بهترین مقاصد سافاری در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
بهترین مقاصد سافاری در هند

برای آن‌هایی که اهل طبیعت گردی هستند و قصد ماجراجویی و بازدید از حیوانات مختلف را در طبیعت بکر دارند، هیچ تفریحی جذاب‌تر از سافاری نیست. اما این تصوری غلط است که تنها سافاری‌های جذاب، سافاری‌هایی هستند که در آفریقا برگزار می‌شوند. در خود آسیا نیز مکان‌های زیادی برای تجربه این فعالیت وجود دارد و تور هند نیز، فرصتی عالی در این زمینه برایتان به وجود خواهد آورد. اگر به دنبال مقاصد ایده‌آل برای شرکت در سافاری‌های هند هستید، حتما نگاهی به لیست امروز ما بندازید:

 

پارک ملی رانتامبور در راجستان

با وسعتی بالغ بر ۱۳۳۴ کیلومتر مربع، پارک ملی رانتامبور (Ranthambore National Park) مامنی امن برای ببرهای هندی به شمار می‌رود. خیلی از آن‌ها که به سراغ بهترین سافاری هند در سفر با تور هند می‌روند، می‌خواهند از این حیوانات باشکوه بازدید کنند و فرصت عکاسی از آن‌ها را داشته باشند. در کنار این حیوانات زیبا، چندین نوع گربه وحشی دیگر، خرس‌های تنبل، گرازهای وحشی و سامبار را می‌توانید در آین مکان مشاهده کنید.

بهترین زمان برای بازدید: مهر تا خرداد (شانس دیدن ببرها در ماه‌های اسفند تا خرداد بیشتر است)

عکس: ranthamborenationalparktour.com

 

پارک ملی همیس در لاداک

آن‌هایی که قصد ماجراجویی در یک پارک ملی مرتفع و شرکت در یک سفر عالی را دارند، رفتن به پارک ملی همیس (Hemis National Park) فرتی عالی برایشان خواهد بود. این پارک ملی نیز بسیار بزرگ بوده و وسعتی به اندازه ۴۴۰ کیلومتر مربع دارد و در کنار پستاندارد متعدد از جمله پلنگ‌های برفی، ۷۳ نوع پرنده نیز در آن‌جا زندگی می‌کنند. گوسفند آبی، چوخار، خروس‌های برفی و عقاب طلایی از جمله دیگر حیواناتی هستند که در زمان بازدید از این پارک که جز برترین پارک های ملی هند است، فرصت دیدن آن‌ها را خواهید داشت.

بهترین زمان برای بازدید: اردیبهشت تا شهریور (این منطقه در طول زمستان، برف سنگینی به خود می‌بیند)

 

گردش در بهترین پارک‌های بمبئی

عکس: birdquest-tours.com

 

پارک جیم کوربت در اوتراخاند

جیم کوربت (Jim Corbett) احتمالا یکی از شناخته‌شده‌ترین پارک‌های طبیعت گردی در هند به شمار می‌رود و البته سفر به آن‌جا، یکی از جمله بهترین سافاری هند به شمار می‌رود. در دسترس بودن این پارک باعث می‌شود، بازدیدکنندگان بسیاری هر ساله از آن‌جا دیدن نمایند و برای دیدن ببرهای محلی به آن‌جا بروند. در کنار این ببرها، انواع دیگر از گربه‌های وحشی نیز در میان درختان پارک جیم کوربت زندگی می‌کنند. همچنین تنوع پرندگان نیز در این محل چشم گیر است.

بهترین زمان برای بازدید: آذر تا خرداد (شانس دیدن ببرها در ماه‌های اسفند تا خرداد بیشتر است)

عکس: asianadventures.net

 

پارک ملی باندهاوگار در مادهیا پرادش

اگر بخواهید جادوی ببرهای بنگال سلطنتی را از نزدیک ببینید، احتمالا جایی بهتر از پارک ملی باندهاوگار (Bandhavgarh National Park) پیدا نکنید. این مکان همیشه به عنوان یکی از بهترین پارک‌های ملی برای تماشای حیاط وحش شناخته شده و به خاطر وجود ببرها، به شدت محافظت شده است. پارک ملی باندهاوگار بیشتر تراکم جمعیت ببرها در هند را داراست و در گذشته‌ی نه چندان دور، محل شکار پادشاهان و دربار به حساب می‌آمد.

بهترین زمان برای بازدید: مهر تا خرداد (شانس دیدن ببرها در ماه‌های اسفند تا خرداد بیشتر است)

 

معرفی ۶ پارک آبی بمبئی

عکس: adotrip.com

 

پناهگاه حیوانات ساسان گیر در گوجرات

این پناهگاه در مناطق غربی شبه جزیره گوجرات قرار گرفته و متشکل از بخش جنگلی و دشت‌های بزرگ است و سفرها به آن‌جا همیشه جزو بهترین سافاری هند بوده و هست. سافاری‌ها به این منطقه به وسیله‌ی جیپ انجام می‌شود و شما در طول سفر خود، می‌توانید از پادشاه جنگل، شیرهای نترس دیدن نمایید. این منطقه تنها جایی در دنیاست که امکان بازدید از شیرهای آسیایی هنوز در آن ممکن است. در کنار این پستانداراد، گونه‌هایی همچون پلنگ‌ها، روباه هندی، شغال و ... را نیز می‌بینید و لا به لای درختان نیز، مملو از پرندگان مختلف خواهد بود.

بهترین زمان برای بازدید: آذر تا فروردین (این ماه از خرداد که فصل بارانی سر می‌رسد، بسته است)

عکس:  localsamosa.com

 

پارک ملی کازیرانگا در آسا

پارک ملی کازیرانگا (Kaziranga National Park) چیزی نزدیک به ۴۳۰ کیلومتر مربع وسعت داشته و خانه‌ای برای بزرگ‌ترین جمعیت کرگدن‌های تک شاخ در جهان است. این پارک ملی فاصله‌ی زیادی با منزلگاه‌های انسان‌ها دارد و به همین دلیل، طبیعت بکر و شکوفایی گیاهی را در آن‌جا به وضوح مشاهده کرد. البته تنها کرگردن‌های تک شاخ دلیل رفتن شما به این محل نباید باشد، بلکه فیل‌های آسیایی، خرس‌ها، یوزپلنگ‌ها و گونه‌های متنوع پرندگان در این پارک ملی زندگی می‌کنند.

بهترین زمان برای بازدید: آبان تا فروردین

عکس:  pickyourtrail.com

 

پارک ملی کانها در مادهیا پرادش

مادهیا پرادش، یکی دیگر از پارک‌های ملی جذاب در هند را میزبانی کرده و فرصت شرکت در یکی دیگر از بهترین سافاری هند را پیش پای شما می‌گذارد. پارک ملی بسیار زیبایی که در میان درختان و دشت‌های آن گوزن‌ها، پلنگ‌ها، خرس‌ها، انواع مارها و فیل‌ها را در کنار ببرهای بنگال مشاهده کرد، گویی تمام این منطقه را از دل داستان "کتاب جنگل" بیرون کشیده‌اند. حدود ۱۲۵ ببر در این پارک ملی زندگی می‌کنند که باعث می‌شوند، شانس دیدن این حیوانات باشکوه در سافاری به شدت بالا برود.

بهترین زمان برای بازدید: از مهر تا خرداد (شانس دیدن ببرها در ماه‌های اسفند تا خرداد بیشتر است)

 

پارک ها و حیات وحش آگرا در هند

عکس: pugdundeesafaris.com

 

پناهگاه حیوانات پریار در کرالا

آن‌هایی که اهل شرکت در تور هند هستند، حتما سری به کرالا زده و با طبیعت فوق‌العاده زیبای این منطقه آشنایی دارند. کرالا دارای یک پناهگاه حیوانات معروف و جذاب به نام پریار (Periyar Wildlife Sanctuary) نیز هست که وسعتی نزدیک به ۷۸۰ هکتار دارد و منزلگاه فیل‌های متعدد و تعداد زیادی ببر است. البته این منطقه برای علاقه‌مندان به پرندگان نیز همچون بهشت بوده و تنوع بی‌نظیری در آن‌جا وجود دارد که شما را عاشق خود خواهد کرد. همچنین شما در سافاری پناهگاه حیوانات پریار، می‌توانید خیلی به فیل‌های محلی نزدیک شوید.

بهترین زمان برای بازدید: شهریور تا اواسط آذر

عکس: cutekerala.com

 

پناهگاه حیوانات ماناس در آسام

این پروژه که ابتدا برای نجات ببرها و به عنوان پناهگاهی برای این حیوانات ساخته شده بود، حالا یک پناهگاه حیوانات بزرگ است که گونه‌های مختلف از جمله تعداد زیادی فیل را در خود نگه می‌دارد و شما در سافاری به این منطقه، می‌توانید از این جانوران بزرگ و زیبا دیدن کنید. در کنار فیل‌ها و ببرها، کرگردن‌های تک شاخ را نیز در آن‌جا مشاهده خواهید کرد و می‌توانید به بعضی آن‌ها، تا حد زیادی نزدیک شوید. البته در دسترس بودن این پناهگاه نسبت به بعضی از پارک‌های ملی که بسیار از شهر دور هستند نیز باعث شده تا بازدیدکنندگان بسیار بیشتری به سراغ سافاری‌های آن‌جا بروند و در کل محبوبیت بالای ماناس، سفر به این منطقه را نیز جزو بهترین سافاری هند قرار داده و خیلی‌ها در سفر به هند به سراغ آن می‌روند.

بهترین زمان برای بازدید: مهر تا فروردین

 

بهترین پارک‌های آبی دهلی

عکس: rhinos.org

 

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران