بازدید از خیابان نظامی در باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
بازدید از خیابان نظامی در باکو

شهرهای قدیمی در همه جای دنیا، همیشه یک خیابان محبوب دارند. خیابانی که هم مردم محلی به آن عشق می‌ورزند و هم گردشگران از آن بازدید به عمل می‌آورند. خیابان پنجم در منهتن، شانزلیزه در پاریس و Andriyivskyy Descent در کیف، مثال‌هایی در این رابطه هستند. در باکو نیز خیابانی محبوب و قدیمی وجود دارد با نام نظامی که بازدید از آن در سفر با تور باکو به شما پیشنهاد می شود.

 

کوتاه در مورد خیابان نظامی

باکو چند نماد مدرن همچون برج‌های شعله دارد. با این حال، نگاهی به گذشته‌ی این شهر نشان می‌دهد که خیابان نظامی، از دیرباز نمادی برای شهر بوده است. هر کس به منظوری پا به این خیابان می‌گذارد. بعضی برای قدم زدن در سنگ فرشش، بعضی برای خرید از بوتیک‌های مختلف و حتی برای بعضی این خیابان یعنی خوردن غذا در رستوران‌هایی عالی. این خیابان مملو از فروشگاه‌هایی از برندهای محلی و بین‌اللملی است، در مورد رستوران‌ها نیز همینطور بوده و رستوران‌های خوب محلی در کنار رستوران‌های زنجیره‌ای خارجی قرار گرفته‌اند. شما هم در سفر به باکو، حتما سری به این خیابان زده و با گشت و گذار در خیابان معروف‌ نظامی باکو از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

 

۶ تفریح شبانه که در سفر به باکو می‌توانید تجربه کنید

 

چرا باید به خیابان نظامی در باکو برویم؟

برای این که بیشتر با این خیابان آشنا شوید، بهتر است چند دلیل برای این که چرا باید به خیابان نظامی در باکو بروید، برایتان ذکر کنیم. 

۱- جایی برای خرید مردم محلی و گردشگران

 این محل، یک خیابان خرید بزرگ در باکو به حساب می‌آید. این محل را در مجموع می‌توان پربازدیدترین نقطه‌ی شهر برای خرید به حساب آورد، حتی بیشتر از مراکز خرید شهر. در این مکان شما می‌توانید انواع محصولات را تهیه کنید و از فروشگاه‌های مختلف بازدید نمایید. لباس، وسایل الکترونیک، اسباب بازی، سوغات اصیل آذربایجان و هر چیزی که بخواهید در این خیابان برای فروش قرار گرفته است. نکته مهم اما همان طور که گفتیم، وجود برندهای مطرح خارجی در کنار فروشگاه‌هایی است که جنس‌های داخلی آن را به فروش می‌رسانند. به این ترتیب هم می‌توانید اجناس گران خریداری کنید، هم این که اجناس ارزان قیمت برای سوغات تهیه نمایید.

 

 

۲- معماری زیبایی که در این خیابان می‌بینید

در اطراف این خیابان چندین بنای زیبا وجود دارد که ارزش قدم زدن در خیابان نظامی را دوچندان می‌کند. بسیاری از مسافران با دیدن این ابنیه که مربوط به اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ میلادی هستند، به وجد می‌آیند. البته بعضی بناها نیز در طول چند سال تغییر کرده و نوسازی شده‌اند و به شمایلی نئو گوتیک به خود گرفته‌اند.

 

هزینه سفر به باکو چقدر است؟

 

۳- میدان فواره

یکی از محبوب‌ترین بخش‌های این خیابان برای گردشگران، میدان فواره است. همانطور که از اسمش پیداست، این میدان یک فواره در وسط خود داشته و در روزهای گرم سال، جایی عالی برای قدم زدن است. اگر همراه خانواده به باکو سفر کرده‌اید، حتما به این مکان بیایید و کمی در آن به تفریح مشغول شوید.

 

 

۴- شب‌های دیدنی خیابان نظامی

خیابان نظامی در شب‌ها بسیار دیدنی‌تر می‌شود. دلیل آن نیز واضح است، چراغانی زیبا در بالای خیابان و همچنین نورپردازی دیدنی ابنیه، آن را به محلی فوق‌العاده دیدنی بدل می‌کند. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این چراغانی، چهل‌چراغ‌هایی هستند که به یکدیگر متصل شده و در اطراف آن‌ها دو ساختمان قدیمی با نورپردازی زیبا، مکانی رویایی را به وجود می‌آورد که جان می‌دهد برای گرفتن چند عکس اینستاگرامی عالی در سفر.

 

۶ هتل ارزان قیمت برای سفر به باکو

 

۵- خوردن غذاهای محلی و بین‌المللی

اگر به باکو سفر کرده‌اید و می‌‌خواهید یک غذای عالی بخورید، حتما به خیابان نظامی بروید. انتخاب‌های شما در این خیابان متنوع و عالی هستند. اگر اهل رستوران‌ها یا فست‌فودهای زنجیره‌ای خارجی هستید، می‌توانید تعداد زیادی از آن‌ها را در خیابان نظامی پیدا کنید. اما شاید بهتر باشد برای خوردن یک غذای خوشمزه‌ی محلی، یکی از بهترین رستوران‌های غذای آذری را پیدا کرده و یک شام خوشمزه سفارش دهید.

 

 

۶- قدم زدن در خیابان نظامی

اما در آخر، همیشه قدم زدن در این خیابان بهترین تجربه ممکن است. بودن در خیابانی سنگ‌فرش و زیبا با مردمی که از هر جای دنیا به باکو سفر کرده و با شما در این خیابان همقدم می‌شوند، حسی فوق‌العاده دارد. این خیابان مجموعا ۳.۵ کیلومتر طول دارد و بهتر است شب‌ها را برای قدم زدن در آن انتخاب کنید.

 

معرفی مرکز خرید متروپارک در باکو

۱۶ اسفند ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 23 آذر 1400)

نظرات کاربران