بهترین مقاصد گردشگری هند در تابستان

جاذبه‌های گردشگری هند
بهترین مقاصد گردشگری هند در تابستان

تابستان از راه رسیده و خیلی از گردشگران به دنبال پیدا کردن مقصدی مناسب برای تورهای تابستانی هستند. هند همیشه به عنوان یکی از کشورهای محبوب برای سفر شناخته شده است و برای تابستان‌ها نیز شهرهای مختلفی دارد که می‌توانید به عنوان مقصد خود انتخاب کنید. معیار ما برای انتخاب‌های امروزمان به عنوان بهترین مقاصد گردشگری برای تور هند در تابستان، آب و هوای مناسب، جاذبه‌های گردشگری عالی و امکانات این شهرهاست، پس همراه ما باشید تا مروری کنیم بر این مقاصد دوست داشتنی:

 

جزایر آندامان و نیکوبار  |  Andaman and Nicobar

اگر بگوییم که جزایر آندامان و نیکوبار در واقع نگین‌هایی زیبا و پنهان در آب‌های آبی عمیق اقیانوس هند می‌درخشند، به هیچ وجه پر بیراه نگفته‌ایم. سواحل زیبا با آب هایی کریستالی و جذاب بخشی از زیبایی ۵۷۲ جزیره‌ی کوچک و بزرگی هستند که این سرزمین زیبا را شکل می‌دهند.

جزایر آندامان و نیکوبار گروهی از مجمع الجزایر اقیانوس هند در خلیج بنگال هستند که بین شبه جزیره هند در غرب و برمه در شمال و شرق واقع شده اند. با سواحل نزدیک به بیابان، مرجان های باورنکردنی، زندگی دریایی، گذشته پر راز و رمز این منطقه و بقایای فرهنگ عصر حجر این جزیره پررمز و راز گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند.

 

آشنایی با جشن‌های فرهنگی و مذهبی هند

دارجیلینگ  |  Darjeeling

یکی دیگر از بهترین مکان‌های هند برای بازدید، شهر دارجیلینگ است. دارجیلینگ شهری در شمال شرقی هند است که به چای، قطار و زیبایی‌های دیدنی مشهور است. چای دارجیلینگ نوشیدنی با رنگ روشن، معطر و خواصی تسکین دهنده است. برگ‌های چای در تپه‌های اطراف شهر رشد می‌کنند و در دورتر از خط افق، مسافران می‌توانند قله‌های کوهپایه کوه‌های هیمالیا را که پوشیده از برف است ببینند.

دارجلینگ تقریبا در ارتفاع متوسط ۲،۱۳۴ در منطقه تپه‌ای دارجلینگ هیمالیا در نزدیکی رشته کوههای دارجلینگ- جالافر که منشا آن از جنوب گوماست، قرار دارد. این رشته کوه y شکل است و پایه آن در کاتاپاهر و جالاپاهر قرار دارد و دو بازوی آن در شمال تپه رصد خانه از هم فاصله گرفته‌اند. بازوی شمال شرقی شیب تندی دارد که در سکوی لیبانگ به پایان می‌رسد، در حالی که بازوی شمال غربی از نقطه شمال می‌گذرد و در دره‌ای نزدیک ترکور تا استیت تمام می‌شود.

مونار  |  Munnar

مونار در میان سه رشته کوه قد قرار گرفته و ارتفاع آن به ۱۶۰۰ متر بالاتر از  سطح دریا می‌رسد و در گذشته ، مکانی ییلاقی و تفریحی برای دولت‌ مردان انگلیسی مستقر در هندوستان بوده است. جاذبه های مونار هند شامل مزارع پراکنده چای، شهرهای تماشایی، کوچه های پر پیچ و خم و امکانات تفریحی متعدد پوشیده شده است.

یکی از اصلی ترین و بهترین جاذبه‌های مونار هند که بسیاری از طبیعت دوستان در تورهای آن شرکت می کنند، پارک ملی اراویکولام است. این منطقه به دلیل وجود ساکنان نترس و خطرناکش معروف است. نیلگیری طاهر (Nilgiri tahr) یکی از گونه‌های بز کوهی در میان کوه‌ها و تپه‌های این پارک ملی و در منطقه ای به وسعت ۹۷ کیلومتر مربع زندگی می کند. این منطقه همچنین یکی از معروف‌ترین پارک‌های ملی هند است که گونه های بسیار نادر پروانه‌ها، حیوانات و پرندگان در آن زندگی می کنند. با قدم زدن در میان تپه‌ها و مزارع چای که با مه و ابر پوشانده شده، حال و هوای بودن در بهشتی غیرزمینی خواهید داشت. سال ۲۰۱۸ این منطقه شاهد یکی از نادرترین و هیجان انگیزترین مناظر و اتفاقات طبیعی در دنیا بود که تنها هر ۱۲ سال رخ می دهد. رنگین شدن تپه های این پارک ملی بار دیگر در سال ۲۰۳۰ قابل مشاهده خواهد بود و باید تا آن زمان صبر کنید.

 

بازدید از ۱۰ مرکز بودایی جذاب در هند

شیلونگ  |  Shillong

خود هندی‌ها به شیلونگ، اسکاتلند هند می‌گویند. این شهر در ارتفاع ۱۵۲۴ متری در میان کوه‌ها قرار گرفته و پایتخت ایالت مگالایا در شمال شرقی هند است. در اینجا به غیر از اینکه حیوانات جذاب، گل‌ها و درختان سرسبزی را می بینید آب و هوای نیمه استوایی و کوهستانی هم حسابی شما را سرحال می آورد. البته با این آب و هوایی که این شهر دارد می توانید بدون نگرانی در همه فصل های سال به آن سفر کنید.

محصور در دره‌های دیدنی تپه‌های خاسی و جیانتی و تزئین شده توسط آبشارهای فراوان، شیلونگ، ایستگاه تپه و پایتخت مگالایا، در فصل بارندگی باران زیادی دریافت می‌کند. این مکان یکی از بهترین مکان‌های هند در هنگام موسمی است و منظره‌ای پانوراما از مناظر طبیعی سبز را ارائه می‌دهد.

اوتی  |  Ooty

شهر اوتی در جنوب کشور هند و در ایالت تامیل نادو واقع شده است و در ۸۶ کیلومتری شمال شهر کویمباتور و ‍۱۲۸ کیلومتری میسور  قرار دارد. این شهر که یکی از زیباترین مناطق گردشگری هند است، میان مردم محلی به عنوان ملکه تپه‌های سبز شهرت دارد. جالب آنکه این شهر در نواحی نزدیک به استوا جا خوش کرده است اما برخلاف دیگر شهرهای نزدیک به استوا، آب و هوایی گرم و مرطوب ندارد؛ چرا که اوتی در مناطق مرتفع واقع شده و بسیار خنک و معتدل است. در گرم‌ترین زمان از سال دمای این شهر به ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در روزهای سرد، دما حتا تا صفر درجه هم پایین می‌آید.

یکی از مهمترین مناطق دیدنی اوتی در جاده‌ای واقع شده است که از این شهر به میسور می‌رسد. در این جاده کوهستانی، جنگل‌های بکری به چشم می‌خورد و بخش بزرگی از آن‌ها، به پارک ملی مودومالی اختصاص پیدا کرده است؛ جایی که اصلی‌ترین زیستگاه ببر در مناطق جنوبی هند به حساب می‌آید. اینجا همینطور زیستگاه میمون‌ها، انواع گوزن‌ها و آهوها نیز شمرده می‌شود.

 

تاج محل، مهم ترین جاذبه گردشگری آگرا

لداخ |  Ladakh

لاداک یا لادا پایتخت فرهنگی بوداییان شمال هندوستان است. لاداک در کشمیر هندوستان واقع شده و اگر شما به دنبال مکانی بکر، کوهستانی، دورافتاده ، با مردمانی خاص و ویژگی هایی منحصر به فرد هستید، قطعاً عاشق لاداک خواهید شد. اینجا حیوانات هم حتی آرامند، مردم ویژگی های کوهستان نشین ها رو به شدت در خود دارن فضای این شهر، فضایی مقدس، پر رمز و راز و ناب است.

به هر کوه که نگاه می کنید، معبد قدیمی با پرچم هایی رنگارنگ بر قله آن قرار گرفته و درون این معابد که چند ساعتی پیاده با روستا فاصله دارند، انسانهایی زندگی می کنند که به معنای واقعی صبح تا شب به عبادت و پرورش و ارتقا روح خود به روش های باستانی مشغولند.

ناینیتال  |  Nainital

شهری است که با کوه‌ها و تپه‌ها احاطه شده و در روبروی خود با دریاچه‌ای مواجه است. اینجا یکی از جاذبه های تابستانی هند و بسیار پرطرفدار است که نه تنها اقامتگاه های فراوان دارد؛ بلکه دسترسی آسان آن باعث شلوغ شدن این منطقه گردشگری در هند شده است.

بسیاری از مردم دهلی و چاندیگار آخر هفته ها برای تفریح به نانیتال می آیند. شهر در دره‌ای واقع شده که توسط کوه‌هایی احاطه گردیده است. بلندترین این کوه‌ها نینا با بلندی ۲٬۶۱۵ متر در شمال، دئوپاتا با بلندی ۲٬۴۳۸ متر در غرب و آیارپاتا با بلندی ۲٬۲۷۸ متر در جنوب هستند. نینیتال دارای تابستان‌های معتدل است و آب و هوایی عالی در تابستان دارد.

 

با جاذبه‌های تاریخی دهلی آشنا شوید

منالی |  Manali

منالی که در هیماچال پرادش واقع شده یکی از محبوب‌ترین مقاصد تابستانی در هند به حساب می‌آید و آن‌ها که به دنبال طبیعتی زیبا، ماجراجویی و طبیعت گردی هستند، حتما باید سری به آن‌جا بزنند. حتی در تابستان هم قله‌هایی که در مناظر منالی می‌بینید، برفی هستند و همین یک جلوه‌ی متفاوت به سفر شما در ایام گرم تابستان می‌دهد.

زیبایی‌های طبیعی منالی اولین چیزی است که به خاطرش باید به این منطقه از هند بروید. رودخانه بیز یکی از جاذبه‌های جذاب این محل بوده و در آن می‌توانید قایق سواری هم کنید. انجام فعالیت‌هایی همچون پاراسیلینگ، قایق سواری در رودخانه‌ی خروشان، کوه‌پیمایی، بازدید از آبشارهای مختلف از جمله آبشار جوگینی و آبتنی در چشمه‌های آب گرم از جمله فعالیت‌هایی هستند که در منالی می‌توانید انجام دهید.

لاناوالا  |  Lonavala

دره‌های سرسبز و مناظر زیبای لاناوالا یکی از زیباترین تصاویری هستند که در تورهای تابستانی هند می‌توانید ببینید. این منطقه بین مردم پونه و ماهاراشترا بسیار محبوب است و خود هندی‌ها تابستان به این منطقه آمده و از فضای سبز و هوای مطبوع آن‌جا به بهترین شکل استفاده می‌کنند.

لاناوالا دارای چندین آبشار زیبا، غارهای بزرگ و جذاب، دشت‌های سرسبز و مسیرهای طبیعت گردی فوق‌العاده بوده و میزبانی عالی برای شما خواهد بود. بازدید ازآبشار کونه، پیاده روی در دره‌ی کانیوی ولی، سواری بر بالن‌های هوای گرم، بازدید از قلعه لاهاگاد و گشت و گذار در غارهای باجا از جمله فعالیت‌هایی هستند که در لاناوالا می‌توانید انجام دهید.

دارماشالا | Dharamshala

دارماشالا جدا از این که یک مقصد فرهنگی عالی برای شناخت ادیان محلی به حساب می‌آید، از طرفی یکی از بهترین مقاصد گردشگری تابستانی در هند نیز محسوب می‌شود. این منطقه مرتفع با داشتن آب و هوایی خنک و دشت‌های سرسبز و زیبا، انتخابی عالی برای سفر در فصل گرما به حساب می‌آید.

در کنار طبیعت گردی و بازدید از مناطق فرهنگی و معابد بودایی، این مکان فعالیت‌های تفریحی مختلف از جمله پاراگلایدینگ را نیز برایتان مهیا کرده و می‌توانید، همراه با گروه‌های مختلف، به طبیعت گردی در دشت‌ها و کوه‌های اطراف دارماشالا نیز رفته و از بودن در آن جا کمال لذت را ببرید.

 

۲۸ سوغات مهم هند از ۲۸ ایالت این کشور

۱۵ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران