چرا باکو باید مقصد بعدی شما برای سفر باشد؟

جاذبه‌های گردشگری باکو
چرا باکو باید مقصد بعدی شما برای سفر باشد؟

زمانی باکو تنها یک مقصد ارزان و نزدیک به ایران به حساب می‌آمد. خیلی از آذری زبان‌ها ترجیه می‌دانند به این پایتخت ساحلی سفر کنند و از فضای گرم و هوای عالی‌اش لذت ببرند. اما حالا باکو ورای این حرف‌ها بوده و با سرمایه گذاری بسیار زیادی که در آن انجام شده، هر روز به تعداد گردشگرانش اضافه می‌گردد و همین حالا نیز جزو شهرهای مهم گردشگرپذیر در منطقه بدل شده است.

اگر هنوز در مورد باکو نمی‌دانید و می‌خواهید مقصدی جدید برای سفر خارجه‌ی خود انتخاب کنید، به دلایل ما برای سفر به پایتخت آذربایجان نگاهی بندازید شاید تور باکو، انتخاب بعدی شما هم باشد.

 

باکو مقصد ارزانی است

هنوز هم باکو یکی از ارزان‌ترین مقاصد خارجی برای گردشگران محسوب می‌شود. این مهم تنها به مواردی همچون هزینه‌ی پرواز مربوط نبوده و هزینه‌ی هتل‌های ارزان باکو، خورد و خوراک و حتی تفریحات مختلف نیز در باکو پایین‌تر از خیلی مقاصد گردشگری دیگر است. گردشگران اروپایی وقتی به آذربایجان سفر می‌کنند، عموما از هزینه‌ی پایین خوراکی‌های مختلف تعجب می‌کنند.

البته این به این معنا نیست که مراکز گران و هتل‌های لاکچری در باکو وجود ندارد. باکو هتل‌های 5 ستاره و لوکس و همچنین رستوران‌های خاص و گران‌قیمت نیز دارد، اما به طور کلی آن را باید یک مقصد گردشگری ارزان به حساب آورد.

زیبایی‌های باکو بسیار زیاد است

باکو نه تنها بخش‌های تاریخی زیادی دارد، بلکه سواحل زیبای آن در کنار ساختمان‌های مدرن، کنتراست و تنوعی فوق‌العاده را پدید آورده که در کم‌تر مقصد گردشگری در منطقه آن را می‌بینید. سواحل متعددی در باکو و نزدیکی در شهر وجود دارد که می‌توانید تابستان‌ در آن‌جاها به آبتنی مشغول شوید یا در دیگر فصل‌ها از زیبایی منظره‌اش لذت ببرید. همچنین بازدید از پایتخت مدرن آذربایجان با ساختما‌ن‌های جذابش نیز، خود تجربه‌ای عالی برایتان خواهد بود. در این زیمینه پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله ۶ بنای مدرن و معروف در باکو بزنید و با این ساختمان‌های مدرن آشنا شوید.

 

تور غذاهای خیابانی باکو برای شکم‌گردها

تاریخ و فرهنگی غنی

تاریخ این کشور برای کسانی که مسلط به تاریخ منطقه نیستند، کمی گیج کننده است، چون بارها فرمانروایی بر این سرزمین زیبا دست به دست شده است. اما آذربایجان از گذشته‌ای بسیار دور وجود داشته و شما می‌توانید نشانه‌های این گذشته‌ی پرتلاطم را در فرهنگ مردم این کشور و مردم باکو نیز مشاهده کنید.

همین باکو بین ایرانی‌ها، روس‌ها و اتحادیه شوروی چند باری دست به دست شده است و شما می‌توانید نشانه‌های هر کدام از این دوره‌ها را در ابنیه‌ای که در شهر مانده‌اند ببینید. مسجد‌ها، کلیساها، برج‌ها و سالن‌های تئاتر بخشی از این دیدنی‌های تاریخی هستند که شما در باکو می‌توانید به سراغشان بروید. در کنار بازدید از این مکان‌های تاریخی، باکو با داشتن گالری‌های هنری پرتعداد، یکی از بهترین جاها برای علاقه‌مندان به هنر نیز به شمار می‌رود.

غذاهای خوشمزه

غذاهای محلی آذربایجان فوق‌العاده خوشمز هستند و مهم‌تر این که با ذائقه ما نیز همخوانی دارند. غذاهای گوشتی بسیار خوشمزه‌ای در لیست رستوران‌ها پیدا می‌کنید که البته برخی از آن‌ها شبیه به غذاهای خودمان هستند. همچنین با توجه به تنوع آب و هوایی آذربایجان، میوه‌ها و گیاهان متنوعی را می‌توانید در باکو پیدا کنید. در مجموع به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از دلمه‌ها و کباب‌های آذری امتحان کنید تا طعم بهترین غذاهای آذری را چشیده باشید.

 

معرفی ۱۰ رستوران مجلل باکو

امکان بازدید از جاذبه‌های دیگر آذربایجان

آذربایجان دیدنی‌های تاریخی و طبیعی زیاد در خود دارد و از مزیت‌های باکو این است که به بسیاری از این جاذبه‌ها نزدیک بوده و شما به راحتی در یک گردش نیم‌روزه تا یک روزه می‌توانید به دیدنشان بروید. برای مثال، احتمالا شنیده‌اید که به آذربایجان "سرزمین آتش" نیز گفته می‌شود. یکی از دلایل آن وجود ذخایر گاز این کشور است که در بعضی نقاط همچون یانار داغ یا معبد آتش آتشگاه از دهانه‌های سنگ‌ها آتشی همیشگی را تغذیه می‌کنند. این نقاط فاصله‌ی کمی از باکو داشته و شما می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

بازدید از آتشفشان‌های گلی، دیدن پتروگلیف‌های باستانی در گوبوستان، تماشای مسجد بیبی حیاط و همچنین گردش در مردکان و دیدن قلعه و دیگر نقاط این بخش از آذربایجان تنها بخشی از جاذبه‌های نزدیک به باکو است که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن نمایید.

جایی که خیلی‌ها هنوز از آن بازدید نکرده‌اند

در نهایت نباید فراموش کنید که باکو در رادار خیلی از گردشگران نیست و خیلی‌ها این شهر را ندیده‌اند. پس شما از جایی دیدن می‌کنید که خاص و متفاوت بوده و تجربه‌ی آن نیز شبیه به بسیاری از سفرها با تور ترکیه، تور دبی یا تور تایلند نیست. البته بهتر است کمی دست بجنبانید، چون طولی نمی‌کشد که باکو به همان اندازه شلوغ شود!

 

یانار داغ، دیدنی‌ترین کوه باکو در آذربایجان

۲۲ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران