راهنمایی کامل بازدید از برج‌های شعله باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
راهنمایی کامل بازدید از برج‌های شعله باکو

باکو در دو دهه گذشته تغییرات زیادی را به خود دیده است. ساخت برج‌های بزرگ، هتل‌های گران قیمت، مراکز تفریحی، پارک‌های متعدد و خیلی چیزهای دیگر که نهایتا باعث شده تا حالا باکو به یکی از اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری در منطقه قفقاز بدل شود. اما بعد از تغییرات یاد شده، حالا نماد اصلی این شهر، برج‌های شعله هستند که ساخت آن‌ها در سال ۲۰۱۲ به اتمام رسیده است. سه برج بزرگ در مرکز شهر که کاملا متمایز از دیگر نقاط باکو، خوش می‌درخشند و توریست‌های تور باکو نیز در سفر، حتما به دیدنشان می‌روند. اما پیشینه‌ی این برج‌ها چیست؟ چطور می‌توان از آن‌ها بازدید کرد؟ برج‌های شعله مسکونی هستند یا تجاری؟ این‌ها سوالاتی هستند که در این نوشته قصد داریم درباره‌شان صحبت کنیم.

 

تاریخچه برج‌های شعله باکو

یکی از دلایل پیشرفت باکو در سال‌های اخیر، استخراخ نفت از دریای خزر و درآمدی بوده که آذربایجان از این طریق به دست آورده است و با توجه به اهمیت گردشگری، بخشی از این درآمدها برای افتتاح مراکز مختلف و ساخت نمادهای مدرن و در نهایت جذب توریست‌های بیشتر بوده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها برج‌های شعله باکو است. برای ساخت این برج‌ها دو سال برنامه‌ریزی و کار روی طراحی اصلی صورت گرفت که بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ بود و سپس کار ساخت آن تا سال ۲۰۱۲ به طول انجامید.

کار ساخت این برج‌ها را کمپانی Werner Sobek به عهده داشت که کارهای جذابی همچون موزه ملی قطر، ترمینال دوم فرودگاه بین‌المللی کویت و برج TK را در ادامه می‌سازد. هزینه ساخت برج‌ها در مجموع به ۳۵۰ میلیون دلار رسید که از جمله گران‌ترین بناهای غیر دولتی در کل آذربایجان به حساب می‌آید.

 

معرفی تورهای طبیعت گردی که در باکو

مشخصه‌های برج‌های شعله

برج ۱

هر سه برج این مجموعه به یک اندازه نیستند و از نظر کاربری و بعضی مشخصه‌های دیگر، با هم متفاوتند. برای مثال، برج شماره ۱ بلندترین در میان برج‌های شعله بوده که ۱۸۲ متر ارتفاع دارد و ۳۹ طبقه است.  کاربری این بنا کاملا مسکونی است و ۱۳۰ آپارتمان بسیار زیبا در آن ساخته شده است. خود این آپارتمان‌ها همگی با طراحی کاملا لاکچری و فوق‌العاده زیبا در اختیار خریدارانشان قرار داده شده و امکاناتی عالی دارند.

از طرف دیگر برخی از طبقات آن امکاناتی همچون استخر، سالن اجتماعات، سالن ورزش و بدن سازی و ... را در خود دارند تا همه چیز برای آن‌هایی که در این بنای زیبا زندگی می‌کنند مهیا باشد. مخصوصا این که از این آپارتمان‌ها، نمای زیبای دریای خزر نیز پیش روی شما خواهد بود و به تمامی امکاناتی که به آن احتیاج پیدا خواهید کرد نیز دسترسی خواهید داشت.

برج ۲

برج شماره دوم حدودا ۲۰ متری کوتاه‌تر است و ۱۶۰ متر و ۳۷ طبقه دارد. این بنا به طور کامل در اختیار هتل ۵ ستاره و لوکس Fairmont بوده و به همین دلیل این مکان برج را در واقع هتلی بزرگ با ۳۱۸ اتاق و سوسییت باید به حساب آورد که در ادامه‌ی این نوشته مفصل‌تر درباه‌اش صحبت خواهیم کرد.

طراحی داخلی این ساختمان بی‌نهایت زیبا بوده و فوق‌العاده شیک انجام شده است و در همان ابتدای ورود به لابی چشم شما را به خود معطوف خواهد کرد. بهترین گزینه برای تجربه‌ی برج‌های شعله، اقامت در یکی از واحدهای این هتل یا حداقل خوردن شام در رستوران‌های لاکچری هتل Fairmont باکو است.

برج ۳

برج شماره ۳ یک متر بلندتر از برج شماره ۲ است اما یک طبقه کاملا اضافی داشته و در ۳ طبقه ساخته شدهاست. این برج کاربری اداری و تجاری داشته و دفاتر بسیاری از شرکت‌های مهم حاضر در باکو در آن‌جا واقع شده است. در کنار این محل‌های اداری، چند فروشگاه مهم و خاص را می‌توان پیدا کرد.

مساحت برج شماره سه شعله باکو در مجموع کمی بیش از ۳۳ هزار متر مربع است که در آینده‌ای نه چندان دور، آن‌جا تبدیل به یک مرکز خرید بزرگ نیز خواهد شد و قرار است رستوران‌های مختلف، پارک بازی سرپوشیده و بسیاری امکانات دیگر نیز به آن‌ها اضافه شود.

 

معرفی هتل ۵ ستاره اینتر کنتینانتال‌ باکو

این برج‌ها در کجای باکو قرار گرفته‌اند

تقریبا از هر جایی در باکو که باشید، می‌توانید این برج‌های زیبای بزرگ را ببینید. مخصوصا اگر شب بوده و چراغ‌های LED پرتعداد آن‌جا روشن باشد. از پارک ساحلی معروف "ملی" پیاده می‌توان به این محل رسید و چندین ایستگاه اتوبوس و ایستگاه مترو ایچریشهیر نیز به آن‌جا دسترسی دارند. شما هم از طریق خیابان مهدی حسین و هم از طریق خیابان پارلمان می‌توانید به آن‌جا بروید. آدرس دقیق برج‌های شعله به شرح زیر است:

1A, Mehdi Huseyn

معرفی هتل Fairmont برج‌های شعله

هتل ۵ ستاره و لاکچری Fairmont‌ بدون شک یکی از بهترین‌ انتخاب‌ها و البته خاص‌ترین‌ها در تور باکو به حساب می‌آید. این مکان زیبا هم امکان اقامت در برج‌های نمادین شعله را در اختیار شما قرار داده و هم یک اقامت لوکس و عالی را به شما ارائه خواهند کرد.  واحدهای اقامتی این هتل از ۵۰ متر مربع آغاز می‌شوند که اتاق‌های بزرگ و جا دار با طراحی داخلی عالی بوده و تمامی امکانات رفاهی را نیز در آن‌ها لحاظ شده است. مضاف بر این که تمامی این واحدهای اقامتی، منظره‌ای زیبا از دریای خزر و پارک‌های سرسبز اطراف هتل را نیز برای شما فراهم می‌کنند. مخصوصا شب‌ها که این تصویر زیبا با چراغانی خیابانی و پارک‌ها، زیباتر نیز می‌شود.

از انتخاب‌های جذاب شما در این هتل، سوییت‌های بزرگ ۱۳۵، ۲۳۰ و ۳۷۵ متر مربعی است. سوییت‌های فوق‌العاده جذابی که تنها بزرگ نبوده و از نظر طراحی داخلی و امکانات نیز بسیار فراتر از انتظار شما از هتل هستند. برای مثال، پیشنهاد ما برای زوج‌های جوانی که سفر ماه عسل خود را برای این محل برنامه‌ریزی می‌کنند، سوییت کاسپین بوده که ۱۳۵ متر مربع وسعت دارد و یک اقامت دو نفره جذاب را برایشان به همراه خواهد داشت.

این هتل امکانات رفاهی بسیار خوبی نیز در اختیار شما می‌گذارد. هتل Fairmont دارای یک استخر بزرگ بوده و یک مرکز اسپا و سلامتی کامل و لوکس در خود دارد که همراه یک سالن ورزشی مجهز، درهایش به روی مهمانان هتل باز است. از طرفی مجموعه دارای چند رستوران، کافهو بار بوده که هر سه آن‌ها از بهترین‌ها در باکو به حساب می‌آیند. سالن اجتماعات، خدمات دهی فوق‌العاده عالی، صبحانه رایگان خیلی خوب، اینترنت بی‌سیم رایگان پر سرعت و ... از دیگر امکاناتی هستند که با اقامت در هتل Fairmont نصیبتان می‌شود.

 

نمایشگاه ماشین‌های لامبورگینی

چند سال پیش در طبقه همکف برج غربی، فروشگاه بزرگ لامبورگینی افتتاح شد که در اولین برنامه‌های این مجموعه، ماشین‌هایی همچون لامبورگینی هورِکین LP 610-4 در آن به نمایش در آمد. در حال حاضر شما می‌توانید، به عنوان یک نمایشگاه ماشین به این مکان نگاه کرده و در آن‌جا مدل‌های به روز ماشین‌های این برند را ببینید که مسلما برای خیلی‌ها از جذابیت بالایی برخوردار است.

 

پارک بازی کودکان Wonderland در باکو

معرفی مجموعه سینمایی Park Cinema

در برج شماره سه یکی از بهترین مجموعه‌های سینمایی باکو را به نام Park Cinema پیدا خواهید کرد که مجموعا ۸ سالن مختلف داشته که شامل سالن‌های معمولی، سالن فیلم‌های سه بعدی و سالن IMAX می‌شود. تمامی این سالن‌ها از امکانات بسیار عالی در کلاس جهانی برخودار هستندو بهترین فیلم‌های روز جهان به صورت زبان اصلی و با زیرنویس آذری در آن‌ها به نمایش در می‌آید. هزینه بلیط این سینما از ۴.۵ منات آغاز می‌شود که حدودا ۲.۵ دلار می‌شود.

نمایش زیبای شبانه برج‌های شعله

در این سه برج بیش از ۱۰ هزار چراغ LED رنگی کار گذاری شده است که شب‌های نمایشی بی‌نظیر را به تصویر می‌کشند. تصویری که در بیشتر نقاط شهر می‌توانید آن را تماشا کنید اما دیدنش از نزدیک برج‌های شعله، بسیار جذاب‌تر خواهد بود.

در این نمایش‌ها از تکنولوژی‌های روز برای همگام سازی چراغ‌ها استفاده می‌شود و در روزهای خاصی از سال همچون شب سال نو میلادی ...، نمایش به گونه‌ای دیگر و با آب و تاب بیشتر اجرا خواهد شد.

جاذبه‌های گردشگری اطراف برج‌های شعله باکو

برج‌های شعله در جای بسیار خوبی از شهر قرار گرفته‌اند به گونه‌ای که خیلی از دیدنی‌های مرکز شهر در اطراف آن‌ها رار دارند. برای مثال دو پارک بسیار معروف "ملی"، "سنترال" و "هایلند" در فاصله‌ی خیلی کمی از این محل واقع شده و پیاده به هر دوی آن‌ها می‌توانید بروید. همچون "چشم باکو" که یک چرخ و فلک بسیار بزرگ چسبیده به دریای خزر است نیز پیده چند دقیقه از آن‌جا فاصله دارد.

سالن کنسرت کریستال، موزه فرش باکو، ونیز کوچک، برج دوشیزه، ایچشهیر و خیلی دیگر از جاذبه‌های شهری دیگر باکو، همان طور که قبلا گفتیم در همان نزدیکی‌ها هستند. اگر هم اهل خرید هستید، فروشگاه‌های بسیار زیادی از برندهای بین‌المللی را همان اطراف پیدا خواهید کرد. اما اگر اهل مراکز خرید هستید، حدودا باید ۵ تا ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید تا به مرکز خرید یاس بعد از سنترال پارک برسید.

نکات جالب درباره برج‌های شعله باکو

  • این برج در بازی Battlefield 4 به تصویر کشیده و شما و در خط داستانی آن، چندین بار با آن‌جا مواجه خواهید شد
  • با توجه به نزدیکی برج‌های شعله به ساحل دریای خزر، در گردش‌های آبی نیز می‌توانید این برج‌ها را از دور ببینید و عکس هایی جذاب را از آن جا ثبت کنید
  • برنامه‌های افتتاح مراکز خرید در این مجموعه به خاطر مشکلات به وجود آمده در رابطه با کرونا به تعویق افتاده است
  • آن‌هایی که قصد ماندن در این مجموعه یا بازدید از آن را دارند، حتما باید کارت واکسیناسیون خود را همراه داشته باشند

 

پاییز بهترین فصل برای سفر به باکو

۲۷ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران