گشت و گذار در خیابان معروف‌ نظامی باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
گشت و گذار در خیابان معروف‌ نظامی باکو

باکو پایتخت کشور آذربایجان یکی از زیباترین و پرامکانات‌ترین شهرهای آن به حساب می‌آید که سالانه هزاران هزار مسافر را به خودش می‌کشاند و از آنها با بهترین امکانات میزبانی می‌کند. شهری که زمستان‌های سرد و بهار و تابستان‌های دلچسبی دارد. شهری که جاذبه‌های تاریخی پرشماری برای دیدن دارد و فضاهای شهری‌اش بی‌نظیر هستند برای گشت و گذار. شهری که در رستوران‌هایش می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای عمرتان را سفارش بدهید و نوش جان کنید و در هتل‌هایش امن‌ترین و آرام‌ترین اقامت‌ها را. در سفرتان به باکو اگر به دنبال گشت و گذار در یک خیابان تاریخی معروف با بی‌شمار جاذبه‌های شهری هستید همراه ما باشید تا خیابان نظامی این شهر را با جزئیات خدمتتان معرفی کنیم و راهنمای شما در بازدید از این خیابان باشیم.


خیابان نظامی باکو، خیابان شاعرانه شهر

در ابتدا وقتی نام این خیابان را می‌شنوید شاید از عنوانش تصور کنید با یک خیابان سرد و بی‌روح و در عین حال خشن طرف حساب هستید اما این خیابان چنین نیست. چرا که نامش را نه از جنگجویی و جنگ‌آوری بلکه از نام شاعر پارسی سرایی چون نظامی گنجوی وام گرفته است. خیابانی که در گذشته یک بار بر اثر زلزله با خاک یکسان شده است اما دوباره سر برآورده و امروزه تبدیل به یکی از زیباترین خیابان‌های شهر باکو شده است. خیابانی پر از فروشگاه‌ها و رستوران‌ها و برخی هتل‌ها. خیابانی که در شب تبدیل به نگین درخشان شهر می‎‌شود. خیابانی که نورپردازی ویژه‌ای دارد و قدم زدن در آن به هنگام شب، حال و هوای آدمی را حسابی عوض می‌کند. خیابانی که در سفر به باکو باید از آن دیدن کنید و عکس‌هایی زیبا از خودتان در آن بیندازید. اگر می‌خواهید با تاریخچه و جاذبه‌های این خیابان بیشتر آشنا شوید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

هزینه سفر به باکو چقدر است؟


خیابان نظامی، خیابانی که نامش بارها عوض شده است

تاریخ این خیابان را شاید باید از نام‌هایش شروع کرد. خیابانی که در سال ۱۸۵۹ میلادی، زمانیکه منطقه‌ای به نام ترگوایا بوده بر اثر زلزله هرچه را داشته از دست داده است اما دوباره سر برآورده و زنده شده است. چرا که مسئولان شهر باکو به دنبال بازسازی آن به گونه‌ای نوین بوده‌اند. این خیابان در آن سال‌ها دوباره سرپا شده و در آن تعداد زیادی کاروانسرا ساخته‌اند. در همان سال‌ها با مدرن شدن اندیشه‌ها و شهرها، کم‌کم مغازه‌های شیرینی فروشی، مغازه‎های فروش مواد غذایی، و بسیاری از مشاغل دیگر در این خیابان دور یکدیگر جمع آمدند تا این خیابان تبدیل به جایی شود که امروز هست. جایی روشن و جذاب که می‌شود ساعت‌ها زمان مفرح و خاطره‌انگیز در آن پشت سر گذاشت. نکته‌ی جالبی که درباره این خیابان و بافت معماری‌اش وجود دارد آن است که در طول این خیابان از آنجا که سالها تحت حکومت اتحاد جماهیر شوروی بوده است می‌توانید ساختمان‌های کمونیستی و سبک معماری آنها را زیاد مشاهده کنید. خیابانی که امروزه جاذبه‌های زیادی برای بازدید دارد.

 

  معرفی هیجان انگیزترین بازارهای خیابانی باکو 

خیابان نظامی باکو


جاذبه‌های گردشگری خیابان نظامی باکو


۱- فروشگاه‌های خرید پوشاک و مد روز

در سرتاسر این خیابان اگر قدم بزنید می‌توانید با بی‌شمار فروشگاه ملاقات کنید که هرکدام‌شان یک شعبه از برندهای مطرح دنیا در زمینه‌های مختلف هستند. در این خیابان اگر خواستید مد روز پوشاک را دنبال کنید به شما توصیه می‌کنیم به فروشگاه پرومد (Promod) بروید و خریدهای درجه یک انجام بدهید. فروشگاهی که همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب درهایش به روی مشتریانش باز است و از حضور آنها استقبال می‌کند. همچنین در بازدید از این خیابان اگر قصد کردید ساعت خریداری کنید به شما توصیه می‌کنیم به فروشگاه گرین ویچ بروید تا با انواع ساعت‌های لوکس و اسپورت مواجه شوید. آنهایی که در سفر به باکو به دنبال خرید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز هستند می‌توانند به فروشگاه (Asian Cosmetics) مراجعه کنند. یکی از فروشگاه‌های بسیار جذاب این شهر اما فروشگاه Fajr Oerfume Boutique است که با مراجعه به آن می‌توانند عطرهای اورجینال دنیا را تهیه کنید.

 

 مرکزخرید پارک بلوار باکو، یکی از مجلل‌ترین مرکزخریدهای آذربایجان 

 خیابان نظامی باکو


۲- رستوران‌های خیابان نظامی

یکی دیگر از جاذبه‌های مطرح خیابان نظامی باکو، رستوران‌های آن هستند. رستوران‌هایی که با مراجعه به آنها هم می‌توانید غذاهای سنتی و بومی آذربایجانی سفارش بدهید و نوش جان کنید و هم غذاهای مشهور بین‌المللی. رستوران‌هایی که در میان‌شان غذاهای چینی نیز سرو می‌کنند و همینطور خانواده فست‌فودها نیز در منوی بسیاری از آنها یافت می‌شوند. نرگیز، وینا و گریت وال چاینیز از معروف‌ترین رستوران‌های این خیابان هستند که قیمت غذاهای‌شان اندکی گران است اما بدون شک اگر در سفر با تور باکو با محدودیت بودجه مواجه نیستید ارزشش را دارد به آنها تشریف ببرید و در یک فضای عالی، یک غذای درجه یک نوش جان کنید.

 

 بهترین رستوران‌های باکو برای خوردن غذاهایی به یاد ماندنی

خیابان نظامی باکو

۰۴ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران