چرا باید به کوش آداسی سفر کرد؟

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
چرا باید به کوش آداسی سفر کرد؟

امروزه در بین تورهایی که به مقصد ترکیه انجام می‌شوند کوش آداسی سهم بزرگی دارد. به همین دلیل اگر جز دسته‌ای از افراد هستید که به سفر علاقه زیادی دارید حتما اسم این بهشت رویایی به گوشتان خورده است. در صورتی که قصد سفر با تور ترکیه را دارید ولی هنوز مقصد نهایی خود را مشخص نکرده‌اید ما کوش آداسی را به شما توصیه می‌کنیم. با انتخاب تور کوش آداسی می‌توانید یک سفر رویایی را با قیمت مناسب برای خود رقم بزنید. در ادامه به چند مورد از دلایلی که چرا باید به کوش آداسی سفر کرد اشاره شده است.

 

جاذبه‌های گردشگری تاریخی کوش آداسی

کوش آداسی یکی از شهرهای ساحلی ترکیه محسوب می‌شود. از آنجایی که ترکیه تاریخ پر فراز و نشیبی در طول سالیان دراز داشته است کوش آداسی نیز از این قافله دور نمانده است. به همین دلیل گردشگرانی که علاقه به بازدید از جاهای تاریخی را دارند نباید این شهر را از دست بدهند. از جمله جاذبه‌های گردشگری تاریخی در کوش آداسی عبارتند از:

 

 گشت و گذاری تاریخی در کوش آداسی؛ شهر باستانی ترکیه 

 کوش آداسی

 

  • خرابه‌های شهر باستانی افِسوس (Ephesus)
  • خانه مریم مقدس
  • شهر باستانی یونانی آفرودیسیاس (Aphrodisias)
  • تراس‌های شگفت‌انگیز پاموکاله (Pamukkale)
  • معبد یونان باستان دیدیما (Didyma)
  • شهرهای یونان باستان میلتوس (Miletus) و پرینه (Priene)

 

آب و هوای مناسب کوش آداسی

کوش آداسی یکی از شهرهای ساحلی ترکیه می‌باشد. میانگین دما در طول سال در این شهر ساحلی زیبا بین ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. کوش آداسی دارای زمستان‌های ملایم و تابستان‌های گرم می‌باشد. گذراندن چند روز در تابستان چنین شهر ساحلی می‌تواند برای کسانی که طرفدار شنا و آفتابگیری هستند جذاب باشد. همچنین در روزهای دیگر سال نیز همواره آفتاب ملایمی بر سطح شهر می‌تابد. در حالت کلی می‌توان گفت کوش آداسی شهری با آب و هوای مناسب برای مسافران در تمامی فصل‌های سال خواهد بود.

 

 سفرهای عاشقانه و ماه عسل در کوش آداسی 

 کوش آداسی

 

سواحل زیبای کوش آداسی

آنچه این شهر را برای مسافران جذاب‌تر می‌کند وجود سواحل زیبای کوش آداسی است. امکان ندارد به این شهر ساحلی سفر کنید و شیفته سواحل آن نشوید. گردشگران می‌توانند از تفریحات آبی متنوع، شنا، حمام آفتاب و دیگر امکانات سواحل در تور کوش آداسی استفاده کنند. همچنین قدم زدن بر روی ساحل‌های شنی در حین غروب آفتاب و یا شب زیر نور ماه و ستارگان بسیار رویایی خواهد بود. سواحل کوش آداسی طولانی هستند و در هر نقطه آن می‌توانید از امکانات دلخواهتان استفاده کنید. طولانی بودن ساحل‌ها باعث شده است که در اوج شلوغی نیز مکان‌هایی برای آرامش پیدا کنید. همچنین در تور کوش آداسی گردشگران می‌توانند قایق سواری و یا تور یک روزه کشتی به جزایر اطراف کوش آداسی را تجربه کنند.

 

 کوش آداسی

 

شب‌های زنده در کوش آداسی

یکی از جذابیت‌هایی که می‌توان در لیست مزیت‌های سفر به کوش آداسی نام برد شب‌های زنده آن است. گردشگران می‌توانند از ۲۴ ساعت شبانه روز خود در این سفر استفاده کنند. این شهر ساحلی طوری است که گویا مردمان آن هرگز نمی‌خوابند. بعد از استراحت در طول روز در یکی از سواحل می‌توانید شب پر هیجانی را به همراه رقص و آواز به خصوص در فصل تابستان داشته باشید.

 

 ۸ اقامتگاه برتر کوش آداسی برای گذراندن یک سفر خانوادگی 

 کوش آداسی

 

تجربه همزمان سفر به یونان

شاید با خواندن این بخش بیشتر برای سفر با تور کوش آداسی هیجان‌زده شوید. شما می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. کوش آداسی شهری هم مرز با یونان است. گردشگران می‌توانند در سفر خود از جزیره یونانی ساموس  (Samos)دیدن کنند. فاصله این جزیره از کوش آداسی تقریبا یک ساعت است. اگر فصل تابستان را برای سفر خود انتخاب کردید با قایق‌هایی که همه روزه به سمت ساموس می‌روند می‌توانید سفر کوچک خود را آغاز کنید. با این کار علاوه بر سواحل ترکیه از سواحل یونان با شن‌های سفیدش می‌توانید دیدن کنید و لذت ببرید.

 

 کوش آداسی

 

تجربه خوردن غذاهای لذیذ ترکی در کوش آداسی

ترکیه در کل دنیا با غذاهای لذیذش شناخته شده است. شما در این سفر می‌توانید علاوه بر غذاهای سنتی ترکیه از خوردن غذاهای دریایی نیز لذت ببرید. تور کوش آداسی این امکان را برای مسافران فراهم می‌کند که سه وعده غذایی صبحانه ناهار و شام را با میل بیشتر بخورید. البته اگر نگران چاقی خود هستید کوش آداسی انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود!

 

 مشهورترین رستوران‌های کوش آداسی با خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی

کوش آداسی 

 

تجربه غواصی در کوش آداسی

کوش آداسی یکی از مکان‌های خاصی می‌باشد که آبی بسیار زلال و شفاف دارد. با رفتن به ساحل کوش‌آداسی، صخره‌های مرجانی بارباروس و صخره‌های مرجانی آدابانکو می‌توانید در این شهر ساحلی غواصی کنید. آنچه غواصی در کوش آداسی را با جاهای دیگر متمایز می‌کند غواصی در بین آب‌های گرم است. زیرا این ساحل یک مکان آتشفشانی است. همین باعث شده است تا آب گرم به دریا راه پیدا کند و در برخی جاها احساس گرما به غواصان دست بدهد.

۰۲ دی ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 24 بهمن 1402)

نظرات کاربران