چرا بدروم باید مقصد گردشگری بعدی شما باشد؟

جاذبه‌های گردشگری بدروم
چرا بدروم باید مقصد گردشگری بعدی شما باشد؟

بدروم این روزها به مقصدی فوق‌العاده جذاب برای گردشگران از سرتاسر دنیا تبدیل شده است. چرا که بدروم یک شهر ساحلی بسیار زیبا در جنوب ترکیه بوده و یک سفر بسیار شاد و مفرحی را برای گردشگران خود به ارمغان خواهد آورد. اما چه چیزی باعث شده تور بدروم تا این اندازه بین توریست‌ها طرفدار پیدا کند؟ اگر شما نیز به دنبال دلایلی برای سفر با تور ترکیه به بدروم هستید در این مقاله همراه ما باشید. چرا که در اینجا لیست کاملی را برای شما علاقمندان به سفر و گردش در خصوص بدروم گردآوری کرده‌ایم.

 

نحوه دسترسی آسان به بدروم

در میان تمامی مقاصد گردشگری پر طرفدار دنیا تنها سفر به برخی از مقاصد برای توریست‌های ایرانی آسان و حتی ممکن است. بنابراین پیدا کردن یک مقصد مناسب برای مسافران ایرانی کمی دشوارتر خواهد بود. بدروم از جمله مقاصدی است که ایرانیان می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزا و دیگر دشواری‌ها به آسانی به آن سفر کنند. همچنین بدروم در فاصله نه چندان دور از ایران قرار داشته و به همین دلیل هزینه سفر به آن نیز کم خواهد بود. شهر زیبای بدروم دارای فرودگاهی با همین نام است که جز سه فرودگاه برتر توریستی ترکیه محسوب می‌شود. فرودگاه بدروم با میزبانی هزاران پرواز داخلی و خارجی هر ساله، در سطح جهانی جز فرودگاه‌های پرتردد به شمار می‌رود. همچنین این شبه جزیره دارای یک ایستگاه اتوبوس بزرگ است که روزانه مسیرهای حمل و نقل متعددی را به بسیاری از مقاصد در سراسر ترکیه متصل می‌کند.

 

اقامت در بهترین هتل‌های یالیکاواک، بدروم

آب و هوای عالی بدروم

از دیگر دلایلی که باعث می‌شود بدروم به عنوان مقصد گردشگری بعدی شما انتخاب شود، شرایط آب و هوایی عالی آن است. به خصوص اگر عاشق تفریحات دریایی و دراز کشیدن زیر آفتاب در کنار ساحل هستید بدروم جایی است که شما را شیفته خود خواهد کرد. ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر گرم‌ترین روزهای سال در بدروم بوده و در نتیجه بهترین زمان برای بهره بردن از تفریحات دریایی هستند. همچنین توریست‌هایی که دوست دارند در روزهای خنک سال به بدروم سفر کنند می‌توانند یکی از ماه‌های مارس تا ژوئن و اکتبر تا دسامبر را به عنوان تاریخ سفر خود انتخاب کنند. در ماه‌های ژانویه و فوریه نیز شهر زیبای بدروم شاهد بارندگی بوده و شما می‌توانید از هوای مه‌آلود و بارانی آن لذت ببرید. همان طور که می‌بینید شهر بدروم در طول سال شرایط آب و هوایی متعددی را برای شما به ارمغان می‌آورد که هر مسافری با هر سلیقه‌ای می‌تواند در فصل ایده‌آل خود برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و مسیر این شهر زیبا را در پیش بگیرد.

هتل‌های لوکس و متنوع بدروم

تور بدروم سالانه به عنوان مقصد گردشگری طیف گسترده‌ای از گردشگران داخلی و خارجی انتخاب می‌شود. بنابراین هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی در آن تاسیس شده‌اند. در نتیجه هر مسافری بسته به بودجه و علاقه خود می‌تواند بهترین گزینه ممکن را انتخاب کرده و یک مسافرت همه چیز تمام را برای خود و خانواده رقم بزنند. پس مهم نیست که به دنبال اقامتگاهی ارزان برای استراحت خود هستید و یا دوست دارید در هتلی پنج ستاره با بهترین امکانات اقامت کنید. چرا که بدروم در نوع خود بی‌نظیر بوده و قطعا تمامی انتظارات شما را با توجه به بودجه‌ای که دارید تامین خواهد کرد.

 از جمله پرطرفدارترین اقامتگاه‌ها می‌توان به هتل‌های ساحلی بدروم آن اشاره کرد. این هتل‌ها عموما دارای ساحل اختصاصی خود بوده و مسافران در هر لحظه از سفر خود می‌توانند دسترسی سریع به ساحل و تفریحات آبی در بدروم داشته باشند.

 

معرفی بهترین تورهای روزانه بدروم

تجربه اوج آرامش در سفر به بدروم

اگر سبک زندگی پر تنشی دارید، قطعا تور بدروم بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. چرا که بدروم بهترین مکان برای استراحت و رسیدن به اوج آرامش شما است. بدروم یک شهر افسانه‌ای برای فرار از دغدغه‌های زندگی بوده و تنها چیزی که در این شهر می‌توانید پیدا کنید استراحت کردن در کنار ساحل، گشت و گذار در سطح شهر، تفریح در کلاب‌های شبانه بدروم و خوردن غذاهای لذیذ دریایی و محلی است. پس اگر به دنبال یک سبک زندگی آرام هستید، شکی نیست که باید بدروم را به عنوان مقصد گردشگری بعدی خود انتخاب کنید.

تفریح در سواحل و خلیج‌های زیبای بدروم

بزرگترین مزیتی که تور بدروم برای گردشگران خود دارد، موقعیت ساحلی آن است. شهر بدروم از لحاظ جغرافیایی یک شبه جزیره در کشور ترکیه می‌باشد که خلیج‌ها و سواحل زیبا و بی‌نظیری را در خود جای داده است. به همین دلیل اغلب کسانی که دوست دارند سفری خنک به همراه تفریحات دریایی و ساحلی در فصل تابستان را تجربه کنند، تور بدروم را انتخاب می‌کنند. شما در این سفر شاهد گردشگران و مردم محلی خواهید بود که در طول روز به شنا، حمام آفتاب و استراحت در سواحل می‌پردازند. در حالی که در ساعات شب، سواحل به مکانی عالی برای صرف غذا و مهمانی‌ها تا دیر وقت تبدیل می‌شوند. چند مورد از سواحل بسیار محبوب بدروم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساحل گومبت (Gumbet Beach)
  • ساحل یالیکاواک (Yalikavak Beach)
  • ساحل کادیکالسی (Kadikalesi Beach)

 

معرفی ۸ کافه‌ی عالی در بدروم

تجربه خوردن خوشمزه‌ترین غذا‌ها در بدروم

تجربه خوردن خوشمزه‌ترین غذاها در بدروم به تنهایی می‌تواند دلیل خوبی برای سفر به این شهر زیبای ترکیه باشد. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این شهر حتما غذاهای محلی ترکی مانند کباب‌ها، غذاهای دریایی و دسرها را امتحان کنید. غذاهای دریایی و ماهی تازه کنار دریا از محبوبیت بالایی بین گردشگران در بدروم برخوردار هستند. از این رو رستوران‌های ساحلی متعددی را در سفر به بدروم پیدا خواهید کرد. از آنجایی که اغلب این رستوران‌ها ماهی تازه همان روز را سرو می‌کنند کیفیت و طعم غذای اکثر آن‌ها عالی است. چنانچه به دنبال غذاهای مشخص هستید در بدروم سختی نخواهید کشید؛ زیرا پیدا کردن رستوران‌های متعددی که انواع غذاهای بین‌المللی از جمله چینی، هندی، استیک، پاستا، پیتزا و موارد دیگر را سرو می‌کنند نیز در این شهر دشوار نخواهد بود. پس اگر به وعده‌های غذایی خود حساس هستید حتما بدروم را به عنوان مقصد گردشگری بعدی خود انتخاب کنید. چرا که هرگز از این انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

 لذت بردن از قایقرانی و تفریحات آبی در بدروم

همان طور که گفته شد بدروم شهری ساحلی در کشور ترکیه است. بنابراین علاقمندان به تفریحات آبی می‌توانند نهایت استفاده را از روزهای خود در سفر به این مقصد گردشگری داشته باشند. به خصوص قایق‌رانی از جمله محبوب‌ترین و اصلی‌ترین تفریحاتی است که در این سفر می‌توانید از آن بهره ببرید. چرا که بدروم از پیشگامان ترکیه در زمینه قایقرانی است. همچنین در طول فصل تابستان تورهای دریایی متعددی با کشتی‌های کروز برای مسافران ترتیب داده می‌شود که علاقمندان می‌تواند در آن‌ها شرکت کرده و یک روز کامل خود را در دریا سپری کنند. جت اسکی، پاراسل، فلای بورد و ... از دیگر تفریحات آبی هستند که در بدروم می‌توانید پیدا کرده و اوج هیجان را با آن‌ها تجربه کنید.

 

بهترین مکان‌های خرید سوغاتی در بدروم

بدروم شهری با پیشینه تاریخی غنی

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که بدروم فقط مقصد گردشگری ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال تفریحات آبی هستند. در حالی که این شهر زیبا دارای پیشینه تاریخی غنی بوده و جاذبه‌های تاریخی متعددی را برای علاقمندان در خود جای داده است. به طوری که در سفر با تور بدروم از دروازه میندوس، که شاهد محاصره اسکندر مقدونی بود، تا قلعه قرن پانزدهمی سنت پیتر که شهر را غرق در تاریخ و فرهنگ‌های گذشته کرده‌اند، خواهید بود. همچنین جالب است بدانید که بزرگترین ادعای شهرت بدروم این است که یکی از عجایب هفتگانه جهان را در خود جای داده است. مقبره هالیکارناسوس یکی از باشکوه‌ترین آثار معماری تاریخی جهان است. هر چند که بخش‌های بسیاری از این مکان در طول سال‌ها تخریب شده‌اند اما همچنان گردشگران می‌توانند از بقایایی که این ویرانی به جا گذاشته شگفت‌زده شوند. موزه هالیکارناسوس هر روز به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر باز است. این مکان به راحتی از مرکز بدروم قابل دسترسی بوده و مسیری در حدود پانزده دقیقه پیاده روی دارد. هزینه بلیط‌های ورودی نیز کمتر از دو دلار می‌باشد که در صورت تمایل می‌توانید تهیه کنید.

جاذبه‌های گردشگری طبیعی و بی‌نظیر

در میان تمامی جاذبه‌هایی که در شهر بدروم وجود دارند، جاذبه‌های گردشگری طبیعی بیشتر از هر چیز دیگری جلب توجه می‌کنند. مهم‌تر از هر چیزی شهر بدروم به داشتن سواحل بی‌نظیر و آب‌های زلال شهرت دارد. همچنین شما می‌توانید کمی از شهر فاصله گرفته و در مناطق اطراف از طبیعت سرسبز نیز لذت ببرید. یکی از بی‌نظیرترین زیبایی‌های طبیعی که در تور بدروم متوجه آن خواهید شد تماشای غروب لذت بخش است. هیچ چیزی در این سفر لذت بخش‌تر از تماشای غروب خورشید در افق در حالی که نوشیدنی دلخواه خود را می‌نوشید، نخواهد بود.

 

معرفی سایت‌‌های غواصی بدروم برای گردشگران

لذت تفریحات شبانه در بدروم

آخرین مورد از دلایلی که می‌تواند بدروم را به مقصد گردشگری بعدی شما تبدیل کند، امکان تفریحات شبانه متعدد در آن است. بنابراین علاوه بر روزِ، در شب نیز می‌توانید به تفریح پرداخته و از تمامی لحظات خود در سفر نهایت بهره را ببرید. بعد از یک روز کامل استراحت در کنار ساحل‌های زیبای بدروم توصیه می‌کنیم به مرکز شهر بروید و به گشت و گذار در بازارهای محلی و کوچه پس کوچه‌های آن بپردازید. همچنین می‌توانید تا دیر وقت در یکی از بارها و رستوران‌های شهر نشسته و یک شام دلنشین را میل کنید. چنانچه به دنبال هیجان بیشتری هستید کلاب‌های شبانه بدروم برای داشتن یک شب هیجان‌انگیز همراه با موسیقی‌های شاد و رقص در انتظار شما خواهند بود.

۰۳ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران