چرا فیلیپین باید مقصد بعدی سفر شما باشد

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
چرا فیلیپین باید مقصد بعدی سفر شما باشد

قبل از این که تصمیم بگیرید، مقصد بعدی سفر خارجی شما کجا باید باشد، حتما ۱۳ دلیلی که در این نوشته برای سفر به فیلیپین ذکر می‌کنیم را بخوانید. اگر تا به حال به تور فیلیپین نرفته‌اید، حتما باید رفتن به این سرزمین رویایی را مد نظر قرار دهید. کشوری در جنوب شرق آسیا که از بیش از ۷ هزار جزیره تشکیل شده و دارای شهرهای بزرگ و مدرن، جزایر مختلف، سواحلی دیدنی و شهرهای خاصی و زیبایی است که در کم‌تر جایی از دنیا، آن‌ها را مشاهده خواهید کرد. در ادامه همراه ما باشید تا ۱۳ دلیل برای این که فیلیپین باید مقصد بعدی سفر شما باشد را برایتان ذکر کنیم.

 

آب و هوای تابستانی فیلیپین در تمام طول سال

فیلیپین، همچون دیگر مقاصد گرم‌سیری، تابستانی بی‌پایان را داشته و در تمام طول سال هوا در این کشور گرم است. در واقع تنها دو فصل در این سرزمین جاری‌ست که یکی فصل خشک و دیگری فصل بارانی نام دارد. فصل خشک بین ماه‌های نوامبر تا مِی (اواسط آذر تا اواسط اردیبهشت) بوده و فصل بارانی را بین ماه‌های جون تا اکتبر (اواسط تیر تا اواسط آبان) لحاظ کرد. حتی در روزهای بارانی نیز، خیلی اوقات خبری از بارندگی نیست اما گاه و بی‌گاه ممکن است هوا خراب شود. با این حال هنوز هم می‌توانید از خیلی فعالیت‌های هیجان‌انگیز فیلیپین، تفریحات آبی، موج سواری، ماجراجویی در رودخانه‌ها و خیلی چیزهای دیگر لذت ببرید. با این حال برای این که مطمئن باشید، هر روز و هر ساعت، هوا آفتابی و بدون بارش باشد، باید در فصل خشک سال، سفر به فیلیپین را تجربه کنید.

مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز فیلیپین

تنها یک بار که به تور فیلپین بروید، به واسطه‌ی مردم فوق‌العاده‌ای که دارد، این کشور به مقصد گردشگری محبوب شما بدل خواهد شود. مردم فیلیپین به زیبایی سرزمین خود و فرهنگی که دارند می‌بالند و به گرمی از آن‌ها که برای تماشای این زیبایی‌ها، زحمت سفر به کشورشان را تحمل می‌کنند، پذیرایی خواهند کرد. بسیاری اوقات متوجه می‌شوید که مردم محلی شبیه به یک راهنمای گردشگری شما را به دیدن جاهای مختلف دعوت کرده و حتی کلماتی از زبان خود را به شما یاد می‌‌دهند. از نکات خوب دیگر در مورد فیلیپین، انگلیسی بلد بودن خیلی از مردم است و شما در این زمینه به هیچ وجه مشکلی نخواهید داشت.

 

۱۵ نقطه عالی برای اکوتوریسم در فیلیپین

فیلیپین، مقصدی مقرون به صرفه

برای بسیاری از ما، جدا از هزینه‌هایی که برای کلیت تور صرف می‌کنیم، هزینه‌های زمان سفر نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و فیلپین در این زمینه، کشوری نسبتا ارزان به حساب می‌آید. برای مثال، اگر در چندین تور داخلی شرکت کنید که این تورها به همراه راهنما باشند و شما را با ماشین‌ به صورت رایگان به جاهای مختلف ببرند، در نیهات چیزی نزدیک به ۲۰ دلار باید پرداخت کنید. حتی از نظر اقامتگاه نیز جاهای ارزان و بسیار خوب زیادی در مقاصد مختلف مخصوصا مقاصد ساحلی پیدا می‌کنید و هزینه‌های غذا نیز به نسبت در فیلپین پایین است.

غذاهای خوشمزه فیلپین

نه تنها انواع غذاهای محلی در فیلپین با قیمتی پایین فروخته می‌شود، بلکه حتی انواع غذاهای دریایی و بعضا غذاهای بین‌المللی را نیز به نسبت بسیاری از مقاصد محبوب گردشگری، با قیمتی پایین، می‌توانید میل کنید. حتی قیمت نوشیدنی‌ها نیز در این کشور، به نسبت پایین هستند. پیشنهاد ما این است که در طول سفر، از انواع غذاهای فیلپینی یا در مقاصد ساحلی فیلیپین، از غذاهای دریای میل کنید تا هم در هزینه‌های سفر شما صرفه‌جویی شود و هم از طعم فوق‌العاده خوشمزه و تنوع بالای غذایی، لذت ببرید.

جدا از چشیدن طعم خوش غذاهای فیلیپینی در رستوران‌ها و دکه‌های غذاهای خیابانی، یک سری تورهای غذایی نیز در شهرهای مختلف برگزار می‌شوند که طی یک سفر چند ساعته، شما را به بازارها و مکان‌هایی خاص برای سفارش غذا و خرید می‌برند. همچنین کلاس‌های آشپزی محلی که به صورت کارگاه‌های چند ساعته برگزار می‌شوند، پخت چند نوع غذای ساده و خوشمزه را به شما یاد می‌دهند.

 

۱۱ موزه و گالری هنری در مانیل

سواحل زیبا و جزایر استثنایی فیلیپین

فیلیپین کشوری‌ست که بیش از ۷ هزار جزیره در خود داشته و چند مورد از این جزایر، مقاصد گردشگری بی‌نظیری هستند که سالانه هزاران هزار توریست را میزبانی می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به فیلپین، قدم زدن روی سواحل سفید رنگی است که آبی شفاف و کریستالی در مقابل داشته و جنگل‌های بارانی آن‌ها را احاطه کرده‌اند. زیبایی این جزایر و سواحل باعث شده تا فیلیپین هم برای دوست داران طبیعت و تفریحات آبی، هم برای سفرهای ماه عسل و به عنوان مقصدی عاشقانه و هم برای هر جور سفر دیگری، مقصدی فوق‌العاده باشد. با رفتن به یکی از این سواحل ساحلی، می‌توانید، عکس‌هایی بی‌نظیر از سواحل فیلیپین بگیرید. بوراکا، پالاوان، سیارگائو و ... تنها چند مورد از این مقاصد استثنایی هستند.

عجایب طبیعی منحصر به فرد فیلیپین

البته این تنها سواحل نیستند که جاذبه‌های طبیعی فیلیپین را تشکیل می‌دهند. چند مکان استثنایی در فیلپین وجود دارد که دیدنش را به هر توریستی پیشنهاد می‌کنیم. از جمله آن‌جاها می‌توان به رودخانه زیرزمینی پوئرتو پرنسسا (Puerto Princesa Underground River) اشاره کرد که در پارکی ملی به همین نام قرار گرفته و بلندترین رودخانه زیرزمینی جهان به حساب می‌آید و هم‌اینکه جزو لیست میراث جهانی یونسکو نیز محسوب می‌شود. تپه‌های شکلاتی (Chocolate Hills) در بوهول، چندین غار زیبا و بسیاری جاهای دیگر هستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان عجایب طبیعی فیلیپین اسم برد. در این بین، چندین آبشار معکره را نیز نباید از قلم انداخت که هر کدام می‌توانند، دلیلی برای سفر به فیلیپین باشند.

فستیوال‌های شاد و رنگارنگ فیلیپین

فیلیپینی‌ها به خوبی می‌دانند که چطور یک جشن خیابانی باشکوه برگزار کنند. زیباترین فستیوال‌های فیلیپین در طول سال در این کشور برگزار می‌شود که در همه‌ی آن‌ها، مردم با لباس‌های محلی رنگارنگ و زیبا وارد خیابان‌ها می‌شوند. این جشن‌ها هم در زمینه‌های مذهبی و فرهنگی برگزار می‌شود و هم جنبه‌ی تفریحی دارند. یکی از فستیوال‌های مذهبی جذاب در فیلیپین، جشن کالیبو است که هر سال ۹ آبان برگزار می‌شود و در واقع یک مراسم مسیحی بوده اما این مراسم به سبک و سیاق محلی خود فیلیپینی‌ها انجام می‌شود.

 

فعالیت‌‌های آبی جذاب در بوراکای

غواصی و اسنورکلینگ در فیلیپین

وقتی در مورد مقاصد ساحلی و جزایر فیلیپین صحبت می‌کنیم و از زیبایی‌های این سرزمین می‌گوییم، منظورمان تنها روی خشکی نیست چون فیلیپین در زیر آب نیز جزو زیباترین کشورهای جهان به حساب می‌آید و به همین دلیل، غواصی و اسنورکلینگ در فیلیپین، جزو پرطرفدارترین فعالیت‌ها به حساب می‌آیند. تنوع زیستی آب‌های فیلپین و ماهی‌های رنگارنگ زیبایی بی‌نظیری به آن‌جا داده است. پالاوان به خاطر داشتن صخره‌های مرجانی توباتاها (Tubbataha Reef) که یکی از میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید، یکی از مقاصد محبوب غواصان در دنیا است در بسیاری مقاصد دیگر فیلیپین همچون ال نید، سبو، آپو و ... نیز، جاهای استثنایی برای این فعالیت و حتی اسنورکلینگ پیدا می‌کنید.

ماجراجویی در فیلیپین

کوه‌های سرسبز، طبیعت جنگلی و رودخانه‌های متنوع و ... راه را برای ماجراجویی در طبیعت فیلیپین برایتان باز می‌کند. آن‌هایی که اهل چنین فعالیت‌هایی هستند، مسیرهای زیادی کوه‌پیمایی، جنگل گردی و کارهایی از این دست را پیدا کرده و می‌توانند در راه‌های خاص به نقاط جذاب و آبشارهایی پنهان و جادویی دست پیدا کنند. حتی تورهایی که با ماشین‌های چهار محوره به نقاط کوهستانی خاصی منتهی می‌شوند و همچنین تورهایی که در مسیر رودخانه‌ها برگزار می‌شوند نیز هر کدام به نوبه خود، برای سلایقی خاص مناسب هستند.

حیات وحش دیدنی فیلیپین

جنگل‌های بارانی، مناطق ساحلی بی‌پایان، رودخانه‌ها و منابع طبیعی دیگر فیلپین باعث شده تا از نظر زیستی فیلیپین یکی از متنوع‌ترین کشورهای جهان باشد. در میان جنگل‌های این کشور، حیوانات زیادی زندگی می‌کنند و چندین گونه در معرض خطر و منحصر به این کشور در آن‌جا حضور دارند. در آب‌های فیلیپین نیز با حیوانات خاصی همچون کوسه‌ وال‌ها مواجه خواهید بود که شنا کردن در کنارشان، این روزها به فعالیتی محبوب بدل شده است. حتی در زمینه پرندگان نیز، تنوع در میان جنگل‌های این کشور بی‌نظیر است و اگر اهل تماشای پرندگان باشید، در تور فیلیپین، حسابی به شما خوش خواهد گذشت.

 

۵ تم‌پارک فوق‌العاده جذاب فیلیپین

رفت و آمد با وسایل نقلیه خاص فیلیپینی

جدا از سیستم حمل و نقل عمومی در فیلیپین، یکی از جاذبه‌های این کشور، جیپ‌های خاصی هستند که در خیابان‌های شهرهای شلوغ به مسافرکشی پرداخته و با رنگ‌های شاد خود به شهر زیبایی مضاعفی داده‌اند. این ماشین‌های بامزه برای جا به جایی ارزان هم بوده و برای این که بتوانید راحت از آن‌ها استفاده کنید، باید دو کلمه را بلد باشید. پارا (para) به معنی نگه دارید و بایاد پو (bayad po) یعنی این هم کرایه شما و همین کافه‌ خواهد بود. در فیلیپین موتورهای سه چرخ و ماشین‌های عجیب زیادی خواهید دید.

جاذبه‌های تاریخی فیلیپین

در کنار تمام جاذبه‌های طبیعی، چندین مکان تاریخی هم در فیلیپین وجود دارند که شامل قلعه‌‌های قدیمی مربوط به قرن ۱۵ و ۱۶ و معابد باستانی هستند. محله‌‌های قدیمی زیادی هم در شهرهایی همچون مانیل پیدا می‌کنید که برای قدم زدن و عکاسی مناسب هستند.

تفریحات شبانه در فیلیپین

چه در شهرهای بزرگ باشید و چه به مقاصد ساحلی بروید، تفریحات شبانه همیشه جزوی از زندگی شاد مردم فیلیپین بوده و خوانندگان محلی جوان، همه جا در حال اجرای زنده هستند. اگر اهل تفریحات شبانه هستید، مطمئن باشید که در فیلیپین، چیزی کم نخواهید داشت.

 

۲۰ عکسی که شما را عاشق فیلیپین می‌کند

منبع

 

۲۲ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران