بهترین زمان سفر به ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بهترین زمان سفر به ویتنام

ویتنام از جمله مقاصد پرطرفدار توریستی است که در هر زمانی از سال جذابیت‌های خاص خود را داشته و از همین رو مسافران می‌توانند در تاریخ دلخواه سفری ایده‌آل و به یادماندنی را برای خود رقم بزنند. اما موضوع مهمی که وجود دارد توجه به شرایط کشور ویتنام در روزهای مختلف سال و انتخاب بهترین زمان با توجه به سلیقه و انتظارات خود از سفر است. در نتیجه می‌توان گفت که بهترین زمان سفر به ویتنام برای هر شخصی متفاوت بوده و تصمیم‌گیری برای آن باید با شناخت قبلی از این کشور صورت بگیرد. از همین رو مطالب این مقاله را به بررسی ویتنام در ماه‌های مختلف سال از نظر آب و هوا، فستیوال ها و هزینه ها اختصاص داده‌ایم. پس اگر شما نیز به دنبال زمان مناسب برای سفر به این کشور زیبای آسیایی هستید، تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

 

بهترین زمان سفر به ویتنام از نظر شرایط آب و هوایی

ویتنام دارای آب و هوای گرم‌سیری است. به طوری که می‌توان گفت، تابستان هرگز در این کشور تمام نشده و همواره شاهد دمای بالای هوا در آن خواهیم بود. اما از طرفی دیگر در برخی از ماه‌های سال توده‌های باران‌های موسمی وارد آن شده و کشور شاهد بارندگی‌های شدیدی خواهد بود. از همین رو شرایط آب و هوایی ویتنام را می‌توان به دو دسته فصل گرم و فصل باران‌های موسمی تقسیم کرد. به طوری که حتی در فصل باران‌های موسمی نیز دمای هوا بالا بوده و به دلیل بارندگی رطوبت هوا نیز در این روزها افزایش می‌یابد. در نتیجه برای مسافران تور ویتنام بهترین زمان سفر از لحاظ شرایط آب و هوایی فصل خشک خواهد بود. چرا که اگر روزهای بارانی را برای سفر خود انتخاب کنید، احتمال اینکه به دلیل بارندگی برنامه‌های گردشگری شما دچار تغییر و حتی کنسلی شود بالا خواهد بود.

حال با توجه به گفته‌های فوق بهترین زمان سفر به ویتنام ماه‌های بین نوامبر تا آوریل (اواسط آبان تا اواسط فروردین) خواهد بود. در این روزها نه تنها میزان بارندگی کم است بلکه دما و رطوبت هوا نیز نسبتا پایین بوده و در نتیجه مسافران می‌توانند با خیال راحت به گشت و گذار و تفریح در این کشور توریستی بپردازند.

 

۱۱ چیزی که باید درباره خلیج هالونگ بدانید

عکس: stories.weroad.co.uk

 

بهترین زمان سفر به ویتنام از نظر برگزاری فستیوال‌ها

مورد بعدی از پارامترهایی که می‌تواند در انتخاب زمان مناسب برای سفر با تور ویتنام اهمیت داشته باشد، فستیوال‌ها و جشن‌های محلی مخصوص این کشور است؛ چرا که در طول این مراسم‌ها ویتنام حس و حالی بسیار شاد و دوست داشتنی پیدا کرده و همین می‌تواند باعث خلق لحظات بسیار شاد و به یادماندنی برای گردشگران شود. نکته قابل توجه اینکه تقریبا در هر فصلی از سال می‌توان در ویتنام شاهد یک جشن خاص بود که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و مراسم‌های مخصوص خود را دارند. برای اینکه بتوانید بهترین زمان را از نظر حضور در فستیوال‌های ویتنام انتخاب کنید در زیر به معرفی چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

عکس: vietnam.travel

 

جشنواره تت نگوین دان (Tet Nguyen Dan)

تت نگوین دان که به عنوان سال نو ویتنام نیز شناخته می‌شود، یک جشنواره مهم در لیست جشنواره‌های سنتی این کشور است. این جشنواره ویتنامی برای تشکر از خدایان برای رسیدن بهار در اولین روز فوریه (۱۲ بهمن) برگزار می‌شود.

 

موقعیت جغرافیایی و شهرهای مهم گردشگری در ویتنام

عکس: nationaltoday.com

 

جشنواره معبد هونگ کینگ (Hung King Temple)

یکی از برجسته‌ترین جشنواره‌های ویتنامی، فستیوال معبد هونگ کینگ است که از تعطیلات عمومی ملی این کشور به شمار می‌آید. این جشن در تمام معابد Hung King در ماه آوریل (فروردین) در سراسر کشور برگزار می‌شود.

عکس: vinpearl.com

 

جشنواره هو (Hue Festival)

این یکی از جشن‌های مهم ویتنامی است که هر دو سال یک بار در ماه آوریل (فروردین) در شهر Hue City که در فهرست یونسکو ثبت شده است برگزار می‌شود و با مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از بازی‌ها، رویدادهای فرهنگی و اجراهایی که به مدت یک هفته برگزار می‌شود همراه است.

عکس: asianguides.com

 

جشنواره تولد بودا (Buddha’s Birthday)

جشن تولد بودا مصادف با ۸ ماه مه (۱۸ اردیبهشت) یکی از مهم‌ترین مراسم‌ها و بهترین زمان سفر به ویتنام از لحاظ فستیوال‌ها است. در طول این مراسم همه معابد سراسر کشور به طور باشکوهی تزیین شده و در سطح خیابان شاهد نمایش‌ها و جشن‌های جذابی خواهید بود.

عکس: vietnam.travel

 

روز استقلال ویتنام (Vietnam Independence Day)

هر سال در دوم سپتامبر (۱۱ شهریور)، ویتنام روز استقلال خود را به شکلی باشکوه جشن می‌گیرد. در این روز رژه‌های خیابانی باشکوهی برگزار شده و مردم محلی با شور و اشتیاق فراوان آن را جشن می‌گیرند.

عکس: bookaway.com

 

هالووین (Halloween)

هالووین در آخرین روز اکتبر (۹ آبان) در کشور ویتنام همانند بسیاری کشورهای خارجی دیگر جشن گرفته می‌شود. در این روز مردم خود را با ظاهری ترسناک تزیین کرده و در خیابان‌های مهم به تفریح می‌پردازند. بسیاری از ایرانی‌ها نیز دوست دارند در جشن هالوین شرکت کرده و از همین رو پرطرفدارترین تاریخ از نظر بهترین زمان سفر به ویتنام با هدف حضور در یک فستیوال باشکوه بدون شک هالوین خواهد بود.

 

۱۰ مورد از جذاب‌ترین کارها در هانوی

عکس: vietnamisawesome.com

 

بهترین زمان سفر به ویتنام از نظر هزینه‌ها

از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در تصمیم‌گیری توریست‌ها برای انتخاب بهترین زمان سفر به ویتنام تاثیر می‌گذارد، انتخاب ارزان‌ترین زمان برای سفر است. همان طور که گفته شد شرایط آب و هوایی ویتنام به دو دسته گرم و خشک تبدیل می‌شود. از آنجایی که شرایط آب و هوایی به طور مستقیم بر تفریحات و کیفیت سفر افراد تاثیر می‌گذارد، اغلب توریست ها دوست دارند تا در ماه‌های خوش آب و هوای سال به ویتنام سفر کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا نیمه دوم سال یعنی دو فصل پاییز و زمستان اوج فصل توریستی در این کشور باشند. بنابراین هزینه‌ها نیز در این روزها بالا بوده و امکان سفری اقتصادی با تور ویتنام برای کسانی که بودجه محدودی دارند کمی دشوار خواهد بود.

عکس: luxuryescapes.com

 

در حالی که اگر با در نظر گرفتن باران‌های موسمی برنامه‌ریزی خود برای سفر به ویتنام را به نیمه اول سال یعنی دو فصل بهار و تابستان موکول کنید، امکان سفری ارزان به این سرزمین برای شما فراهم خواهد شد. چرا که در این روزها تمایل برای سفر با تورهای ویتنام کم بوده و همین موضوع باعث کاهش قیمت پروازها، هتل‌ها و حتی قیمت خرید در کشور خواهد بود. به طوری که احتمال گرفتن تخفیف در این روزها در حین خرید بالا بوده و علاقه‌مندان به خرید می‌توانند اجناس خوبی را با قیمت مناسب خریداری کنند. ناگفته نماند که در روزهایی مثل تعطیلات ژانویه، جشن هالووین و غیره نیز تقاضا برای سفر به ویتنام بالا بوده و در این روزها نیز مسافران با افزایش قیمت تورها و تکمیل سریع ظرفیت آن‌ها روبرو خواهند شد. بنابراین اگر قصد سفر در این ایام را داشتید، بهتر است از قبل برای رزرو تور دلخواه خود اقدام کنید.

 

۱۰ مورد از جاذبه‌های طبیعی ویتنام

عکس: lonelyplanet.com

 

چه زمانی به ویتنام سفر کنیم؟

چنانچه تا این قسمت از مقاله همراه ما بوده باشید، متوجه شده‌اید که بهترین زمان سفر به ویتنام برای هر کسی بسته به انتظاراتی که از این مقصد توریستی دنیا دارد متفاوت خواهد بود. پس بهتر است قبل از هر چیزی هدف خود از سفر به ویتنام را مشخص کرده و سپس بهترین زمان را بسته به خواسته خود انتخاب کنید. با این حال اگر بخواهیم یک جمع‌بندی کلی با توجه به مطالب فوق ارائه دهیم، ماه‌های دسامبر تا مارس (اواسط آذر تا اواسط اسفند) اوج فصل توریستی در ویتنام و به خصوص شهر هانوی خواهد بود که در این تاریخ‌ها جمعیت زیادی از گردشگران برای سفر وارد این کشور می‌شوند. در نتیجه قیمت‌ها نیز در این تاریخ‌ها بالا خواهد بود. در عوض ماه‌های آوریل تا ژوئن (اواسط فروردین تا اواسط خرداد) خلوت‌ترین روزها برای سفر به ویتنام هستند. اما به دلیل تعطیلات نوروزی قیمت تورهای ایران در این تاریخ‌ها افزایش می‌یابد. ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (اواسط شهریور تا اواسط آذر) را می‌توان ارزان‌ترین و خلوت‌ترین روزهای سال برای سفر به ویتنام دانست.

عکس: elitevoyage.com

 

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 11 بهمن 1402)

نظرات کاربران