۱۰ دلیل برای اینکه ویتنام باید مقصد بعدی سفر شما باشد

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
۱۰ دلیل برای اینکه ویتنام باید مقصد بعدی سفر شما باشد

ویتنام بعد از جنگ فجیعی که به خود دید، آرام آرام اقتصادش را از نو بنا کرد و سپس به سمت این رفت تا از گردشگری درآمدی هنگفت به دست بیاورد. با توجه به این که ویتنام کشوری زیباست و تنوع جغرافیایی و زیستی کم‌نظیری دارد، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین کشورها برای سفر بدل گشت و حالا سالانه تعداد بالایی گردشگر به خود می‌بیند. اگر به این آمار و ارقام علاقه‌ای ندارید، بگذارید ما ۱۰ دلیل مهم به شما یادآوری کنیم تا نظرتان را نسبت به سفر با تور ویتنام جلب نماییم.

 


زیبایی طبیعی


تنوع جغرافیایی ویتنام از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این کشور در جلب گردشگران از سراسر جهان محسوب می‌شود. در شمال شما با بخشی از زیباترین نقاط جهان با صخره‌های آهکی بیرون آمده از آب مواجهید ، جاهای منحصر به فردی همچون خلیج بسیار معروف ها لونگ یا برکه‌های محبوب هانویی. در بخش‌های مرکزی ویتنام صحراهای زیبایی قرمز و سفید گردشگران کنجکاو را به خود جلب می‌کند و در جنوب مسافران می‌توانند از مناطقی دیدن کنند که در کنار رودهای باستانی واقع شده‌اند. دلتاهایی که ده‌ها هزار نوع جاندار مختلف را پناه داده‌اند.

 

معرفی بناهای تاریخی و میراث باستانی ویتنام

 

 

 زیبایی طبیعی ویتنام

 


ماجراجویی


هر چه که در این زمینه بخواهید، در ویتنام برایتان مهیا است. از راه رفتن در صحراهای زیبای موی نه تا قایق سواری در آب‌های خروشان رودخانه یا سواری بر موتورهای قدیمی روسی در دهکده‌های خفته در دل جنگل‌ها. این‌ها همه جدا از تفریحات هیجان انگیزی است که در نقاطی همچون خلیج ها لونگ برای گردشگران مهیا شده است. تفریحاتی از کایاک سواری گرفته تا صخره نوردی، پاراسیلینگ، موج‌سواری و بسیاری فعالیت‌های دیگری که در کشورهای گردشگرپذیر و ساحلی دنیا دیده‌اید.

 

 

  ویتنام

 


سفری عاشقانه


ویتنام برای زوج‌هایی که قصد سفری عاشقانه دارند نیز، محلی مناسب محسوب می‌شود. در این کشور می‌توانید به هانویی سفر کرده و در کنار برکه‌ی رویایی هائون کیم اقامت کنید. می‌توانید به نزدیکی خلیج ها لونگ رفته و از زیبایی‌های این منطقه دیدن کنید و دو نفره بر روی سواحل زیبای این خلیج قدم بزنید و به دل طبیعت منطقه رفته و از جلوه‌های طبیعی آن دیدن کنید. شهر باستانی هوی آن نیز به واقع محلی عالی برای سفری دو نفره محسوب می‌شود و از این دست مقاصد در ویتنام به وفور پیدا می‌شود تا بتوانید سفری عاشقانه به این کشور را تجربه کنید.

 

۶ نقطه‌ی رمانتیک هانوی ویتنام برای سفری عاشقانه

 

 

  ویتنام

 


معماری و آثار باستانی


ویتنام محل تلاقی چند تمدن مختلف بوده که از هر کدام آن‌ها یا از ترکیبشان، نشان‌هایی در خاک این کشور باقی مانده است. سلسله دای ویت که در شمال کشور حکومت می‌کردند، ساختمان‌های خود که نشان از شمایل چینی فرهنگشان داشت را به یادگار گذاشته‌اند، ساختمان‌هایی همچون معبد ادبیات که نوعی دانشگاه باستانی نیز به حساب می‌آمد. یا برای مثال مردم چام که در جنوب سرزمین‌های دای ویت زندگی می‌کردند که بر خلاف مردمان دیگر، بودایی نبوده و هندو بودن و معابد زیادی از این دست در این مکان ساخته و بعدها خیلی از آن‌ها به اسلام گرویدند. در مجموع از نظر آثار تاریخی، ویرانه‌های باستانی و همچنینی تاثیرات آن بر معماری حالای ویتنام، چیزهای شگفت‌انگیزی می‌بینید که اهل هنر را در این کشور به وجد می‌آورد.

 

 

  ویتنام

 


فرهنگ مردم محلی


فرهنگ خاص مردم ویتنام یکی دیگر از چیزهایی است که شما را شگفت زده می‌کند. در روزهای زیادی از سال فستیوال‌های محلی زیادی مشاهده خواهید کرد، یا معابد مختلفی که در این کشور وجود دارد و تنوع مذهبی و آیینی خاص مردم این کشور را به نمایش می‌گذارد. نمایش‌های محلی همچون عروسک‌های آبی و مراسمات رقص از دیگر چیزهایی است که حتما در ویتنام باید به دیدنشان بروید.

 

۹ تجربه شگفت‌انگیز و متفاوت که در ویتنام نباید از دست بدهید

 

 

  ویتنام

 


غذا


به سختی بتوان روی چیزی دست گذاشت و گفت که به این علت غذاهای خاص ویتنامی خوشمزه هستند، اما تلفیقی که بین غذاهای چینی و فرانسوی در ویتنام شکل گرفته به همراه شکل ویژه‌ی نودل‌های مردم این کشور، غذاهایی را پدید آورده که هم نسبت به دیگر نقاط جهان متفاوت هستند، تنوع خوبی دارند و فوق‌العاده خوشمزه‌اند. در همان هانویی شما می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه را تجربه کنید و از غذاهایی همچون نودل cao lau سفارش دهید.

 

 

  ویتنام

 


تاریخ جنگ


وقتی مردم بسیاری از کشورها، جنگ ویتنام را با مرگ و خون‌ریزی به یاد می‌آورند، خود مردم ویتنام آن را موفقیتی در حفظ خاک کشورشان بر می‌شمارند. شکست تاریخی فرانسه و بیرون راندن آمریکایی‌ها بخش مهمی از ملیت ویتنامی‌هاست و همچون پیوندهای تاریخی مهم در کشورهای متفاوت، جنگ‌های تحمیلی به ویتنام، برایشان همچون افسانه‌هایی از پیروزی می‌ماند. چندین و چند سایت نمایش تجهیزات جنگی و یا روایت‌های تاریخ جنگ در ویتنام وجود دارد که اتفاقا جمعیت زیادی از گردشگران به شدت دوست دارند از آن‌ها بازدید کنند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سایت‌های موجود در سایگون اشاره کرد که متشکل از موزه‌های رو باز و سالن‌هایی مملو از تجهیزات و نشانه‌های جنگی هستند.

 

معرفی ۹ فستیوال مهم و زیبای کشور ویتنام

 

 

  ویتنام

 


هزینه‌ی پایین


هزینه‌های سفر در ویتنام نسبت به بسیاری کشورهای دیگر پایین‌تر است، مخصوصا هزینه‌های مربوط به گشت و گذار در بخش‌های گردشگری یا هزینه‌های رفت و آمد در محیط شهری یا بین‌ شهری. حتی با مقایسه قیمت‌های هتل‌های مختلف با دیگر کشورها متوجه خواهید شد که سفر به ویتنام به نسبت خیلی از کشورهای دیگر گردشگرپذیر، هزینه‌های بسیار کم‌تری برایتان به همراه خواهد داشت. گذشته از آن، همیشه انتخاب‌های مناسبی در این کشور از نظر هتل، غذا و مسیرهای رفت و آمد وجود دارد که برای کسانی که قصد هزینه‌ی زیاد ندارند، بسیار بهتر خواهند بود.

 

 

 ویتنام

 


سیستم حمل و نقل


اگر خیلی عجله‌ای برای رسیدن به مقاصد مختلف نداشته باشید، سیستم حمل و نقل زمینی ویتنام واقعا برایتان عالی عمل می‌کند. رفت و آمدها به این شیوه شاید خیلی سریع نباشد، اما راحت، از مسیرهای زیبا و همچنین بسیار ارزان قیمت است. همچنین سیستم‌های ریلی ویتنام که از دیرباز معروف بوده، به راحتی می‌توانند شما را از مسیرهای مختلف بین شهرهای گردشری ویتنام جا به جا کنند.

 

 

  ویتنام

 


تاریخچه‌ای غنی در پیکره‌ای زیبا


با توجه به تغییراتی که در قرن بیستم در این کشور به وجود آمده، باور اینکه ویتنام تاریخچه‌ای چند هزار ساله دارد کمی عجیب است. این کشور در جای جای سرزمین زیبایش، نشانه‌های خاصی از روند تاریخ پر از پستی و بلندی‌اش دارد. این غنای تاریخی در همه چیز این کشور از زندگی روزمره در شهرهای بزرگ تا دهکده‌ها و جزیره‌ها آن به وضوح دیده می‌شود.

 

 

 ویتنام

۲۳ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران