۱۰ دلیل برای سفر به جزیره‌ی زیبای Phu Quoc در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
۱۰ دلیل برای سفر به جزیره‌ی زیبای Phu Quoc در ویتنام

Phu Quoc (که به صورت فو کوک خوانده می‌شود) یکی از زیباترین جزایر ویتنام است که در نزدیکی سواحل کامبوج واقع شده و خیلی‌ها آن را دنج‌ترین جزیره‌ی زیبای شرق آسیا می‌دانند، زیرا با وجود تمام زیبایی‌هایش، گردشگران خیلی زیادی به آن مراجعه نمی‌کنند به شکلی که این بهشت کوچک را خراب کنند. اگر تا این جای کار قانع نشده‌اید که در سفر با تور ویتنام از این نقطه‌ی بی‌نظیر دیدن کنید، ۱۰ دلیل دیگر برایتان داریم تا نظرتان عوض شود.

 

  1. جزیره‌های کوچک خالی از سکنه

در نزدیکی Phu Quoc حدود ۲۸ جزیره‌ی کوچک وجود دارد که بسیاری از آن‌ها خالی از سکنه هستند و بعضی نیز به صورت اختصاصی به اقامتگاهی خاص تعلق دارند. یکی از این جزایر هون ژونگ است که به آن اسم رابینسون کروزوئه داده‌اند و به وسیله قایق می‌توان به آن دسترسی داشت. جزایر کوچک اطراف Phu Quoc آنقدر زیبا هستند که بعد از دیدن یکی از آن‌ها می‌خواهید در هر سفر حداقل یکی دیگر را نیز از نزدیک مشاهده کنید.

 

 راهنمای آسان برای اولین سفر به ویتنام 

 

Phu Quoc در ویتنام

 

 

  1. سواحلی دنج و عالی

این منطقه دارای بیش از ۱۵۰ کیلومتر خط ساحلی عالی است که با ماسه‌های نرم و فوق‌العاده پوشیده شده و در مجموع حدود ۲۰ ساحل استثنایی را شکل می‌دهد. یکی از این مکان‌ها ساحل کِم است که بدون شک یکی از زیباترین سواحلی خواهد بود که در زندگی خود دیده‌اید. آب شفاف و بلورین، شن‌های سفید و نرم و موج‌های جذاب آن گویی یک سرزمین اصرار آمیز از دنیایی دیگر است.

 

 

Phu Quoc در ویتنام

 

 

  1. تابستانی که تمام سال جریان دارد

این جزیره دمای حدودی ۲۷ درجه در کل سال دارد که البته در اوج گرما در ماه‌ آوریل نهایتا به ۲۹ درجه می‌رسد. به همین خاطر تقریبا تمامی سال را می‌توانید به Phu Quoc سفر کرده و از هوای آن لذت ببرید. این مهم آن‌جا اهمیت پیدا می‌کند که در فصول بارانی بسیاری از مقاصد گرم‌سیری، در فصل سرمای اروپا و آسیا و در هر زمان دیگری، Phu Quoc همیشه مقصدی امن و عالی برای سفر شما خواهد بود.

 

 ۱۰ مکان جادویی و رویایی در ویتنام برای کمپ زدن و پناه بردن به دل طبیعت

 

Phu Quoc در ویتنام

 

 

  1. لاکچری و جذاب

اگر چه Phu Quoc همیشه به عنوان مقصدی ایده‌آل برای کوله به پشت‌ها و کسانی که دنبال کمپ‌ زدن هستند شناخته می‌شود، اما وجود هتل‌های لوکس، ویلاهای گران قیمت ساحلی و امکاناتی از این دست، این جزیره زیبا را به محلی عالی برای سفرهای لاکچری بدل کرده است. حتی هتل‌های زنجیره‌ای بسیار معروف در این زمینه همچون JW Marriott نیز شعبه‌ای در آن دارند.

 

 

Phu Quoc در ویتنام

 

 

  1. دنیای زیرآب بی‌نظیر

فعالیت جانوران دریایی، بخش مهمی از اکوسیستم ساحلی Phu Quoc محسوب می‌شود. بیش از ۱۰۸ نوع مرجان مختلف، ۱۳۵ نوع ماهی و ۱۳۲ آبزی نرم‌تن در این دریا زندگی می‌کنند که آب‌های شفاف آن را به یک آکواریوم غول پیکر طبیعی بدل کرده‌اند. همچنین شما به راحتی در سواحل این منطقه لاکپشت‌ها و دیگر جانوران زیبای این چنینی را مشاهده خواهید کرد. برای دیدن این زیبایی‌ها حتی نیاز نیز یک متر به زیر آب بروید، تنها یک عینک شنا لازم دارید یا حتی بسیاری از مواقع، کافی است از بالای صخره‌ها به آب نگاه کنید تا دنیای رنگارنگ زیر آب Phu Quoc را نظاره گر باشید.

 

 شگفت‌انگیزترین هتل‌های ویتنام که شما را تا لمس بهشت می‌برند

 

Phu Quoc در ویتنام

 

 

  1. نیمی از جزیره پارک ملی محافظت شده است

بیش از نیمی از Phu Quoc به عنوان یک پارک ملی محافظت شده در نظر گرفته شده است. این پارک ملی بخش‌هایی شامل جنگل بارانی، آبشارها، صخره‌های مرجانی، برکه و بسیاری منابع طبیعی را شامل می‌شود که به خاطر همین برنامه‌ی بزرگ، همگی به بهترین شکل نگهداری شده و گردشگران می‌توانند از آن بازدید به عمل بیاورند.

 

  زیباترین پارک‌های ملی ویتنام 

 

Phu Quoc در ویتنام

 

 

  1. فرهنگ و خون گرمی مردم Phu Quoc

هنوز بخش زیادی از افتصاد این منطقه را ماهیگیری و البته گردشگری تشکیل می‌دهد، مردمی که به پخت سس ماهی‌شان شهرت دارند و در کنار بعضی شهرهای ایتالیا و مکزیک، از برترین‌ها در دنیا شناخته می‌شوند. مردم این منطقه فوق‌العاده مهمان نواز هستند و به بودن گردشگران در سواحلشان عادت دارند. شما می‌توانید در برنامه‌های محلی آن‌ها شرکت کنید یا همراهشان به گفتگو بنشینید. فراموش نکنید که Phu Quoc یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان فلفل به حساب می‌آید و سالانه بیش از ۱۱۰۰ تن فلفل خاص که به شکل سنتی به عمل می‌آیند را وارد بازار می‌کنند. برای قاطی شدن با مردم و البته کمی خرید، بهتر از هتل لوکس خود خارج شده و به بازار دونگ دانگ بروید.

 

 با ۱۰ غذای سالم و خوشمزه ویتنامی آشنا شوید 

 

Phu Quoc در ویتنام

 

 

  1. رستوران‌ها و کافه‌های جالب

غذاهای دریایی بخش مهمی از سفره‌ی مردم ویتنام را شکل می‌دهد. پس اصلا جای تعجب نیست که رستوران‌های غذاهای دریایی زیادی در ان وجود داشته باشد. خوشبختانه شما می‌توانید ستوران‌های بسیار جذابی در این جزیره ببینید که بعضی‌هایشان در محل‌های خاص و زیبایی نیز قرار گرفته‌اند. برای اینکه مستقیما به سراغ یکی از بهترین‌ها با منظره‌ای عالی بروید، بهتر است عازم Chuon Chuon Bistro شوید. رستورانی عالی با دکوری واقعا خوب که منظره‌ی دریا را از زاویه بالا برایتان به نمایش می‌گذارد.

 

 ۱۰ کافه و کافی شاپ عالی در دالات شهر زیبایی‌های ویتنام 

 

Phu Quoc در ویتنام

 

 

  1. تاریخ

ویتنام کشوری است که به واسطه جنگ طولانی‌اش با آمریکا، از نظر تاریخی کشوری بسیار مهم در تاریخ معاصر بشر به حساب می‌آید. به همین دلیل شما تاثیرات جنگ را در بخش‌های مختلف این کشور می‌بینید. در Chuon Chuon Bistro اما یک موزه‌ی خاص که زمانی یکی از بزرگ‌ترین کمپ‌های نگهداری زندانی‌های جنگی به حساب می‌آید وجود دارد که در آن آثار هنری و همچنین ماکت‌هایی از وضعیت موجود در آن زمان به نمایش گذاشته شده است.

 

 

Phu Quoc در ویتنام

 

 

  1. دسترسی راحت

Phu Quoc خود دارای یک فرودگاه بین‌المللی بسیار خوب است، پس به هیچ وجه نباید نگران رفت و آمد به این جزیره باشید. بر خلاف بسیاری از جزایر معروف دنیا که گردشگران زیادی جذب می‌کنند، Phu Quoc به راحتی و از طریق هوا قابل دسترسی بوده و نیازی به قایق سواری و طی راه با کشتی نیست.

 

 آشنایی با حمل و نقل عمومی و گشت و گذار در ویتنام 

 

Phu Quoc در ویتنام

۱۲ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران