چرا ارمنستان باید مقصد بعدی سفر شما باشد؟

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
چرا ارمنستان باید مقصد بعدی سفر شما باشد؟

این روزها تور ارمنستان به گوش تمامی عاشقان سفر خورده است. چرا که این کشور رنگارنگ با داشتن جاذبه‌های گردشگری متنوع و فرهنگ غنی هر کسی را شیفته خود می‌کند. پس اگر برنامه سفر به ایروان، پایتخت ارمنستان را در سر دارید اما هنوز تصمیم قطعی خود را نگرفته‌اید در این مقاله همراه ما باشید. چرا که در این مطلب قصد داریم تا با شما در مورد اینکه چرا باید ارمنستان مقصد بعدی سفر شما باشد، صحبت کنیم.

 

نزدیک بودن ارمنستان به ایران

طبیعتا نزدیک بودن مقصد گردشگری یکی از اصلی‌ترین مزیت‌ها در هر سفری محسوب می‌شود. چرا که می‌تواند باعث تسهیل سفر و کاهش هزینه‌های آن شود. ارمنستان نیز به دلیل همسایگی که با ایران دارد این روزها توجه بسیاری از عاشقان سفر را به خود جلب کرده است. به طوری که مسافران می‌توانند خیلی راحت به صورت زمینی و یا هوایی به آن سفر کنند.

 

مهم‌ترین دلایلی که باید به ارمنستان سفر کنید

هزینه پایین سفر به ارمنستان

یکی از مهم‌ترین موضوع‌هایی که قبل از سفر به آن مورد توجه قرار می‌گیرد هزینه سفر می‌باشد. از آنجایی که تور ارمنستان یکی از تورهای ارزان برای ایرانیان است سالانه از مسافران ایرانی بسیاری میزبانی می‌کند. مهم‌ترین دلیل نزدیکی این دو کشور به هم می‌باشند. در نتیجه هزینه‌های حمل و نقل به صورت قابل توجهی کم می‌شود. از طرفی دیگر ارمنستان در کل کشور گرانی نیست و هزینه‌های خورد و خوراک و تفریح در آن معقول است.

ایرانیان برای سفر به ارمنستان احتیاجی به ویزا ندارند

این روزها کشورهای بسیاری از مسافران ایرانی تقاضای ویزا می‌کند. در نتیجه گردشگران باید حداقل یک هفته قبل از سفر اقدام به اخذ ویزا کنند. علاوه بر آن گرفتن ویزا هزینه بر بوده و هزینه‌های سفر را بالا می‌برد. خوشبختانه کشور ارمنستان از مسافران ایرانی درخواست ویزا نمی‌کند. بنابراین شما فقط با در دست داشتن گذرنامه کافی است که تور ارمنستان خود را رزرو کرده و چمدان خود را ببندید.

 

حال و هوای فصول مختلف در ارمنستان

داشتن هتل‌های متنوع و مختلف

داشتن محل اقامت مناسب در طول سفر یکی دیگر از مهم‌ترین موضوع‌هایی است که ذهن مسافران را به خود درگیر می‌کند. این روزها هتل‌های متنوع و مختلف زیادی در ارمنستان تاسیس شده است. بنابراین مسافران دیگر دغدغه هتل و محل اقامت را نخواهند داشت. به خصوص تعداد و تنوع هتل‌ها در شهر ایروان که اصلی‌ترین مقصد گردشگری در ارمنستان است خیلی بیشتر می‌باشد. در نتیجه توریست‌ها با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که دارند می‌توانند یکی از هتل‌های ارمنستان را رزرو کرده و سفری به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند.

داشتن مراکز خرید بسیار

خرید یکی از بخش‌های اصلی هر سفر محسوب می‌شود. به طوری که نمی‌توان گردش در مراکز خرید را جز برنامه‌های خود در طول سفر قرار نداد. خوشبختانه ارمنستان به این نیاز عاشقان خرید نیز پاسخ می‌دهد. شما می‌‌توانید مراکز خرید خوبی در ارمنستان و به خصوص شهر ایروان پیدا کنید. پس در این سفر خود را برای یک خرید مفصل و هیجان‌انگیز آماده کنید.

 

زیباترین شهرهای ارمنستان

فراهم بودن فرصت هر دو سفر زمینی و هوایی به ارمنستان

ارمنستان از جمله کشورهای جذاب و ودیدنی می‌باشد که با کشور ایران دارای مرز مشترک زمینی است. در نتیجه علاوه بر امکان سفر هوایی مسافران می‌توانند به صورت زمینی نیز به این کشور سفر کنند. سفر زمینی به ارمنستان دارای مزیت‌های بسیار زیادی مثل لذت بردن از مسیر این دو کشور و هزینه بسیار پایین سفر است. البته قبل از تصمیم‌گیری باید در نظر داشته باشید که سفر زمینی کمی طولانی‌تر از سفر هوایی خواهد بود.

ارمنستان یکی از کشورهای امن دنیا می‌باشد

وقتی به یک کشور خارجی سفر می‌کنید حتما امنیت آن کشور برای شما بسیار مهم خواهد بود. ارمنستان به عنوان یکی از کشورهای امن دنیا شناخته می‌شود. در نتیجه توریست‌ها به خصوص افرادی که به تنهایی یا با کودکانشان این کشور را انتخاب می‌کنند با استرس کمتری سفر خواهند کرد. علاوه بر امنیت بالا ارمنی‌ها افرادی بسیار مهربان و مهمان‌نواز هستند که برخورد خوب آن‌ها با مسافران لذت سفر را چند برابر می‌کند.

 

خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های ارمنستان

داشتن جاذبه‌های گردشگری بسیار

از جمله اصلی‌ترین دلیل‌هایی که مردم سفر می‌کنند دیدن جاهای جدید و آشنا شدن با تاریخ و فرهنگ مردم آن منطقه است. ارمنستان به عنوان یکی از کشورهایی که پیشینه تاریخی بسیار غنی دارد این نیاز توریست‌ها را به خوبی ارضا می‌کند. چرا که شما می‌توانید جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در ارمنستان پیدا و از آن‌ها دیدن کنید. از جمله این مکان‌های دیدنی می‌توان به موزه‌ها، مقبره‌ها، کلیساهای با شکوه و قدیمی با معماری‌های منحصر به فرد، پارک‌های زیبا و دیدنی و ... اشاره کرد.

۰۴ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران