تجربه تفریحات متنوع در تور باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
تجربه تفریحات متنوع در تور باکو

اگر بیش از یک دهه‌ است که به تور باکو نرفته‌اید، وقتی وارد شهر شوید، با جایی کاملا متفاوت از چیزی که قبلا به یاد دارید، مواجه خواهید شد. پایتخت زیبای آذربایجان حالا شهری مدرن و زیباست که امکانات مختلفی برای گردشگران تهیه دیده و فعالیت‌های تفریحی متنوعی را در آن‌جا می‌توانید به انجام برسانید. باکو مقصدی عالی برای همه‌ی اعضای خانواده به حساب می‌آید و در مقاله‌ی امروزمان نیز می‌خواهیم به تفریحات مختلف که در سفر به آن‌جا می‌توانید تجربه کنید، اشاره داشته باشیم.

 

آبتنی و تفریحات آبی در باکو

اگر تابستان به تور باکو بروید، می‌توانید از مهم‌ترین مزیت این شهر یعنی قرار گیری در کرانه‌ی دریای خزر استفاده کرده و به سراغ سواحل زیبای باکو و تفریحات مختلف آبی بروید. ساحل اصلی شهر البته عموما شلوغ‌ است و بخش زیادی از آن را نیز سنگ ریزه گرفته و خیلی ماسه‌ای و مناسب آبتنی نیست اما کمی که از مرکز شهر دور شوید، می‌توانید در ساحل شیخوف (Shikhov Beach) در ۹.۵ کیلومتری مرکز شهر، به سراغ یکی از بهترین سواحل کل آذربایجان رفته و انواع تفریحات آبی را در آن‌جا تجربه کنید.

 

اقامت در بهترین محله‌های باکو

هم این ساحل هم دیگر مراکز نزدیک به باکو، عموما از شما ورودی می‌گیرند، اما از طرفی، انواع تفریحات مختلف از جمله کایاک، جت اسکی و چیزهایی از این دست را در اختیارتان می‌گذارند. یکی از تفریحات محبوب در سواحل باکو در روزهای آفتابی و بدون موج، پدل بوردینگ است. فعالیتی ساده و آرامش بخش که هزینه‌ی زیادی نیز برایتان نخواهد داشت.

بازدید از ونیز کوچک باکو

ونیز کوچک (Mini-Venice) مسیری متشکل از کانال‌های آبی و مغازه‌های مختلف است که به سبک و سیاق ونیز درست شده و شما می‌توانید با قایق‌های کوچک به سبک ایتالیایی از میان آن بگذرید، عکس بگیرید و در نهایت از بودن در این فضای سورئال در مرکز باکو لذت ببرید. اما این را نباید فراموش کنید که حقیقتا این مکان، یک ونیز کوچک بوده و اصلا بزرگ نیست!

با این حال طراحی فوق‌العاده زیبا و وجود فروشگاه‌های مختلف در اطراف ونیز کوچک باکو، باعث شده تا عده‌ی زیادی از توریست‌ها، هزینه‌ی ۵ تا ۱۰ مناتی قایق‌های این مجموعه را پرداخت کرده و وارد کانال‌های آبی شوند.

 

خرید از بازارهای باکو در پاییز

پارک‌های آبی و بازی در باکو

باکو پرطرفدارترین مقصد گردشگری در آذربایجان است و خب وجود بزرگ‌ترین پارک آبی این کشور نیز در آن‌جا، اصلا دور از انتظار نیست. البته پارک آبی ساحل دالگا (Dalga Beach Aquapark) 37 کیلومتر از مرکز شهر فاصله داشته و در مکانی مجهز با دکور عالی درست شده و یک ساحل اختصاصی تمیز و خیلی خوب را نتیز کنار خود می‌بیند. این پارک آبی دارای ۱۰ استخر، ۵ رستوران، ۷ بار، چندین سرسره و تونل آبی بزرگ، کلاب کودکان، کلاب شبانه و ... بوده و در ساحل آن‌جا نیز امکانات گسترده‌ای برای تفریحات آبی هیجان انگیز تهیه دیده شده است. از نظر دکور و طراحی نیز دالگا، فوق‌العاده بوده و همه‌ی اعضای خانواده از بودن در آن‌جا لذت خواهند برد.

در زمینه پارک بازی باکو خیلی کار خاصی صورت نداده و چند مکان بازی کوچک برای بچه‌ها وجود دارد اما پارک‌های آبی دیگری مثل کلاب ساحلی آمبوران (Amburan Beach Club) نیز در این شهر وجوددارد که مثل دالگا تنها تابستان‌ها می‌توانید از این مجموعه‌ها بهره‌مند شوید. در این میان باید به مرکز تفریحی مگافان (Megafun Entertainment Center) اشاره کنیم که در فضایی ۳۰ هزار متر مربعی، بازی‌های متنوعی که اغلب برای کودکان و نوجوانان مناسب است را تهیه دیده و با توجه به این که بخش قابل توجهی از آن به صورت سرپوشیده درست شده است، هر زمان از سال که بخواهید، می‌توانید برای بازی و تفریح، بچه‌ها را به آن‌جا ببرید. این مجموعه هم دارای رستوران و کافه است.

 

معرفی گران‌ترین هتل‌های باکو

بلوار باکو و چرخ و فلک بزرگ این شهر

بلوار باکو (Baku Boulevard) یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری باکو در آذربایجان به حساب می‌آید که مسیر هر گردشگری حداقل یک بار در سفر به این شهر، به آن‌جا خواهد رسید. امتداد این پارک ساحلی زیبا را پیاده حدودا نیم ساعته می‌توانید طی کنید و در جاهای مختلف، می‌توانید برای سواری در دریای خزر، به سراغ قایق‌های موتوری بروید. این مکان البته در روزهای شلوغ سال که توریست‌های زیادی به باکو سفر می‌کنند، مملو از جمعیت می‌شود.

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری جذاب باکو نیز در بلوار این شهر واقع شده است. یک چرخ و فلک ۶۰ متری به نام چشم باکو (Baku Eye) که دارای ۶۰ کابین بوده که با سوار شدن به آن، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه سواری را تجربه کرده و از آن‌جا می‌توانید به منظره‌ی جذاب شهر نیز نگاهی بندازید. این کابین‌ها همگی دارای سیستم تهویه هوای مطبوع بوده و همچنین هزینه سوار شدن به آن‌ها نیز برای بزرگسالان ۵ منات و برای کوچک‌ترها ۳ منات است.

 

معرفی ۵ خیابان توریستی در باکو

تماشای فیلم‌های روز دنیا در باکو

اگر اهل تماشای فیلم‌های هالیوودی هستید و می‌خواهید، همزمان با اکران این فیلم‌ها در سینمایی مدرن و با کیفیت به تماشای آن‌ها بپردازید، در سفر به باکو پیشنهاد می‌کنیم، سری به مجموعه سینمایی پارک سینما (Park Cinema) بزنید. این مجموعه سینمایی تنها مکانی در کل آذربایجان است که سالن‌های IMAX دارد اما قبل از این که بلیط تهیه کنید، حتما باید مطمئن شوید که سالنی که انتخاب می‌کنید به زبان انگلیسی باشد چون فیلم‌ها در این سینما به زبان‌های اصلی، روسی و گاها آذری پخش می‌شوند.

مجموعه‌های سینمایی دیگری هم در باکو هستند، اما بدون شک بهترین آن‌ها همین پارک سینما بوده که سالن‌های مختلفی دارد و فیلم‌های متنوعی به صورت توامان در آن‌جا پخش می‌شوند. این مجموعه سینمایی باکو در برج‌های شعله قرار گرفته‌ است.

 

۱۰ کار باورنکردنی در باکو

بازدید از بر‌ج‌های شعله

برج‌های شعله (Flame Towers) حالا یکی از نمادهای مهم باکو به حساب می‌آیند. سه برجی که به خاطر طراحی به شکل شعله آتش که از نمادهای آذرباجیان به حساب می‌آیند، به این نام خوانده می‌شوند. برج‌های شعله در باکو شامل ساختمان‌های اداری، هتل، آپارتمان و مراکز تجاری می‌شوند اما توریست‌ها می‌توانند از این برج‌ها دیدن کرده و به گرفتن عکس در نزدیکی‌شان بپردازند.

البته پیشنهاد می‌کنیم، حداقل یک شب از سفر با تور باکو را به بازدید از این برج‌ها اختصاص دهید. زمانی که چراغ‌های LED نمایش رنگارنگی را به تصویر می‌کشند. این برج‌ها در روزهای خاص سال، از این چراغ‌های LED برای نمایش‌های مناسبتی استفاده می‌کنند.

 

آشنایی با فرهنگ و آداب مردم باکو

سفرهای یک روزه به اطراف باکو

در اطراف باکو جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد که برای بازدید از آن‌ها باید سفرهای یک روزه با هزینه‌ی نه چندان زیاد را تجربه کنید. خیلی به جزییات این سفرها نمی‌پردازیم چون قبلا در مقاله‌ای به نام " سفرهای یک روزه به اطراف باکو " مفصل درباره‌شان صحبت کرده‌ایم. اما یکی از جاهایی که حتما باید به آن اشاره کنیم، گِل افشان‌های قوبوستان (Qobustan Mud Vulcano) است.

این منطقه تاریخی حفره‌های کوچک و بزرگی در دل خود دارد که گل از درون آن‌ها همچون آتشفشان به بیرون می‌ریزد.

کارتینگ باکو

برای آن‌هایی که اهل هیجان و کارتینگ هستند، یک جای عالی در باکو پیشنهاد می‌کنیم. کارتینگ باکو (Baku Karting) در مرکز خرید و سرگرمی الیت قرار گرفته و در طبقه همکف به صورت کاملا سرپوشیده درست شده تا هر زمان از سال که بخواهید، بتوانید در آن‌جا به بازی بپردازید. این کارتینگ همچنین یک بخش مخصوص کودکان دارد تا بچه‌ها نیز بتوانند از محیط این مجموعه استفاده کنند.

 

بهترین اسپاهای باکو را بشناسید

البته کارتینگ تنها تفریحی نیست که در این مجموعه می‌توانید، انجام دهید. یک پیست اسکیت روی یخ بسیار خوب در آن‌جا قرار گرفته که هم برای بچه‌ها هم بزرگسالان در دسترس است. همچنین در بخشی دیگر از این مجموعه، سالن بیلیارد و بولینگ گنجانده شده و همچنین یک سری بازی آرکید نیز برای طرفداران این گونه بازی‌ها نیز وجود دارد.

تفریحات شبانه در باکو

شب‌های باکو نیز همچون روزهایش پر هیاهو است. این شهر چندین و چند کلاب بزرگ و جذاب و بارهای مختلف دارد که بخواهید برای شبی پر جنب و جوش و خاطره‌انگیز به سراغشان بروید. به طور کلی وقتی نور روز کنار می‌رود و از غروب آفتاب می‌گذرد، شهر با آن چراغانی جذابش، زیبایی مضاعفی پیدا کرده و بعضی بخش‌های باکو همچون شهر قدیم، دلپذیرتر نیز می‌شوند و در کنار قدم زدن در این بخش از شهر، همان طور که گفتیم، می‌توانید به تماشای برج‌های شعله بروید.

 

معرفی رستوران‌های ارزان قیمت باکو

اما اگر به فکر یک کلاب شبانه بسیار خوب هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به کلاب شبانه کاپیتول (Capitol Night Club) بزنید. این مجموعه از مشهورترین کلاب‌های شهر بوده و در اکثر شب‌ها مملو از جمعیت جوان می‌شود. روزهای آخر هفته نیز دیسکو محبوب هیات (Hyatt Disco) در آن‌جا برگزار می‌شود که به جذابیت این محل می‌افزاید. از دیگر گزینه‌های محبوب در باکو می‌توان به پاب شکسپیر (Shakespeare) و پاب کامل (Camel Pub) اشاره کرد.

بازی فرار از اتاق در باکو

گزینه‌ی آخر و کمی متفاوت این لیست، شرکت در بازی‌های فرار از اتاق است که این روزها در باکو بسیار طرفدار پیدا کرده و چند مجموعه مختلف برای انجام بازی‌های این چنینی باز شده‌اند. مجموعه بازی‌های پرتال (Portal Games) مشهور‌ترین مجموعه در این زمینه بازی‌ها به شمار می‌رود که اتاق‌های فرار متنوع و بازی‌های جذابی را برای طرفداران این ژانر تهیه دیده است. از اتاق‌هایی با تم زامبی و اسکویید گیم تا اتاق‌هایی به سبک هری پاتر دراکولا، انتخاب‌های شما در این زمینه متنوع هستند. می‌توانید از سایت این مجموعه بازی‌ها و میزان سختی‌شان را مرور کرده و اگر دوست داشتید در تور باکو، به سراغ یکی دو تا از آن‌ها بروید.

 

معرفی غذاهای کلاسیک آذری در باکو

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

منبع ۵

۰۷ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران