آب و هوای هند در فصول مختلف

جاذبه‌های گردشگری هند
آب و هوای هند در فصول مختلف

یکی از عواملی که بر روی انتخاب مقصد گردشگری تاثیر زیادی می‌گذارد آب و هوا آن منطقه می‌باشد. هند جز کشورهای پهناور دنیا است که گردشگران علاقه بسیار زیادی دارد تا به آن سفر کنند. یکی از بهترین زمان‌های سفر با تور هند تعطیلات نوروزی است. علاوه بر وقت آزادی که گردشگران در این ایام دارند آب و هوای مطلوب هند نیز تاثیر گذار است. از این رو تصمیم گرفتیم تا شما را با شرایط آب و هوایی هند در این روزها آشنا کنیم. پس اگر هنوز مقصد سفرهای نوروزی خود را انتخاب نکرده‌اید همراه ما باشید.

 

آشنایی کلی با شرایط آب و هوایی در هند

قبل از اینکه به صورت اختصاصی به بررسی شرایط آب و هوایی هند در تعطیلات نوروزی بپردازیم بهتر است تا با آب و هوای کلی این کشور آشنا شوید. هندوستان کشور پهناوری است به همین دلیل نقاط مختلف آن می‌توانند دماهای متفاوتی را در طول سال تجربه کنند. ولی در حالت کلی هندوستان کشوری با سه فصل است. به این صورت که تابستانی گرم و شرجی فصلی با باران‌های موسمی، زمستانی معتدل و ملایم را دارا است. علاوه بر آن آب و هوای هند در چهار فصل سال عبارتند از:

 

  ۹ مکان عالی برای بانوانی که تنها به هند سفر می‌کنند 

 هند

 

  • آب و هوای هند در فصل بهار

یکی از مناسب‌ترین فصل‌های سفر به هند فصل بهار می‌باشد. به همین دلیل است که تورهای توروزی هند به شدت به گردشگران توصیه می‌شود. در این فصل منظره‌های طبیعی هند به اوج زیبایی خود در طول سال می‌رسند. همچنین از جمله پر شورترین فستیوال سال با نام فستیوال هولی در اولین روز این فصل برگزار می‌شود. در این فصل هند آب و هوایی ملایم دارد که گاهی بادهای خنکی نیز می‌وزد. بدون کوچکترین اذیتی از نظر آب و هوایی می‌توانید به گردش بپردازید و از سفر خود لذت ببرید.

 

 بهترین شهرها در هند برای شرکت در جشن هولی، فستیوال رنگ‌ها 

 هند

 

  • آب و هوای هند در فصل تابستان

در فصل تابستان هوای هند گرم می‌شود. از این رو اگر جز دسته‌ای از افراد هستید که به گرمای هوا خیلی حساس می‌باشید سفر با تور هند در این فصل را توصیه نمی‌کنیم. در صورت انتخاب فصل تابستان برای سفر خود پیشنهاد می‌کنیم تا مناطق کوهستانی و یا شهرهای ساحلی هند را انتخاب کنید تا گرمای هوا زیاد شما را اذیت نکند.

 

 با بهترین اقامتگاه‌های ساحلی گوا آشنا شوید

 هند

 

  • آب و هوای هند در فصل پاییز

 فصل پاییز که با نام فصل موسمی نیز شناخته می‌شود یکی از پر بارش‌ترین فصل‌های هند می‌باشد. به طوری که شاید اجازه گردش در سطح شهر را نیز به شما ندهد. از این رو ما فصل پاییز را برای گردش در هند پیشنهاد نمی‌دهیم. البته اگر عشق باران هستید این پیشنهاد ما را نادیده بگیرید و کوله بار خود را برای سفر به هند در این فصل ببندید.

 

 گشت وگذاری شبانه در دهلی 

 هند

 

  • آب و هوای هند در فصل زمستان

تعجب نکنید ولی باید بگوییم که در اکثر شهرها و مناطق هند چیزی به‌ نام فصل تابستان وجود ندارد. آب و هوای این روزها کاملا ملایم و خنک می‌باشد و با فصل بهار تفاوت چندانی ندارد. از این رو در این فصل می‌توانید با خیال راحت از جاذبه‌های گردشگری دیدن کنید و از هوای دلنشین آن لذت ببرید. البته از آنجایی که کشوری پهناور محسوب می‌شود نواحی شمالی هند آب و هوای زمستانی را می‌توانند تجربه کنند. این در حالی است که در بخش جنوبی آن هیچ نشانی از برف نیست.

 

 ۴ مقصد برای تعطیلات خانوادگی در هند 

 هند

 

بهترین زمان سفر به هند  از نظر شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی مطلوب کاملا سلیقه‌ای می‌باشد. مثلا برای کسانی که عاشق بارندگی هستند می‌توان فصل پاییز را پیشنهاد داد و برای دسته‌ای دیگر از مردم که به دنبال گردش در سطح شهر در هوایی خوب هستند فصل زمستان و بهار مناسب‌ترین فصل‌ها می‌باشد. از طرفی فصل تابستان نیز برای عاشقان تفریحات آبی می‌تواند گزینه خوبی محسوب شود.

 

  ۱۶ فستیوال جذاب در بمبئی (قسمت اول) 

 هند

 

اما در حالت کلی تور هند نوروز 99 از همه نظر می‌توانند ایده‌آل‌ترین و بهترین انتخاب برای مسافران ایرانی باشد. چرا که مصادف با تعطیلات کشور خودمان است و شما وقت اضافی بیشتری نسبت به سایر روزهای سال خواهید داشت. همچنین اول فصل بهار (عید نوروز) مصادف با فستیوال شاد و باشکوه رنگ‌ها در هند است. از طرفی دیگر این روزها بهترین شرایط آب و هوایی هند در طول سال محسوب می‌شوند.

۲۶ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران