گردش جذاب یک روزه از باکو به شاماخی

جاذبه‌های گردشگری باکو
گردش جذاب یک روزه از باکو به شاماخی

وقتی قرار باشد به تور باکو بروید، حتما خود را برای بازدید از نقاط خاص این پایتخت زیبا آماده خواهید کرد. اما ما همیشه سعی داشته‌ایم در مقتدرسیر تابان، مسیرهای متفاوت را نیز به شما معرفی کنیم تا اگر چندین بار به جایی سفر کردید، حتما هر بار تجربه‌ای متفاوت از سفر خود به جای بگذارید. این بار اما یک جای خاص به نام شاماخی به شما معرفی کنیم که بتوانید در تورهای یک روزه به این مقصد از مبدا باکو شرکت کنید. پس همراه ما باشید با معرفی شاماخی و راهنمای سفر به این بخش از جمهوری آذربایجان:

 

معرفی شاماخی

شاماخی یکی از ایستگاه‌های مهم در جاده ابریشم به شمار می‌رفت و از این رو کاروان‌هایی از هند و شرق آسیا را به خود می‌دید. جایی که در قرن شانزده میلادی در اوج خود قرار داشت اما این روزها خیلی‌ها آن را فراموش کرده‌اند. حالا این مقصد خاص و متفاوت در آذربایجان به دیدنی‌های طبیعی، صنایع دستی، رقص شاماخی و فرش معروف است و گردشگرانی که دنبال مسیرهای متفاوت در این کشور هستند، از آن‌جا بازدید به عمل می‌آورند.

 این شهر کوهستانی متاسفانه در یکی از لرزه‌خیزترین نقاط قفقاز واقع شده و چندین زمین لرزه در دهه‌های مختلف باعث شده تا جمعیت آن حالا تقریبا ۳۰ هزار نفر باشد و خیلی‌ها از آن‌جا به باکو مهاجرت کرده‌اند. برای گردشگران اما این مکان دنیایی از دیدنی‌هاست که قصد داریم به وجوه مختلفش بپردازیم.

چرا باید به شاماخی بروید

شاماخی پایتخت باستانی امپراطوری شیروان بوده و از قرن ۹ تا ۱۶ میلادی یک مکان بسیار مهم برای مردم این کشور بود، به همین دلیل شما سازه‌های قدیمی بسیاری در این مکان خواهید دید که برای آن‌ها که اهل مراکز تاریخی هستند، یک جای ایده‌آل برای بازدید خواهد بود.

شاماخی طبیعت زیبای کوهستانی دارد که می‌توانید در اطراف بخش شهری، از قسمت‌های مختلف آن بازدید به عمل آورید. همچنین خیلی از سفرها به این منطقه به صورت ترکیبی بوده و شما در این مسیر به گابالا هم برده می‌شوید که یک منطقه طبیعی فوق‌العاده زیباست و امکان بازدید از دریاچه نوهور نیز برایتان میسر خواهد بود.

 

معرفی ۹ نقطه‌ی رمانتیک باکو

یکی دیگر از دلایلی که گردشگران به شاماخی می‌روند، برای رصد ستاره‌ها و تماشای آسمان شب است. شما می‌توانید در تورهایی که به این منظور از باکو تشکیل می‌شود شرکت کرده و به رصدخانه اختر فیزیک شاماخی بروید. این مکان در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و یکی از بهترین نقاط آذربایجان برای رصد ستاره‌ها خواهد بود. شک نکنید که دو ساعت در اختیار داشتن تلسکوپ این رصدخانه، یکی از خاطرات فراموش نشدنی‌تان از سفر به باکو خواهد بود.

دیدنی‌های شاماخی

جدا از کلیاتِ جذابی که شاماخی برای گردشگران دارد، می‌تواند چند نقطه خاص از این شهر را به شما معرفی کرد که در سفرتان به این محل حتما باید از آن‌ها بازدید به عمل آورید:

مسجد جمعه: این مسجد در سال ۷۴۳ ساخته شده و در به عنوان قدیمی‌ترین مسجد در منطقه قفقاز از آن یاد می‌کنند. بخشی از این مسجد به خاطر زلزله از بین رفته بود که بعدها آن را بازسازی کردند.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در باکو

مقبره یدی گومباز: این مکان در واقع مجموعه‌از مقبره‌ها متعلق به خان‌های شیروان است که شکل ظاهری خاص و جالب دارندو در فضایی خاص هم بنا شده‌اند. غیر از شاهان، بعضی از افرا د مهم همچون شاعر معروف آذری میرزا علی‌اکبر صابر نیز در آن‌جا دفن شده‌اند.

پارک نسیمی: این پارک یک فضای سبز زیبا در قلب شاماخی است که به نام شاعر معروف عمادالدین نسیمی اسم گذاری شده و تندیسی زیبا از او نیز در آن‌جا ساخته شده است.

چطور به شاماخی برویم؟

به طرق مختلف می‌توان به این شهر سفر کرد. از انتخاب‌های ارزان همچون اتوبوس یا فطار می‌توانید استفاده کنید یا این که تاکسی بگیرید و به این محل بروید. قیمت قطار تا تاکسی آنقدر متفاوت نیست که بخواهید سختی قطار را به جان بخرید، اما اگر نمی‌خواهید خیلی هزینه کنید، اتوبوس تقریبا نصف قیمت تاکسی را خواهد داشت، اما مسیر یک ساعت و ۵۰ دقیقه‌ای با اتوبوس حداقل سه ساعت به طول خواهد انجامید. اما بهترین راه برای رفتن به شاماخی شرکت در تورهای گردشگری است که به شکل‌های مختلف برگزار می‌شود. هم تورهایی برای تماشای ستارگان وجود دارد و هم می‌توانید در تورهای گردشگری شرکت نمایید.

 

معرفی مرکزخرید 28 مال باکو

هتل‌های شاماخی

اگر خواستید شبی را در شاماخی سر کنید، انتخاب‌های خوبی برای اقامت در این شهر خواهید داشت. Shamakhi Palace Sharadil یکی از بهترین انتخاب‌ها در شاماخی است. یک هتل ۵ ستاره‌ی فوق‌العاده عالی و البته گران‌قیمت. Star Hotel نیز به عنوان یک هتل ۳ ستاره اما شیک، برای آن‌ها که می‌خواهند، اقامتی مقرون به صرفه در شاماخی داشته باشند، پیشنهاد می‌شود.

۲۹ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران