بهترین سواحل جزیره فو کوک در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بهترین سواحل جزیره فو کوک در ویتنام

فو کوک همیشه به عنوان یکی از زیباترین و بهترین مقاصد گردشگری در تور ویتنام شناخته شده و خیلی از توریست‌های، برنامه‌ی سفر خود را به این مکان جذاب اختصاص می‌دهند. جزیره‌ای که مناظر زیبا، سواحلی عالی، هوایی معرکه و آبی کریستالی داشته و خیلی با جاهایی مثل هانوی یا هوشی مین فرق دارد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که به خاطرش باید به فو کوک سفر کنید، همین سواحل زیبا و استثنایی هستند که امروز قصد معرفی آن‌ها را به شما داریم. پس اگر برنامه دارید به ویتنام سفر کنید، این نوشته را مطالعه کنید تا شاید فو کوک را برای سفر خود انتخاب کردید.

 

جزیره فو کوک را بیشتر بشناسید

فو کوک (Phú Quốc) به خاطر داشتن سواحل سفید رنگ و زیبایش، به "جزیره مروارید" شهرت پیدا کرده و جدا از این که یکی از زیباترین نقاط ویتنام به حساب می‌آید، از نظر زیست محیطی نیز جایی منحصر به فرد و بسیار متنوع بوده و در لیست منابع طبیعی محافظت شده‌ی یونسکو نیز قرار دارد. بخش اعظمی از درآمد جمعیت این جزیره که کم‌تر از ۱۸۰ هزار نفر است، از راه کشاورزی و ماهیگیری بوده و فضای کلی آن نیز شاد و جذاب است.

دور تا دور فو کوک را خط ساحلی زیبایی به خود اختصاص داده که طول آن به ۱۵۰ کیلومتر می‌رسد و همین باعث شده تا چندین ساحل زیبا و منحصر به فرد در آن‌جا وجود داشته باشد. چیزهای زیادی هستند که که فو کوک به آن معروف است. از سس ماهی معروف جزیره تا غذاهای دریایی خوشمزه و البته مرواریدهایی که سال‌هاست دیگه به مقدار زیاد صید نمی‌شوند. آب و هوای این جزیره به صورت میانگین ۲۷ درجه سانتیگراد است و فصل خشک آن بین ماه‌های اکتبر تا مارس بوده و فصل بارانی آن‌جا نیز بین جولای تا اکتبر است که در این روزها سفر به جزیره پیشنهاد نمی‌شود.

بهترین سواحل فو کوک

ساحل لانگ | Long Beach

 ساحل لانگ که البته محلی‌ها آن را بیشتر با نام "بای دای" می‌‌شناسند، محبوب‌ترین ساحل فو کوک به حساب آمده و اکثر گردشگران، انتخاب اول خود را این ساحل قرار می‌دهند. این ساحل که از اسمش پیداست، بزرگ‌ترین ساحل جزیره محسوب می‌شود، در شمال غربی آن‌جا واقع شده و یکی از سواحلی است که اطراف آن به خوبی امکانات رفاهی در نظر گرفته شده و تجهیزات لازم برای انجام تفریحات آبی مختلف نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد. ساحل لانگ ماسه‌های نرم و زیبایی داشته و ساحل بزرگی دارد. مقابل این ساحل نیز آبی زمردین و جذاب موج می‌زندو چندین هتل معروف از جمله رادیسون بلو نیز در نزدیکی همان‌جا قرار گرفته‌اند. همچنین این را هم در نظر داشته باشید که ساحل لانگ، از جمله زیباترین سواحل توریستی در تمام دنیا شناخته شده است.

 

۸ جاذبه‌ی دیدنی شهر هوی آن

ساحل خِم | Khem Beach

خِم را باید یکی از زیباترین سواحل فو کوک به شمار آورد. جایی که ماسه‌های سفید آن چشمان شما را خیره می‌کند و آب شفاف و کریستالی پیش رو نیز، آبتنی در یکی از جذاب‌ترین نقاط ویتنام را برایتان ممکن خواهد کرد. این مکان در ۲۵ کیلومتر شهر دونگ دونگ و در ۱۵ کیلومتری فرودگاه بین‌المللی فو کوک قرار گرفته و اگر چه بخش ماسه‌ای آن خیلی پهن نیست، اما زیبای خیره کننده و فضای آرام آن، این ساحل را به جایی محبوب برای زوج‌هایی که به فو کوک سفر می‌کنند، تبدیل کرده است. از جذابیت‌های این مکان، جنگلی است که تا لب ساحل کشیده شده و جلوه‌ای جذاب به آن‌جا داده است. یکی از نکاتی که ساحل خم به آن معروف است، امکان سفارش انواع غذاهای دریایی خوشمزه در غذاخوری‌های اطرافش بوده که گفته می‌شود، بهترین مکان خوردن چنین غذاهایی است.

ساحل گان دائو | Ganh Dau Beach

این ساحل نیز در شمال غربی فو کوک و در ۲۸ کیلومتر دونگ دونگ قرار دارد. گان دائو از دیگر جاذبه‌های گردشگری مهم جزیره است که نباید دیدنش را از دست بدهید. این ساحل قوس دار ۵۰۰ متر طول دارد و از آن‌جا دو جزیره‌ی کوچک در افق پیدا هستند که منظره‌ای واقعا دیدنی محسوب می‌شود. این مکان در نزدیکی دهکده‌ای ماهیگیری واقع شده و در آن‌جا نیز می‌توانید غذاهای دریایی مختلفی برای خود سفارش دهید. این مکان نیز با توجه به فاصله‌ی ۲۸ کیلومتری از دونگ دونگ، با این که زیبایی خیره‌ کننده‌ای دارد اما آن‌قدرها در طول روز شلوغ نمی‌شود.

 

برای سفر به ویتنام به چقدر پول نیاز دارید؟

ساحل سائو | Sao Beach

این ساحل که خیلی از توریست‌ها آن را به نام ساحل ستاره‌ای صدا می‌زنند، در ۲۵ کیلومتری جنوب دونگ دونگ قرار دارد. ما فاصله‌ی سواحل را تا دونگ دونگ برایتان ذکر می‌کنیم چون این شهر به نوعی پایتخت فو کوک بوده و خیلی‌ها آن‌جا را برای اقامت انتخاب می‌کنند. این ساحل در بین دو کوه نسبتا بلند قرار گرفته و دور تا دورش را این صخره‌ی سرسبز و زیبا پر کرده‌اند و به همین دلیل، هیچ گاه باد شدید در آن‌جا نمی‌وزد و فضایی بسیار آرام و عالی دارد. ساحل سائ حدود ۷ کیلومتر طول داشته و ماسه‌های بسیار نرمی داشته که ترکیب همه‌ی آن‌ها باعث می‌شود، سائو را یکی از زیباترین سواحل کل ویتنام به حساب بیاورند. این مکان در روزهای گرم تابستان یک انتخاب عالی به حساب می‌آید.

ساحل ترونگ | Truong Beach

یکی از سواحل بسیار خوب جنوب غربی جزیره که در فاصله‌ی ۲ کیلومتری از فرودگاه بین‌المللی فو کوک واقع شده و یکی دیگر از بزرگ‌ترین سواحل این مکان نیز به حساب می‌آید که طول آن به ۲۰ کیلومتر می‌رسد. ترونگ ساحل خیلی خوبی‌ست اما آن رنگ روشن ماسه‌ای که در جاهای دیگر می‌بینید را در آن‌جا مشاهده نخواهید کرد و بیشتر یک رنگ طلایی خاص را می‌بینید که در نوع خود زیباست، مخصوصا اگر در زمان غروب خورشید در آن‌جا باشید. با توجه به وجود ریزورت‌های مختلفی که در آن نواحی وجود دارد، بخش‌هایی از این ساحل اغلب شلوغ می‌شود و همین، کمی آن حس و حال دنج بودن را از شما می‌گیرد. اما وجود توریست‌های بسیار، امکانات بیشتری را نیز برای ساحل ترونگ به همراه داشته و خیلی از فعالیت‌های آبی ماجراجویانه و جذاب را می‌توانید در آن‌جا تجربه کنید.

 

بهترین مقاصد بهاری در ویتنام

ساحل کوا کان | Cua Can Beach

یکی دیگر از سواحل شمال غربی فو کوک که تنها ۶ کیلومتر از مرکز دونگ دونگ فاصله دارد و یکی از جاهایی در خط ساحلی جزیره است که کم‌ترین ساخت و ساز را به خود دیده و یک رودخانه زیبا نیز از همان محل به داخل دریا می‌ریزد که یکی از بهترین مناظر طبیعی جزیره را می‌سازد. این ساحل فوق‌العاده زیبا، جنگلی گرم‌سیری را در پشت خود می‌بینید که در بعضی جاها به خود دریا می‌رسند و سایه‌ای زیبا را می‌سازند. کوا کان ساحلی دنج، آرام و فوق‌العاده است که یک تجربه‌ی منحصر به فرد از سواحل فو کوک را برای شما خواهد ساخت و به نظر ما، اگر در طول سفر به ویتنام به فو کوک رفتید، حتما باید آن‌جا را در صدر جاهایی که می‌خواهید ببینید، قرار دهید.

ساحل وونگ بائو | Vung Bau Beach

وونگ بائو در شمال غربی فو کوک و در ۱۰ کیلومتری دونگ دونگ قرار دارد و درست بین کوا کان و بای دای قرار گرفته است و جالب این که محیط آن‌جا، ترکیبی از هر دوس احل است. درخت‌هایی که در این ساحل قرار گرفته‌اند، هم زیبایی خاصی به آن‌جا بخشیده و هم از شدت آفتاب می‌کاهند و کلاب‌های ساحلی نیز فضای آن‌جا را شاد و مفرح نگه داشته‌اند. این مکان از گذشته به عنوان یکی از مراکز تفریحات آبی و همچنین جایی برای شرکت در تورهای غواصی و کایاک سواری به حساب می‌آمده است. همچنین چندین ریزورت لاکچری و چند هتل نسبتا ارزان نیز در نزدیکی این ساحل واقع شده‌اند. ساحل وونگ بائو اگر چه جزو سواحل بزرگ جزیره به حساب نمی‌آید، اما جایی بسیار محبوب است.

ساحل اونگ لانگ | Ong Lang Beach

اگر به دنبال جایی در فو کوک هستید که در آن‌جا بتوانید زیباترین منظره‌ی غروب آفتاب را ببینید، حتما در اولین شب اقامت در جزیره، سری به ساحل اونگ لانگ بزنید. این مکان در خط ساحلی غربی فو کوک واقع شده و مکان دیدنی و خاص در بین سواحل این منطقه از ویتنام است. جنگل‌ گرم‌سیری زیبایی تا شن‌های روشن ساح پیش آمده و آب شفاف و کریستالی پیش رو نیز در کنار هم یک قاب زیبا را برای عکاسی می‌سازد. این محل برای آبتنی و آفتاب گرفتن عالی است و فضای ساکت و آرامی نسبت به بعضی از سواحل معروف جزیره دارد. آب نزدیک به این ساحل به قدری شفاف است که از بالا که به آن نگاه کنید، همچون یک آکواریوم بزرگ، ماهی‌های مختلف را زیرش خواهید دید. به همین دلیل ساحل اونگ لانگ، یکی از جاهای پیشنهادی برای اسنورکلینگ نیز به حساب می‌آید.

 

خیره کننده‌ترین چشم اندازهای ویتنام

ساحل راچ وِم | Rach Vem Beach

آخرین ساحلی که در نوشته امروز به آن می‌پردازیم، ساحل راپ وِم است که در شمال فو کوک و در کنار یک دهکده ماهیگیری قرار گرفته است. این مکان به هیچ وجه شبیه به دیگر سواحل جزیره نیست، چون راچ وِم جایی است که ماهیگیران همیشه قایق‌های خود را برای ماهیگیری به آب می‌اندازند و فضای آن اصلا حال و هوای توریستی دیگر مناطق فو کوک را ندارد. اگر می‌خواهید، تجربه بودن در میان مردم جزیره را داشته باشید و شکل زندگی آن‌ها را ببینید و همچنین از بودن در ساحلی زیبا نیز لذت ببرید، راچ وِم پیشنهاد ما به شما خواهد بود.

۳۱ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران