تجربه سفری پاییزه به باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
تجربه سفری پاییزه به باکو

در فصل پاییز، زمین رنگ و بویی دیگر به خود می گیرد. این فصل زیبا بهترین زمان برای سفر به هر نقطه از کره زمین است. یکی از مقاصدی که می‌توان در پاییز به آن‌جا سفر کرد، باکو پایتخت کشور آذربایجان واقع در حاشیه دریای خزر است که در این فصل چندان هم سرد نیست و یکی از گزینه‌های عالی برای سفر پاییزی به شمار می‌رود. به همین دلیل بیشتر گردشگران ایرانی و اروپایی فصل معتدل را با تور باکو برای بازدید از این شهر انتخاب می‌کنند.

 

آب و هوای باکو در پاییز

آب و هوای باکو در شرایط عادی و بهار و پاییز، مانند آب و هوای تهران است. اما تابستان‌هایش گرم‌تر و زمستان‌ها تا حدودی سردتر است. به طوری که می‌بایست چند لباس پشمی روی هم بپوشید. در ابتدای فصل تابستان، هوا گرم و خشک است اما هر چه به اواخر آن نزدیک شویم، رطوبت هوا بیشتر می‌شود. از آنجایی که باکو در کرانه دریای خزر واقع شده، از اواسط شهریور کم کم هوا رو به خنکی می‌رود. در پاییز هوا خنک و عالی و در عین حال خبری هم از برف و باران نیست. پس هر چقدر که دلتان بخواهد می‌توانید در خیابان‌ها قدم بزنید و کنار ساحل بروید. در واقع از شهریور تا اواسط آبان ماه یکی از مناسب‌ترین زمان‌ها برای سفر به این شهر است. باکویی که از نظر آب و هوا در بهترین دمای خود قرار دارد و از طرفی خبری از ازدحام و گرانی هتل‌ها نیست. در هر هتلی که خوشتان بیاید می‌توانید اتاق خالی پیدا کنید. بهتر است بدانید که قیمت بیشتر هتل‌های باکو در پاییز و زمستان پایین می آیند و قیمت بلیت‌های هواپیما رو به کاهش می‌رود و تخفیف‌‌های مراکز خرید، گردشگران پاییزی را به خود جذب می‌کند. به همین دلیل گردشگران اروپایی و ایرانی معمولا فصل‌های بهار و پاییز، از اوایل ماه اپریل تا نیمه دوم ماه ژوئن و اوایل سپتامبر تا اواخر نوامبر را برای سفر به شهر باکو انتخاب می‌کنند.

 

۶ تفریح هنرمندانه در سفر به باکو

 

جاذبه‌های گردشگری باکو در پاییز

در فصل پاییز گردشگران به دلیل آب وهوای معتدل این شهر در جمهوری آذربایجان، می‌توانند از همه جاذبه‌های توریستی منطقه دیدن کنند. به کافه‌ها و رستوران‌ها بروند و از فروشگاه‌های مختلف خرید کنند. در خیابان‌ها قدم بزنند و بر روی شن‌های ساحل دریای کاسپین به سکوت بنشینند. در شهر باکو با توجه به جمعیتی در حدود دو میلیون نفر و قدمتی چند هزار ساله، مخروبه‌هایی از قرن پنجم باقی مانده است که بازدید از آن‌ها برای بسیاری از گردشگران جذابیت دارد. به هنگام پیاده‌روی در مرکز این شهر باستانی، خیابان‌هایی پیچ در پیج خواهید دید که تنوع فرهنگی آن ردپایی از بقایای گذشتگان را به نمایش می‌گذارد. همچنین به دو مکان دیدنی باکو از جمله کاخ شروانشاهیان متعلق به قرن پانزدهم و قلعه دختر از قرن ششم قبل از میلاد مسیح اشاره کرد. علاوه بر اینها، موزه‌ها و مسجدهای بسیاری در شهر وجود دارند که ممکن است برای افراد غیر مسلمان‌ جالب باشد. در باکو اگر به سمت جنوب شهر بروید، با معماری مدرنی روبه‌رو خواهید شد که همچنان با شکوه است. از دیگر جاذبه‌های توریستی این شهر می‌توان میدان فواره‌ها، ناقوس نئوکلاسیک تالار شهر، کاخ خوشبختی، موزه فرش باکو، انستیتوی نسخ خطی آذربایجان و کاخ اسماعیلیه را نام برد.

 

فستیوال بین‌المللی جاز باکو در پاییز

در هر فصلی که به باکو سفر می‌کنید، می‌توانید در رویداد‌ها و فستیوال‌های مختلفی شرکت کرده و تجربه متفاوتی کسب کنید. یکی از جذاب‌ترین رویدادهایی که در باکو برای علاقه‌مندان موسیقی در فصل پاییز و در ماه اکتبر برگزار می‌شود، فستیوال بین‌المللی جاز است که هر ساله از سال ۲۰۰۵ تا زمان قبل از آغاز شیوع ویروس کرونا برپا شده است. به این صورت که ستارگان موسیقی جاز در این جشنواره شرکت کرده و فرصت مناسبی برای مشارکت، تبادل فرهنگی و ارتقای آن در کشور آذربایجان فراهم می‌کنند. برگزاری این فستیوال به تاریخ ما، در زمانی ما بین اواخر مهر ماه تا اوایل آبان ماه انجام می‌پذیرد.

 

هزینه سفر به باکو چقدر است؟

 

اگر می‌خواهید در گرم‌ترین ماه‌های سال و برای شنا و آفتاب به باکو سفر کنید، ماه‌های آگوست، جولای و ژوئن با دمای میانگین ۳۴ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد را انتخاب کنید. چون پس از گذشت این ماه‌ها، هوای باکو خنک می‌شود و هوا به دمای میانگین ما بین ۱۱ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد متمایل می‌شود که بهترین دما برای افرادی است که آب و هوایی معتدل را برای گشت‌ و گذارهای خود می‌پسندند.

۱۰ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران