برای سفر به ویتنام به چقدر پول نیاز دارید؟

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
برای سفر به ویتنام به چقدر پول نیاز دارید؟

برای سفر با تور ویتنام به چقدر پول نیاز دارید؟ در واقع پاسخ این سوال برمی‌گردد به این که شما چه غذاهایی برای خوردن انتخاب می‌کنید، کجا اقامت می‌کنید و می‌خواهید چه فعالیت‌هایی در این کشور انجام دهید. ویتنام از کشورهای در حال رشد آسیاست و بازدید از آن هر ساله بالا می‌رود و این یعنی افزایش سالانه قیمت‌ها. با این همه هنوز این کشور در رده مقاصد مقرون به صرفه دنیا قرار دارد. شما با ۶۰ تا ۱۰۰ دلار در روز می‌توانید سفری راحت و عالی را تجربه کنید. برای سفری ۵ ستاره در ویتنام روزانه باید ۲۰۰ دلار هزینه کنید.

 

هزینه اسکان در ویتنام

برای مسافرانی که می‌خواهند سفری مقرون به صرفه داشته باشند ویتنام انتخابی عالی است، زیرا قیمت‌ها نسبت به بیشتر جاهای توریستی دیگر ارزان‌تر است.

  • هاستل‌ها:

در ویتنام شما می‌توانید اقامتی ارزان را در اتاق‌های دارای سیستم تهویه هوا تجربه کنید که قیمت آن‌ها حدودا ۵ دلار است. اما با رفتن به سالن‌های خوابگاهی مشترک شما می‌توانید این رقم را حتی پایین‌تر هم بیاورید. این هاستل‌ها نه تنها نوشیدنی رایگاه می‌دهند بلکه خیلی‌هایشان تورهای گردشی پیاده‌روی هم ترتیب می‌دهند.

 

راهنمای آسان برای اولین سفر به ویتنام

ویتنام

 

  • مهمانخانه‌ها:

مهمانخانه‌ها تعداد اتاق‌های کم‌تری دارند و اقامتی راحت همراه با سرویس بهداشتی خصوصی و تمیز ارائه می‌دهند. شاید مبلمان‌ها کمی قدیمی‌تر به نظر برسند اما رفتن به این سبک اقامتگاه‌ها بیشتر تجربه‌ای محلی و فرهنگی محسوب می‌شود.

  • هتل‌ها:

اگر طرفدار اقامتی لوکس هستند می‌توانید به هتل‌های مناسبی برید که در کشورهای غربی هزینه‌های بالایی روی دستتان می‌گذارند. شما می‌توانید از شروع شبی ۲۰ دلار اقامتی مقرون به صرفه اما لوکس را در ویتنام تجربه کنید. هتل‌های مشهور بین‌المللی قیمت بالاتری دارند هنوز نسبت به همتایان خود در دیگر کشورها ارزان هستند.

 

 ۹ هتل برتر هوشی مین را بشناسید

ویتنام

 

قیمت مواد غذایی در ویتنام

بیشتر افرادی که قبلا به ویتنام سفر کرده‌اند آن را مقصدی فوق‌العاده برای انواع غذاهای خوشمزه با قیمت‌هایی باورنکردنی می‌دانند. شما می‌توانید غذاهایی خوشمزه و وسوسه‌انگیز ویتنامی را به قیمت ۲ دلار نوش جان کنید در حالی که غذاهای خیابانی غالبا تا ۱ دلار قیمت دارند.

  • غذاهای خیابانی:

ویتنام جایی برای دوست داران غذاهای خیابانی است. شما در خیابان‌های شهرهای مختلف می‌توانید غذاهای خیابانی متنوعی را با قمیت ۱ دلار پیدا کنید. هیچ چیزی هم نمی‌توانید مثل خوردن غذا روی صندلی‌های پلاستیکی در حاشیه خیابانی شلوغ باعث آرامش و شادی شما شود. به طور کلی شما برای غذاهای خیابانی مبلغ زیادی هزینه نخواهید کرد.

 

 بهترین غذاهای خیابانی هوشی مین برای تازه واردها به ویتنام 

 ویتنام

 

  • رستوران‌ها:

رستوران‌ها در ویتنام زیاد و متنوع است به طوری که همه افراد از جمله گیاه‌خواران و وگان‌ها می‌توانند به راحتی رستوران دلخواه‌شان را پیدا کنند. قیمت غذها در رستوران‌های ویتنام بسیار مقرون به صرفه است و گزینه‌های زیادی هم برای انتخاب و سفارش در دسترس قرار دارد.

 

 ۷ رستوران غذای حلال در هانوی ویتنام 

 ویتنام

 

هزینه حمل و نقل در ویتنام

ویتنام کشوری بزرگ است که برای بازدید از نقاط مختلف آن نیاز به سیستم حمل و نقل عمومی دارید. خوشبختانه جاهای توریستی اصلی در ویتنام به وسیله شبکه قطارها، اتوبوس‌ها و هواپیماها به هم متصل شده‌اند. اگر بخواهید از سمتی به سمت دیگر بروید باید خودتان را برای پروازهای طولانی شبانه آماده کنید. برای این کار ۱۲.Go Asia را رزرو کنید.

  • قطار:

بی‌شک یکی از محبوب‌ترین روش‌های حمل و نقل در ویتنام استفاده از قطار است. خط اصلی قطار از هانوی شروع شده و تا انتهای شهر هوشی مین ادامه می‌یابد. در این مسیر طولانی قطار در نقاط توریستی توقف‌هایی دارد که به مسافرین قدرت انتخاب برای تعیین مقصد می‌دهد. این نقاط شامل هوی آن ، دا نانگ، نها ترانگ و موارد دیگر می‌شود. برای سفر کابین‌های ۴ نفره بهتر از ۶ نفره هستند. گرچه کمی گرانترند اما صندلی‌های راحت‌تری دارند و از سیستم تهویه هوا برخوردارند.

 

 آشنایی با حمل و نقل عمومی و گشت و گذار در ویتنام 

ویتنام

 

  • اتوبوس‌ها:

با استفاده از اتوبوس‌ها شما می‌توانید سفری به شدت مقرون به صرفه را تجربه کنید که با وجود حشرات، طولانی بودن برخی مسیرها و سختی‌هایش در نهایت به مقصد خود خواهید رسید. احتمالا بعد از یک بار سفر با اتوبوس‌ها دیگر تمایلی به ادامه سفر به آن‌ها را نداشته باشید. مخصوصا برای خانواده‌های دارای فرزند این روش را توصیه نمی‌کنیم.

 

 ویتنام

 

  • پروازها:

خوشبختانه برای مسافرانی که به هر دلیلی نمی‌توانند از سفرهای زمینی لذت ببرند پروازهای ارزان قیمت وجود دارند. پروازهای داخلی ویتنام بین تمام نقاط اصلی توریستی برقرار است. با اینکه پروازها ارزان هستند اما در بین روش‌های سفر گران‌ترین راه حمل و نقل محسوب می‌شود. شما باید برای سفرهای هوایی مبلغ خیلی بیشتری هزینه کنید اما در عوض جایگزین خوبی برای سفرهای ۱۲ ساعته زمینی هستند.

 

 بهترین شهرهای ویتنام برای سفرهای خانوادگی 

ویتنام

 

محاسبه برخی هزینه‌های روزانه در ویتنام:

شما می‌توانید شهر محل اقامت‌تان را با کرایه دوچرخه به مبلغ ۵ دلار برای یک روز شهر و نواحی اطراف آن را کاوش کنید و از نوشیدن قهوه‌های فوق‌العاده به قیمت ۲ دلار لذت ببرید. این در حالی‌ست که ساندویچ‌های غربی مثل برگر ۲.۲۰ دلار هستند که می‌توانید بخرید و با خودتان ببرید و در طول مسیر نوش جان کنید. انواع نوشیدنی‌ها مثل نوشابه نیز ۱ دلار هزینه برایتان می‌تراشند.

در نهایت با توجه به بودجه و سلیقه شما، هزینه‌ها نیز متغیر خواهند بود. بنابراین با استفاده از این رهنما می‌توانید هزینه کلی سفرتان را به طور تقریبی محاسبه کنید.

۰۲ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران