پارک آبی دالغا بیچ، بهترین پارک آبی باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
پارک آبی دالغا بیچ، بهترین پارک آبی باکو

تور باکو گزینه‌ای مناسب برای تمامی افرادی است که دوست دارند سفری به خارج از کشور ایران داشته باشند. چرا که مسافران این مقصد گردشگری می‌توانند با رفتن به آن سفری اقتصادی و یا لاکچری را با توجه به بودجه خود تجربه کنند. تور باکو نیز به عنوان پایتخت آذربایجان مکان‌های گردشگری بسیار زیاد و جذابی برای گردش دارد. به همین دلیل الویت اکثر مسافران آذربایجان رفتن به شهر باکو است. در این مقاله به معرفی پارک آبی دالغا که یکی از بهترین پارک‌های آبی باکو است پرداخته‌ایم. اگر به تفریحات آبی علاقه دارید شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

پارک آبی دالغا بیچ باکو

پارک آبی دالغا بیچ باکو یکی از بزرگترین و مجهزترین پارک‌های آبی است که توریست‌ها می‌توانند با رفتن به آن روزی پر از هیجان و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند. این پارک آبی با گردآوری تجهیزات تفریحی نظیر سرسره‌های پرشیب و پیچ‌درپیچ و سایر وسیله‌های متنوع یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریح محسوب می‌شود. به خصوص اگر به هیجان و تفریحات آبی علاقه دارید یک بار هم که شده باشد رفتن به پارک آبی دالغا بیچ را توصیه می‌کنیم. علاوه بر تفریحات هیجانی در این مکان می‌توان از گونه‌های گیاهی متنوع و زیبایی نیز دیدن کرد که زیبایی و جذابیت این مکان‌ را به صورت قابل توجهی بالا برده‌اند.

پارک آبی دالغا بیچ باکو برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد. این مکان در فاصله ۴۰ کیلومتری از مرکز شهر باکو و در کنار یکی از سواحل دریای خزر قرار گرفته است. به صورت تقریبی مساحت این پارک آبی چیزی در حدود ۶۸ هزار متر مربع است که آن را به بزرگترین پارک آبی آذربایجان تبدیل کرده است. برای اینکه بتوانید از امکانات تفریحی پارک ابی دالغا بیچ استفاده کنید باید در ماه‌های بین خرداد تا اواسط شهریور ماه سفری به باکو داشته باشید. زیرا بعد از این ماه‌ها به دلیل سرمای هوا امکان استفاده از آن وجود نخواهد داشت.

 

امکانات تفریحی پارک آبی دالغا بیچ باکو

پارک آبی دالغا بیچ باکو با داشتن مساحتی بزرگ امکانات تفریحی و رفاهی زیادی را در خود جای داده است. به طوری که علاقه‌مندان می‌توانند از تک تک این تفریحات و امکانات نهایت استفاده را کرده و روزی به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند. از جمله امکانات رفاهی و تفریحی که در پارک آبی دالغا بیچ می‌توان مشاهده کرد عبارتند از: کلوپ کودکان، ساحل شنی اختصاصی، پلاژ، خانه‌های چوبی، کلاب، استخر شنا، باشگاه شبانه، انواع سوناها، اسکی روی آب، کافه‌ها و رستوران‌های متنوع. علاوه بر موارد گفته شده در این مکان کمدهای مخصوصی برای هر شخص تعبیه شده تا لوازم شخصی خود را در آن‌ها نگه‌داری کنند. همچنین در برخی از روزها برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ای در آن اجرا می‌شوند که می‌تواند برای گردشگران تا حد زیادی سرگرم‌کننده باشد. از لحاظ تفریحات نیز می‌توان به مواردی مثل قایق‌رانی، سرسره‌های مار پیچ، غواصی، اسب سواری، ماهیگیری، اسکوتر و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

 

گردش یک روزه از باکو به پارک ملی گوبوستان

 

هزینه رفتن به پارک آبی دالغا بیچ باکو

همانند تمامی پارک‌های آبی، دالغا بیچ نیز برای گردشگران و میهمانان خود درخواست بلیط ورودی می‌کند. به همین دلیل تمامی افرادی که قصد دارند از وسایل تفریحی و امکانات این مکان مجهز و سرگرم‌کننده استفاده کنند باید قبل از ورود به آن نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند. بلیط‌ها به صورت الکترونیکی بوده و گردشگران می‌توانند علاوه بر هزینه بلیط ورودی آن را به میزان مورد نیاز خود شارژ کند. با استفاده از این بلیط ورودی می‌توان از تمامی امکانات موجود در پارک آبی دالغا بیچ استفاده کرد. همچنین شما می‌توانید با شارژ کردن این کارت الکترونیکی از بوفه خرید کرده و یا از منو غذا و نوشیدنی رستوران و کافه آن بهره ببرید.

اگر کودک زیر ۶ سال دارید نیازی به خرید بلیط برای آن نخواهد بود. زیرا ورود کودکان زیر شش سال رایگان است. همچنین برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال قیمت بلیط در حدود ۱۵ مانات است. این هزینه در مقایسه با قیمت بلیط بزرگسالان پایین‌تر است. این هزینه برای بزرگسالان ۲۵ مانات آذربایجان است. البته در روزهای شنبه و یکشنبه این هزینه ۱۰ مانات افزایش می‌یابد و شما باید هزینه‌ای در حدود ۳۵ مانات برای ورود به آن بپردازید. برای اینکه برای استفاده از تفریحات آزادتر عمل کنید و تعداد افراد زیادی در آن نباشند توصیه می‌کنیم روزهای وسط هفته را برای رفتن به آن انتخاب کنید.

 

آشنایی با پارک فیلارمونیک باکو

۰۵ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران