معرفی بهترین رستوران‌های غذای دریایی باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
معرفی بهترین رستوران‌های غذای دریایی باکو

رستوران‌های دریایی باکو یادآور طعم و عطر دریا هستند. چرا که در این رستوران‌ها می‌توان ماهی‌های تازه صید شده از دریای خزر را که توسط بهترین آشپزهای آذربایجان طبخ شده‌اند مزه کرد. بسیاری از این رستوران‌ها با داشتن منظره‌ای رو به دریا در محیطی دلنشین با صدای برخورد امواج دریا به سینه ساحل‌ به میزبانی شما خواهند آمد. اگر شما هم فرد خوش خوراکی هستید و یکی از مهم‌ترین المان‌های سفر ذائقه‌ی غذایی کشور مقصد است، بدون شک آذربایجان به عنوان کشور دوست و همسایه‌ ما ایرانیان بهترین گزینه ممکن خواهد بود. چرا که در این سرزمین می‌توان غذاهای خوشمزه‌ای را که به سلیقه ما ایرانیان بسیار نزدیک است را میل کرد. با وجود اینکه مسافران تور باکو در انتخاب غذا و رستوران به مشکل بر نخواهند خورد در این مقاله قصد داریم محبوب‌ترین رستوران‌های غذاهای دریایی باکو را به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

رستوران یوشی سوشی (Yoshi Sushi)

در این رستوران می‌توان منو لذیذی از بهترین غذاهای ژاپنی را پیدا کرد. سرآشپزهای محلی بسیار حرفه‌ای که در باکو، مسکو و دیگر شهرهای دنیا آموزش دیده‌اند در این رستوران مشغول به کار هستند. از جمله پرطرفدارترین غذاهای رستوران یوشی سوشی می‌توان به ماهی آزاد، ماهی تن و غذاهای دریایی همچون هشت پا، صدف، سوشی و ... اشاره کرد. علاوه بر این موارد غذاهای دریایی متنوع دیگری در این رستوران یافت می‌شود. به عنوان مثال تری‌یاکی، ماهی آزاد و خرچنگ‌های لذیذی در این رستوران سرو می‌شوند. در بین تمامی غذاهای متنوع و گوناگون محبوب‌ترین غذای این رستوران سوشی است.

 

غذای ژاپنی در بهترین رستوران‌های باکو

Yoshi Sushi

رستوران لا اونیو (L'Avenue Restaurant)

یکی دیگر از بهترین رستوران‌های دریایی در باکو لا اونیو نام دارد. این رستوران جذاب انواع غذاهای مدیترانه‌ای فرانسوی را سرو می‌کند. از جمله این غذاها می‌توان به انواع ماهی و حلزون اشاره کرد. از آنجایی که غذاهای دریایی هم در بین مردم محلی و هم توریست‌های خارجی بسیار مورد استقبال است این رستوران توانسته در لیست محبوب‌ترین مکان‌ها برای خوردن غذاهای دریایی قرار بگیرد.

Avenue Restaurant

رستوران مارتید (Martid Restaurant)

رستوران مارتید با سرو میگوهای تازه توانسته مورد پسند بسیاری از توریست‌ها واقع شود. البته خوردن میگو در بین مردم آذربایجان هنوز به خوبی جا نیفتاده است اما این رستوران با حضور بهترین آشپزهای باکو توانسته در سال‌های اخیر طرفداران پروپاقرصی را پیدا کرده است. البته در این رستوران به برخی از مشتریان غذاهای گوشتی و مرغی نیز سرو می‌شود.

 

سفر به باکو و قدم زدن در بلوار ساحلی

Martid Restaurant

رستوران شرلوک (Sherlock Restaurant)

رستوران شرلوک با سرو غذاهای دریایی متنوع توانسته نام خود را در فهرست بهترین رستوران‌های دریایی باکو قرار دهد.عمده‌ترین غذاهایی که در این رستوران سرو می‌شوند ماهی‌های محلی مانند کفال، کوتوم، ماهی آزاد و همچنین میگو است. البته غذاهای اروپایی و بین المللی زیادی را نیز می‌توان در منو غذایی رستوران شرلوک مشاهده کرد.

Sherlock Restaurant

رستوران اسکای گریل هیلتون باکو (Sky Grill Hilton Baku Restaurant)

این رستوران به دلیل استیک‌هایش از شهرت بسیار زیادی بین مردم محلی و گردشگران برخوردار است. همچنین در اینجا می‌توانید ماهی قزل آلا، ماهی خان و غذاهای دریایی کبابی را نیز سفارش داده و از مزه لذیذ آن‌ها لذت ببرید.

 

معرفی چهار برج بلند و نمادین باکو

Sky Grill Hilton Baku Restaurant

رستوران زاکورا (Zakura Restaurant)

اگر به غذاهای ژاپنی علاقمند هستید برای یکبار هم که شده باید از رستوران زاکورا در باکو دیدن کنید. دکوراسیون این رستوران بسیار لوکس و شیک بوده و سوشی‌های آن ممکن است در نگاه اول کمی گران قیمت به نظر برسند؛ اما مطمئن باشید کاملا ارزش مبلغ پرداختی را دارند و نظیر آن را در هیچ جای دنیا نخواهید یافت. آشپزخانه‌ رستوران زاکورا به صورت اوپن بوده و مشتریان بر تمامی مراحل سرو غذا نظارت دارند. از معروف‌ترین غذاهای این رستوران می‌توان به رول نروژی، رول رنگین کمان، تمپورا و نودل‌های مختلف و ... اشاره کرد.

Zakura Restaurant

خانه ماهی دریا (Dərya Fish House Restaurant)

اگر شما هم به قصد خوردن غذاهای دریایی خوشمزه به باکو سفر کرده‌اید حتما یک بار هم که شده به این رستوران زیبا سر بزنید. این رستوران همان‌طور که از نامش پیدا است یک مکان رویایی برای شیفتگان غذاهای دریایی است. در این رستوران بیشتر ماهی‌ها صید روز هستند که بر کیفیت غذاهایش تاثیر چشمگیری دارد.

 

گشتی در بازارهای بینا و ساداراک باکو

Dərya Fish House Restaurant 

۱۷ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران