چرا سریلانکا باید مقصد بعدی سفر شما باشد

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
چرا سریلانکا باید مقصد بعدی سفر شما باشد

سریلانکا کشوری خاص در جنوب شرقی آسیاست که با آب و هوای گرمسیری و کیلومترها ساحل دست نخورده در سال‌های اخیر طرفداران بی‌شماری پیدا کرده است. دلایل زیادی وجود دارد که می‌توانید به خاطرش سریلانکا را مقصد بعدی سفرتان در نظر بگیرید، از طبیعت شگفت انگیزش گرفته تا غذاهای خوشمزه محلی، از فرهنگ خاص و دیدنی‌های تاریخی تا حیات وحشی فوق‌العاده جذاب و ... . بیایید امروز کمی درباره چرایی سفر به این کشور صحبت کنیم تا شاید تور سریلانکا، سفر بعدی شما هم باشد.

 

آب و هوای گرمسیری

سریلانکا دو فصل بارانی دارد که هر کدام بخشی از کشور را در ماه‌هایی متفاوت درگیر می‌کند. به این ترتیب مسافران هر زمان از سال که بخواهند، می‌توانند به سریلانکا سفر کنند و از آب و هوای آفتابی و دلپذیر این کشور لذت ببرند. فصل بارانی در جنوب غربی این کشور بین ماه‌های مِی تا جولای خواهد بود که در آن ایام بخش شمالی سریلانکا آب و هوایی عالی دارد و درست وقتی که شمال شرقی بین ماه‌های اکتبر تا ژانویه باران‌های موسمی را تجربه می‌کند، زمان سفر به جنوب سریلانکاست.

 

کارهای ممنوعه در سفر به سریلانکا

سواحل باشکوه

وقتی در مورد سواحل سریلانکا می‌گوییم، از چند ساحل زیبا حرف نمی‌زنیم بلکه به کیلومترها سواحل چشم‌نواز اشاره داریم که خیلی‌هایشان دست نخورده باقی مانده و دورتادورشان را درخت‌های نخل یا جنگل‌های بارانی پوشانده‌اند. این سواحل آبی شفاف و تمیز دارند که جان می‌دهد برای آبتنی و انجام تفریحات آبی. البته سواحل محبوب و با امکانات رفاهی نیز در مقاصد پرطرفدار سریلانکا کم نیستند، جاهایی که می‌توانید تا صبح در پارتی‌های شبانه‌شان شرکت کنید یا ورزش‌های آبی هیجان انگیز را در آن‌جاها تجربه نمایید.

حیات وحش متنوع و حیوانات نادر

سریلانکا دارای ۲۶ پارک ملی و ۲ پارک دریایی است. معروف‌ترین این مناطق محافظت شده، پارک ملی "یالا" بوده که بیشترین تراکم جمعیت یوزپلنگ‌ها را در خود داشته و بیش از ۲۱۵ گونه مختلف پرندگان، کروکدیل‌ها، انواع مختلف خزندگان و بسیاری گونه‌های حیوانی دیگر در آن‌جا زندگی می‌کنند و این تنها یکی از پارک‌های ملی سریلانکا است.

در سفر به سریلانکا، شما می‌توانید، انواع تورهای طبیعت گردی و بازدید از حیات وحش را امتحان کرده و به دیدن فیل‌ها بروید، تماشای پرندگان را امتحان کنید وگونه‌های متنوع حیوانی را از نزدیک ببینید و این‌ها تازه به غیر از دنیای زیر آب و چشم‌گیر سریلانکا در دل آبی بیکرانی است که این کشور را در بر گرفته.

 

۷ دلیل برای سفری هیجان انگیز به سریلانکا

غذاهای خوشمزه

یکی دیگر از جذابترین‌ها برای گردشگران تور سریلانکا، غذاهای متنوع و بسیار خوشمزه محلی هستند. غذاهای محلی سریلانکا از چند فرهنگ مختلف تاثیر گرفته و با این که خیلی به سمت غذاهای هندی سوق دارند اما کاملا می‌شود نشانه‌های جنوب شرق آسیا را نیز در آن‌ها مشاهده کرد. از غذای معروف برنج و کاری گرفته تا انواع غذاهای گیاهی که سریلانکا را به بهشتی برای گیاهخواران بدل کرده، همه چیز در این کشور رنگارنگ و متنوع خواهد بود. همچنین آن‌هایی که اهل غذاهای دریایی هستند نیز شک نکنند که قرار است بهترین‌ها را در سریلانکا با قیمتی بسیار مناسب امتحان کنند.

دنیای جذاب زیر آب سریلانکا

سریلانکا احتمالا تنها جایی در تمام دنیا است که شما می‌توانید در مرزهایش هم بزرگ‌ترین حیوان روی خاک و هم بزرگ‌ترین جانور دریایی را مشاهده کنید. بله، همانطور که در پارک‌های ملی سریلانکا می‌توانید به تماشای فیل‌ها بروید، امکان تماشای وال‌های حیرت‌انگیز در گشت‌های دریایی را نیز خواهید داشت. همچنین دلفین‌های بازیگوش نیز در پارک‌های دریایی سریلانکا، به تعداد زیاد زندگی می‌کنند و از جمله دیدنی‌های مهم این کشور در پهنه‌ی آبی آن‌جا هستند. البته بهترین زمان برای دیدن وال‌ها و دلفین‌ها بین ماه‌های ژانویه تا مارس است.

اما دنیای زیر آب سریلانکا چیزهای بسیار بیشتری برای ارائه دارد و غواصی یا اسنورکلینگ، یکی از فعالیت‌های پرطرفدار در میان گردشگرانی است که سفر به سریلانکا را برای تعطیلات خود انتخاب می‌کنند. بیش از ۱۰ گونه مرجان‌های دریایی رنگارنگ و بیش از ۳۰۰ گونه ماهی مختلف باعث شده تا تعداد زیادی از مسافران، حاضر به رفتن به زیر آب شوند تا این دنیای حیرت انگیز را از نزدیک ببینند.

 

رمانتیک‌ترین اقامتگاه‌های ماه عسل در سریلانکا

طبیعت چشم نواز سریلانکا

آن قدر جاهای دیدنی در طبیعت سریلانکا است که انتخاب را برای هر گردشگری سخت می‌کند. پارک‌های ملی این کشور مملو از درختان و گیاهان مختلف بوده و مسیرهای طبیعت گردی به آبشارهایی فوق‌العاده زیبا، کوهستان‌های مه آلود و تپه‌های سرسبز ختم می‌شود.

برای آن‌ها که اولین بار است به سریلانکا می‌روند و می‌خواهند از طبیعت این کشور دیدن کنند، بیشتر مسیر دِمودارا در الا پیشنهاد می‌شود که جدا از جذابیت بصری خیره کننده‌اش، از پل "نه قوس" (Nine Arches) رد خواهید شد و در ادامه طبیعت جنگلی زیبایی را مشاهده خواهید کرد. شما قبل از ورود به سریلانکا، می‌توانید در مورد تورهای طبیعت گردی این کشور تحقیق کرده و در این سفرها شرکت کنید. اما بیش از هر چیزی، بازدید از آبشارهای دیدنی این کشور را به شما پیشنهاد می‌کنیم که تعدادشان اصلا کم نیست و مطمئن باشید، نزدیک جایی که مقصد سفر شما در سریلانکا است، حتما یک یا چندین آبشار برای دیدن وجود خواهد داشت.

مقصدی ایده‌آل برای موج سواران

اگر اهل موج سواری باشید، حتما خودتان می‌دانید که سریلانکا از جمله مقاصد محبوب در میان موج سواران دنیا به حساب می‌آید و مسابقات بین‌المللی زیادی مثل Red Bull Ride My Wave در سواحل این شهر برگزار می‌شود. محبوب‌ترین مقصد گردشگری برای موج سواران در این کشور نیز خلیج "آروگام" است و نه تنها برای آن‌ها که حرفه‌‌ای هستند و به دنبال موج‌های بلند می‌گردند بلکه برای مبتدی‌ها نیز جایی عالی با موج‌های کوتاه‌تر در خود دارد. از دیگر مقاصدی که می‌توان به موج سواران در سریلانکا پیشنهاد کرد، هیکادووا است که یکی از مناطق ساحلی فوق‌العاده زیبا در این کشور به حساب می‌آید.

 

سوغاتی‌های سنتی سریلانکا

جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی

یکی از ویژگی‌های مهم این کشور تنوع جاذبه‌های گردشگری در سریلانکا است و درست در کنار زیبایی‌های طبیعی که از آن‌ها اسم بردیم، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مختلفی نیز در این کشور وجود دارند که بازدید از آن‌ها را نیز به شما توصیه می‌کنیم. از معابد زیبا تا ویرانه‌های تاریخی، چیزهای بسیاری برای بازدید در سریلانکا وجود دارد.

در حال حاضر ۷ میراث جهانی یونسکو در این کشور وجود داشته که چند مورد آن‌ها شهر مقدس آنوراداپورا، شهر باستانی پولونارووا، شهر باستانی سیگیریا و شهر مقدس کاندی نام دارد. در کنار این محل‌های مهم، ویرانه‌های تاریخی متعدد و البته معابدی هستند که می‌توان آن‌ها را در هر جایی از این کشور پیدا کرد. اگر به تور کندی در سریلانکا می‌روید، می‌توانید از دالادا مالیگاوا یا معبد مقدس "دندان" نیز بازدید نمایید.

گردهمایی فیل‌ها

یکی از زمان‌های خاصی که تور سریلانکا در دنیا طرفداران بیشتری پیدا می‌کند بین ما‌ه‌های مِی تا سپتامبر است که در منطقه‌ای خاص در پارک ملی مینیریا، بیش از ۴۰۰ فیل آسیایی گرد هم می‌آیند تا خود را به آب رودخانه بسپارند. این بزرگترین گردهمایی فیل‌ها در تمام دنیا شناخته شده و البته بازدید از آن نیز باید با رعایت کامل پروتکل‌هایی که تعیین می‌شود انجام شود. البته در این گردش شما در کنار فیل‌ها، جمعیت زیادی از گوزن‌ها، چندین گونه میمون و البته تعداد بی‌شماری پرنده را نیز مشاهده خواهید کرد.

 

آشنایی با زیباترین شهرهای سریلانکا

فستیوال‌هایی که در تمام طول سال جریان دارند

مردم سریلانکا فستیوال‌های فرهنگی رنگارنگی را از گذشته به ارث برده‌اند. با توجه به این که در این کشور هم مسلمانان، هم مسیحی‌ها و هم بودایی‌ها زندگی می‌کنند، شما فستیوال‌ها و جشن‌های مختلفی با رسم و رسومات مختلف را در طول سال می‌بینید. هر ماه کامل یک جشن بزرگ ملی به نام پویا به شمار می‌آید و مهم‌ترین آن در ماه مِی خواهد بود. مسلمانان عید فطر را به بزرگ‌ترین شکل جشن می‌گیرند و این روزها جشن‌های کریسمس و شب سال نو میلادی و ... نیز در شهرهای بزرگ به بهترین شکل برگزار می‌شود. البته این‌ها تنها گوشه‌ای از انواع فستیوال‌هایی هستند که در تمام طول سال در جای جای سریلانکا برپا خواهند شد.

خرید در سریلانکا

شاید سریلانکا یک مقصد مخصوص خرید برشمرده نشود اما اگر به خاطر دلایل بالا قصد سفر به این کشور را داشتید، در نظر بگیرید که امکان یک خرید عالی را نیز در سفر خود خواهید داشت. اول این که این کشور در شهرهای مختلف خود مراکز خرید بزرگ و مدرنی همچون Majestic mall یا Marino Mall در کلمبو یا Kandy City Centre در کندی دارد. با این حال رفتن به بازارهای شبانه یا بازارهای خیابانی و خرید انواع صنایع دستی و پارچه در سریلانکا یک لذت دیگر دارد.

در میان صنایع دستی مختلف، طرح‌هایی که از حیوانات زده می‌شود طرفداران زیادی دارد، همچنین سنگ‌های زینتی همچون یاقوت آبی، یاقوت ستاره‌ای، یاقوت سرخ، زمرد کبود و ... با قیمتی بسیار خوب در بازارهای این کشور به فروش می‌رسند. همچنین خرید چای و ادویه جات را نیز فراموش نکنید که از جمله سوغات سریلانکا به حساب می‌آیند.

 

۷ مکان دیدنی و زیبا در سریلانکا

رشد صنعت گردشگری در سریلانکا

یکی از مزیت‌های سفر به سریلانکا در سال‌های اخیر، هتل‌های بسیار خوب و ریزورت‌هایی است که در سراسر این کشور ساخته شده و حالا این کشور را به یک قطب گردشگری در این بخش از آسیا بدل کرده. شاید در گذشته، سریلانکا مقصدی عالی برای کوله‌گردها بوده باشد اما حالا شما می‌توانید از سیستم‌ بسیار خوب حمل و نقل عمومی این کشور و همچنین هتل‌های متعدد در شکل‌های مختلف استفاده کنید و حتی سفری خانوادگی به این کشور را تجربه نموده در مراکز تفریحی به بازی با بچه‌های خود بپردازید.

دیگر دلایلی که به خاطرشان باید به سریلانکا سفر کنید

هنوز هم دلایل ریز و درشت زیادی هستند که به خاطرشان می‌توانید سریلانکا را مقصد بعدی سفر خود قرار دهید. برای مثال باید بدانید که ۵ مورد از ۷ گونه لاکپشت‌های دنیا در سریلانکا هستند که می‌توانید در سفر به مقاصد ساحلی آن‌ها را از نزدیک ببینید. مقاصد مختلفی در این کشور هستند که فضای آرامش بخش دارند و برای کسانی که قصد جدایی از شلوغی‌های روزمره را دارند، فوق‌العاده خواهد بود.

مزارع چای، موزه‌های مختلف، تفریحات متنوع و ... دیگر دلایلی هستند که شاید شما را مشتاق رفتن به تور سریلانکا کنند.

 

معرفی ۵ ساحل مشهور کلمبو در سریلانکا

۲۰ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران