سفری جذاب با کودکان به باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
سفری جذاب با کودکان به باکو

آیا برنامه سفری خانوادگی با بچه‌ها را به باکو دارید؟ در اینجا چیزهایی است که نباید در تعطیلات خانوادگی با بچه‌ها و کودکان از دست بدهید. مکان‌های عالی برای بچه‌ها را در تور باکو کشف کنید، چه پارک‌های آبی، چه پارک‌های موضوعی یا زمین‌های بازی. بچه‌ها در اینجاها سرگرم می‌شوند، چیزهای جدید یاد می‌گیرند، غذای خوب می‌خورند و در صف‌های طولانی خسته نمی‌شوند. برای دانستن مکان‌ها و فعالیت‌های شگفت‌انگیز برای لذت بردن با فرزندانتان در باکو، در ادامه با ما باشید.

یک سفر خانوادگی شگفت انگیز را با بودجه مورد نظر خود بدون از دست دادن سرگرمی برنامه ریزی کنید! بیایید فهرستی از جاذبه‌های مناسب برای کودکان در باکو را برای گردش‌ها و استراحت‌های خانوادگی عالی بررسی کنیم.

 

Dendro Parks

مردم باکو وقتی می‌خواهند به استراحت و قدم بپردازند معمولا سر از پارک‌های دندرو در می‌آورند. این پارک که با برخی از جاذبه‌های اصلی باکو همسایه است قبلا به عنوان باغ گیاه شناسی مشهور بود، به این دلیل هم هست که هنوزه چندین گیاه و درخت زیبا در اینجا وجود دارد. در انتهای پارک در ضلع شمالی آن، یک خانه شبه موری به نام موزه یسنین وجود دارد که آثار باورنکردنی شاعر روسی را در خود جای داده است. با بچه‌ها می‌توانید از این پارک دیدن کنید و اجازه دهید آزادانه به این طرف و آن طرف بدوند. برای تجربه‌ای کامل توصیه می‌کنیم سری به موزه انتهای پارک هم بزنید.

 

معرفی گران‌ترین هتل‌های باکو

موزه تاریخ تقی‌یف (Tagiyev History Museum)

موزه‌ها مکانی عالی برای آشنایی با تاریخ و در عین حال مواجهه با قطعات حفظ شده از زمان هستند. موزه تاریخ تقی‌یف واقع در عمارت سابق حاجی زین‌العبدین تقی‌اف، غول نفت آذربایجان و بشردوست، بزرگ‌ترین موزه تاریخ پایتخت باکو است که توسط هنرمند جوزف گوساوسکی طراحی شده است. این موزه از دوشنبه تا یکشنبه بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر برای عموم باز است. این موزه در سال ۱۹۲۰ تأسیس شد و فعالیت خود را در سال ۱۹۲۱ آغاز کرد. همچنین این موزه مکانی ایده آل برای بازدید با دوستان و خانواده است.

آدرس: 4 Haji Zeynalabdin Taghiyev St, Baku 1005, Azerbaijan

 

برج مایدن

هیچ چیزی به اندازه تکه‌های تاریخی به جا مانده از سده‌های گذشته، خود تاریخ را روایت نمی‌کند. برج مایدن در باکو، سازه‌ای قدیمی و قرن نوزدهمی است که به خوبی تا به امروز حفظ شده و مردم باکو به آن افتخار می‌کنند. بنای تاریخی همراه با کاخ شیروانشاهان در سال ۲۰۰۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و مکانی ایده آل برای کشف تاریخ این کشور به همراه دوستان و خانواده است. این یکی از متمایزترین نشان‌های ملی آذربایجان است که همچنین در سربرگ‌های رسمی و واحد پول آذربایجان به چشم می‌خورد. این بنای تاریخی در تمام روزهای هفته از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۸۰۰ برای بازدید عموم باز بوده و با هزینه ورودی بسیار کمی قابل دسترسی است.

 

پاییز بهترین فصل برای سفر به باکو

آدرس: Maiden Tower, Baku, Azerbaijan

 

ETX Lazer Strike

اگر به دنبال گذراندن یک روز پر از سرگرمی و هیجان هستید و می‌خواهید مانند کودکان بازی کنید، Etx Laser Strike واقع در پایتخت باکو مکانی ایده آل برای بازدید با دوستان و خانواده خود و گذراندن یک آخر هفته عالی است. به خصوص که اگر گروه بزرگی از ۱۵ تا ۳۰ نفر هستید، اینجا برای شما حتی جذاب‌تر هم خواهد بود زیرا می‌توانید به تنهایی در کل رویدادهای بازی شرکت کنید. این میدان بازی در تمام روزهای هفته از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب باز است. تمامی امکانات اینجا فقط همین نیست چرا که بعد از بازی با کلی خستگی می‌توانید از نوشیدنی‌های خنک و میان وعده‌های بسیار خوشمزه‌ای سفارش دهید.

آدرس: Shamil Azizbayov St | Jale Plaza, 4th Floor, Baku AZ1011, Azerbaijan

 

مرکز فرهنگی حیدر علی اف

اگر در باکو هستید، سفر خود را با بازدید از زیباترین کتابخانه و موزه هنرهای مدرن انتزاعی، در تورهای مرکز فرهنگی حیدر علی اف تکمیل کنید. این مکان که در مناظر جذاب و دیدنی باکو در آذربایجان واقع شده است، برای معتادان به هنر و فرهنگ لذتی خالص دارد. شما می‌توانید با یک بلیط از موزه ماشین، موزه حیدر علی اف و موزه عروسک دیدن کنید. نقاشی‌های نفیس آفریقایی و مجسمه‌های زندگی به همراه بسیاری از مجموعه‌های معماری و هنری که در هر طبقه با موضوعی خاص و طراحی خاص اختصاص داده شده است را از دست ندهید. برای خانواده‌های همراه فرزندان رفتن و بازدید از این موزه به شدت سرگرم کننده و جالب خواهد بود.

آدرس: 1 Heydar Aliyev prospekti, Bakı AZ1033, Azerbaijan, Baku

 

Yay!gallery

گالری یای، گالری‌ای برجسته و محبوب در موضوع هنر معاصر است که آثار هنرمندان پیشگام آذربایجان را در چندین ژانر و نسل نمایش می‌دهد. این گالری در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد و از آن زمان تاکنون به ارتقای حرفه هنرمندانی پرداخته است که در سال‌های اخیر در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده‌اند. برنامه نمایشگاه در گالری همچنین آثار برخی از خلاق‌ترین هنرمندان از سراسر جهان را ارائه می‌دهد. هدف اصلی گالری به نمایش گذاشتن آثار خوش آتیه ترین و با استعدادترین هنرمندان آذربایجان و سایر کشورهاست. اگر عاشق آثار هنری فوق‌العاده هستید و از آن‌ها قدردانی می‌کنید، بازدید از گالری Yay مطمئنا تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود.

 

اقامت در بهترین محله‌های باکو

آدرس: 5 Kichik Qala, Bakı AZ1005, Azerbaijan, Baku

 

برج‌های شعله

بلندترین آسمان‌خراش باکو، برج‌های شعله، ۱۹۰ متر طول دارد. بنابراین این‌ها چشم اندازهای باشکوه از خط افق باکو را به ارث می‌برند. در داخل آسمان خراش املاک مسکونی، چند بلوک اداری و حتی یک هتل وجود دارد. یکی از ویژگی‌های برجسته این سازه، اولین شعبه لامبورگینی آذربایجان است که در اینجا مستقر شده است. در عصرها، این برج‌ها را می‌توان از هر نقطه‌ای از شهر به دلیل نمایش چراغ‌های LED درخشان مشاهده کرد.

آدرس: Mehdi Huseyn St, Baku, Azerbaijan

 

صخره هنری گبوستان

صخره هنری گوبوستان که به طور رسمی به عنوان صخره فرهنگی هنر گوبوستان شناخته می‌شود، زمینی خیره کننده در انتهای جنوب شرقی آذربایجان است که بین دو رودخانه مهم کشوریعنی رودخانه Sumgait و رودخانه Pirsagat قرار گرفته است. دره‌های عمیق از ویژگی‌های این منطقه است و در سال ۱۹۶۶ به خاطر حفظ آتشفشان‌های گلی منطقه، کنده کاری‌های باستانی، سنگ‌ گازها و آثار باستانی به عنوان یک نقطه عطف تاریخی ملی شناخته شد. علاوه بر این، به دلیل کنده کاری‌های سنگی زیبا در اینجا، به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو آذربایجان به شمار می‌رود. بازدید از اینجا از بهترین فعالیت‌های خانوادگی با کودکان است.

 

هتل ۵ ستاره و بزرگ رامادا در باکو

آدرس: Qobustan, Azerbaijan, Baku

 

Gosha Gala Gapisi

از یکی از معروف‌ترین ورودی‌های شهر قدیمی به نام Gosha Gala Gapisi است که از آن می‌توانید وارد قسمت اصلی و اولیه شهر شوید. این دروازه که به نام دروازه شاماچی نیز شناخته می‌شود، ورودی اصلی شهر است. گوشا گالا گاپیسی در ترجمه به معنای دروازه دوگانه است. ساختار فوق العاده است و منظره‌ای باشکوه را برای تماشا ایجاد می‌کند. گذر از دروازه این احساس را به شما دست می‌دهد که انگار در حال قدم گذاشتن به دوران قدیم هستید. یک توقف سریع در این مکان داشته باشید تا این نقطه عطف تاریخی باستانی شهر را تماشا کنید.

آدرس: Aziz Aliyev St, Baku, Azerbaijan

 

ونیز کوچک

همانطور که از نام آن پیداست، ونیز کوچک باکو یک منطقه تفریحی زیبا در باکو است که با یک آبگیر و پل‌ها و گذرگاه‌های زیبا طراحی و ساخته شده است. در اینجا می‌توان از قایق سواری استفاده کرد که هم برای بچه‌ها و هم برای بزرگسالان لذت بخش است. اگر در حوالی زمان شام یا ناهار هستید، دو رستوران در مجاورت آن وجود دارد که می‌توانید از یک وعده غذایی خوشمزه در آن‌ها لذت ببرید. این رستوران‌ها برای سرو برخی از غذاهای خوشمزه آذربایجانی بسیار محبوب هستند. بازدید از وینز کوچک با بچه‌ها ایده بسیار خوبی بوده و می‌توانید با قایق سواری پدالی شادی بیشتری به آن‌ها هدیه دهید.

آدرس: 73 Neftchilar Ave, Baku AZ1004, Azerbaijan

 

پارک آپلند

پارک آپلند در باکو مرتفع‌ترین پارک در این شهر است که مناظر پانوراما و بسیار باشکوهی از شهر و خلیج آن ارائه می‌دهد. از طریق مسیر کابلی و از بلوار می‌توان در حدود هفت تا هشت دقیقه به پارک رسید یا می‌توانید از پله‌ها بالا بروید و خودتان را به پارک برسانید. در سطح بالایی پارک، بناهای یادبودی به یاد سربازان ترک که در سال ۱۹۱۸ در جنگ علیه بلشویک‌ها جان خود را از دست دادند، ساخته شده است. مناظر دریای خزر از اینجا به شدت باشکوه است و شعله ابدی نیز از اینجا دیده می‌شود که در طول سال همچنان شعله ور است. این پارک فرصت‌های بی‌شماری برای عکاسی ارائه می‌دهد و حتی در راه بالا رفتن، با مناظر چشمگیر اطراف شما را غافلگیر خواهد کرد.

 

درباره جغرافیای باکو بیشتر بدانیم

آدرس: Baku, Azerbaijan

 

باغ گیاه شناسی

وقتی صحبت از تجدید قوا می شود، هیچ چیز بهتر از گذراندن نیم روزی عالی در محاصره طبیعت، به دور از شلوغی یکنواخت شهر نیست. باغ گیاه شناسی واقع در باکو، مکانی ایده آل برای استراحت همراه خانواده است. این باغ زیبا که دارای هنرهای باشکوه، گلخانه‌ها، حوضچه‌ای آرام و منطقه‌ای سرسبز و پر گل است، تجربه‌ای عالی برای تجدید قوا و تفریح در کنار عزیزان به شما ارائه می‌دهد. این باغ در تمام روزهای هفته از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۸۰۰ به روی بازدیدکنندگان باز است و می‌توان بدون هیچ هزینه‌ای وارد آن شد. بنابراین، خانواده و دوستان خود را به این پارک شگفت انگیز ببرید و آخر هفته بسیار صمیمی و دل‌انگیزی را سپری کنید.

آدرس: AZ1004, 103 Mikayıl Müşfiq, Baku, Azerbaijan

۰۵ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران