چرا باید چین مقصد بعدی گردشگری شما باشد

جاذبه‌های گردشگری چین
چرا باید چین مقصد بعدی گردشگری شما باشد

اگر به دنبال مقصدی عجیب و غریب، مملو از مناظر و تجربیات جدید، تفریحات هیجان‌انگیز و متفاوت هستید، رزرو تور چین بهترین انتخاب در میان دیگر مقاصد گردشگری در جهان برای شما خواهد بود. چرا که سفر به چین تنها یک سفر معمولی برای خوش گذرانی برای شما نخواهد بود. چرا که در این سرزمین پهناور فرصت کفش جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی متفاوتی را داشته و می‌توانید غرق در سنت‌ها و فرهنگ‌های متفاوت و جالب مردم آن شوید. چنانچه به دنبال پاسخ به سوال چرا باید چین مقصد بعدی گردشگری شما باشد؟ هستید خواندن مطالب این مقاله را تا انتها از دست ندهید. چرا که در این مقاله دلایلی وجود دارند که چرا چین باید در صدر فهرست بازدیدکنندگان جهان باشد.

 

چین کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی

اولین دلیلی که گردشگران ایرانی و دیگر کشورها را برای سفر با تور چین ترغیب می‌کند، تاریخچه و فرهنگ غنی آن است. چین با ۵۰۰۰ سال فرهنگ و تاریخ، واقعا یکی از چشمگیرترین تمدن‌های جهان محسوب می‌شود. کشور چین که پیش از این یکی از چهار تمدن باستانی بود، از طریق تاریخچه غذا، فرهنگ چای، پزشکی، شعر و هنر، خوشنویسی، اپرا، لباس، جشنواره‌ها و بسیاری موارد دیگر غنی‌ترین فرهنگ جهان را به خود اختصاص داده است. چین در طول تاریخ چندین بار به عنوان یک قدرت جهانی شناخته شده است. پس اگر به دنبال سفر به یک مقصد توریستی با فرهنگ و تاریخچه‌ای غنی هستید، بهتر است سفر به چین را در الویت‌های خود قرار دهید.

 

وجود شگفتی‌ها و مناظر طبیعی نفس‌گیر

چین دارای مناظر طبیعی زیبا و متنوعی از رودخانه لی در گویلین که به عنوان "بهترین منظره بهشتی" شناخته می‌شود تا کوه‌های افسانه‌ای، دریا و سواحل زیبا و چشمه‌های آب گرم می‌باشد. به طوری که اگر به دنبال مقصد گردشگری مملو از جاذبه‌های گردشگری طبیعی خارق‌العاده هستید هیچ گزینه‌ای بهتر از چین برای شما نخواهد بود. جدا از شگفتی‌های طبیعی، چین زیست بوم‌های متنوعی را نیز در خود جای داده است. از بیابان‌ها در امتداد جاده ابریشم در شمال غربی گرفته تا سواحل زیبا در جنوب شرقی، به علاوه کوه‌های مرتفع، دشت‌های حاصلخیز، و مناطق سرسبز استوایی را می‌توان در یک سفر به کشور چین کشف کرد. همه چیز محدود به این موارد نبوده و چین جزیره ​​گرمسیری هاینان را دارا می‌باشد که به "هاوایی شرقی" نیز معروف است.

 

هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر پکن

 

سبک‌های معماری چشمگیر تاریخی و مدرن

چین مملو از گنجینه‌های باستانی و شگفتی‌های تاریخی است که هم از نظر اندازه و هم از نظر تعداد از سایر کشورها فراتر می‌رود. از دیوار بزرگ چین گرفته تا معماری باستانی مانند بتکده‌ها، معابد و بوداهای غول پیکر چین پر از شگفتی‌های چشمگیر برای کاوش است. همچنین این کشور پهناور و تاریخی مکان‌هایی مانند بزرگترین کاخ باستانی جهان، شهر ممنوعه، جنگجویان سفالی و معبد بهشت ​​در پکن را در خود جای داده است. جذابیت تمامی این موارد در کنار بافت مدرن و پیشرفته مدرن دو چندان شده است. چرا که شما می‌توانید در یک نگاه هم از بازدید بناهای تاریخی منحصر به فرد لذت برده و هم از امکانات و آسمان‌خراش‌های مدرن آن بهره ببرید.

 

تنوع غذایی بالا و متفاوت

خیلی‌ها چین را به خاطر محصولات کشاورزی باکیفیت چای و برنج می‌شناسند. اما باید بگوییم که غذاهای چینی فراتر از این دو گزینه هستند. پس اگر اهل خوردن غذاهای متفاوت هستید، قطعا تور چین مناسب شما خواهد بود. چرا که در این کشور فرصت خوردن انواع مختلفی از غذاها را با هر سبک و سلیقه‌ای خواهید داشت. هر چند که در بین غذاهای محلی و خیابانی چین امکان مشاهده غذاهای متفاوتی که با مزاج ما ایرانیان سازگار نیست نیر وجود دارد؛ اما نمی‌توان از غذاهای خوشمزه و لذیذ آن نیز چشم‌پوشی کرد. از جمله غذاهایی که گردشگران ایرانی می‌توانند با خیال راحت در سفر به کشور چین میل کنند عبارتند از: اردک کبابی، کوفته سوپ شانهاینی، هات پات چندو، رشته فرنگی برنج گویلین و دیم سام. نکته مهم دیگری که در خصوص غذاهای چین نباید نادیده گرفته شود وجود غذاهای خیابانی بسیار متنوع و جذاب است که در صورت علاقه می‌توانید در گشت و گذارهای شهری خود آن‌ها را با هزینه ناچیز تهیه کرده و میل کنید.

 

خطرناک‌ترین معابد چینی را بشناسید

 

وجود گروه‌های قومی متعدد و آداب و رسوم فرهنگی متفاوت

برای کشوری با تاریخ غنی و وسعت گسترده‌ای مثل چین، وجود قومیت‌ها، آداب و رسوم بسیار متنوع در آن بسیار طبیعی است. به طوری که در این کشور با بیش از ۵۵ گروه قومی روبرو خواهید شد که هر کدام از آن‌ها اعتقادات و آداب و رسوم خاص خود را دارند و با صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. مهم نیست که کدام منطقه توریستی چین را برای سفر خود انتخاب می‌کنیم؛ چرا که در هر وجب از این کشور مجموعه جدیدی از آداب و رسوم، سنت‌ها و میراث را تجربه خواهید کرد. مثلا می‌توانید مردم ژوانگ را با خانه‌های چوبی سنتی‌شان یا زنان یائو را با موهای بلندشان ببینید، و یا برای شنیدن آهنگ‌های سنتی کوهستانی و فرآیند سنتی کاغذسازی از روستای میائو دیدن کنید. در صومعه‌های کوهستانی در سرتاسر لهاسا قدم بزنید و با راهبان تبتی مذهبی ملاقات کنید. زمانی که صحبت از آشنایی با فرهنگ‌های گوناگون به میان می‌آید، بازدید از چین بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

 

تکنولوژی و بناهای مدرن شگفت‌انگیز چین

اگر چه چین با تاریخ غنی که دارد به سرزمینی پر از فرهنگ‌های باستانی برای کاوش تبدیل شده، اما با نوآوری‌های مدرن خود از جمله سیستم‌های ریلی پرسرعت، سیستم حمل‌ و نقل عمومی مدرن، ساختمان‌های لوکس و آسمان خراش‌های منحصر به فرد نیز توانسته به یکی از برترین کشورهای دنیا تبدیل شود. چین دومین تولید ناخالص داخلی بزرگ در جهان را دارا بوده و یکی از کشورهای در حال رشد سریع در دنیا است. به طوری که موفق شده اقتصاد دنیا را تا حد زیادی در دست خود بگیرد. پس در کشوری به این بزرگی و با چنین سرعت رشد قطعا جای مدرنیته و تکنولوژی‌های پیشرفته خالی نخواهد بود.

 

امکان دسترسی و سفر آسان ایرانیان به چین

کشور چین یکی از کشورهای دوست از لحاظ سیاست‌های مشترک با ایران است. بنابراین بر خلاف بسیاری از مقاصد گردشگری دنیا که سفر کردن به آن‌ها برای ایرانیان دشوار است، سفر به چین گزینه‌ای آسان برای دسترسی ایرانیان خواهد بود. به طوری که پروازهای مستقیم بین المللی به شهرهای بزرگ چین در حال انجام هستند و علاقه‌مندان به سفر با تور چین به راحتی می‌توانند هماهنگی‌های لازم را انجام داده و از سفر خود لذت ببرند. همچنین دریافت ویزای توریستی چین نیز برای ایرانیان آسان بوده و به صورت عادی و فوری قابلیت اخذ دارد. هزینه ویزای عادی و فوری چین به ترتیب ۱۱۰ و ۱۳۰ دلار آمریکا است. این ویزاها به صورت ۹۰ روزه قابلیت دریافت دارند.

 

عجایب ۷ گانه طبیعی چین

 

سفر خارجی اقتصادی برای گردشگران ایرانی

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسافران بودجه‌ای است که باید برای سفر خود کنار بگذارند. تور چین از جمله سفرهای خارجی اقتصادی برای ایرانیان است. چرا که ارزش پول چین در مقایسه با کشورهای اروپایی پایین بوده و این خود نقش مهمی در هزینه‌های سفر از جمله خرید، خورد و خوراک، اقامت و ... دارد. از طرفی دیگر کالاهای چین از نظر اقتصادی بسیار ارزان بوده و شما می‌توانید با مبلغ بسیار ناچیز خریدهای بسیار خوبی را برای خود و دوستان و آشنایان داشته باشید. همچنین هزینه حمل و نقل عمومی در چین و بازدید از جاذبه‌های گردشگری چین نیز پایین بوده و به معنای واقعی امکان تجربه یک سفر به یادماندنی و ارزان را در تور چین خواهید داشت. در این میان برای کم‌تر کردن هزینه‌های سفر خود می‌توانید از ترفندهای زیر نیز کمک بگیرید:

  • حتما از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و قطار استفاده کنید.
  • به جای خرید در مراکز لوکس به خرید در بازارهای محلی بروید.
  • به جای رزرو هتل‌های گران به دنبال هتل‌های ۳ ستاره و حتی هاستل‌ها بروید.
  • تاریخ مناسبی را برای سفر خود انتخاب کنید تا با پیک‌های توریستی و گرانی چین همراه نشوید.

 

چین کشوری امن برای گردشگران

چنانچه قصد سفر خانوادگی یا حتی انفرادی به چین را دارید، بحث امنیت اهمیت بالایی را پیدا می‌کند. خوشبختانه چین جز کشورهای امن دنیا بوده و شما می‌توانید بدون استرس و ترس به گشت و گذارهای شهری خود رفته و حتی در ساعات تاریک شب نیز از لحظات خود در سفر لذت ببرید. چین به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا با نرخ جرایم پایین شناخته می‌شود. یک سیستم امنیتی سختگیرانه در سراسر کشور گسترش یافته است. به عنوان مثال به همراه داشتن کارت شناسایی در صف‌های خرید بلیط قطار، پرواز، سفر دریایی و جاذبه‌های گردشگری و اقامت در هتل ضروری است. هیچکس اجازه ندارد برای سوار شدن به قطار، پرواز و مترو چاقو یا هر سلاح سرد دیگری را به همراه داشته باشد. همچنین صدها میلیون دوربین نظارتی امنیتی در خیابان‌ها، مناطق مسکونی، محل کار، مدارس، بازارها و مراکز خرید نصب شده است.  مسائل ایمنی خارجی‌ها اولویت اصلی پلیس چین است.

 

غذاهای خیابانی چین که باید امتحان کنید

 

تجربه ماساژها و طب سنتی در چین

طب سوزنی، موکسی‌باشن، حجامت درمانی و بسیاری دیگر از گزینه‌های درمانی سنتی از جمله مواردی هستند که در سفر خود به چین می‌توانید تجربه کنید. چینی‌ها در درمان بسیاری از بیماری‌ها از قبیل فشار خون پایین و بالا، آرتریت، اسپاسم‌های عضلانی، سردرد و میگرن، اختلالات خواب و ... به کمک طب سنتی مهارت خاصی دارند. تمامی این کارها توسط تحقیقات پزشکی ثابت شده هستند و شما می‌توانید برای رهایی از استرس‌ها و حتی درمان بسیاری از مشکلات خود از این ویژگی چینی‌ها کمک بگیرید.

۱۸ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران