چرا باید کوش آداسی مقصد بعدی سفر شما باشد؟

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
چرا باید کوش آداسی مقصد بعدی سفر شما باشد؟

کوش آداسی یک شهر ساحلی زیبا در کشور ترکیه بوده و سالانه مورد توجه توریست‌های بسیاری از سرتاسر دنیا قرار می‌گیرد. قطعا که تبدیل شدن کوش آداسی به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری دنیا بی‌دلیل نیست. در بین تمامی جذابیت‌های این شهر زیبای ترکیه می‌توان به طبیعت دیدنی، سواحل فوق‌العاده، جاذبه‌های تاریخی و بسیاری موارد دیگر از این قبیل اشاره کرد. چنانچه بارها در مورد این شهر زیبا شنیده‌اید اما هنوز تصمیم قطعی خود را برای رزرو تور کوش آداسی نگرفته‌اید توصیه می‌کنیم حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. چرا که در این نوشته سعی داریم تا شما علاقه‌مندان به سفر را با زیبایی‌های کوش آداسی و اینکه چرا باید مقصد بعدی سفر شما با تور ترکیه باشد آشنا کنیم.

 

سواحل زیبای کوش آداسی

اولین و مهم‌ترین دلیلی که سبب شده گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا مسیر شهر کوش آداسی را برای تعطیلات خود در پیش بگیرند، سواحل زیبای آن است. فرقی نمی‌کند که دوست دارید یک تعطیلات آرام را زیر نور آفتاب و در کنار ساحل بگذرانید و با به فکر مسافرتی با تفریحات هیجان‌انگیز آبی هستید. در هر صورت تور کوش آداسی می‌توانند تمامی انتظارات شما را از این دسته برآورده کند. اغلب سواحل کوش آداسی با شن‌های نرم طلایی پوشانده شده و امکان تفریحات دریایی و ساحلی متنوعی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کنند. معمولا سواحل کوش آداسی از ماه می تا اکتبر به روی گردشگران باز بوده و از لحاظ شرایط آب و هوایی در بهترین حالت خود قرار دارند. در این میان ماه‌های آگوست و جولای به عنوان شلوغ‌ترین زمان‌های سال معرفی می‌شوند و فصل توریستی در کوش آداسی برای عاشقان تفریحات آبی و ساحلی هستند.

کوش آداسی سواحل متعددی را دارا می‌باشد و گردشگران می‌توانند بسته به علاقه خود مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کرده و روزی به یادماندنی را رقم بزنند. اما در این میان ساحل بانوان کوش آداسی (Kadinlar Sahili) محبوب‌ترین گزینه در بین گردشگران و البته بومیان منطقه است. ناگفته نماند که بر خلاف نامی که دارد این ساحل تنها متعلق به بانوان نبوده و تمامی افراد اعم از زن و مرد می‌توانند از امکانات و زیبایی‌های آن بهره‌مند شوند. در میان آب زلال و ساحل تمیز آنچه سبب محبوبیت بیشتر این ساحل شده تفریحات آبی متنوع، مغازه‌های کوچک اطراف، کافه‌ها و رستوران‌های مجاور هستند که آن را برای تعطیلات ساحلی فوق‌العاده ایده‌آل کرده است.

 

در کوش آداسی چه غذایی را کجا بخوریم؟

از دیگر سواحل محبوبی که در کوش آداسی وجود دارد، ساحل لانگ بیچ (Long Beach) است. این ساحل با شن‌های نرم و انواع ورزش‌های آبی توانسته به یکی از پرطرفدارترین‌های این شهر تبدیل شود. همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد این ساحل حدود ۱۸ کیلومتر طول داشته و به دلیل طولانی بودن هرگز در آن احساس شلوغی نخواهید کرد.

از جمله تفریحات ساحلی مورد علاقه توریست‌ها در کوش آداسی می‌توان به سفرهای روزانه با قایق اشاره کرد که شما را به خلیج‌های حفاظت شده مختلف در اطراف خواهند برد. شما می‌توانید در وسط این خلیج‌ها به آب شیرجه زده و نهایت لذت را از آب‌های زلال و نیلگون آن ببرید. همچنین تعداد انگشت شماری کلاب ساحلی در کوش آداسی وجود دارد که اگر اهل موسیقی‌های زنده و نوشیدنی‌های متنوع هستید بهتر است تجربه رفتن به‌ آن‌ها را از دست ندهید. برخی از این سواحل و البته کلاب‌های ساحلی از گردشگران هزینه ورودی دریافت می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری تاریخی کوش آداسی

بر خلاف تصور اغلب افراد، جذابیت‌های کوش آداسی تنها محدود به سواحل و تفریحات آبی آن نیست. بلکه این شهر زیبای توریستی جاذبه‌های تاریخی متعددی را نیز در خود جای داده که هر کدام از زیبایی خاصی برخوردار هستند. علت این موضوع را می‌توان به تاریخ بسیار غنی و موقعیت عالی کوش آداسی ارتباط داد. جاذبه‌های گردشگری تاریخی کوش آداسی به قدری اهمیت دارند که تورهای تمام روز و نیم روزه زیادی برای گردش توریست‌ها و بازدید از آن‌ها ترتیب داده می‌شود. از جمله این موارد می‌توان به ویرانه‌های باشکوه شهر باستانی افسوس در کوش آداسی، خانه مریم باکره، شهر یونان باستان آفرودیساس، تراس‌های دیدنی پاموکاله و دیدیما – میلتو – پرین اشاره کرد.

 

اقامت در هتل‌های ۴ ستاره کوش آداسی

آب و هوای دوست داشتنی کوش آداسی

قطعا آب و هوای دوست داشتنی کوش آداسی در انتخاب آن به عنوان مقصد بعدی سفر بی‌تاثیر نخواهد بود. شهر کوش آداسی که در امتداد سواحل غربی ترکیه قرار دارد، دارای آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای در تمام طول سال است. به طوری که این شهر زیبا با زمستان‌های معتدل و تابستان‌های طولانی و گرم همراه است. گرم‌ترین ماه‌های کوش آداسی جولای و آگوست با دمای تا ۴۲ درجه سانتیگراد بوده و در ماه‌های می و ژوئن، دمای هوا کمی کاهش می‌یابد. همچنین در تابستان رطوبت هوای کوش آداسی حدود ۴۰ درصد و میانگین دمای آب برای شنا ۲۰ درجه سانتیگراد است.

درصد زیادی از بارندگی سالانه در کوش آداسی در ماه‌های دسامبر و ژانویه رخ می‌دهد. بنابراین اغلب روزهای سال هوا آفتابی بوده و گردشگران می‌توانند نهایت استفاده را از تفریحات در هوای آزاد داشته باشند. از نظر شرایط آب و هوایی فصل توریستی کوش آداسی از اواخر آوریل شروع شده و تا ماه اکتبر ادامه می‌یابد.

تفریحات شبانه کوش آداسی

در بین دلایل متعددی که برای انتخاب این شهر ساحلی به عنوان مقصد بعدی سفر وجود دارد می‌توان به تفریحات شبانه کوش آداسی اشاره کرد. به طوری که کوش آداسی یکی از بهترین‌ها از نظر تفریحات شبانه به خصوص در طول فصل تابستان است. علاقه‌مندان به این قبیل از تفریحات می‌توانند به یکی از کلاب‌های شبانه کوش آداسی در خیابانی معروف به "خیابان بار" رفته و در بهترین کلاب‌ها و بارها یک شب به یادماندنی و هیجان‌انگیزی را سپری کنند.

 

تفریحات خانوادگی در کوش آداسی (قسمت اول)

گشت و گذار روزانه در سطح شهر کوش آداسی

گردش‌های زیادی در کوش آداسی به صورت روزانه یا نیم روزه وجود دارند. به طوری که علاقه‌مندان می‌توانند با تورهای گشت روزانه همراه شده و یا به تنهایی به گشت و گذار در سطح شهر بپردازند. در این گشت و گذارها شاهد مکان‌های تاریخی، فعالیت‌های آبی در برترین سواحل کوش آداسی، تفریحات ماجراجویانه از قبیل سافاری جیپ، سافاری با اسب و ... خواهید بود. مهم نیست در چه سن و سالی هستید؛ چرا که در این سفر تنوع بالایی از تفریحات آبی مهیج در کوش آداسی و سرگرمی‌ها را در گشت و گذارهای روزانه خواهید داشت. بعد از ساعت‌ها گشت و گذار در سطح شهر نیز توصیه می‌کنیم تا به کنار یک ساحل زیبای کوش آداسی رفته و به تماشای غروب دیدنی این شهر مشغول شوید.

رستوران گردی و غذاهای خوشمزه کوش آداسی

قطعا یکی از دلایل سفر به مقاصد گردشگری متفاوت فراهم شدن فرصت تست کردن غذاهای متنوع در آن‌ها است. کوش آداسی نیز به عنوان یکی از شهرهای توریستی ترکیه رستوران‌ها و غذاخوری‌های متنوعی را دارا می‌باشد که هر کدام از آن‌ها به نوبه خود خوشمزه‌ترین غذاهای ترکی، دریایی، بین‌المللی و فست فودی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. جالب است بدانید که ترکیه در بین پنج کشور برتر جهان از نظر غذا رتبه‌بندی شده است و رستوران گردی از مهم‌ترین تفریحات مسافران این کشور به حساب می‌آید. مردم ترک به قدری به غذا و طعم آن‌ها اهمیت می‌دهند که حتی وعده‌های صبحانه نیز به صورت بسیار مفصل در این کشور برگزار می‌شوند. به طوری که توصیه می‌کنیم حتما در سفر خود با تور کوش آداسی سری به رستوران‌های آن زده و تجربه خوردن صبحانه ترکی را از دست ندهید.

 

ماه عسل در هتل‌های رمانتیک کوش آداسی

فرصت یک غواصی بی‌نظیر در کوش آداسی

خلیج کوش آداسی یک خلیج آتشفشانی است؛ به این معنی که بستر دریا پوشیده از شکاف‌هایی است که آب گرم از خود ساطع می‌کنند. از طرفی دیگر آب‌های زلال و شفاف در کنار گونه‌های مختلف دریایی سبب شده‌اند تا غواصی در کوش آداسی به یک تفریح پرطرفدار تبدیل شود. به طوری که افرادی که برای اولین بار در یکی از سایت‌های غواصی آب گرم کوش آداسی شنا می‌کنند، عموماً از گرم بودن آب شگفت‌زده می‌شوند. در حالت کلی سه مکان اصلی برای غواصی در خلیج کوش آداسی به نام‌های شور دایو (Shore Dive)، ریف باراباروس (Barabaros Reef) و ریف آدابانکو (Adabanko Reef) وجود دارد. چه یک غواص مبتدی باشید و چه پیشرفته، می‌توانید به غواصی در کوش آداسی مشغول شده و زیبایی‌های دریای اژه را کشف کنید. در تمامی سایت‌های غواصی معتبر تجهیزات و آموزش‌های لازم در اختیار علاقه‌مندان قرار داده می‌شوند.

امکان سفر به یونان از کوش آداسی

یکی از چیزهای مهم در مورد کوش آداسی نزدیکی آن به یونان است. بنابراین گردشگران این مقصد گردشگری می‌توانند با یک تیر دو نشان زده و در یک روز صاف سفر دریایی به جزیره یونانی ساموس داشته باشد. این سفر تنها یک ساعت طول می‌کشد. کشتی‌های ترکیه به یونان به صورت سفر یک روزه به ساموس در نزدیکی کوش آداسی هر روز در طول فصل تابستان، در ساعت ۸:۳۰ از کوش آداسی به ساموس و در ساعت ۱۷:۰۰ از ساموس به کوش آداسی حرکت می‌کنند. در یونان می‌توانید زمان خود را با کاوش در دهکده‌های زیبای آن، سواحل ماسه سفید، بندرگاه‌های ماهیگیری یا بازدید از مکان‌های تاریخی متعدد بگذرانید.

 

بهترین مراکز خرید و بازارهای کوش آداسی

فرصت بازدید از پارک ملی شبه جزیره دیلک

پارک ملی شبه جزیره دیلک (Dilek Peninsula National Park)، از دیگر دلایلی است که توریست‌ها را برای سفر با تور کوش آداسی ترغیب می‌کند. این پارک ملی زیبا در ۳۰ کیلومتری کوش آداسی قرار داشته و بسیار زیبا و آرام است. همچنین چندین ساحل برای تفریح و آبتنی در این پارک ملی وجود دارد که اکثر آنها کاملاً سنگی بوده و آب بسیار تمیزی دارند. البته سواحل شنی نیز در این مکان وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید به تفریح در آن‌ها نیز بپردازید. در حین گشت و گذار در پارک ملی شبه جزیره دیلک کوش آداسی شاهد انواع بسیار زیبایی از گل‌ها و حیوانات وحشی اطراف خواهید بود. همچنین اینجا مکانی ایده‌آل برای پیک نیک است و خانواده‌ها می‌توانند از امکاناتی مثل سرویس بهداشتی، کافه و میز پیک نیک نیز در آنجا بهره ببرند. دسترسی به پارک ملی دیلک آسان بوده و توریست‌ها می‌توانند با ون‌های مخصوص ترکیه به نام دولموش (Dolmus) از مرکز شهر کوش آداسی به آن دسترسی پیدا کنند.

 

منبع

 

۱۷ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران