نکات مفیدی که باید برای سفر به باکو بدانید

جاذبه‌های گردشگری باکو
نکات مفیدی که باید برای سفر به باکو بدانید

باکو شهری ساحلی در حاشیه دریای خزر و در همسایگی کشور ماست که در مقایسه به خواهرش استانبول هنوز راه زیادی را برای ترقی و پیشرفت دارد. گرچه این شهر در سال‌های اخیر همت خود را بر گردشگری گذاشته است و انتظار می‌رود تا روند پیشرفت آن در طی سال‌های آینده با سرعت بیشتری طی شود. با تمام این تفاسیر خوب است قبل از رفتن به این شهر با تور باکو اطلاعاتی درباره آن داشته باشید تا سفر راحت‌تری را تجربه کنید.

 

باکو شهری پر باد است

اگر به شهرهای شمالی و ساحلی خزر سفر کرده باشید حتما می‌دانید که به جز ماه‌های گرم تابستان که بادی که می‌وزد گرم است در باقی سال بادهای سردی این شهر را در می‌نوردد. بنابراین با توجه به این که در چه ماهی از سال به باکو سفر می‌کنید ممکن است این بادها باعث آزردگی شما شود مخصوصا اگر لباس مناسبی همراه‌تان نداشته باشید. پس قبل از رفتن به باکو با توجه به زمانی که سفر می‌کنید این نکته را در نظر داشته باشید.

 

۱۰ دلیل قانع‌کننده که شما را راهی سفر به باکو می‌کند

 

باکو

 

 

باکو دارای ظاهری متفاوت است

باکو از نظر شکل ظاهری بسیار متفاوت است اگرچه در ابتدا چیزی به نظرتان نیاید اما با وجود تاریخ پر فراز و نشیبی که شهر داشته تنوع و گوناگونی در جای جای آن دیده می‌شود. نکته جالب این که در حال حاضر بسیاری از بریتانیایی‌ها و آمریکایی‌ها در حال خرید و یا ساخت خانه در این شهر هستند. این خیلی جالب است که شما می‌توانید در یک شهر تنوعی از آدم‌های مختلف را ببینید.

 

 

باکو

 

 

زبان در آذربایجان

زبان اصلی آذربایجان ترکی آذری است اما مردم آن با روسی هم راحت هستند و با وجود این که انگلیسی کاربرد آنچنانی ندارد اما شما هنوز می‌توانید تلاش‌تان را بکنید. ترکی آذربایجانی و ترکی استانبولی بسیار به هم شبیه هستند و اگر شما قبلا به ترکیه سفر کرده باشید می‌توانید از دانش‌تان در باکو هم استفاده کنید.

 

گشت و گذار یک روزه در باکو؛ شهر جاذبه‌های تاریخی و تفریح‌های مدرن

 

باکو

 

 

وای‌فای در باکو

وای‌فای در باکو خیلی خوب عمل می‌کند و در هتل‌ها و هاستل‌ها و مراکز عمومی خدمات اینترنت بی‌سیم ارائه داده می‌شود. در هتل‌های باکو اینترنت سرعت بهتری دارند اما در مراکز عمومی هم استفاده از آن‌ نسبتا راحت است.

 

 

باکو

 

 

هزینه‌هایتان را محاسبه کنید

همیشه حواس‌تان به قیمت‌هایی که باید بپردازید باشد زیرا ممکن است با عدم آگاهی مناسب شما مقداری بر روی مبلغ بکشند بی آنکه شما متوجه باشید. البته این موارد در خیلی از نقاط دنیا در مواجه با توریست‌ها اتفاق می‌افتد اما شما باید هوشیار باشید.

 

سفری ارزان به باکو چقدر هزینه دارد؟

 

باکو

 

 

به جای تاکسی از برنامه رزرو ماشین استفاده کنید

از آنجایی که تاکسی‌ها با تشخیص توریست‌ها قیمت‌ها را بالا می‌برند، برای گردشگران بهترین راه جا به جایی در شهر استفاده از برنامه‌هایی همچون اوبر است. با این که شاید خیلی‌ها استفاده از تاکسی‌های شهری را بهار می‌دانند اما دست کم با استفاده از برنامه‌هایی از این دست درگیر موقعیت‌های ناخوشایند با رانندگان نخواهید شد. در حالی استفاده از اوبر در باکو بهترین راه گردش در شهر است اما بعد از رسیدن ماشین حتما آن را بررسی کنید که کد درج شده روی آن با چیزی که در برنامه اعلام شده یکی باشد.

 

راهنمای حمل و نقل عمومی در شهر باکو

 

باکو

 

 

در متروی باکو مراقب باشید

جیب‌برها در همه جا هستند اما چیزی که شما را در متروی باکو شگفت‌زده می‌کند کارکنان آرام و سست آنست. مثلا اگر خواستید از گیت عبور کنید و زنی مسن از شما جلو زد و از گیت شما رد شد اصلا تعجب نکنید چون این قبیل موارد در متروی باکو زیاد اتفاق می‌افتد. قیمت بلیط مترو زیاد نیست و اگر قصد دارید مدتی را در این شهر سپری کنید می‌توانیذ به جای خریدن بلیط از کارت اعباری استفاده کرده و هر بار بنا به نیاز آن را شارژ کنید.

 

 

باکو

 

 

مغازه‌ها دیر باز می‌کنند

وقتی به جاهای مختلف سفر می‌کنید با فرهنگ‌ها و عادت مختلفی روبرو می‌شوید. مثلا در باکو مغازه‌ها از صبح زود شروع به کار نمی‌کنند و دیرتر باز می‌شوند. در واقع شما صبح زود کم‌تر کسی را در خیابان‌ها می‌بینید. از این فرصت استفاده کنید و از شهر قدیمی دیدن کنید.

 

راهنمای گردشگری باکو؛ شهری پر از لذت‌های به یادماندنی

 

باکو

 

 

رستوران در باکو

رستوران‌های سنتی در باکو تقریبا منوهای یکسانی دارند و از آن‌جایی که اغلب‌شان در محیطی سنتی ارائه داده می‌شوند تقریبا یک طبقه و یا غار مانند با دیوارهایی آجری هستند. سبکی که ما نیز در ایران نظیرش را دیده‌ایم. غذاهای آذری با ذائقه ما کاملا جور هستند و از این بابت شما هیچ نگرانی نخواهید داشت. مخصوصا این که در تهیه آن‌ها از سبزیجاتی همچون جعفری و نعنا زیاد استفاده می‌شود.

۲۳ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران