ها، تابلوها و عکس‌هایی از شهر قدیمی باکو تزئین شده است. چالب است بدانید منوی غذای این رستوران به دو بخش غذاهای آذربایجانی و غذاهای گرجستانی تقسیم شده است. همچنین شما در این رستوران می‌توانید غذاهای خوشمزه و محلی را با قیمتی مناسب و ارزان‌تر از برخی رستوران‌های دیگر میل کنید. علاوه بر این، کارکنان مودب و حرفه‌ای دارد. یکی دیگر از نکات جالب توجه این است که در رستوران نارگیز کارت اعتباری قبول نمی‌کنند. البته با وجود شیوع کوید-۱۹ ممکن است کمی قوانین آن در مورد دریافت وجه نقد تغییر پیدا کرده باشد. برای سفارش یک وعده غذایی در این رستوران، حتما سوپ لوبیا، سالاد تازه گرجستانی و دلمه برگ مو را در کنار غذاهای اصلی و محلی امتحان کنید. رستوران نرگیز در میدان فواره، یکی از میدان‌های مهم و اصلی شهر، واقع شده است.

 

رستوران موزه شیروانشاه Shirvanshah Museum Restaurant

شیروانشاه یکی از رستوران‌های خوب باکو به شمار می‌رود که کمی از مرکز شهر دور است. حتی شاید بتوان گفت یکی از بهترین‌هاست. یکی از منحصر به‌ فردترین ویژگی‌های رستوران موزه شیروانشاه این است که به نوعی موزه‌ آشپزی و سنتی است. چندین نوازنده به هنگام صرف غذا و لذت بردن از شام، موسیقی ملی و قومی را اجرا می‌کنند و شما به همراه چشیدن یک غذای لذیذ، با فرهنگ کشور آذربایجان هم آشنا می‌شوید. همچنین آثار مختلفی در فضای داخلی آن وجود دارد که توسط هنرمندان آذری خلق شده است. در رستوران موزه شیروانشاه، هنر و جواهرات، به دهه‌ها و حتی یک قرن پیش می‌رسد و شما با تماشای آنها سرگرم و محو گذشتگان آذربایجانی می‌شوید. در زمان سفارش غذا در این رستوران، دلمه و ماست را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که پس از صرف غذای اصلی، قطاب نیز درخواست کرده و نوش جان کنید. چرا که این رستوران قطاب‌های بسیار لذیذی دارد.

رستوران فیروزه Firuze Restaurant

رستوران فیروزه، یک رستوران بزرگ با دکوراسیون زیبا و آرامش بخش، ترکیبی از فرش‌های دست‌باف، نقاشی و هنرهای آذربایجانی است. جایی که مردم محلی باکو، مهاجرین و گردشگران بسیاری برای صرف غذا به آنجا می‌آیند تا بهترین غذاهای آذربایجان و گرجستان را برای وعده‌های ناهار یا شام خود میل کنند. علاوه بر این دو نوع غذا، شما می‌توانید انواع غذاهای ملل، اروپایی و مکزیکی را هم در این رستوران سفارش دهید. فیروزه فضایی گرم و صمیمی دارد که باعث می‌شود شما در آن حس راحتی و خوبی داشته باشید. مردم محلی با روی خوش با شما برخورد می‌کنند و یک پرس غذای خوشمزه را با رضایت خاطر نوش جان می‌کنید. دکوراسیون و موقعیت خوب رستوران به همراه غذاهای با کیفیت و قیمت‌های شگفت‌انگیزش افراد بسیاری را به رستوران فیروزه جذب می‌کند.

 

پارک بازی کودکان Wonderland در باکو

 

رستوران موویدا Movida Lounge and Dining

رستوران موویدا یکی دیگر از بهترین رستوران های باکو است که بسیار شیک و مجلل می‌باشد. این رستوران که در نزدیکی پارک نیو سیتی قرار گرفته، دکوراسیون متفاوت جذابی دارد که گردشگران زیادی را برای صرف یک وعده غذای مراکشی و انواع دیگر غذاهای خاورمیانه‌ای و بین‌المللی به آنجا می‌کشاند. در رستوران موویدا، حتما خوراک‌هایی همچون حمص، فلافل و کباب و یک نوشیدنی خاص مثل چای سنتی مراکشی را سفارش داده و امتحان کنید. در این رستوران، بخش ویژه‌ای وجود دارد که به مشتریان علاقه‌مند، سرویس چای و قلیان نیز ارائه می‌دهد. برای میل یک وعده ناهار یا شام در رستوران موویدا می‌توانید در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱ نیمه شب، شنبه و یکشنبه‌ها از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱۲ شب تشریف ببرید.

رستوران سماق Sumakh

سماق یک رستوران سنتی است که در نزدیکی ایستگاه متروی Xatai و خیابان خوجالی Khojali Avenue قرار گرفته و دکوراسیونی مرکب از مدرنیته و کلاسیک دارد که این امکان را به مشتریان می‌دهد که به هنگام صرف یک غذای با کیفیت و خوب آذری با زندگی و فرهنگ مردم باکو نیز آشنا شوند. شما برای سفارش غذاهای آذری می‌توانید گوشت کبابی و گریل شده را به همراه پلو امتحان کنید. این رستوران هر روز بجز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب پذیرای مشتریان و گردشگران خارجی می‌باشد.

خانه استیک پائول باکو Paul’s Baku Steakhouse

خانه استیک پائول در باکو بهترین استیک‌های شهر را می‌پزد. این رستوران در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد و در شمال ایچری شهر، بخش قدیمی شهر باکو واقع شده است. خانه استیک پائول دارای دو فضای داخلی و بیرونی است که فضای باز آن محل مناسبی برای صرف یک غذای گرم و خوشمزه در دوران کرونا محسوب می‌شود. منوی این رستوران شامل انواع استیک، برگر و کباب می‌شود. بهتر است وعده شام را در عصرگاه یک روز زیبا در این رستوران میل کنید.

رستوران دلمه Dolma Restaurant

دلمه همان طور که از اسمش پیداست باید رستورانی با غذاهای محلی و خوشمزه باشد. این رستوران در نزدیکی موزه نظامی گنجوی واقع شده است. در منوی رستوران دلمه شما می‌توانید انواع دلمه‌ها و غذاهای گیاهی را ببینید و یک به یک هر کدام را مزه کنید. جالب است بدانید وقتی وارد رستوران می‌شوید، باید علامت‌ها و تابلوهای راهنما را دنبال کنید تا به قسمت زیرزمین رستوران برسید. دقیقا جایی که انواع دلمه‌های آذری ارائه و سرو می‌شود. همچنین قیمت غذاهای این رستوران هم بسیار مناسب است و به راحتی می‌توانید چند نوع غذای مختلف سفارش داده و نوش جان کنید. رستوران دلمه هر روز بجز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ نیمه شب باز است و غذا سرو می‌کند.

 

پاییز بهترین فصل برای سفر به باکو

رستوران آرت گاردن Art Garden

یکی دیگر از رستوران‌های مشهور شهر که دکوری ویژه با فضایی تاریخی و قدیمی دارد، رستوران آرت گاردن است که در محل سابق یک کاروانسرای قدیمی و تاریخی ساخته شده و یکی از بهترین رستوران های باکو محسوب می‌شود. شما در این رستوران می‌توانید از انواع غذاهای آذری مثل دلمه، انواع کباب‌ها و لاوانگی به همراه انواع دسرها و شیرینی‌ها سفارش دهید. در صورتی که شبانگاه برای صرف شام به این رستوران ‌می‌روید این امکان را خواهید داشت تا از موسیقی زنده جاز، محلی و سنتی هم لذت ببرید. با توجه به شهرت رستوران آرت گاردن شما منویی با قیمت‌های بالا را مشاهده خواهید کرد. اما اطمینان داشته باشید که تجربه خوردن یک پرس غذای لذیذ در این کاروانسرای تاریخی ارزشش را دارد. شما برای سفارش غذا می‌توانید از دوشنبه تا یکشنبه، ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ شب به شهر قدیمی باکو، منطقه آبشوران بروید.

رستوران زفرانو Zafferano Restaurant

ممکن است به باکو سفر کنید، اما هوس میل نمودن یک غذای ایتالیایی را کنید. این رستوران لوکس به عنوان محل اصلی سفارش غذا در هتل فور سیزنز باکو محسوب می‌شود. دکوراسیون رستوران زفرانو با طراحی کلاسیک به سبک ایتالیایی انجام شده و در منوی آن می‌توانید تنوع غذاها و خوراک‌های خوشمزه این کشور را بیابید. شما برای سفارش هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام می‌توانید به این رستوران در طبقه لابی هتل مراجعه کنید. بجز روزهای دوشنبه، باقی روزها با پیانو موسیقی زنده پخش می‌شود.

رستوران ناملی Namli

اگر جزو علاقه‌مندان کباب هستید، رستوران ناملی به انواع کباب‌های خوشمزه‌اش که با ادویه‌های ترکی و سس‌های مختلف سرو می‌شوند، معروف است. اما اشتباه نکنید، کباب به این مفهوم نیست که شما در منو فقط لیستی از گوشت متنوع خواهید دید. در این رستوران شما حتی بادمجان را هم می‌توانید به صورت کبابی میل کنید. در نتیجه اگر گیاهخوار هستید نگران نباشید. اینجا غذاها را در ظرف‌های بزرگ به همراه نان سرو می‌کنند. فضای باز هم دارد که می‌توانید غذای خود را در هوای آزاد میل کنید. قیمت غذاهای این رستوران مناسب است و مابین ده تا بیست مانات آدربایجان می‌باشد.

رستوران سحیرلی تندیر Sehrli Tendir

رستوران سحیرلی تندیر یکی از بهترین رستوران‌های محله قدیمی شهر است که در آن غذاهای سنتی آذربایجانی سرو می شود. این رستوران بخصوص نان‌های تنوری می‌پزد و در رستوران کوچک محلی خود، غذاهای باکیفیتی را ارائه می‌دهد. همچنین غذاهای ویژه گیاهی برای گیاهخواران نیز وجود دارد. اگر از فضای سنتی و غذای محلی خوشتان می‌آید، در سفر خود سری به این رستوران بزنید. فراموش نکنید که قتاب و آیران یعنی همان دوغ این شهر را مزه کنید.

 

خرید از بازارهای باکو در پاییز

۲۷ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران