بهترین شهرها در هند برای شرکت در جشن هولی، فستیوال رنگ‌ها

جاذبه‌های گردشگری هند
بهترین شهرها در هند برای شرکت در جشن هولی، فستیوال رنگ‌ها

اینکه کجای هند برای بودن در زمان این فستیوال بزرگ مناسب است، بیشتر به این بر می‌گردد که دقیقا چه نوع جشنی را طلب کنید. تقریبا در تمام هند جشن‌های بزرگی در این روز برگزار می‌شود، اما بازه‌ی متفاوتی از فعالیت‌ها در هر کجا برقرار است. از مراسمات سنتی در معابد تا جشن‌های شلوغ و پر از رنگ و صدای موسیقی به شکل مدرن در این کشور پهناور برگزار می‌شود، پس باید بدانید که هر بخش از هند چه نوع مراسمی را برگزار می‌کنند و بر همین اساس،در سفر با تور هند جایی که می‌خواهید را انتخاب نمایید.
به همین منظور در مقاله‌ی امروز ما نگاهی می‌اندازیم به ۱۰ نقطه برتر در هند، برای اینکه فستیوال هولی را در آن‌ها جشن بگیرید.

 


۱- جشن‌ رنگ و موسیقی در دهلی


دهلی یکی از بهترین نقاط هند برای خارجی‌هایی است که به قصد شرکت در فستیوال به این نقطه از دنیا سفر می‌کنند. اگر در نزدیکی پاهارانجی ساکن باشید، شک نکنید به محض اینکه از در هتل بیرونی بیایید، بچه ها یا صاحبان مغازه یا هر کس که فکرش را بکنید شما را غرق در پودرهای رنگی خواهند کرد. اگر شانس هم با شما یار بود و توانستید بلیط شرکت در Holi Moo Festival را پیدا کنید، یکی از جذاب‌ترین روزهای زندگی‌تان را پشت سر خواهید گذاشت. روزی غرق در رنگ و به همراه صدای موسیقی بیش از ۴۰ هنرمندی که از هند و سراسر دنیا در آن برنامه برگزار می‌کنند. نگران نباشید، هیچ کدام رنگ‌هایی که در این مراسم استفاده می‌شود مضر نیستند.

 

۸ فستیوال هیجان‌انگیز زمستانی در هند کشور هزار رنگ

 

 

جشن هولی

 


۲- فستیوال سنتی در ماتورا و ورینداوان، اوتار پرادش


جشن‌هایی در ماتورا و ورینداوان برگزار می‌شود که ابتدای آن‌ها به ۴۰ روز قبل از فستیوال اصلی بر می‌گردد. در باور هندوها ماتورا جایی بوده که کریشنا یکی از خدایان این فرقه به دنیا آمده و ورینداوان جایی بوده که وی کودکی خود را سپری کرده است. جشن‌های کوچک و مراسمات مذهبی تا یک هفته قبل از فستیوال اصلی ادامه پیدا می‌کند تا در این روز جشن‌های اصلی با گل‌باران و رنگ‌پراکنی آغاز می‌شود. خوشبختانه اگر به سفر هند رفته باشید، می‌توانید این مراسمات را قبل از فستیوال اصلی در این بخش کشور دنبال کنید. فراموش نکنید؛ اگر علاقه به رنگ‌ها و غرق شدن در پودرهای رنگی دارید، حتما به معبد Dwarkadheesh در ماتورا بروید. این جشن خیلی زود حول محور ساعت ۷ صبح در این منطقه آغاز می‌شود.

 

 

اوتار پرادش

 


۳- رقص و رنگ سنتی در شانتی نیکیتان


در این منطقه جشن بهار به زیبایی برگزار می‌شود و در آن دخترهای جوان با پوشیدن لباس‌های سنتی و رنگارنگ ابتدا به شعرخوانی و پرتاب گل می‌پردازند و رقص‌های سنتی این محل را به انجام می‌رسانند. برنامه‌های فرهنگی زیادی در این بخش انجام می‌شود و در نهایت به بخش پرتاب رنگ و جشن‌های پرطرفدار نیز خواهد رسید. شانتی نیکیتان یکی از پرطرفدارترین محل‌ها نزد گردشگران برای این فستیوال است. فراموش نکنید که مراسم در این شهر، یک روز قبل از فستیوال اصلی برگزار می‌شود.

 

هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های موسیقی هند را نباید از دست بدهید

 

 

جشن هولی

 


۴- سه روز جشنی مملو از هنرهای محلی در پرولیا


در این بخش از هند، جشنی سه روزه برای فستیوال هولی در نظر دارند که بخش زیادی از آن به برنامه‌های هنری مختلف از جمله موسیقی محلی، رقص‌های محلی و نمایش‌های باستانی اختصاص دارد. در این بین رقص چائو، جومور درباری و ناتائو از آن‌ چیزهایی است که دیدنش واقعا لذت دارد. شما هم می‌توانید همراه با محلی‌ها به آواز خانی و رقص بپردازید، مخصوصا اینکه محلی‌های این منطقه به شدت سعی می‌کنند تا محیطی عالی برای مسافران پدید بیاروند.

 

 

فستیوال هولی

 


۵- جشن جنگجویان در اناندپور سهیب


مراسمی که در این بخش از هند برگزار می‌شود، به سال ۱۷۰۱ بر می‌گردد. جایی که شیخ گورو گابلین سینگ اینگونه برگزارش کرد و تا به امروز هم باقی مانده است. اینجا خبری از پرتاب رنگ‌ها نیست، بلکه جنگجویان محلی شانه در شانه‌ی هم کرده و به مرازه می‌رپدازند و باقی شهر نیز به تماشایشان می‌پردازند. این مبارزات در رشته‌های کشتی، هنرهای رزمی و چند بخش دیگر برگزار شده که در آن مردها لباس‌های سنتی به تن می‌کنند.

 

فستیوال ناوراتری را در این شهرهای هند جشن بگیرید

 

 

جشن هولی

 


۶- فستیوال سلطنتی در راجستان


در این مراسم، تندیسی از شیطان به آتش کشیده شده و همه‌ جای کاخ‌ها را با گل تزینن می‌کنند و به رقص و پایکوبی مشغول می‌شوند. بهتر است اگر قصد دارید این مراسم را در هند برگزار کنید، حتما به سراغ Udaipur's Mewar بروید که به خانواده‌ای سلطنتی اختصاص داشته و مراسمی واقعا شاهانه در آن برگزار می‌شود. مراسمی که در اودایپور می‌بینید، برای بهار و دوری شیطان و رویش بهتر محصولات آن سال برگزار می‌شود.

 

 

جشن هولی

 


۷- جشن در شلوغی شهر بمبئی


یکی از بهترین تجربه‌های شما در این فستیوال می‌تواند به محله‌ی Dharavi در بمبئی اختصاص یابد که یکی از محله‌های فقیرنشین هند است. اما به هیچ وجه فکر نکنید که این محله فقیر نشین، جایی غمگین است؛ به هیچ وجه اینطور نیست، مخصوصا اگر فستیوال هولی در آن باشید. فستیوال در اینجای شهر با موزیک پر سر و صدا در جایی بزرگ و به همراه جمعیتی زیاد برگزار شده و در آن مقدار بسیار زیادی پودر رنگ استفاده می‌شود تا خاطره‌ای فراموش نشدنی برایتان به ارمغان بیاورد. نکته بهتر اینکه، برای شرکت در این مراسم باید ۱۴۰۰ روپیه ورودی پرداخت کنید که ۸۰ درصد آن برای بهبود وضعیت همین محله و مردمش استفاه می‌شود.

 

 

جشن هولی

 


۸- فستیوال هولی در جنوب هند


اگر به دنبال جشن شلوغ و پر رنگ و پر جمعیت هستید، باید جنوب هند را فراموش کنید چون این فستیوال بیشتر به شمال هند تعلق دارد تا به این بخش از کشور. به همین خاطر در جنوب هند بیشتر مردم به مراسمات مذهبی در معابد اکتفا می‌کنند. با این حال هامپی کمی با دیگر جاها متفاوت است و در آن فستیوال هولی به شکل مدرن به همراه موزیک و رقص و جشنی بزرگ انجام می‌گیرد که رنگ‌ها در آن نقش به سزایی دارند. بخش زیادی از اینکه این فستیوال در هامپی برگزار می‌شود، به جلب گردشگر مربوط می‌شود تا باورهای مذهبی، اما هر چه که باشد موفق عمل کرده و بلیط‌های مربوط به جشن‌هایش، هر ساله خیلی زود به فروش می‌رسد.

 

 

جشن هولی

۲۴ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران