هر آنچه که باید پیش از بازدید از چرخ و فلک باکو بدانید

جاذبه‌های گردشگری باکو
هر آنچه که باید پیش از بازدید از چرخ و فلک باکو بدانید

سفر با تور باکو، یک تجربه ماندگار برای گردشگران ایرانی است؛ فرقی ندارد که برای بازدید از بناهای باستانی به آذربایجان آمده‌اید، یا دوست دارید از طبیعت و ساحل زیبای باکو لذت ببرید و یا طرفدار برنامه‌های تفریحی و هنری هستید. درست انتخاب کرده‌اید. سفر به باکو رضایت‌تان را جلب خواهد کرد.

چرخ فلک باکو، که به نام چشم باکو هم شناخته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین مناطق توریستی آذربایجان است که در پارک ملی ساحلی باکو واقع شده است. این چرخ فلک را یک شرکت آلمانی ساخته است و در ماه مارس ۲۰۱۴ به صورت عمومی افتتاح شد.

 

 

چرخ و فلک غول‌پیکر در ساحل دریای خزر

ابعاد این چرخ فلک، یکی از دلایلی است که آن را در آسیا معروف کرده است. بلندی چشم باکو حدود ۶۰ متر است، ۳۰ کابین دارد و ظرفیت هر کابین هشت نفر است. برای اینکه بتوانید یک دور کامل با این چرخ و فلک در آسمان باکو سفر کنید، باید بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان اختصاص بدهید.شاید برای‌تان جالب باشد که ارتفاع این چرخ و فلک غول‌پیکر که در همسایگی ایران قرار دارد، از چرخ و فلک های مشهوری در سراسر دنیا بلندتر است. به عنوان مثال، چرخ و فلک واندر ویل در جزیره کانوی شهر نیویورک، چرخ آسمانی نیاگارا در کشور کانادا، چرخ و فلک پارک پسفیک در سانتا مونیکای کالیفرنیا از چشم باکو کوتاه‌تر هستند.

 

سفری ارزان به باکو چقدر هزینه دارد؟

 

 

چرخ و فلک باکو

 

 

اما چشم باکو به عنوان یک چرخ و فلک غول پیکر در نزدیکی ایران که به یکی از جاذبه‌های گردشگری برای گردشگران منطقه تبدیل شده است، هنوز هم نتوانسته است از نظر ارتفاع با چرخ و فلک‌هایی مانند چرخ و فلک چشم تیانجین در کشور چین، چرخ و فلک آسیاب سنگاپور در نزدیکی خلیج مارینای سنگاپور، ستاره ناچانگ در ناچانگ کشور چین و چرخ و فلک ساعت کهکشانی در یوکوهامای کشور ژاپن برابری کند.

 

 

بهترین زمان برای بازدید

جالب است بدانید که این چرخ فلک در یک اسکله در ساحل آن سوی دریای خزر قرار گرفته است. اگر دوست دارید نمای کاملی از این چرخ و فلک را ببینید، دو انتخاب دارید: در طول روز و پیش از غروب آفتاب و دیگری پس از غروب آفتاب. همه چیز به آب‌وهوا و سلیقه شما بستگی دارد چراکه محدودیتی برای استفاده از این چرخ فلک در شب‌ها وجود ندارد.

 

۱۰ دلیل قانع‌کننده که شما را راهی سفر به باکو می‌کند

 

 

چرخ و فلک باکو

 

 

به خاطر داشته باشید که بهتر است روزهای برفی و بارانی را برای بازدید از این مجموعه انتخاب نکنید. در شرایط نامساعد آب و هوایی استفاده از چرخ و فلک امکان‌پذیر نیست.

 

 

اطلاعات ضروری برای بازدید از مجموعه چشم باکو

۱- اگر بلیت اینترنتی خریداری کرده‌اید، حتما تاییدیه یا کد آن را به همراه داشته باشید. چرا که برای ورود به آن نیاز خواهید داشت.

۲- برای افرادی که نیاز به امکانات بیشتری دارند، صندلی چرخدار به صورت رایگان، قابل دسترسی است.

۳- ورود کودکان به تنهایی امکان‌پذیر نیست و حتما باید با همراهی بزرگسالان از این مجموعه دیدن کنند.

۴- این مجموعه در شرایط آب و هوایی نامناسب و بارانی فعالیت نمی‌کند.

۵- برای رفت و آمد به این مجموعه می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی که در نزدیکی این مجموعه تفریحی ایستگاه‌هایی دارند، استفاده کنید.

 

گشت و گذار یک روزه در باکو؛ شهر جاذبه‌های تاریخی و تفریح‌های مدرن

 

 

چرخ و فلک باکو

 

 

مکان‌های گردشگری نزدیک چرخ و فلک باکو

شاید لازم نباشد که یک روز کامل برای دیدن این چرخ و فلک وقت بگذارید. برای صرفه‌جویی در زمان، بهتر است پیش از بازدید از جاذبه‌های توریستی هر شهر، مکان‌های نزدیک به یکدیگر را شناسایی کنید و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید تا فرصت بازدید بیشتری داشته باشید.

 

 

چرخ و فلک باکو

 

 

در نزدیکی چرخ و فلک چشم باکو، مکان‌های گردشگری دیگری هم واقع شده‌اند که می‌توانید بازدید از آن را در برنامه خود بگنجانید. نام و جزئیات اندکی از این جاذبه‌های گردشگری در ادامه معرفی شده است:

 

 

۱- موزه فرش باکو

موزه فرش کشور آذربایجان، یکی از مکان‌های گردشگری است که در نزدیکی چشم باکو قرار دارد. در این موزه، فرش‌های دستباف و فرش‌های متفاوتی که با تکنیک‌های ویژه‌ای ساخته شده‌اند، در این نمایشگاه به نمایش می‌آیند.

 

موزه‌ی فرش باکو تجلی فرهنگ و هنر آذربایجان

 

 

موزه فرش باکو

 

 

۲- پارک فیلارمونیک

این مجموعه یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین پارک‌های باکو است که به خاطر آبنمای منحصربه فردی که در آن قرار گرفته، معروف شده است. اگر به دنبال محلی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت در یک هوای پاک با چشم‌انداز زیبا دارید، به بازدید از این مجموعه، پیش یا پس از رفتن به چرخ و فلک فکر کنید.

 

 

پارک فیلارمونیک

 

 

۳- برج شعله باکو

برج شعله باکو بلندترین آسمان خراش باکو است که از همه جای این شهر دیده می‌شود. ارتفاع این برج ۱۹۰ متر است و شامل مجموعه‌ای آپارتمان، هتل و ساختمان اداری است.

 

معرفی زیباترین بناهای باکو با معماری‌های خاص

 

 

برج شعله باکو

 

 

۴- حمام سنتی آقا میخاییل

این حمام سنتی که قدمت آن به قرن هجدهم باز می‌گردد، در یکی از خیابان‌های اصلی و قدیمی باکو قرار دارد که در میان مردم محلی به خیابان حمام معروف است. معماری این حمام به سبک سنتی آذربایجان است و دیدن آن فرصتی برای لذت بردن از یک بنای قدیمی است.

 

 

حمام سنتی آقا میخاییل

۲۴ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران