برترین پارک‌های آبی باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
برترین پارک‌های آبی باکو

سفر تابستانه به شهرهای مختلف، مخصوصا مقاصد ساحلی، فرصتی عالی برای آبتنی و انجام تفریحات آبی است. البته اگر شهر مورد نظری که به آن‌جا سفر می‌کنید، دارای پارک آبی باشد، حتما یک روز بازی در چنین پارک‌هایی، ساعاتی مفرح و خاطره‌انگیز را برایتان ثبت خواهد کرد. در سفر به باکو، انتخاب‌های زیادی میان پارک‌های آبی ندارید اما با این حال، دو پارک معروف این شهر، گزینه‌هایی عالی به حساب می‌آیند و اگر در روزهای گرم سال به این شهر سفر کنید، می‌توانید در آن‌جاها به بازی بپردازید.

 

پارک آبی ساحل دالگا

این مجموعه با اسم کامل ریزورت پارک آبی ساحل دالگا (Dalga Beach Aquapark Resort) ، بزرگ‌ترین و مجهز‌ترین مجموعه تفریحی آبی و بدون شک، بهترین در میان پارک‌های آبی باکو به حساب می‌آید. دالگا در نزدیکی ساحل طلایی خزر قرار گرفته و از بخش‌های اقامتی، پارک بازی و همچنین ساحلی بزرگ تشکیل می‌شود و همه چیز را برای یک روز عالی برایتان فراهم آورده است. در کل فضای اختصاص یافته به پارک آبی ساحل دالگا، هفت هزار متر مربع بوده و در منطقه‌ی مارداکان (Mardakan) واقع شده است. در سفر با تور باکو، بازدید و تفریح از این پارک آبی تجربه متفاوتی برای شما خوهد ساخت.

 

تجربه تفریحات متنوع در تور باکو

عکس: facebook.com/DalgaBeachAquaparkResort

 

موقعیت مکانی پارک آبی دالگا با توجه به دور بودن از مرکز شهر، برای بسیاری یک نقطه ضعف و دلیلی برای نرفتن به آن‌جا تلقی می‌شود. این پارک در واقع حدود ۳۵ کیلومتر از مرکز باکو فاصله داشته و برای رفتن به آن‌جا، باید تاکسی بگیرید. با این حال امکانات گسترده و همچنین خدمات رفاهی کامل، هنوز هم می‌تواند شما را به آن‌جا بکشاند. البته آن‌هایی که کلا روزهای اقامت خود را در این مجموعه که جز بهترین پارک‌های آبی باکو است می‌گذرانند، امکان استفاده همیشگه از امکانات آن‌جا را خواهند داشت و البته یکی از بهترین سواحل اطراف باکو را نیز در مقابل خود می‌بینند. بخش پارک آبی در مجموعه دالگا بین ساعات ۱۰ صبح تا ۸ شب فعال خواهد بود.

عکس: facebook.com/DalgaBeachAquaparkResort

 

یکی از امتیازهای بزرگ پارک آبی ساحل دالگا، تنوع بسیار خوب تفریحاتی است که در آن‌جا می‌توانید انجام دهید و این تفریحات به دو بخش ساحلی و استخرهای آن‌جا تقسیم می‌شود و حتی امکاناتی فارغ از تفریحات آبی نیز در آن‌جا تعبیه شده است. ابتدا در مورد پارک آبی بگوییم که در مجموع شامل ۱۰ استخر مختلف می‌شود که نه تنها بین پارک‌های آبی باکو، بلکه در کل آذربایجان لنگه ندارد. این استخرها شامل یک استخر اصلی بسیار بزرگ، استخر کودکان، استخر موج مصنوعی، استخر موج سواری، استخر بانوان، استخر مخصوص ویلاها و ... بوده که خب استخر موج مصنوعی و موج سواری آن‌جا، از امکانات کاملا به روز و بسیار خوبی بهره می‌برد.

 

۶ تفریح شبانه که در سفر به باکو می‌توانید تجربه کنید

عکس: facebook.com/DalgaBeachAquaparkResort

 

چندین سرسره آبی، بازی‌های مخصوص کودکان، تونل‌های آبی و سواری‌های مختلف در این مجتمع تهیه دیده شده و امکاناتی برای یک سری ورزش‌های آبی از جمله واترپولو نیز در آن‌جا مهیا است. امکاناتی از قبیل تویوب برای شناور بودن در آب و چیزهایی از این دست نیز در خود پارک آبی به شما داده می‌شود. اگر چه تنوع استخرها، امکانات عالی و سرسره‌های متعددی در این پارک مهیا شده است، با این حال می‌شد تنوع بازی‌ها بیش از این بود اما در نهایت، پارک آبی ساحل دالگا، بیشتر تمرکز خود را روی فضای کلی این مجمتع گذاشته است و البته با توجه به بازی‌های متنوعی که در ساحل آن‌جا پدید آورده، سعی شده تا کمبودهای پارک آبی جبران شود.

عکس:  facebook.com/DalgaBeachAquaparkResort

 

در ساحل تفریحاتی از قبیل جت اسکی، فلای برد، کایاک‌های دو نفره و یک نفره، اسکی روی آبی، ویک بورد و چندین و چند بازی و ورزش دیگر را می‌توانید تجربه کنید. حتی اگر دوست داشته باشید، در همان ساحل می‌توانید تنها به آفتاب گرفتن یا آبتنی در آب بپردازید. همچنین برای سفری جذاب با کودکان به باکو در این پارک یک کلاب کودکان در نظر گرفته شده که شامل بازی‌های متنوع بوده و یک مربی نیز همیشه همراهشان قرار می‌گیرد. همچنین برگزاری پارتی‌های بزرگ در خود مجموعه، برنامه‌های تفریحی، ایروبیک جمعی و ... نیز جزو برنامه‌های این محل است.

 

سفری کوتاه به شهرهای نزدیک باکو

عکس: facebook.com/DalgaBeachAquaparkResort

 

بحث ما در مورد پارک آبی است اما به صورت مختصر عنوان کنیم که این مجموعه در بخش اقامتی، شامل ویلاهای متنوعی می‌شود که همگی دارای استخر اختصاصی، جکوزی، تراس بزرگ رو به دریا، فضای بزرگ و امکانات کامل رفاهی بوده و برای اقامت نیز گزینه‌هایی عالی هستند، تنها مورد آن‌ها همان دور بودن از مرکز شهر است. همچنین اگر خواستید، می‌توانید در رستوران‌ها و کافه‌های آن‌جا نیز چیزی برای خود سفارش دهید و اگر از مرکز شهر به آن‌جا آمده‌اید، نگران نهار نباشید!

آدرس: G579+692, Mardakan

شماره تماس: 00994123104499

 

آکوا پارک شیخوف

آکوا پارک شیخوف یکی در از پارک‌های آبی باکو است که در نزدیکی ساحل واقع شده و در کنار چند استخر بزرگ و امکانات متنوع پارک آبی، همچنین از محیط دریای خزر نیز استفاده می‌کند. البته در کنار این محل ساحل شنی بزرگ واقع نشده و یک اسکله موقت وجود دارد که می‌توان در آن‌ محل به آبتنی پرداخت و پر واضح است که تمامی این امکانات، تنها در روزهای گرم سال در دسترس هستند و در روزهای سرد سال، مجموعه تعطیل خواهد بود.

عکس: facebook.com/AquaParkShikhov

 

بر خلاف آن چیزی که در پارک آبی قبلی دیدید، در این محل، تعداد کم‌تری استخر وجود دارد اما از نظر تنوع سرسره‌ها و تونل‌های آبی، خیلی بین آن‌ها فرقی وجود ندارد. مشکل بزرگ آکوا پارک شیخوف، فضای کوچک آن و البته مراجعه کنندگان زیادی است که در طول تابستان به این محل می‌روند و همین باعث می‌شود تا فضای بسیار شلوغی در این محل به وجود بیاید که لذت بردن از آن‌جا را گاهی سخت می‌کند. با این حال بخشی از پارک آبی به تخت و آفتاب گیر مجهز شده تا بتوانید، بر ای کسب آرامش، دقایقی را در آن‌جاها به استراحت بپردازید.

 

اقامتی عاشقانه در هتل‌های رمانتیک باکو

عکس: facebook.com/AquaParkShikhov

 

پارک آبی شیخوف آن‌قدرها از مرکز شهر دور نیست و به چندین مرکز گردشگری دیگر همچون مرکز خرید ساداراک (Sadarak Shopping Center) یا مسجدی بی بی حیاط نزدیک بوده و چندین رستوران عالی را در اطراف خود می‌بیند. همچنین شما خیلی راحت با استفاده از وسایل نقلیه عمومی می‌توانید به این مکان رفته و از امکانات آن‌جا استفاده کنید. در کل این پارک آبی از امکانات خوبی بهره می‌برد و فضای خوبی را برای مشتریان خود به وجود آورده است، اما به هیچ وجه به شیکی گزینه قبلی نیست، وسعت آن‌جا را ندارد و همچنین نبود امکانات برای تفریحات آبی در ساحل نیز از ضعف‌های آن‌جا به حساب می‌آید.

عکس: facebook.com/AquaParkShikhov

 

بر همین مبنا به شما پیشنهاد می‌کنیم، اگر امکان آن را داشتید که فاصله‌ی مرکز شهر تا پارک آبی ساحل دالگا را طی کنید، حتما برای تفریح و خوشگذرانی به آن‌جا بروید. همچنین مجموعه شیخوف دارای بخش‌های اقامتی نیست و تنها یک پارک آّی محسوب می‌شود. پیشنهاد ما این است، حتما از قبل برنامه ریزی کرده و در همان حوالی به سراغ دیگر مراکز تفریحی آن‌جا نیز بروید. امکان بازدید از اسکله‌ی بزرگ، مرکز خرید کینگز اسمارت (Kingsmart) و چند مکان دیگر را در آن‌جا خواهید داشت. همچنین در نظر بگیرید که ریزورت آیسبرگ (Aysberq Resort) نزدیک‌ترین مجموعه اقامتی خوب به این پارک آبی محسوب می‌شود.

آدرس: Salyan Hwy

شماره تماس: 00994125713030

 

نکاتی که درباره پار‌ک‌های آبی باکو باید بدانید

اولین چیزی که در مورد این پارک‌های تفریحی باید در نظر بگیرید، این است که آن‌ها را به شهرهای مدرن و ثروتمندی همچون دبی یا آنتالیا مقایسه نکنید. هر دو پارک آبی بزرگ و اصلی شهر، اگر چه مراکزی مفرح و بسیار خوب هستند اما از نظر تنوع بازی‌ها به پای پارک‌های آبی مطرح آسیا نمی‌رسند.

همچنین نبود بازی‌های خاص همچون سرسره‌های آبی بسیار بزرگ و طولانی یا دکورهای عجیب و غریب نیز از ضعف‌های این پارک‌ها به حساب می‌آیند. با این حال وجود استخر موج سواری و موج مصنوعی، امکاناتی است که هنوز هم در خیلی از پارک‌های آبی مهم منطقه وجود ندارند اما آن‌ها را می‌توان در یکی از دو پارک آبی باکو پیدا کرد. یکی دیگر از مشکلات در میان پارک‌های آبی باکو، شلوغ بودن آن‌هاست که به خاطر مدت محدود سه ماهه برای استفاده از این امکانات بوده و خورد مردم پایتخت و حتی شهرهای دیگر آذربایجان نیز برای تفریح به آن‌جا می‌آیند و در کنار توریست‌های خارجی، فضای این پارک‌ها را پر می‌کنند. در زمینه پوشش، همه آزاد به پوشیدن لباس‌های شنای مختلف بوده و محدودیت آنچنانی در مورد لباس وجود ندارد.

 

مکان‌های شاعرانه باکو برای عکاسی

عکس: facebook.com/DalgaBeachAquaparkResort

 

هتل‌های دارای امکانات تفریحات آبی باکو

با توجه کم بودن هتل‌های ساحلی بزرگ، هتل‌های دارای پارک آبی در باکو، به ندرت در این شهر پیدا می‌شوند. با این حال گزینه‌هایی همچون هتل بامدار (Badamdar) یا ای‌اف هتل باکو (AF Hotel Baku) امکاناتی حداقلی را برای مشتریان خود در نظر گرفته‌اند تا اگر همراه کودکان و نوجوانان به تور باکو می‌آیید، آن‌ها را برای تفریح به استخر فرستاده و آن‌ها نیز بتوانند از چند سرسره آبی در نظر گرفته شده لذت ببرند.

عکس: tripadvisor.com

 

چند هتل لاکچری باکو همچون هتل باکو ماریوت بلوار (Baku Marriott Hotel Boulevard)، هتل جی دبلیو ماریوت آبشورن باکو (JW Marriott Hotel Absheron Baku)  یا هیلتون باکو (Hilton Baku) دارای استخرهای سرپوشیده و جذابی هستند که در تمام طول سال در دسترس بوده و می‌توان برای آبتنی و شنا به سراغشان رفت. در مجموع، اگر چه سواحل آفتابی بسیار خوبی در باکو پیدا خواهید کرد، اما پارک‌های آبی باکو، همان طور که در اول نوشته گفتیم محدود هستند.

 

۱۴ فعالیت برتر در شهر قدیم باکو

عکس: marriott.com

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۳۱ تیر ۱۴۰۲

نظرات کاربران