بهترین زمان برای سفر به هند

جاذبه‌های گردشگری هند
بهترین زمان برای سفر به هند

هند کشوری بسیار بزرگ و گسترده است که می‌توان آن را به تنهایی یک قاره منحصر به فرد به شمار آورد! از قله‌های سر به فلک کشیده هیمالیا گرفته تا جنگل‌های پرآب کرالا و بیابان‌های خشک گجرات و راجستان در این کشور هر آنچه را که تصور کنید، پیدا خواهید کرد. پهناور بودن کشور هندوستان سبب شده تا شرایز نیز برای سفر به آن بسته به فصل‌های مختلف سال تغییر کند. از همین رو گردشگرانی که تصمیم برای سفر با تور هند گرفته‌اند در انتخاب تاریخ مسافرت خود دچار تردید می‌شوند. ما در این مقاله همراه شما خواهیم بود تا ماه‌های مختلف سال را در کشور هند بررسی کرده و بهترین زمان را برای سفر به آن معرفی کنیم. پس تا پایان این مطالب ما را تنها نگذارید.  

 

سفر به هند در ماه ژانویه

آب و هوای هند در ماه ژانویه به خصوص در نواحی جنوب این کشور معمولاً خشک و دلپذیر است. البته در ارتفاعات، مرکز و شمال هند ممکن است ژانویه با افت دما در عصرها همراه باشد. از طرفی دیگر در ماه ژانویه جشن‌های زیادی در سراسر هند برگزار می‌شوند که از جمله پرطرفدارترین آن‌ها جشنواره بادبادک‌های رنگارنگ در راجستان است. علاوه بر آن جشن‌های سراسری برای روز جمهوری در ۲۶ ژانویه اجرا می‌شوند که حضور در آن‌ها می‌تواند برای توریست‌ها جذاب و سرگرم‌کننده باشد. همچنین ژانویه یکی از بهترین ماه‌ها برای بازدید از کرالا، جایی که هوای خشک و گرم دارد، است.

 

۱۰ واقعیت در مورد معبد طلایی هند

 

سفر به هند در ماه فوریه

فوریه زمان بسیار خوبی برای بازدید از هند است؛ زیرا بیشتر مناطق این کشور دارای شرایط آب و هوایی گرم و آفتابی بوده و بارش باران‌های موسمی هنوز شروع نشده است. آب و هوای دلپذیر هند در ماه فوریه، این ماه را به یکی از بهترین ماه‌ها برای کشف شگفتی‌های معماری مثلث طلایی (دهلی، آگرا و جبپور) تبدیل می‌کند. همچنین فوریه می‌تواند بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی همیس در لاداخ باشد. چرا که این ما زمانی است که پلنگ‌های برفی در جستجوی غذا از قله‌های کوهستانی به سمت پایین می‌آیند و اگر اهل ماجراجویی در سفر هستید فرصت تماشای آن‌ها را خواهید داشت. در حالت کلی فوریه زمان خوبی برای تماشای حیات وحش در مرکز هند به شمار می‌آید.

 

سفر به هند در ماه مارس

مارس یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر با تور هند است. آب و هوای عالی، به ویژه برای پیاده‌روی و برگزاری جشن بزرگ هولی این ماه را به انتخاب اول گردشگران به مقصد هند تبدیل می‌کنند. این فستیوال هندو به معنای پیروزی خیر بر شر بوده و با پرتاب رنگ بر روی همدیگر در خیابان برگزار می‌شود. پس اگر به دنبال کمی خوشگذرانی هستید یک لباس قدیمی بر تن کنید و به گشت و گذار در خیابان‌های هند به خصوص در کلان شهرهای آن بپردازید. چرا که در این روز قطعا مورد حمله تفنگ‌های پینت بال قرار خواهید گرفت. البته باید بگوییم که ماه مارس در شمال کشمیر به عنوان مرطوب‌ترین ماه سال شناخته می‌شود. همچنین مارس زمان خوبی برای سافاری در پارک های ملی هند و تماشای ببرها است.

 

مشهورترین بازارهای دهلی

 

سفر به هند در ماه آوریل

دما در ماه آوریل در سراسر هند به طور قابل توجهی شروع به افزایش می‌کند. به همین دلیل کسانی که از گرما فراری هستند در این ماه کم کم هند را ترک می‌کنند. البته می‌توانید گشت و گذارهای شهری خود را در ساعات اولیه صبح انجام دهید تا زیاد متوجه گرمای روز نشوید. از طرفی دیگر آوریل یکی از بهترین ماه‌ها برای تماشای حیات وحش هند در هند است. پوشش گیاهی سرسبز و تماشای فیل‌ها می‌توانند از جمله تجربه‌های سفر گردشگران در ماه آوریل هند باشند. به عنوان نکته آخر نیز جشن عید پاک در ماه آوریل برگزار شده و زمان محبوبی برای سفر با تور هند است.

 

سفر به هند در ماه می

ماه می اوج فصل تابستان در هند به شمار می‌آید و هوا بسیار گرم می‌شود. به طوری که در اغلب مواقع دمای هوا در طول روز به ۴۵ درجه سانتیگراد نیز می‌رسد.همین موضوع سبب شده تا شهرهای مثلث طلایی و اطراف آن در این ماه بسیار خلوت بوده و تعداد توریست‌ها به شدت کاهش می‌یابد. در عوض به دلیل اتمام فصل توریستی هزینه‌ها شکسته شده و شما می‌توانید سفری ارزران در مقایسه با دیگر ماه‌های سال را به هند تجربه کنید.  بسیاری از مردم هند در طول ماه می ترجیح می‌دهند به سمت هیمالیا سفر کنند. چرا که این مناطق دارای آب و هوای خنک‌تری بوده و همچنین چشم‌انداز بسیار زیبایی را به شما عرضه می‌کنند.

 

با غذاهای خوشمزه محلی گوا آشنا شوید

 

سفر به هند در ماه ژوئن

ماه ژوئن در سرزمین هندوستان اغلب با بادهای موسمی در بسیاری از نقاط آن همراه است. همچنین در این روزها گرما و رطوبت به اوج خود رسیده و از طرفی احتمال رعد و برق و باران‌های شدید چه در دهلی و چه در هیمالیا، کرالا یا گوا وجود دارد. به طوری که حتی در راجستان، که بیشتر آن را صحرا در بر گرفته نیز شاهد بارش باران خواهیم بود. در عوض، ژوئن بهترین زمان برای بازدید از لاداخ است هوا در آن عموما صاف بوده و خبری از گرما یا رطوبت زیاد نیز نخواهد بود. به خصوص اگر اهل پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت هستید دالاخ یک انتخاب مناسب برای شما در ماه ژوئن است.

 

سفر به هند در ماه جولای

فصل باران‌های سیل آسای موسمی در ماه جولای هند به اوج خود می‌رسد. به همین دلیل اگر به دنبال قیمت‌های پایین و سفر در خلوت‌ترین زمان سال برای گشت و گذار در هند می‌گردید، جولای گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. در جولای نیز همانند دیگر فصل‌های سال شاهد مناطقی خواهید بود که اثری از بارندگی در آن‌ها دیده نمی‌شود. بنابراین می‌توانید این مقاصد را هدف قرار داده و از سفر ارزان و خلوت خود به هند لذت ببرید. از جمله این مناطق می‌توان به تامیل نادو و قله‌ها و گذرگاه‌های زیبای لاداخ در شمال اشاره کرد.

 

معرفی تفریحات رایگان بمبئی در تور هند

 

سفر به هند در ماه آگوست

همراه شدن ماه آگوست با بادهای موسمی به این معنی نیست که سفر به هند در این روزها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. هندی‌ها بر این اعتقاد هستند که آگوست بهترین فصل برای درمان‌های پوستی و جوان‌سازی است؛ زیرا منافذ بدن در این ماه باز شده و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا روغن‌های درمانی و ماساژ را به طور کامل جذب کنند. لاداخ زیبا، راجستان کویر و کرالا سرسبز از جمله مقاصد پرطرفدار برای بازدید در ماه آگوست هستند. در این ماه رودخانه‌ها بسیار پرآب و خروشان بوده و عاشقان طبیعت یکی از بهترین زمان‌ها را سپری خواهند کرد. به عنوان یک نکته ایمنی مسافران تور هند در ماه آگوست باید به پشه‌های مالاریا توجه داشته باشند.

 

سفر به هند در ماه سپتامبر

باران‌های موسمی تا اواسط ماه سپتامبر در هند ادامه پیدا می‌کنند. اما از آن پس دیگر اثری از این باران‌ها نبوده و جای خود را به مناظر زیبا و سرسبزی که از خود به جای گذاشته‌اند، می‌دهند. در روزهای آخر ماه سپتامبر شهرهای توریستی هند از جمله دهلی و راجستان مملو از توریست‌ها شده و قیمت‌ هتل‌ها و پروازها نیز کم کم شروع به افزایش می‌کنند. از نظر بسیاری از گردشگران سپتامبر زمان بسیار خوبی برای همراه شدن با تور مثلث طلایی در هند است.

 

سفر به هند در ماه اکتبر

اگر بخواهیم یکی از بهترین ماه‌های سال را برای سفر به تمامی نقاط هند انتخاب کنیم به احتمال زیاد گزینه‌ای جز اکتبر نخواهیم داشت. چرا که در کل این ماه خبری از باران‌های موسمی حتی در مناطق شمال کشور نیز نخواهد بود و همه جا در نتیجه بارندگی سرسبز شده و بهترین منظره از طبیعت را به نمایش خواهند گذاشت. در کنار شرایط خوب آب و هوایی از دیگر دلایلی که سبب شده ماه اکتبر مورد توجه گردشگران در هند قرار بگیرد، برگزاری فستیوال دیوالی هند، جشنواره نورها، در آن است. این یک مراسم بسیار مهم برای هندوها، جین ها و سیک ها است که با شکوه هر چه تمام برگزار می شود.

 

سفر خانوادگی به دهلی در سال ۲۰۲۲

 

سفر به هند در ماه نوامبر

فصل اوج گردشگری در هند بدون شک نوامبر خواهد بود. نوامبر از همه لحاظ‌ها یکی از بهترین ماه‌ها برای سفر به هند است. در بیشتر نقاط کشور هوا خشک و آفتابی بوده اما هوا به قدری گرم نیست که باعث اذیت شما گردد. حتی توصیه می‌شود برای ساعات بعد از غروب آفتاب یک ژاکت سبک به همراه داشته باشید. در ماه نوامبر شانس حضور در برخی مراسم مهم مذهبی در معابد و همچنین نمایشگاه شتر پوشکار را خواهید داشت. نمایشگاه شتر پوشکار با تفریحات سرگرم‌کننده‌ای مثل مسابقه طناب کشی یا مسابقه طولانی‌ترین سبیل و غیره همراه می‌شود.

 

سفر به هند در ماه دسامبر

آخرین ماه از سال که می‌توانید در هند حضور داشته باشید، دسامبر است. دسامبر زمان ایده آل برای تعطیلات گرم کریسمس به نسبت دیگر مقصد گردشگری دنیا در هند است. به همین دلیل برخی از توریست‌هایی که دوست دارند کریسمس را در مکانی گرم و همچنین ارزان سپری کنند تور هند را ترجیح می‌دهند. هر چند که دسامبر به همراه ژانویه سردترین روزهای این کشور را به همراه دارد. علاوه بر آن سفرهای دریایی با قایق‌های کوچک در کرالا در ماه دسامبر بسیار پرطرفدار است. دسامبر برای گردش در مثلث طلایی هند نیز بسیار مناسب است.

 

سفر به گوا در هند در فصل بارندگی

 

جمع‌بندی

هر کدام از ماه‌های سال بسته به علاقه و شرایط گردشگران می‌توانند برای سفر به هند ایده‌آل باشند. اما اگر شرایط کلی را در نظر بگیریم، بهترین زمان از سال برای رفتن به هند بین ماه‌های اکتبر و مارس است که بیشتر مناطق این کشور خشک، آفتابی و دلپذیر هستند. البته انتخاب زمان مناسب برای سفر به هند از نظر مقصدی که دوست دارید از آن دیدن کنید نیز متفاوت خواهد بود. پی در انتخاب خود بهتر است جشنواره‌های هند، شرایط آب و هوایی، شلوغ یا خلوت بودن و همچنین بودجه سفر خود را در نظر گرفته و تصمیمی متناسب با آن بگیرید.

 

منبع

 

۰۴ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران