بهترین سوغاتی‌های ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بهترین سوغاتی‌های ویتنام

اگر با تور ویتنام سفر می‌کنید پس باید به فکر خرید سوغاتی‌های خاص باشید؟ خرید سوغاتی یکی از فعالیت‌های فرهنگی جذابی است که در هر مقصدی می‌توان انجام داد و ویتنام هم به عنوان کشوری آسیایی با پیشینه طولانی گزینه‌های متنوعی را پیش روی شما می‌گذارد. از محصولات چوبی بامبو گرفته تا وسایل سرامیکی و لباس‌های سنتی شما انتخاب‌های متنوعی برای تمام سنین و افراد خواید داشت. با هم مروری بر این سوغاتی‌ها بیاندازیم.

 

 

آئو دای

آنطور که به نظر می‌رسد در طراحی لباس سنتی ویتنامی به اسم چئونگسان، از طراحی امپراطوری دوره ژینگ در چین الهام گرفته شده است. این لباس هم برای زنان و هم برای مردان دوخته می‌شد اما امروزه بیشتر برای خانوم‌ها کاربرد دارد. این لباس سنتی از یک ست پیراهن بلند و شلوار تشکیل شده و در طی سالیان دراز مورد تغییر و تحول قرار گرفته است. به همین دلیل هم اکنون بیشتر زنان از آن استفاده می‌کنند. آئو دای که امروزه شاهدش هستیم در فستیوال‌ها، جشن‌ها و مراسم‌های رسمی مانند عروسی و فارغ‌التحصیلی پوشیده می‌شود. کلاه مخروطی این لباس نیز به عنوان امضای ویتنامی شناخته می‌شود.

 

۱۰ دلیل برای اینکه ویتنام باید مقصد بعدی سفر شما باشد

 

 

آئو دای

 

 

محصولات چوبی و بامبو

محصولات چوبی و بامبو در ویتنام به صورت دست‌ساز در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی درست می‌شوند. شما می‌توانید ظروف زیبای چوبی و بامبو مثل ظرف سالاد، سینی، کاسه، و سبدها را در اندازه و طرح‌های مختلف و زیبایی خریداری کنید. به علاوه سنجاقک‌های بامبوی ویتنامی یکی از محصولات زینتی دکوراسیون منزل است که می‌تواند زیبایی منحصر به فردی به خانه شما بدهد.

 

 

محصولات چوبی و بامبو

 

 

سرامیکی و سفالی

محصولات سرامیکی و سفالی که یکی دیگر از هنرهای ویتنامی محسوب می‌شود انتخابی عالی برای هدیه دادن و یا استفاده در دکوراسیون منزل‌تان است. در ابتدا هنر سرامیک و سفال در ویتانم تحت تاثیر جریانات چینی وارد این کشور شد اما بعدها با اقتباس از سبک‌های هندی و کامبوجی خودش را گسترش داد و هنر مختص خودش را به وجود آورد. این محصولات در عین سادگی بسیار متنوع و دوست داشتنی هستند به طوری که گردشگران برای خرید این محصولات به شدت وسوسه می‌شوند. تمام این اقلام سرامیکی توسط افراد آموزش دیده ویتنامی که هنوز هم به روش‌های سنتی متکی هستند، تهیه شده‌اند.

 

۹ تجربه شگفت‌انگیز و متفاوت که در ویتنام نباید از دست بدهید

 

 

محصولات سرامیکی و سفالی

 

 

کلاه مخروطی

این کلاه‌های مخروطی که بیشتر به عنوان کلاه حصیری یا Non La می‌شناسند یکی از نشانه‌های اصلی فرهنگ کهن تایلندی است که در تمام فیلم‌های قدیمی و آثار به جا مانده از ۳ هزار سال پیش شاهدش هستیم. از این کلاه‌ها برای حفاظت در برابر نور آفتاب و باران استفاده می‌شود. کلاه مخروطی ویتنامی به طور مستقیم با زندگی کشاورزی مردان و زنان این سرزمین عجین شده است. این کلاه‌ها معمولا از برگ درخت نخل و یا بامبو درست شده و با سلیقه رنگ‌آمیزی می‌شوند. به طور کلی تمام این کلاه‌ها طبیعی بوده و آماده‌سازی هر کدام‌شان به اندازه ۵ تا ۶ ساعت به طول می‌انجامد.

 

 

کلاه مخروطی

 

 

دو پیپر و نقاشی‌های قومی دونگ هو

کاغذ دو از پوست درخت دو که در سراسر رودخانه‌‌های محلی می‌رویند درست می‌شود. سال‌ها قبل از این که کاغذهای مدرن اختراع شوند این کاغذها در ویتنام محبوب بودند. با این که پروسه تهیه این کاغذها سه ماه طول می‌کشد اما در عوض بسیار نرم و سبک و باکیفیت هستند. امروزه از این کاغذها برای درست کردن کارت پستال و نقاشی بر روی آن‌ها استفاده می‌شود. به نظر می‌رسد هدیه دادن این نقاشی‌های به عنوان سوغاتی به خوبی می‌تواند روحیه ویتنامی و فرهنگ کهن این کشور را انعکاس دهد.

 

با ۱۰ غذای سالم و خوشمزه ویتنامی آشنا شوید

 

 

دو پیپر

 

 

قهوه

قهوه ویتنامی که در آن از شیر غلیظ و یا تخم مرغ استفاده می‌شود برای خاطر دستور تهیه‌اش بسیار شهرت دارد. علاوه بر این که شما می‌توانید از نوشیدن این قهوه تند و قوی در طول سفرتان لذت ببرید، می‌توانید به عنوان سوغاتی بخرید و با خودتان به منزل ببرید و یا به عزیزان قهوه‌دوست‌تان هدیه کنید.

 

 

ویتنام

 

 

بادبزن دستی

عملا بادبزن با فرهنگ روزانه ویتنامی عجین شده و به عنوان یکی از هشت عنصر هنری و لوکس در خانه شناخته می‌شود. برای ساخت این بادبزن‌ها از چوب بامبو، سیلک و یا کاغذ استفاده می‌شود که می‌توان هم برای باد زدن و هم برای تزئین دیوار منزل از آن استفاده نمود. اندازه این بادبزن‌ها متفاوت بوده و از دستی تا دکوری را شامل می‌شود. برای زیبایی هرچه بیشتر آن‌ها معمولا از نقاشی‌های سنتی و خوشنویسی ویتنامی استفاده می‌شود.

 

۱۰ کافه و کافی شاپ عالی در دالات شهر زیبایی‌های ویتنام

 

 

بادبزن دستی

 

 

محصولات رزین

این هنر در ویتنام تحت تاثیر فرهنگ فرانسوی قرار گرفته و به شکل هنری فراگیر در آمده است. گفته می‌شود که این محصولات لاکی زیبا با عبور از ۲۰ مرحله ساخت و پردازش به صورت مقاومی در اشکالی متنوع مثل کاسه‌ها و گلدان‌ها و در طرح‌ها و رنگی‌های جذاب و چشمگیر تهیه می‌شوند. این ظروف زیبا بعد از تهیه با دست رنگ‌آمیزی و نقاشی می‌شوند.

 

 

محصولات رزین

۲۶ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران