بهترین زمان برای سفر با تور ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بهترین زمان برای سفر با تور ویتنام

ویتنام جز مقصدهای گردشگری محبوبی است که در هر فصلی از سال زیبایی خاص خود را داشته و گردشگران می‌توانند برنامه‌ریزی‌های لازم برای سفر خود را انجام دهند. اما مطمئنا همانند هر مقصد دیگری تور ویتنام نیز بسته به شرایط بهترین زمان را برای سفر خواهد داشت. اگر شما نیز به دنبال بهترین فرصت برای سفر به ویتنام و بازدید از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی متعدد آن هستید در این مقاله همراه ما باشید. چرا که این بار به بررسی تک تک ماه‌های سال در سفر با تور ویتنام پرداخته‌ایم. هموراه ما باشید تا در این مقاله شرایط مختلف ویتنام را در ماه‌های مختلف سال بررسی کرده و مناسب‌ترین زمان را با توجه به سلیقه و انتظاراتی که از سفر دارید انتخاب کنیم.

 

سفر به ویتنام در ماه‌های مختلف سال

هر کدام از ماه‌های سال بسته به شرایط و ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند در سفر به ویتنام جذابیت خاص خود را داشته باشد. بنابراین کاری که گردشگران باید انجام دهند این است که با ویژگی‌های ویتنام در ماه‌های سال آشنا شده و بسته به سلیقه و علاقه خود بهترین زمان را انتخاب کنند. در ادامه به بررسی سفر به ویتنام در ماه‌های مختلف سال می‌پردازیم:

سفر به ویتنام در ژانویه

در ماه ژانویه ممکن است دمای زمستان در شمال ویتنام سرد باشد به طوری که احتمال بارش برف وجود دارد. هر چه به سمت جنوب ویتنام بروید، هوا معتدل‌تر می‌شود. جشنواره گل دالات در اوایل ماه ژانویه برگزار می‌شود، که گزینه خوبی برای شرکت و شادی زمستانی در ویتنام است. در طول این جشنواره شاهد نمایش‌های شاد، موسیقی، نمایش‌های مد و جشنواره شراب خواهید بود.

سفر به ویتنام در فوریه

فوریه در شمال دانانگ، همراه‌ با بادهای چینی سرد و ابرهای خاکستری بر فراز آسمان خواهد بود. در حالی که، می‌توان شاهد روزهای گرم و آفتابی در استان‌های جنوبی ویتنام بود. با فرا رسیدن ماه فوریه گردشگران می‌توانند به استقبال سال نو ویتنامی به نام تت برود. به همین دلیل سفر در این ماه به دلیل تمایل اغلب گردشگران برای بازدید از ویتنام کمی دشوار خواهد بود. زیرا باید از قبل پرواز و هتل خود را رزرو کنید.

 

مهم‌ترین نکات قبل از سفر به هوشی مین

سفر به ویتنام در مارس

آسمان ابری و هوای خنک را در ماه مارس می‌توان در هر نقطه‌ای از شمال ویتنام تجربه کرد. اما در اواخر ماه دما شروع به افزایش می‌کند. در جنوب، نیز با فرا رسیدن این ماه بارش‌های باران آغاز می‌گردد. اگر عاشق قهوه هستید مارس بهترین زمان برای سفر به ویتنام خواهد بود! زیرا در این ماه Buon Ma Thuot  میزبان جشنواره سالانه قهوه می‌شود. در طول این جشنواره می‌توانید شاهد قهوه‌های فراوان باشید که در جای جای شهر محلی‌ها در حال آسیاب کردن آن هستند.

سفر به ویتنام در آوریل

در حالت کلی ماه آوریل بهترین زمان برای سفر به اکثر نقاط ویتنام است. زیرا در این ماه فصل باران‌های موسمی و زمستانی کاهش می‌یابد و فستیوال‌های بسیار خوبی توسط محلی‌ها برگزار می‌گردند. در جشنواره Hue که هر دو سال یک بار در ارگ شهر برگزار می‌شود، شاهد مجموعه‌ای از هنر، تئاتر، موسیقی، سیرک و اجرای رقص‌های جذاب خواهید بود. همچنین می‌توانید به تماشای سنت‌های تلخ تان مین (تعطیلات مردگان) پرداخته و از آن لذت ببرید.

سفر به ویتنام در می

ماه می زمان خوبی برای گشت و گذار در مرکز و شمال ویتنام است. زیرا در این روزها شانس با شما همراه بوده و می‌توانید از آسمان صاف و روزهای گرم در ویتنام لذت ببرید. در این ماه از سال دمای دریا به آرامی در حال گرم شدن است و ماه بسیار مطلوب و آرامی برای گردشگرانی است که عاشق شنا و دریا هستند. از طرفی دیگر ماه می زمان برگزاری مراسم فونگ سینه (Phong Sinh) است. این مراسم به مناسبت جشن تولد، روشنگری و مرگ بودا اجرا شده و با راهپیمایی‌های خیابانی پر جنب و جوش و همچنین فانوس‌هایی که در بتکده‌ها آویزان شده‌اند، همراه است. این مراسم جز باشکوه‌ترین فستیوال‌های ویتنام بوده که از شرکت در آن خوشحال خواهید شد.

 

کروز سواری در خلیج بای تو لانگ، ویتنام

سفر به ویتنام در ژوئن

ژوئن زمان خوبی برای تور ویتنام است، زیرا درست قبل از فصل اوج گردشگری در این کشور توریستی است. البته رطوبت هوا ممکن است در این زمان از سال کمی باعث اذیت شما گردد که اگر اهل شنا و تفریحات ساحلی هستید اصلا متوجه آن نخواهید شد. جشنواره دریای Nha Trang که هر دو سال یک بار در اوایل ژوئن برگزار  می‌شود، فضای ویتنام را بسیار شاد و دوست داشتنی می‌کند. در این روزها شاهد جشنواره خیابانی، نمایشگاه‌های عکاسی، رویدادهای ورزشی، نمایش‌های گلدوزی و مسابقات بادبادک‌بازی هیجان‌انگیزی خواهید بود.

سفر به ویتنام در جولای

جولای آغاز فصل گردشگری در ویتنام است. به همین دلیل قیمت هتل‌ها افزایش یافته و ازدحام جمعیت بیشتر می‌شود. به خصوص در قسمت‌های محبوب از نظر گردشگران شاهد اوج شلوغی خواهید بود. پیدا کردن محلی دنج و آرام با فرا رسیدن ماه جولای در ویتنام کمی دشوار به نظر می‌رسد. در کنار آب و هوای آرام ساحلی، جشنواره بین‌المللی آتش‌بازی دانانگ دلیل دیگری برای سفر با تور ویتنام در این ماه است. چرا که با نمایش‌های آتش‌بازی فوق‌العاده‌ای که در پنج روز آخر هفته در اواخر ژوئن و اوایل جولای در دانانگ برگزار می‌شود قطعا هیجان زده خواهید شد.

سفر به ویتنام در اوت

اوت ماه اوج گردشگری با گردشگران داخلی و خارجی در ویتنام است. پس اگر قصد سفر در این ماه را دارید هر چه سریع‌تر برای رزرو پرواز و هتل خود اقدام کنید. در ماه اوت قیمت‌ها به حداکثر میزان خود در سال رسیده و سواحل مملو از گردشگران خواهد بود. از نظر آب و هوا، دمای ویتنام در اوت بسیار گرم است. بنابراین تفریحات آبی بهترین گزینه برای خنک شدن و لذت بردن توریست‌ها از سفر به ویتنام خواهد بود. از جمله فستیوال‌های این ماه می‌توان به Trung Nguyen، اشاره کرد. ترونگ نگوین یک سنت باستانی ویتنامی است که در آن غذاهای بسیاری برای ارواح سرگردان طبخ می‌کنند. علاوه بر آن در این ماه می‌توانید شاهد برگزاری جشنواره کودکان باشید که به صورت باشکوه در هوی آن و هانوی اجرا می‌شود. در طول این جشن شاهد رقص‌های شاد خیابانی و هدیه دادن به کودکان خواهید بود.

 

بهترین مقاصد ساحلی ویتنام را بشناسید

سفر به ویتنام در سپتامبر

سپتامبر شروع دومین دوره خلوت در ویتنام است. بنابراین کسانی که به دنبال روزهای آرام و البته ارزان در سفر به ویتنام هستند بهتر است برانامه‌ریزی‌های خود را در ماه سپتامبر انجام دهند. ویتنام زمان بسیار خوبی برای گشت و گذار در کل کشور می‌باشد چرا که علاوه بر خلوت شدن و کم شدن قیمت‌ها درجه حرارت و رطوبت هوا نیز کاهش می‌یابد. در تاریخ ۲ سپتامبر به مناسبت روز ملی ویتنام در سراسر کشور جشن باشکوهی همراه با رژه در خیابان‌ها برگزار می‌شود. این جشن‌ها در شهرهای بزرگ مثل هانوی از شکوه بسیار بیشتری برخوردار خواهد بود. به طوری که می‌توانید دقایق طولانی به تماشای آتش بازی بر فراز آسمان در ساعات شب مشغول شوید. همچنین در این ماه مسابقات قایق‌رانی در دریاچه هوآن کیم، به صورت پرشوری برگزار می‌گردد.

سفر به ویتنام در اکتبر

ماه اکتبر نیز می‌توان زمان خوبی برای بازدید از شمال ویتنام باشد. چرا که به احتمال زیاد در این ماه آسمان صاف و دمای هوا ملایم است. در نتیجه می‌توانید ساعات طولانی را به بازدید از جاذبه‌های گردشگری و پیاده‌روی بپردازید. با فرا رسیدن این ماه بادهای زمستانی و باران نیز در نواحی مرکزی ویتنام آغاز می‌شوند. اکتبر در ویتنام هم زمان با برگزاری جشنواره نرانگ سو (Trung Thu) که جشنواره اواسط پاییز نامیده می‌شود. در طول این جشن شاهد مردم محلی در سراسر کشور خواهید بود که در حال خوردن غذاهای لذیذ، پر از دانه‌های نیلوفر آبی، تخمه هندوانه و بادام زمینی هستند.

سفر به ویتنام در نوامبر

نوامبر زمان خوبی برای بازدید از شهرهای جنوبی ویتنام و دلتای مکونگ است. زیرا در ماه نوامبر آسمان آفتابی و هوا بسیار ایده‌آل و مناسب سفر توریست‌ها به این مناطق است. با این حال، در مرکز و شمال کشور ممکن است هوا خنک و بارانی باشد؛ البته هانوی اغلب خشک و آفتابی است. دلیل دیگر برای رفتن به جنوب در ماه نوامبر، تماشای جشنواره خمر Oc Bom Boc است. در این جشنواره مسابقات قایق‌های رنگارنگ در ساحل با دونگ(Ba Dong)  در استان ترا وین و در رودخانه Soc Trang برگزار می‌گردد. البته این جشنواره گاهی اوقات در اواخر اکتبر برگزار می‌شود.

 

گردشی به یادماندنی در دالات، ویتنام

سفر به ویتنام در دسامبر

اوایل دسامبر ماه بی سر و صدا و بسیار آرام در ویتنام است. اما از اواسط دسامبر، هتل‌های توریستی محبوب دوباره شروع به شلوغ شدن می‌شوند. به خصوص در ایام کریسمس می‌توان گفت که جایی برای سوزن انداختن نخواهد بود. هوا در جنوب ویتنام در ماه دسامبر گرم است. اگرچه روز کریسمس یک تعطیلات ملی در ویتنام نیست، اما روز کریسمس در سراسر ویتنام توسط جمعیت زیادی از کاتولیک‌ها جشن گرفته می‌شود.

 

جولای و آگوست، اوج فصل توریستی در ویتنام

ماه‌های جولای و آگوست اوج فصا توریستی در ویتنام است. چرا که این ماه‌ها گزینه مناسبی برای عاشقان ساحل می‌باشد. در جولای و آگوست به عنوان شلوغ‌ترین ماه‌ها برای سفر به ویتنام قیمت‌ها تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین اگر شما نیز به دنبال سفر در این ماه‌ها هستید باید از قبل هتل‌ها و پرواز خود را رزرو کنید. در این ماه‌ها تمام کشور، به جز شمال ویتنام، آب و هوایی گرم و مرطوب دارد که بارش‌های موسمی تابستانی نیز در آن مشاهده می‌شود. در این تاریخ‌ها مردم بیرون بارها و رستوران‌های محله‌های قدیمی هانوی می‌نشینند.

 

دسامبر تا مارس، بهترین زمان برای بازدید از هانوی

خیابان‌های هانوی از دسامبر تا مارس در بهترین حالت برای گشت و گزار قرار دارند. زمستان در ویتنام نسبت به ماه‌های تابستان خشک‌تر، اما سردتر است. بنابراین باید انتظار آب و هوای سرد را در شمال داشته باشید؛ اما در جنوب، آسمان صاف و آفتابی خواهد بود. اگر شهرهای بزرگ ویتنام مثل هانوی و هوشی مین را برای سفر خود ترجیح می‌دهید دسامبر تا مارس با آب و هوای مناسب بهترین زمان برای شما خواهد بود. در ماه‌های اواخر ژانویه یا اوایل فوریه  جشنواره تت در کل کشور ویتنام برگزار می‌گردد و این باعث جذب بیشتر توریست شده که افزایش قیمت‌ها را به دنبال دارد.

 

آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا نوامبر، خلوت‌ترین زمان در ویتنام

بهترین زمان برای گشت و گذار در کل کشور ویتنام از لحاظ خلوت بودن، ماه‌های آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا نوامبر است. پس اگر شما نیز جز کسانی هستید که می‌خواهید از شلوغی توریست‌ها دور بوده، یا به دنبال گشت و گذار در کل کشور هستید این ماه‌های سال را پیشنهاد می‌کنیم. در این روزها آب و هوای نه چندان بد است که مانع از سفر و تفریح شما گردد و نه در بهترین حالت سال از لحاظ گردشگری می‌باشد. همچنین اگر قصد رفتن به سمت خلیج هالونگ را دارید در این ماه‌ها به خصوص اکتبر و نوامبر می‌توانید سفری بسیار عالی و به یاد ماندنی را تجربه کنید.

 

بهترین مکان‌ها برای خرید در هانوی

۰۲ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران