نکات مهم امنیتی برای بانوان در سفر به ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
نکات مهم امنیتی برای بانوان در سفر به ویتنام

صنعت گردشگری ویتنام در سال‌های اخیر به شدت شکوفا شده و سال به سال به تعداد مسافرانی که از این کشور دیدن می‌کنند، افزوده می‌شود. یکی از فاکتورهای اساسی در این مهم و فارغ از زیبایی‌های خیره کننده ویتنام هزینه‌های پایین سفر و گردش در این کشور و همچنین امنیت بالای آن است که در جنوب شرق آسیا و حتی کل آسیا مثال زدنی‌ست.

با این حال همیشه باید نکاتی را در زمان سفر به کشوری خاص با فرهنگی متفاوت رعایت کرد تا در سفر مشکلی برایتان پیش نیاید و بتوانید به راحتی و با خیالی آسوده، روزهایی شاد را در آن جا بگذرانید. پس همراه ما باشید تا چند نکته که  را با شما در میان بگذاریم.

 

لباس‌هایی که در سفر به ویتنام می‌پوشید

بانوان ویتنامی در مورد لباس پوشیدن هنوز هم نکات زیادی را در زمینه پوشیدگی تن را رعایت می‌کنند. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم برای این که هم شما و هم مردم محلی راحت‌تر باشند، وقتی به دهکده‌ها یا جاهایی غیر از شهرهای بزرگ بروید، لباس‌های مناسب و پوشیده بپوشید. وقتی لباس‌های باز می‌پوشید، امکان دارد که گاها مردها از شما بپرسند که آیا تنها سفر می‌کنید یا ازدواج کرده‌اید. البته این‌ها همه به صورت خیلی مناسب انجام شده و هیچ خطر یا مشکلی برایتان فراهم نمی‌کنند، اما برای داشتم آرامش بیشتر، پیشنهاد ما به شما پوشیدن لباس مناسب است.

 

  بایدها و نبایدهای سفر به ویتنام 

 ویتنام

 

البته در شهرهای بزرگ، سواحل و یا جاهایی از این دست، مشکلی نخواهید داشت. راستی، پوشیدن لباس‌های محلی نیز ایده‌ی خوبی برای گردش در نقاط دور دست، بازدید از معابد و جاهای این چنینی است.

 

از دزدی‌های کوچک در امان باشید

ویتنام کشوری بسیار امن است، اما همیشه وقتی تعداد گردشگران در جایی زیاد می‌شود، خرده دزدی‌هایی همچون کیف قاپی، زدن پول یا زدن موبایل پیش می‌آید که عموما برای شهرهای شلوغ هستند. اگر چه این موارد خیلی کم هستند، اما بهتر است شما خود را به یک هدف برای این کار تبدیل نکنید. اشیا قیمتی خود را در معرض ید قرار دهید، پول‌هایتان را در محیط‌های شلوغ نشمرید، بند دوربین عکاسی را روی گردن یا به مچ بندازید و کارهایی از این دست که یک مانع برای کیف قاپی هستند و عموما جلوی دزدها حتی برای اقدام را هم می‌گیرند.

 

  راهنمای خرید در هوی آن ویتنام 

  ویتنام

 

جا به جایی در شهر و گداهایی که سر راهتان سبز می‌شوند

شرکت‌های تاکسی‌رانی و واسیل نقلیه مختلفی در ویتنام فعالیت می‌کنند که بسته به شهری که به آن سفر می‌کنید، این وسایل نقلیه عمومی متفاوت هستند. از بابت سوار شدن به ماشین‌های مختلف مشکلی وجود ندارد، اما برای این که از نظر قیمتی سر شما را کلاه نگذارند، بهتر است بخواهید تاکسی‌متر را روشن کنند، یا قیمت را قبل از سوار شدن طی کنید و یا از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنید. همچنین دیدن گدا نیز در شهرهای شلوغ باب است، از کنارشان بگذرید زیرا دادن پول به یک گدا، دیگر گدایان شهر را به سمت شما جذب می‌کند.

 

 آشنایی با حمل و نقل عمومی و گشت و گذار در ویتنام 

  ویتنام

 

رفتار و مسائل فرهنگی

بخش زیادی از مردم ویتنام، از نظر درآمد و ثروت در حد متوسط و بعضا پایین قرار دارند. بهتر است در شهرهای کم‌جمعیت از نشان دادن چیزهای تجملی و پوشیدن زیورآلات گران قیمت پرهیز کنید. در نهایت هر چقدر هم که امن باشد، نشان دادن این چیزها کلا مخاطره آمیز خواهد بود. البته نکته‌ی مهم‌تر از این‌ها، دارو و مواد مخدر است. یه هیچ وجه با خود دارو همراه نبرید مگر این که نسخه‌ی کاملا معتبر داشته باشید و همچنین از کسی هیچ گونه قرص یا موادی قبول نکنید. فراموش نکنید که که قوانین در این موارد بسیار سخت‌گیرانه هستند.

 

ویتنام

 

موقع بازدید از مراکز فرهنگی و دینی، حتما لباس پوشیده بپوشید. البته بدون لباس پوشیده عموما شما را به این مراکز راه نمی‌دهند یا در نهایت با اعتراض مسئولین و مردم مواجه خواهید شد.

 

گاو صندوق هتل بهترین جا برای نگهداری مدارک و پول‌هایتان

گم کردن پول و مدارک می‌تواند شما را دچار مشکل کند، بهتر است مدارک اصلی خود را در گاوصندوق اتاق هتل نگه دارید و یک نسخه کپی از آن را با خود همراه داشته باشید. همچنین پول را نیز به اندازه‌ی کافی با خود ببرید و باقی نقدینگی خود را در گاوصندوق نگهداری کنید. این مهم را مخصوصا اگر در مقاصد ساحلی هستید، جدی بگیرید.

 

۷ رستوران غذای حلال در هانوی ویتنام

ویتنام

۱۲ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران